וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
סקייוול ET5 הינו הרכב הראשון והיחידי לעת עתה של המותג המיובא לישראל באמצעות קבוצת הרכב כדורי, ומוצע כעת בגרסת XR86 פרו חדשה המוצעת במחיר תחרותי של 214,900 ₪ והתייצבה למבחן עם סוללה בקיבולת נדיבה של 86 קוט"ש המקנה טווח נסיעה של 489 ק"מ.
| סקייוול ET5 XR86 פרו | |
|---|---|
| יתרונות | טווח נסיעה, מרווח פנימי, אחריות, שירות |
| חסרונות | ביצועים, יכולת דינמית, בידוד רעשים |
עיצוב ונוחות סקייוול ET5 XR86
סקייוול ET5 XR86 נבדל מגרסת LR72 המוכרת בחזית מעודכנת ו-"חשמלית" הכוללת שבכה אטומה במראה נקי ואחוד, המשתלבת הומוגנית וחלק אל הפגוש הקדמי. פרט לחזית לא תמצאו כל שינויים עיצוביים, כך שגם כאן נקבל מראה "גי'פאי" גבוה ורבוע, בעל פרופורציות נכונות ושמרניות. המידות נדיבות ביחס לסגמנט. אורכו הכולל של המרכב עומד על 4,720 מ"מ, רוחבו 1,908 מ"מ, גובהו 1,696 מ"מ, ובסיס הגלגלים נמתח לכדי 2,800 מ"מ.
רכב המבחן מתהדר בריפודים ודיפונים לבנים הזוכים לשם Electric white, מעצימים את תחושת האווריריות בתא הנוסעים ומקנים תחושת סמי פרימיום. מעבר לכך, תא הנוסעים ניחן בעיצוב נקי ופרקטי, עם מסך מרכזי צף בגודל נדיב של 12.8 אינץ' אשר זכה לצימוד אלחוטי לסמארטפון ומעבד חזק המשפר את הרספונסיביות. לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' קריא, מאפשר בחירה בין רקע בהיר לכהה וכולל תצוגה של יתרת הסוללה באחוזים או בק"מ. הדשבורד מעוצב בארכיטקטורה דו מפלסית. במפלס העליון תריסים בהם מוטמעים באופן הומוגני פתחי המיזוג, ובמפלס התחתון תאורת אווירה נעימה ופאנל דמוי שיש לבן התחום בחלקו התחתון בפס דמוי אלומיניום.
הקונסולה המרכזית צפה וכוללת את פתחי המיזוג המרכזיים, בורר מצבי נהיגה בצורת חוגה, צמד מחזיקי כוסות עם כיסוי נגלל, ובלם חניה אלקטרוני. תחתיה נמצא חלל אחסון נדיב המתאפשר הודות לפלטפורמה חשמלית טהורה, וכולל משטח טעינה אלחוטי ושקעי טעינה. אי אפשר להתעלם משלל אלמנטים בהשראת דגמי מרצדס, ביניהם פתיחה דו-צדדית לתא המקורר שבין המושבים, כיסויי הרמקולים בדלתות, וסוללת הפקדים מתחת לפתחי המיזוג. איכות החומרים וההרכבה טובים בהחלט. רוב הדיפונים רכים ונעימים למגע, ודיפונים דמויי עור לבן חולשים לרוחב הדשבורד והדלתות.
הכניסה והיציאה נגישות מאוד בזכות מושבים בגובה אידיאלי, קו גג גבוה ומפתח דלתות גדול. המושבים הקדמיים רחבים ונוחים למדי, וכוללים כיוונון חשמלי, זיכרונות, אוורור וחימום, אך ללא כיוונון גובה למושב הנוסע. מושב הנהג כולל גם מצב שינה עם הדום חשמלי לרגליים למקרים בהם נדרשת טעינה ארוכה באמצע הדרך. תנוחת הנהיגה גבוהה ושולטת עם סף חלונות בגובה בינוני, אך גלגל הגה בעל כיוונון מוגבל בשני הצירים יכתיב פשרה מסוימת לחלק מהנהגים. כושר התמרון טוב הודות לזוויות מרכב רבועות המקלות על זיהוי קצוות המרכב, קו חלונות נמוך, ומראות תלויות. לעת לילה, מתגלים פנסי הלד לייזר כסופר אפקטיביים, עם יכולת תאורה מרשימה במיוחד.
