וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
קופרה פרומנטור אינו רק הדגם העצמאי הראשון של המותג אלא גם הראשון לקבל יחידת הנעה מסוג פלאג-אין הייבריד אשר הוצגה עוד בהשקת הדגם, אך מגיעה אלינו רק עתה וממוצבת בין שתי גרסאות הבנזין אשר הוצעו עד כה. לגרסה זו יחידת הנעה היברידית נטענת עם הספק משולב של 245 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של 54 ק"מ. רמת אבזור VZ דומה לגרסה הבכירה, ומחירה עומד על 245,900 ₪.
| קופרה פורמנטור VZ e-HYBRID | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, נוחות נסיעה |
| חסרונות | ניהוג לא דינמי, הנדסת אנוש בינונית, מחיר בהשוואה ליתר גרסאות הדגם |
עיצוב ונוחות קופרה פורמנטור VZ e-HYBRID
המראה החיצוני של קופרה פורמנטור VZ e-HYBRID כמעט זהה לגרסאות המוכרות, למעט חישוקים קלים בקוטר 19 אינץ' בעיצוב ייחודי ובצביעה דו-גונית בשחור ובנחושת. פרט לכך, נחזה אותו עיצוב ספורטיבי בעל נוכחות מוחשית המושגת באמצעות חזית כוחנית עם צמד גופי תאורה מלוכסנים, כתפיים תפוחות, וקו גג משתפל להקניית מראה ספורטיבי מהצד. מאחור בולטים פס התאורה הרוחבי והספוילר האחורי. ההבדלים העיצוביים בגרסת הפלאג-אין הייבריד מונים פתח טעינה בכנף השמאלית הקדמית ודקורציה המדמה פתחי מפלט בפגוש האחורי. ניכר כי המראה שהפך מוכר בשנתיים האחרונות משך פחות מבטים מהמבחן אותו ביצענו לדגם הבסיס עם תחילת השיווק בישראל, חרף צבעו הטרנדי של רכב המבחן הנוכחי.
הממדים החיצוניים מקובלים לקטגוריה פרט לגובה נמוך מהממוצע. אורכו הכללי של הרכב 4,450 מ"מ, רוחבו 1,839 מ"מ, גובהו 1,510 מ"מ בלבד, ובסיס הגלגלים באורך 2,679 מ"מ.
האווירה בתא הנוסעים ספורטיבית הודות להגה ודוושות ספורט, מושבי ספורט מחבקים ונגיעות נחושת, אך אלמנטים אלה אינם מספיקים בכדי לחפות על עיצוב שנועד במקור למשפחתית קומפקטית עממית עם איכות חומרים הכוללת פלסטיקים קשיחים בקונסולה המרכזית ובדלתות האחוריות. דיפון איכותי מצאנו רק בחלקו העליון של הדשבורד ובדלתות הקדמיות. עיקר הטרוניות בתא הנוסעים מופנות כלפי מערכת המולטימדיה ותפעול המערכות השונות ברכב. הפעלת האורות, כיוונון הטמפרטורה וכיוונון עוצמת השמע מתבצעים בעזרת פקדי מגע בעלי רספונסיביות גרועה. ממשק המולטימדיה אינו אינטואיטיבי ומחייב שימוש בו לשליטה בתפריטים מהותיים כגון בקרת האקלים, מצבי הנהיגה והבלימה הרגנרטיבית, ללא חלופה באמצעות פקדים פיזיים.
פתרונות האחסון סטנדרטים למדי וכוללים בין היתר תא כפפות בגודל סביר, תא פתוח למחצה מתחת למשענת היד המתכווננת לגובה ולמרחק, מחזיקי כוסות, תא פתוח בקונסולה המרכזית, ותאי אחסון בדלתות. תא המטען בנפח צנוע של 345 ליטרים שהם 95 ליטרים פחות מגרסאות הבנזין, בשל מיקום הסוללה הכבדה בתחתית תא המטען. דלת תא המטען חשמלית ופתיחתה מקנה מפתח רחב יחד עם פתרונות עיגון. מתחת לרצפת תא המטען נמצאת כמצופה ערכה לתיקון תקר.
הכניסה והיציאה מהרכב נוחות בזכות מפתח דלתות רחב ומושבים מוגבהים. המושבים הקדמיים הספורטיביים מעולים, עם תמיכה צידית נדיבה ונוחות גבוהה. מושב הנהג כולל כיוונון חשמלי עם 3 זיכרונות. תנוחת הנהיגה אינה גבוהה ביחס לקרוסאוברים פופולריים ומזכירה את הגובה המוכר מקיה נירו למשל. סף החלונות סטנדרטי ומציע שדה ראיה טוב לכל הכיוונים, כאשר מראות הצד התלויות על הדלת מסייעות לצמצום השטחים המתים בצדדים.
