וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
לאחר כעשור זוכה הטנדר פולקסווגן אמרוק לדור חדש המבוסס על פורד ריינג'ר אשר נחשף בסוף שנת 2021. בישראל לא זכה הדור הקודם לפופולריות גבוהה עקב תמחור יקר וקהל יעד השומר אמונים לטנדרים היפניים טויוטה היילקס ואיסוזו דימקס. במדינות כגון אוסטרליה, ניו זילנד ודרום אפריקה, שם מיוצר הדור החדש, זוכה הדגם לפופולריות יתרה, בדומה לאחיו התאום למחצה - פורד ריינג'ר. פולקסווגן אמארוק הקרוי על שם זאב ערבות בודד, משווק בישראל עם מנוע טורבו דיזל V6 בנפח 3.0 ליטרים המפיק 240 כ"ס ומשודך לתיבת 10 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה. הדגם מוצע בשתי רמות אבזור, ולמבחן שלנו התייצבה גרסת הכניסה סטייל שמחירה עומד על 360,000 ₪.
| פולקסווגן אמארוק | |
|---|---|
| יתרונות | יכולת שטח, תא נוסעים |
| חסרונות | כושר תמרון עירוני, מחיר, אחריות |
עיצוב ונוחות פולקסווגן אמארוק
בניגוד למקובל בשיתופי פעולה לייצור רכבים מסחריים בהם הרכבים זהים כמעט לחלוטין, פולקסווגן אמארוק מציג מראה מקורי ביחס לפורד ריינג'ר עמו הוא חולק את רוב המכולולים שמתחת למעטפת החיצונית. בחזית פנסי לד עם חותמת תאורה בצורת C, צמד פסי כרום רוחביים, ופגוש בולט. מהצד בתי גלגלים מודגשים, ומאחור פנסים בצורת C ושם הדגם מוטבע באותיות גדולות על דלת הארגז. המראה משדר "גבריות" מכל עבר וניחן במקוריות ואקסלוסיביות ביחס לטנדרים יפניים מוכרים. מידות המרכב גדולות ביחס לטנדרים היפניים ומסגירות את התבססותו על דגם אמריקאי. אורכו 5,362 מ"מ, רוחבו 1,917 מ"מ, גובהו 1,884 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 3,270 מ"מ. ביחס לדגם הקודם מדובר בהארכה של 173 מ"מ בבסיס הגלגלים ו- 110 מ"מ באורך בכללי.
תא הנוסעים כולל את הארכיטקטורה המוכרת מפורד ריינג'ר עם נגיעות פולקסווגניות המקנות תחושת איכות עם קורטוב פרימיום שאינו מוכר בסגמנט הטנדרים בעלי כושר נשיאה של כ- 1 טון. במרכז נמצא מסך מרכזי אנכי בגודל 12.3 אינץ' ולצידיו פתחי המיזוג. מאפיינים רבים נלקחו מהרכבים הפרטיים של המותג, ביניהם גלגל ההגה, המושבים, הממשקים הגרפיים, הפקדים, ידיות התפעול, ובלם החניה החשמלי. התחושה קרובה לרכבי השטח של המותג ופותחת פער משמעותי ביחס למתחרים. תפעול מערכת המולטימדיה והנדסת האנוש טובים ברובם, אך כדי לנטרל את מערכת ה- Start&Stop שמופעלת כברירת מחדל בכל התנעה, נדרש חיטוט בתפריטים. גם תפעול בקרת האקלים לא מוצלח ונעשה באמצעות סליידר חמקמק לכיוונון עוצמת המאוורר והטמפרטורה. פתרונות האחסון מונים תא כפפות כפול, תא אחסון מתחת למשענת היד המרכזית ותאי אחסון דקים בדלתות שאינם מאפשרים אחסון בקבוקים. כמו כן נמצא תא אחסון בתקרה למשקפיים, וסוככי שמש עם תאורה.
