יונדאי איוניק 6 במבחן דרכים

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: חזי גורן
  • 22 יוני 2023
  • 1 תגובות

כבר ברור לכולם שיונדאי לקחה מאוד ברצינות את המעבר להנעה חשמלית. זה התחיל מפלטפורמת E-GMP המתקדמת התומכת בטעינה מהירה במיוחד, והמשיך בעיצוב יוצא דופן של יונדאי איוניק 5 אשר זכתה כבר בפרסים לרוב והוכיחה שהיא מכונית חשמלית מוצלחת ושימושית.

יונדאי איוניק 6
יתרונות עיצוב, אבזור, בטיחות, מרווח פנים
חסרונות נוחות נסיעה, איכות חומרים, פער גדול בין טווח הנסיעה המובטח לטווח בפועל

יונדאי איוניק 6

אחרי מכונית כמו יונדאי איוניק 5 נדמה היה שיונדאי תתקשה מאוד להפתיע, אבל יונדאי הצליחה לעשות זאת שוב עם יונדאי איוניק 6. העיצוב החיצוני מרהיב, תא הנוסעים אוורירי ומרגיע, היא תומכת בטעינה מהירה במיוחד, וטווח הנסיעה המוצהר מרשים מאוד. איוניק 6 המעוצבת נראית שונה מאוד מטסלה מודל 3 אשר כבר התברגה יפה מאוד בישראל. יצאנו למבחן דרכים עם יונדאי איוניק 6 2x4 ברמת אבזור לקצ'ורי המוצעת במחיר של 258,900 ₪.

עיצוב ונוחות יונדאי איוניק 6

יונדאי איוניק 6 מציגה עיצוב ייחודי. החזית נמוכה, חלקלקה, וכמעט אטומה. העיטורים המושחרים המדמים כונסי אוויר שוברים את מראה החזית האטומה, ופתחי אוורור אקטיביים בחלקו התחתון של הפגוש נפתחים ונסגרים במהלך הנסיעה בהתאם לצורך. מבט מהדופן חושף צללית נמוכה וקו מותניים עגלגל המטפס מעלה, ואז גולש כלפי מטה. ידיות הדלתות השקועות מייצרות מראה עדכני והחצאית המושחרת מעניקה נופך דינמי. הגג גולש לאחור אל עבר זנב נמוך וקצרצר המעוטר בספוילר קבוע שנראה כי הושאל מפורשה, ותחתיו שפה בולטת על דלת תא המטען. פס התאורה לרוחב דלת תא המטען מכיל נורות לד המדמות פיקסלים. חלקו התחתון של הפגוש האחורי מושחר והוא מציג עיטורים אנכיים המדמים דיפיוזר. העיצוב החלקלק אווירודינמי ומסייע בהקטנת ההתנגדות לאוויר המתבטאת בהגדלת טווח הנסיעה. קשה מאוד להתעלם מיונדאי איוניק 6, בעיקר בצבע אדום כמו של רכב ההדגמה. במבחר שני צבעים נאים בגימור מט וגם צבע אפור ירוק כהה ייחודי. יונדאי איוניק 6 גדולה במעט מטסלה מודל 3 ו- BYD סיל, אך קטנה מפולקסווגן iD.7. אורכה 4,855 מ"מ, רוחבה 1,880 מ"מ, גובהה 1,495 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,950 מ"מ.

יונדאי איוניק 6

תא הנוסעים של יונדאי איוניק 6 משרה רוגע ואווריריות, ומנוגד לעיצוב החיצוני. הקווים הישרים והארוכים משתלבים היטב עם הגוונים הבהירים ומשרים אווירה שלווה. פינות הדשבורד המתעקלות כלפי מעלה נראות מעט מוזרות אך מדובר בהכנה למסכים עבור רכבים המצוידים במצלמות המחליפות את מראות הצד. ההגה זוכה לעיצוב ייחודי, ללא סמל יונדאי. 4 הנקודות במרכז הטבור מזכירות את הפיקסלים מיחידות התאורה החיצוניות ומחליפות צבעים בהתאם למצב הנהיגה הנבחר. תאורת האווירה הנאה המאפשרת שילוב של צבעים לא מוצעת בישראל וחבל. הקונסולה הצרה בין המושבים הקדמיים תורמת לתחושה האוורירית אך מעוצבת באופן מעט פשוט. תא הנוסעים משלב חומרים ממוחזרים וברי קיימא אך הם אינם מרשימים באיכותם. החלק העליון של דיפון הדלתות מרגיש דקיק ואינו נעים למגע, וגם איכות החומרים בקונסולה בין המושבים הקדמיים אינה מתעלה. סוככי השמש פשוטים והתאורה זולה ולא מספקת. איכות ההרכבה מצוינת.