מרווח הפנים פרקטי וסביר למשפחה בת 4 נפשות. נוסעי המושב האחורי ייהנו ממרווח ברכיים מספק בזכות בסיס גלגלים באורך 2,679 מ"מ, וכן מפתחי מיזוג עם אזור אקלים נפרד וצמד שקעי טעינה מסוג USB-C. נוסע שלישי במרכז יסבול ממושב צר וקשיח וממדרגת הינע בולטת ברצפת המרכב. מרווח הראש מאחור טוב גם לגבוהים למרות הגג המשתפל, ומרווח הכתפיים משקף את הממוצע בקטגוריה.
נוחות הנסיעה מפתיעה לטובה וראויה בהחלט לאור המשקל והביצועים. המתלים האדפטיביים יודעים לספק נוחות, רכות ושיכוך במצב קומפורט עם ספיגה יעילה של רוב מפגעי האספלט. מרשים עוד יותר לגלות שנוחות זו מתקבלת עם צמיגים ספורטיביים במידות 245/40R19 ומשקל עודף של 250 ק"ג עקב הסוללה שנוספה בגרסה זו. בכבישים בין עירוניים ומהירים, המתלים מתקשחים ושומרים על כושר ריסון גבוה ויציבות כיוונית טובה שאינה מושפעת מרוחות צד חזקות, בין היתר בזכות גובה נמוך ביחס לקטגוריה. בידוד רעשי הדרך והרוח סביר, ואלו מתחילים להישמע במהירויות תלת ספרתיות.
ביצועים קופרה פורמנטור VZ e-HYBRID
קופרה פורמנטור VZ e-HYBRID מצויד כאמור ביחידת הנעה היברידית נטענת PHEVהכוללת מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.4 ליטרים עם הספק מרבי של 150 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ, מנוע חשמלי עם הספק מרבי של 107 כ"ס ומומנט מרבי של 33.6 קג"מ, תיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, ומערכת הנעה קדמית. ההספק המרבי המשולב עומד על 245 כ"ס והמומנט המרבי המשולב עומד על 40.8 קג"מ. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 7.0 שניות והמהירות המרבית עומדת על 210 קמ"ש.
לצד הנתונים הנאים, נאלצת מערכת ההנעה לסחוב משקל שצמח בכ- 250 ק"ג ביחס לגרסת הבסיס ועומד על 1,700 ק"ג לא קלילים. התוצאה היא ביצועים נאים בהחלט גם בעידן החשמלי בו הורגלנו לתאוצות מרשימות בקרוסאוברים עממיים. מעבר לביצועים היבשים, צליל המנוע ומערכת הפליטה המעוררים הזכורים מדגמי הביצועים של קופרה חסרים, ובמקומם מתקבל במצב קופרה בבורר מצבי הנהיגה פס קול ערוך של מנוע מחומש צילינדרים מבית פולקסווגן הבוקע מתוך מערכת השמע.
קופרה פורמנטור VZ e-HYBRID לא מתגמלת את חובבי ההגה בכבישים מפותלים. מערכת ההנעה הקדמית בולטת בחסרונותיה המובנים ויוצרת לוחמת מומנט המורגשת בהגה שנאבק מול המומנט הבשרני. מאחור משקלה של הסוללה מוחשי בהחלט בתקיפת פניות. המתלים האדפטיביים המצליחים למתן את זוויות הגלגול, וההגה המהיר (2.1 סיבובים מנעילה לנעילה) אשר זוכה למשקל נכון במצבי ספורט וקופרה, רק ממחישים את הפוטנציאל שפוספס עקב משקל עודף מאחור וויתור על מערכת הנעה כפולה.
הבלמים מציגים יכולת תאוטה מרשימה אך סובלים ממהלך דוושה סינטטי דו-שלבי. הבלימה הרגנרטיבית אמנם בעלת שתי עוצמות לבחירה אך נשלטת באופן מציק רק דרך מסך המולטימדיה ומקנה בלימה חלושה שכמעט ואינה מורגשת.