הכניסה והיציאה מהקבינה אינן קלילות. מרווח גחון מכובד של 237 מ"מ דורש טיפוס באמצעות מדרגות הצד, אשר מעיקות ביציאה ומאיימות ללכלך את המכנסיים. הישיבה גבוהה מאוד אף ביחס לטנדרים יפניים ומקנה תחושה של נהיגה במשאית קטנה. שדה הראיה טוב למרחקים ארוכים בכביש המהיר, אך חרטום ארוך ואנכי בשילוב ארגז אחורי וגובה רב, מקשים מאוד על זיהוי גבולות המרכב הענק בסביבה צפופה, מה שהופך את תמרוני החניה ברחובות תל אביביים חד סטריים לקשים עד מאוד. המושבים מוכרים משלל דגמי המותגוזהים לאלו שבפולקסווגן טיגואן. הם מציעים נוחות טובה לאורך זמן הודות לריפוד קשיח שאינו שוקע, כיוונון חשמלי וישיבה גבוהה המקנה תנוחת נהיגה שולטת.
המרווח בקבינה נדיב מאוד עם מרווחי כתפיים וברכיים גדולים מאחור, אך זווית המושב האחורי זקופה מדי בשל דופן הארגז. לטובת הנוסעים מאחור הותקנו פתחי מיזוג, שקעי טעינה, משענת יד עם מחזיקי כוסות, תאורה, וחלונות כהים. נוסע שלישי יתקבל בברכה ולא יצור צפיפות חריגה. הארגז מאחור כולל דיפון אמבטיה מקורי במידות 1,584x1,651 מ"מ, קשת העמסה ושישה ווי עיגון. ברכב המבחן הותקן כיסוי תריס חשמלי בעלות נוספת של 16,000 ₪. כושר ההעמסה טוב ביחס לסגמנט ועומד על 1,160 ק"ג, ויכולת הגרירה עומדת על 3,500 ק"ג כמו אצל המתחרים. בתחתית המרכב נמצא וו גרירה מקורי נשלף וגלגל חלופי מקורי בגודל מלא.
נוחות הנסיעה טובה ביחס לסגמנט. טנדר בעל כושר העמסה של למעלה מטון מחויב במפרט הכולל קפיצי עלים אחוריים אשר אינם נודעים בנוחות נסיעה משובחת בלשון המעטה, אך מתלה קדמי ראוי וצמיגים בחתך 65 נדיב (ברמת אבזור סטייל הנבחנת) מסדרים כושר ריסון טוב ביחס למתחרים היפניים וביחס לכל רכב בעל קפיצי עלים. העמסת הארגז תשפר את נוחות הנסיעה בעיר. מחוץ לעיר נשמר אופי הנסיעה הנינוח יחסית כל עוד הרכב אינו מאותגר ע"י שילוב של מהירות גבוהה ואספלט גלי אשר יצליחו לנער את הסרן האחורי. בסיס הגלגלים הארוך תורם ליציבות כיוונית טובה, ובידוד רעשים מוקפד מאפשר שיוט נעים בכביש המהיר.
ביצועים פולקסווגן אמארוק
יחידת ההנעה כוללת מנוע טורבו דיזל V6 בנפח 3.0 ליטרים עם הספק מרבי של 240 כ"ס ומומנט מרבי של 60 קג"מ, מערכת הנעה כפולה, ותיבת 10 הילוכים אוטומטית. המומנט המרבי מושג ב- 1,750 סל"ד וההספק המרבי מגיע ב- 3,250 סל"ד, מה שיוצר רצועת כוח אפקטיבית וזמינה. בשידוך לתיבה אוטומטית פלנטרית בת 10 הילוכים מתקבלים ביצועים זריזים ואף ספורטיביים ביחס לסגמנט עם תאוצה מאפס למאה קמ"ש תוך פחות מ- 9 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ"ש. תגובות המנוע חזקות, מוחשיות ומלוות בגרגור דיזלי V6 גברי. את מערכת ה- Start&Stop העדפנו לנטרל היות וכל התנעה יוצרת ויברציות מוחשיות. פרט לכך פעולת המנוע חלקה ושקטה, וגם השהיית הטורבו מינימלית כך שאינה מורגשת כמעט. ריבוי ההילוכים מוכח כמוגזם, והתיבה מדלגת על הילוכים בתאוצה ובתאוטה. פרט לכך, פעולת התיבה חלקה ובשלה. תפעול ידני באמצעות פקדים על הבורר בסגנון אמריקאי אינו נוח כלל ואינו מזמין שימוש בו.