פתרונות האחסון בתא הנוסעים מספקים. בין המושבים הקדמיים משטח טעינה אלחוטי וצמד מתקני כוסות. מתחת לקונסולה הצפה תא אחסון פתוח גדול, אך הגישה אליו בזמן נהיגה אינה נוחה. מתחת למשענת היד תא אחסון עמוק עם שקעי טעינה. תא הכפפות מרווח אך מבנהו עמוק והגישה אליו אינה נוחה. מדף האחסון בדלת שימושי עבור פרטים קטנים. בשל עיצוב דיפוני הדלתות הייחודיים תאי האחסון המותקנים בהם צרים במיוחד, אך כוללים מגרעת עבור אחסון בקבוק שתיה. עבור הנוסעים במושב האחורי רשתות אחסון בגב המושבים הקדמיים, צמד מתקני כוסות במשענת היד, ותא פתוח קטן בקונסולה בין המושבים הקדמיים.

יונדאי איוניק 6

הנדסת האנוש זוכה לציון טוב, אך לא מושלם. ראוי לברך על הבחירה שלא לשלב את השליטה בבקרת האקלים במסך המרכזי, אך נציין כי מדובר בפקדי מגע שהשימוש בהם אינו אינטואיטיבי, בוודאי בזמן נהיגה, ודורש הסטת מבט מהכביש. כדי להפעיל את חימום ואוורור המושבים יש להיכנס לתפריט ייעודי במסך המגע והוא לא יחזור אוטומטית למסך הניווט או שיקוף המסך. המסך המרכזי נראה ומרשים אך הגרפיקה מעט בסיסית וחלק מהתפריטים מעט סבוכים. לוח המחוונים נאה והאינפורמציה מוצגת בו באופן ברור, אך אינו מציע אפשרויות תצוגה רבות למעט אלה המשתנות על פי מצב הנהיגה הנבחר.

ההגה מסתיר את האינפורמציה המוצגת בקצה העליון של המסך. בורר ההילוכים האלקטרוני ממוקם מתחת למנוף המגבים, מוסתר על ידי ההגה, ופעולתו מבלבלת בשל מיקום ההילוכים בסדר שונה מהמקובל. פקדי החלונות הועברו לקונסולה בין המושבים הקדמיים ולוקח זמן להתרגל למיקום החדש. יונדאי איוניק 6 אוהבת לצפצף ולהתריע. כל צפצוף חוזר על עצמו מספר פעמים, ובשלב מסוים המנגנון מאבד אפקטיביות והנהג הולך לאיבוד בין ההתרעות.

יונדאי איוניק 6

הכניסה פנימה דורשת התכופפות, והמושבים הנמוכים מכתיבים תנוחת ישיבה בה הרגליים שלוחות לפנים. מרווח הרגליים והכתפיים מוצלח אך מרווח הראש לא מצטיין, ולנהגים גבוהים כדאי לשקול את הגרסאות שאינן מצוידות בגג שמש. טווח הכוונון החשמלי רחב וקל למצוא תנוחת ישיבה נוחה, אולם בגרסה הנבחנת חסרים זיכרונות לשמירת תנוחת הנהיגה המועדפת. המושבים רכים ונוחים אך תמיכת הצד בסיסית. שדה הראיה לפנים מוצלח, אולם קורת A השמאלית עשויה להפריע לעיתים על אף שאינה עבה מהמקובל. מראות הצד גדולות ומספקות ראות מעולה לאחור, בניגוד לשמשה האחורית הקטנטנה. מערכת המצלמות ההיקפיות בינונית באיכותה. חיישני החניה ההיקפיים כוללים פונקציית בלימה אוטונומית למניעת התנגשות בחניה. רמת האבזור הנבחנת כוללת גם את מערכת BVM המציגה צילום חי של השטח המת בלוח המחוונים בעת הפעלת האיתות.