צריכת דלק קופרה פורמנטור VZ e-HYBRID
טעינת הסוללה בקיבולת 12.8 קוט"ש בעמדה ביתית תלת פאזית ארכה 4 שעות, ובפועל הקנתה טווח נסיעה חשמלי של 45 ק"מ, לעומת 54 ק"מ לפי נתוני היצרן. לאחר התרוקנות הסוללה נכנס מנוע הבנזין לפעולה בכל תנועה שאינה זחילה עם צריכת דלק של 12 ק"מ לליטר בנהיגה טיפוסית עם כמה קטעים דינמיים. מיכל דלק בנפח 40 ליטרים בתוספת 45 ק"מ החשמליים, יקנו טווח נסיעה כולל של 500 ק"מ בין תדלוקים וטעינות. דרגת זיהום האוויר הינה 2 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה קופרה פורמנטור VZ e-HYBRID
קופרה הוא מותג רכב צעיר שלא נמכר בארצות הברית ועל כן לא משתתף בסקרי אמינות של הארגונים האמריקאים. בשל התבססות על מכלולים מוכרים מבית פולקסווגן ניכר כי רכבי קופרה צפויים להפגין רמת אמינות בינונית דומה. קופרה אטקה משווק עם אחריות יצרן לשנתיים או עד 100,000 ק"מ, ואנו ממליצים על רכישת אחריות לשנה השלישית בעלות של 1,000 ₪. טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים ברשת האינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם עבר נטול תביעות ושלילות רישיון, עומדת על כ- 11,000 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,500 ₪.
בטיחות קופרה פורמנטור VZ e-HYBRID
במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2021, זכתה קופרה פרומנטור לציון מרבי של חמישה כוכבים עם ציונים של 93% בהגנה על בוגרים, 88% בהגנה על ילדים, 68% בהגנה על הולכי רגל, ו- 80% עבור מערכות הבטיחות.
אבזור הבטיחות כולל בין היתר 10 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, התרעה מפני תנועה חוצה מאחור, התרעה מפני פתיחת דלת כאשר רכב חולף במקביל, ניטור עירנות הנהג, חיישני חניה היקפיים, מצלמת רוורס, וסייען חניה אוטומטי. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי עומדת על 7 מתוך 8.
תמורה למחיר קופרה פורמנטור VZ e-HYBRID
קופרה פורמנטור VZ e-HYBRID משווק ברמת אבזור אחת במחיר 245,900 ₪ וכולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 12.3 אינץ' ומערכת הפעלה בשפה העברית, תמיכה בממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, לוח מחוונים דיגיטלי, משטח טעינה אלחוטי, מפתח חכם, מושבי באקט ספורטיביים, כוונון מושבים חשמלי וזיכרונות למושב הנהג, חימום למושבים הקדמיים, גלגל הגה מחומם, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, תאורת אווירה בתא הנוסעים, מתלים אדפטיביים, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, גג שמש פנורמי חשמלי, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען ללא מגע יד, תאורת לד היקפית, תאורת איתות דינמית מאחור, וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ'. חבילת אבזור הכוללת מושבי עור מעוצבים בגווני כחול כהה או שחור מוצעת בתוספת תשלום של 9,900 ₪. עלות צבע שאינו לבן או אדום עומדת על 3,900 ₪, ועלות צבע מט (אפור או כחול) עומדת על 14,000 ₪. עלות שנת אחריות שלישית עומדת על 1,000 ₪ כאמור.
קופרה פרומנטור VZ e-HYBRID יקר משמעותית ב- 66,000 ₪ מגרסת הכניסה ומחירו קרוב למדי לגרסת הביצועים הבכירה הדורשת תוספת של 24,000 ₪. החיסכון בצריכת דלק מגיע רק בתנאים הכוללים טעינה יום-יומית ונסועה שנתית סטנדרטית. תוספת המחיר ביחס לגרסת הבסיס, לרוב לא תוחזר בחיסכון בדלק, ואי אפשר להתעלם מהמשקל העודף אשר גורע מהיכולת הדינמית, ולמרות הביצועים העדיפים מרחיק את הדגם מהיכולת והריגוש השמורים לגרסת הקצה. על כן, גרסת PHEV הנבחנת תתאים בעיקר למי שחפץ בעיצוב הרכב ובמיתוגו, וידע לנצל את היתרונות המובנים ביחידת ההנעה הנטענת.
| קופרה פרומנטור VZe-HYBRID | |
|---|---|
| מנוע | פלאג-אין הייבריד טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,398 סמ"ק |
| הספק מרבי | 245/6,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 40.8/1,550-3,500 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 6 הילוכים DSG |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,450 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,839 מ"מ |
| גובה כללי | 1,510 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,679 מ"מ |
| מיכל דלק | 40 ליטרים |
| נפח תא מטען | 345/1,416 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,701 ק"ג |
| מהירות מרבית | 210 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 7.0 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 67 ק"מ לליטר (עם סוללה טעונה) |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 12 ק"מ לליטר (לאחר התרוקנות הסוללה) |
| טווח נסיעה חשמלי (יצרן) | 54 ק"מ |
| טווח נסיעה חשמלי (מבחן) | 45 ק"מ |
| קבוצת זיהום | 2 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים (2021) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 245,900 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025