התנהגות הכביש גמלונית ואינה מעודדת מהירות גבוהה בפניות. עם מפרט המונה את כל הנתונים לשלילת התנהגות ראויה, ביניהם שלדת סולם, מרווח גחון של 237 מ"מ, קפיצי עלים, וצמיגי שטח, העדפנו לנהוג את האמארוק בנינוחות וברוגע. את האקשן השארנו לשטח, שם אותו מפרט קשוח שניחן גם בזווית גישה של 29 מעלות, זווית נטישה של 21 מעלות, נעילת דיפרנציאל אחורית, תיבת העברה עם מצב LOW, הנעה כפולה וצמיגי שטח, מאפשרים יכולת שטח מרשימה ביותר שתשאיר מאחור לא מעט רכבי שטח קשוחים בעלי מרכב אחוד. בעניין זה חשוב לציין כי חישוקי ה- 18 אינץ' בגרסת הבסיס מתאימים ועדיפים בעשרות מונים מחישוקי ה- 20 אינץ' בגרסת אוונטורה הבכירה. המגבלה העיקרית הינה זווית הבטן הנמוכה בשל בסיס הגלגלים הארוך, מה שמביא את הענק הגרמני-אמריקאי להתיישב על בטנו בתנאי שטח שיכול היה לטחון אלמלא רק היה קצר יותר. מדרגות הצד לבטח אינן מוסיפות למגבלה זו אך כל עוד פני השטח לא יאתגרו את זווית הבטן, נעילת הדיפרנציאל ושילוב להנעה כפולה בהילוך כוח, יגרסו כל מעלה ואתגר עבירות. המרכב הקשוח מרגיש טבעי בשטח סלעי, אינו מתרגש ממהמורות, ונוחות הנסיעה הטובה נשמרת באופן יחסי גם בתוואי שכזה. הבלמים הגדולים לופתים את המסה, וכתגבור מערכת בקרת הירידה במדרון מקלה על הנהג בשטח.
צריכת דלק פולקסווגן אמארוק
עם מנוע V6 גדול ומשקל הנושק ל- 2.5 טון, לא ציפיתי לצריכת דלק חסכונית. בנסיעת המבחן שכללה גם כמה קטעי שטח מאומצים ומזגן שפעל בעצימות גבוהה ללא הרף, נרשמה צריכת דלק של 8 ק"מ לליטר סולר. נתון היצרן אופטימי יותר ועומד על 9.7 ק"מ לליטר, אליהם ניתן יהיה להתקרב בנהיגה חסכונית. מיכל סולר עצום בנפח 80 ליטרים יספיק לטווח נסיעה של כ- 640 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 15 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה פולקסווגן אמארוק
מוניטין האמינות של מותג פולקסווגן בינוני. בסקר אמינות שערך ארגון Consumer Reports בארצות הברית בשנת 2021 הגיעה פולקסווגן למקום ה- 24 מתוך 28 יצרניות, עליה של מקום אחד ביחס לשנת 2020. בסקר של ארגון J.D Power שנערך בארצות הברית בשנת 2022 ומודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב הגיעה פולקסווגן למקום ה- 21 מתוך 32 יצרניות, עליה של 7 מקומות ביחס לסקר קודם, אך עם כמות תקלות גבוהה מהממוצע שנמדד בסקר.