בעת הכניסה לאחור מוטב להיזהר מפני מפגש של הראש עם המשקוף הנמוך. מרווח הרגליים מצוין וגם מרווח הכתפיים מוצלח, אולם מבנה המושב מייעד אותו עבור שני מבוגרים לכל היותר. במושב המרכזי המוגבה מומלץ להסיע רק ילדים צעירים. לזכותה של יונדאי איוניק 6 רצפה אחורית שטוחה לחלוטין, אך הקונסולה בין המושבים גוזלת מעט ממרווח הברכיים של היושב במושב המרכזי. בניגוד ליונדאי איוניק 5, כאן יציאות המיזוג ממוקמות בין המושבים הקדמיים ולא על קורה B, ועל כן מעט קשה יותר לכוון אותם ולהרגיש את זרימת האוויר. המושב האחורי מחומם, והנוסעים יוכלו להשתמש בשני שקעי טעינה, ואפילו בשקע חשמל ביתי במתח 220V הממוקם מתחת למושב האמצעי. השמשות האחוריות כהות אך גג השמש הפנורמי קטן מהמקובל והנוסעים מאחור לא ייהנו מנוף לשמיים.

יונדאי איוניק 6

ליונדאי איוניק 6 תא מטען בנפח לא מרשים של 401 ליטרים בלבד, קטן באופן משמעותי מהמקובל במשפחתיות גדולות עם מנועי בעירה פנימית. דלת תא המטען הקטנה חושפת מפתח מוגבל, וסף ההטענה המוגבה מחייב הנפה של המטען בטעינה ובפריקה. ניתן לקפל את המושבים האחוריים באמצעות משיכת מנוף מתוך תא המטען, אך תיאלצו לגשת אליהם ולהשכיב אותם בעצמכם. בעת קיפול המושבים האחוריים לא מתקבלת רצפה שטוחה, והפתח שנפער צר. מתחת לרצפת תא המטען תא אחסון פתוח עבור כלי ניפוח הגלגל. מלפנים תא מטען קדמי בנפח 45 ליטרים. העובדה שהוא עשוי מפלסטיק הופכת אותו אידיאלי להובלת ציוד מלוכלך, למשל ציוד לים או לטיולים. לדגמי ההנעה הכפולה תא מטען קדמי זעיר בנפח 14.5 ליטרים בלבד.

יונדאי איוניק 6 מתקשה להתמודד עם כבישי ישראל המשובשים. המתלים נוקשים ומהלכם קצר, והמשמעות היא שבעיר יונדאי איוניק 6 מרבה לקפץ ולרצד מעל שיבושים, והנוסעים יסבלו מתנודות מעיקות. הנוחות במושב האחורי נחותה באופן מובהק מהמושבים הקדמיים והקופצנות מורגשת שם באופן מוחשי יותר. פסי האטה מחייבים האטה משמעותית בכדי להימנע מחבטות. גם מחוץ לעיר יונדאי איוניק 6 עוקבת באדיקות אחרי תוואי הכביש ומעבירה את השיבושים אל תא הנוסעים. כבישים גליים מייצרים תנודות משמעותיות שיטרידו את הנוסעים. בידוד רעשי הרוח והכביש טוב עבור הנוסעים במושבים הקדמיים, אך מאחור מורגשים רעשי הכביש בתדר גבוה יותר, ובכבישים משובשים הם עשויים להפריע לשיח בין הנוסעים מלפנים לנוסעים מאחור.

ביצועים יונדאי איוניק 6

יונדאי איוניק 6 מוצעת עם 3 יחידות הנעה לבחירה. לגרסת הכניסה מנוע אחורי עם הספק מרבי של 151 כ"ס ומערכת הנעה אחורית, ולגרסה הבכירה צמד מנועים עם הספק מרבי משולב של 325 כ"ס ומערכת הנעה כפולה. למבחן הדרכים שלנו התייצבה גרסת הביניים המצוידת במנוע אחורי עם הספק מרבי של 228 כ"ס, מומנט מרבי של 35.6 קג"מ, ומערכת הנעה אחורית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 7.4 שניות, והמהירות המרבית מוגבלת ל- 185 קמ"ש.