פולקסווגן אמארוק משווק בישראל עם אחריות מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ עם אופציה להרחבת אחריות לשלוש שנים ועד 100,000 ק"מ בתוספת 10,000 ₪. מחירי החלפים והטיפולים לא מפורסמים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מצ'מפיון מוטורס היבואנית. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון בשלוש השנים האחרונות עומדת על 17,000 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,700 ₪.
בטיחות פולקסווגן אמארוק
פולקסווגן אמארוק נבחן במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP בשנת 2022 וזכה בציון מרבי של 5 כוכבים עם ציוני משנה של 84% בהגנה על נוסעים בוגרים, 90% בהגנה על ילדים, 74% בהגנה על הולכי רגל, ו- 84% על תפקוד מערכות הבטיחות. אבזור הבטיחות כולל בין היתר 9 כריות אוויר, בלימה אוטונומית בנסיעה לפנים ולאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, התראה על תנועה צולבת מאחור, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, התראה על שכחת ילד מאחור, התראה על עייפות הנהג, עמעום אורות אוטומטי. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה עומדת על 6 מתוך 8.
תמורה למחיר פולקסווגן אמארוק
פולקסווגן אמארוק מוצע בשתי גרסאות אבזור. גרסת הבסיס סטייל הנבחנת מוצעת במחיר 360,000 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 12.3 אינץ', צימוד לסמארטפון, לוח מחוונים דיגיטלי, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור, משטח טעינה אלחוטי, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, חימום למושבים הקדמיים, חיישני תאורה וגשם, מצלמות 360 מעלות, מדרכות צד, פנסי IQ LED, וו גרירה נשלף, מיגון גחון וגיר, אמבטיית ארגז מקורית, קשת העמסה, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'. גרסת אוונטורה מוצעת במחיר 400,000 ₪ ומוסיפה מערכת שמע מבית Harman Kardon עם 10 רמקולים, חישוקי 20 אינץ' וריפודי עור.
פולקסווגן אמארוק הינו הטנדר הטוב ביותר בקטגוריה במונחים של יכולת שטח, נשיאת מטען ונוחות הודות לתא נוסעים איכותי. הדגם בהחלט ראוי לשמש כאלטרנטיבה אמיתית ללא פשרות משמעותיות כרכב למשפחה ולשטח, אך לכל הטוב הזה יש מחיר הגבוה בכ- 20% ממתחריו היפניים, ולכן עבור מי שצריך רכב עבודה אמין שיטיב עם הוצאות העסק, מוטב לבחור במתחרים היפניים המוכחים גם אם הם מפנקים פחות, או בטנדר גדול המוכר ב- 100% מההוצאות, גדול, חזק ומפנק יותר, וגם זול יותר לרכישה ולתחזוקה. פולקסווגן אמארוק יתאים למי שמוכן לשלם את הפרמיה הנדרשת עבור טנדר קשוח לעבודה, ביצועיסט בכביש ובשטח, ומפנק כרכב שטח למשפחה.
| פולקסווגן אמארוק סטייל V6 3.0 ליטרים טורבו דיזל 4X4 | |
|---|---|
| מנוע | V6 טורבו דיזל 2,993 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 240/3,250 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 60/1,750-2,250 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 10 הילוכים |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 5,362 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,917 מ"מ |
| גובה כללי | 1,884 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 3,270 מ"מ |
| מרווח גחון | 237 מ"מ |
| מיכל דלק | 80 ליטרים |
| מידות ארגז | 1,651x1,584 מ"מ |
| משקל עצמי | 2,417 ק"ג |
| כושר העמסה | 1,160 ק"ג (933 ק"ג ללא נהג וסולר) |
| מהירות מרבית | 190 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | לא נתון |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 9.7 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 8.0 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 15 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים מתוך 5 (2022) |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר | 360,000 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025