יונדאי איוניק 6

נתוני ההספק והביצועים של יונדאי איוניק 6 לא נשמעים מלהיבים במיוחד ביחס למכוניות חשמליות אחרות, אבל הבחירה של יונדאי מתגלה כהגיונית ויעילה. יונדאי איוניק 6 נהנית מביצועים טובים מאוד בכל מצב, ובשום שלב של הנסיעה לא הורגש מחסור בכוח. היא אולי לא תמיד תהיה המכונית הראשונה לזנק מהרמזור, אך מעיכה של דוושת התאוצה תניב תאוצות ביניים זריזות שיסייעו לה להשתלב בתנועה בקלילות. במצב נורמל התגובות זריזות מאוד, ומצב ספורט מספק תגובות עצבניות וחדות. מצב אקו מעמעם את הביצועים אך שימושי ביום יום למי שיעדיף לאמץ מוד נהיגה רגוע או ינסה למקסם את טווח הנסיעה.

מערכת הבלימה הרגנרטיבית של יונדאי היא מהטובות בהן נתקלנו. באמצעות מנופים מאחורי גלגל ההגה היא מאפשרת בחירה מבין 3 דרגות עוצמה, כשהחזקה ביותר מאפשרת במרבית התנאים נהיגה באמצעות דוושה אחת בלבד תוך אחזור אנרגיה מקסימלי. בנוסף מציעה המערכת מצב אוטומטי מונחה רדאר המאט את הרכב בהתאם למהירות של הרכב המוביל. במצב גלישה אל עצירה ניתן להאט באמצעות משיכת המנוף השמאלי עד לעצירה מלאה, ולתעל את אנרגיית הבלימה לטובת הגדלת טווח הנסיעה תוך שימוש מינימלי בבלמים הקונבנציונליים. היינו שמחים למצוא מערכת בלימה כזאת בכל הרכבים החשמליים.

יונדאי איוניק 6

המתלים הנוקשים מאפשרים ליונדאי איוניק 6 התנהגות טובה בכבישים מפותלים. אחיזת הכביש טובה מאוד ורכינת המרכב בעיקולים אינה מוגזמת. ההנעה האחורית מאפשרת משחקים חביבים עם הזנב באמצעות מעיכת המצערת, אולם בקרת היציבות מתערבת במהירות ובאופן אגרסיבי ולא מאפשרת ליהנות מכך לאורך זמן. ההיגוי מהיר אך משקלו קל מהרצוי והוא לוקה בתחום התקשורת, מה שמשפיע על יכולת הדיוק. הבלמים מספקים נשיכה ראשונית חזקה, אך מהלך הדוושה הקצר מקשה על יצירת מינון בלימה מדויק, והדבר מוחשי עוד יותר בשילוב מערכת הבלימה הרגנרטיבית אשר מבצעת חלק מההאטה בעצמה.

טווח נסיעה יונדאי איוניק 6

יונדאי איוניק 6 משווקת בישראל עם שני סוגי סוללות. לגרסת הכניסה סוללה צנועה בקיבולת 53.0 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 429 ק"מ על פי נתוני היצרן. לגרסאות הבכירות סוללה בקיבולת 77.4 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 583 ק"מ בגרסת ההנעה הכפולה או 614 ק"מ בגרסת ההנעה האחורית אותה בחנו.

הרכב נמסר לידינו כשהסוללה טעונה ל- 100% אך מחשב הדרך דיווח על טווח נסיעה של 467 ק"מ בלבד, רחוק מאוד מנתוני היצרן, אולם ראוי לציין כי המבחן נערך ביום חם במיוחד. לאחר נסיעה רגועה של 228 ק"מ הגענו אל עמדת הטעינה עם 53% טעינה בסוללה וצריכת חשמל של 16.1 קוט"ש ל- 100 ק"מ המעידה על טווח נסיעה של קצת יותר מ- 480 ק"מ. עמדת הטעינה של חברת אפקון בצומת מסובים היא היחידה המאפשרת טעינה בהספק של 350 קילוואט בו תומכת יונדאי איוניק 6 וניצלנו את ההזדמנות לבחון את יכולת הטעינה האולטרה מהירה. הטעינה מ- 53% ל- 80% מקיבולת הסוללה ארכה 9 דקות בלבד. השלמת הטעינה ל- 100% ארכה 20 דקות נוספות. אל הטעינה השנייה הגענו עם 49% טעינה בסוללה, לאחר נסיעה של 252 ק"מ. מחשב הדרך דיווח על צריכת חשמל של 15.7 קוט"ש ל- 100 ק"מ המעידה על טווח נסיעה של 493 ק"מ. טעינה מ- 49% ל- 80% בעמדה בהספק 50 קילוואט ארכה 42 דקות, והשלמת הטעינה ל- 100% ארכה 33 דקות נוספות.

יונדאי איוניק 6

במבחן שלנו טווח הנסיעה בפועל התגלה כרחוק מהצהרות היצרן בפער משמעותי. ההבטחות לטעינה אולטרה מהירה לעומת זאת עמדו במבחן המציאות, אולם בשלב זה מותקנת בישראל עמדה אחת בלבד התומכת בטעינה בהספק של 350 קילוואט. עמדות נוספות יותקנו בהמשך אך מרבית העמדות עדיין תומכת בטעינה של 50 עד 100 קילוואט והן מאריכות את זמן הטעינה באופן ניכר. פעולת מערכת המיזוג משפיעה על טווח הנסיעה באופן משמעותי. במצב אקו המיזוג היה חלש והתקשה לצנן את תא הנוסעים. יונדאי איוניק 6 מדורגת בקבוצת זיהום 1 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה יונדאי איוניק 6

יונדאי נהנית בישראל ממוניטין אמינות מוצלח, ומזה שנים ארוכות היא יצרנית הרכב הנמכרת ביותר בישראל. סקרי אמינות מציירים תמונה דומה אך נדמה כי חלה ריגרסיה קלה ברמת האמינות. בסקר האמינות שערך ארגון J.D Power בארה"ב בשנת 2022 המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, הגיעה יונדאי למקום ה- 8 מתוך 31 יצרניות, ירידה של 5 מקומות ביחס לסקר הקודם. בסקר האמינות של ארגון Consumer Reports שנערך בארה"ב בשנת 2022 הגיעה יונדאי למקום ה- 13 מתוך 24 יצרניות, ירידה של 4 מקומות ביחס לסקר הקודם.

יונדאי איוניק 6

יונדאי איוניק 6 משווקת בישראל עם אחריות יצרן מלאה ל- 5 שנים או עד 100,000 ק"מ. לסוללה אחריות מורחבת ל- 7 שנים או עד 150,000 ק"מ. טיפולים יש לבצע אחת לשנתיים או בכל 30,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים ברשת האינטרנט ולא נמסרו לידינו מהיבואנית כלמוביל.

יונדאי איוניק 6 נהנית מאגרת רישוי שנתית מופחתת בסך 558 ₪ בשל היותה מכונית חשמלית.

בטיחות יונדאי איוניק 6

יונדאי איוניק 6 עברה את מבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP בשנת 2022 וזכתה בציון 5 כוכבים מרבי עם ציוני משנה של 97% בהגנה על נוסעים בוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 66% בהגנה על הולכי רגל, ו- 90% על תפקוד מערכות הבטיחות. הארגון העניק ליונדאי איוניק 6 את תואר המשפחתית הגדולה הבטוחה ביותר שנבחנה בשנת 2022.

אבזור הבטיחות בגרסאות הכניסה פרימיום ופרסטיג' כולל בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי כלים דו גלגליים, זיהוי תנועה חוצה בצומת, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה עם פונקציית שמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, התרעה ובלימה מפני תנועה חוצה מאחור, תיקון היגוי אקטיבי למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, זיהוי תמרורים עם אפשרות להתאמת מהירות הנסיעה למהירות המותרת בלחיצת כפתור, ניטור עירנות הנהג, התרעה מפני שכחת ילדים במושב האחורי, חיישני חניה היקפיים עם בלימה אוטונומית למניעת התנגשויות בחניה, ושליטה אוטומטית באורות הגבוהים. רמות האבזור לקצ'ורי ולימיטד כוללות בנוסף מערכת מצלמות היקפיות, והקרנת תמונת וידאו של השטח המת בלוח המחוונים הדיגיטלי. כל גרסאות יונדאי איוניק 6 המשווקות בישראל זכאיות לדירוג הבטיחות המרבי 8 על פי משרד התחבורה הישראלי.

יונדאי איוניק 6

מערכות הבטיחות תיפקדו היטב, אולם המערכת לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה היסטרית במיוחד ומרבה להתריע ולתקן את ההיגוי גם כשלא היה בכך צורך. המערכת המתריעה על חריגה מהמהירות המותרת מתריעה פעמים רבות, ולא הצלחתי לנטרל אותה במהלך נסיעת המבחן. ריבוי ההתרעות השונות וחזרה על כל התרעה 3 פעמים, מעיקים מאוד ועשויים לגרום לנהג להתעלם מההתרעות או ללכת לאיבוד בין הצפצופים.

תמורה למחיר יונדאי איוניק 6

יונדאי איוניק 6 בגרסת הטווח הקצר ברמת אבזור פרימיום מוצעת במחיר של 213,900 ₪. המפרט כולל בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.25 אינץ', מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 12.25 אינץ', תמיכה בממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, מפתח חכם עם אפשרות להנעה מרחוק, גלגל הגה מחומם, כוונון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, משטח טעינה אלחוטי, שקע חשמל 220V, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לנוסעים במושב האחורי, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, תאורת לד היקפית, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'. רמת האבזור פרסטיג' מציגה מפרט זהה אך מוצעת רק עם המנוע האחורי החזק והסוללה הגדולה במחיר של 237,900 ₪.

רמת האבזור לקצ'ורי מוצעת עם מנוע חשמלי בודד או עם צמד מנועים במחירים של 258,900 ₪ ו- 284,900 ₪ בהתאמה, והיא כוללת בנוסף תצוגה עילית, ריפודי עור, אוורור למושבים הקדמיים, חימום למושבים האחוריים, גג שמש פנורמי חשמלי, ותאורת ראשית מסוג לד מטריקס.

רמת האבזור הבכירה לימיטד מוצעת עם מנוע חשמלי בודד או עם צמד מנועים במחירים של 259,900 ₪ ו- 285,900 ₪ בהתאמה. גרסה זו מוצעת ללא גג שמש פנורמי, אך כוללת מערכת שמע מבית Bose, זיכרונות למושב הנהג, ומושבים קדמיים הניתנים להטיה מלאה בזמן חניה.

יונדאי איוניק 6 היא מכונית מרשימה מאוד. עיצובה החיצוני מרהיב, תא הנוסעים אוורירי ומרגיע, והאבזור עשיר. הביצועים של יונדאי איוניק 6 טובים, התנהגות הכביש מוצלחת, ורמת הבטיחות גבוהה מאוד. לחובתה של יונדאי איוניק 6 עומדים נוחות נסיעה בינונית ואיכות חומרים המתקשה להרשים, בוודאי בהתחשב בתג המחיר.

מחירה של יונדאי איוניק 6 מעמיד אותה כמעט ראש בראש מול המתחרה הישירה טסלה מודל 3 בגרסת לונג ריינג'. האחרונה אמנם דורשת תוספת תשלום של אלפי שקלים עבור כל צבע שאינו לבן ועבור ריפודי עור לבנים, אך מציעה טווח נסיעה רשמי נדיב יותר וגישה אל רשת הטעינה המהירה סופרצ'ארג'ר של טסלה. יונדאי איוניק 6 תהיה בחירה עדיפה עבור מי שחפץ בממשק משתמש שגרתי יותר, ורוצה שאף אחד לא יוכל לפספס אותו על הכביש.

יונדאי איוניק 6לקצ'ורי אוטומט
מנוע מנוע חשמלי אחורי בודד
הספק מרבי משולב 228 כ"ס
מומנט מרבי משולב 35.6 קג"מ
תיבת הילוכים הילוך יחיד
מערכת הנעה אחורית
אורך כללי 4,855 מ"מ
רוחב כללי 1,880 מ"מ
גובה כללי 1,495 מ"מ
בסיס גלגלים 2,950 מ"מ
נפח תא מטען 401 ליטרים
קיבולת סוללה 77.4 קוט"ש
משקל עצמי 1,910 ק"ג
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 7.4 שניות
מהירות מרבית 185 קמ"ש
טווח נסיעה מרבי משולב (יצרן) 614 ק"מ
טווח נסיעה מרבי משולב (מבחן) כ- 490 ק"מ
צריכת חשמל משולבת (יצרן) 14.3 קוט"ש ל- 100 ק"מ
צריכת חשמל משולבת (מבחן) 15.7-16.1 קוט"ש ל- 100 ק"מ
קבוצת זיהום 1 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים (2022)
רמת אבזור בטיחותי 8 (מתוך 8)
מחיר 258,900 ₪

יונדאי איוניק 6 2023 מבחן דרכים