מרווח הפנים אדיר בכל המימדים, והנוסעים מאחור ייהנו ממושב נוח, רצפה שטוחה, מרווחי ברכיים וראש נדיבים, ומרווח כתפיים המאפשר הסעת שלושה בוגרים בנוחות נדירה, ואף עיגון שלושה מושבי בוסטר. הנוסעים מאחור ייהנו גם מחלונות כהים, פתחי מיזוג עם פילטר בתקן N95, משענת יד, שקעי טעינה ושקע 220 וולט. הגג הפנורמי נפתח חשמלית ובעל וילון הצללה חשמלי.
פתרונות האחסון מגוונים ופרקטיים, ביניהם תא עמוק מתחת לקונסולה המרכזית הצפה, תא נוסף ומקורר מתחת למשענת היד המרכזית, מתקני כוסות מלפנים ומאחור, כיסי אחסון עמוקים בדלתות, ותא כפפות קומפקטי. בניגוד לרכבים סיניים רבים, תא המטען בנפח נדיב של 467 ליטרים, מאפשר פתיחה חשמלית באמצעות מחוות רגל וכולל כיסוי נגלל. קיפול המושב האחורי יביא לנפח הטענה של 1,141 ליטרים עם מפלס הטענה שטוח, אך לשם כך תצטרכו לעבוד קשה ולפרק את בסיס המושב. מפתח ההטענה רחב ונוח להעמסה, ומתחת לרצפת תא המטען נמצא תא לאחסון כבלי הטעינה וערכת תיקון תקרים. תא מטען קדמי אינו בנמצא.
ה- "התנעה" מצריכה לחיצה על מתג הדלקה/כיבוי מיותר. תחילת תנועה עירונית מגלה נוחות נעימה הודות לכיול רך של המתלים ומידות צמיגים שפויות ביחס למגמה הנוכחית. מחוץ לעיר, שילוב של מהירות גבוהה וכביש גלי מגלה חוסר ריסון ופעולת מתלה שאינה מסתיימת במהלך אחד - תופעה רווחת למדי בדגמים מתוצרת סין. בכביש המהיר ניכרים גם רעשי רוח שהופכים מוחשיים כבר במהירות 90 קמ"ש מכיוון הגג והמראות.
ביצועים סקייוול ET5 XR86
יחידת ההנעה המוכרת כוללת מנוע חשמלי קדמי בהספק מרבי של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 32 קג"מ. תאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 9.6 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל- 150 קמ"ש. המספרים שלכאורה אינם מרשימים על הנייר, מתגלים כזריזים ומספקים כל נהג משפחתי על הכביש. ניכר כי לא 70 הק"ג שנוספו בגרסה זו אחראים על הריגרסיה בביצועים ביחס לגרסת LR72, אלא כיול שונה למצערת ויחס העברה הנועד לחיסכון בחשמל. בכל אופן, שמחתי לגלות כי בפועל התאוצה מאפס למאה קמ"ש עמדה על 9 שניות והאצות הביניים נותרו מיידיות, המלוות בפרפור צמיגים ולוחמת מומנט בעת האצה פתאומית במהירות נמוכה. לנהגים ממהרים, מוצע מצב ספורט בחוגת ההילוכים המשפר את התגובתיות על חשבון צריכת אנרגיה גבוהה באופן משמעותי.
התנהגות הכביש מסתפקת בציון סביר בלבד. הכיול הרך אינו מעודד נהיגה דינמית בשל רכינת מרכב מוחשית ותחושה גמלונית תחת לחץ מתון. לצד זאת, בנהיגה מנהלתית רגועה מתקבלת התנהגות סבירה ובטוחה, המלווה באחיזת כביש טובה. עוצמת הבלמים מספקת והולמת את המשקל והביצועים, אלא שבדומה לדגמים חשמליים רבים, תחושתם מלאכותית ואינה לינארית. בלימה רגנרטיבית חלושה אינה תורמת למיצוי מלוא פוטנציאל ההנעה החשמלית.
יכולת הנסיעה בשבילים נאותה. כיול מתלים רך ומידות צמיגים שפויות, לצד מרווח גחון בגובה 159 מ"מ, מאפשרים ירידה מהאספלט ללא חשש לפגיעת גחון או קופצנות יתרה. חובבי הגימיקים לבטח ישמחו למצוא את מצב "קמפינג" אשר פותח חשמלית את דלת תא המטען בעת חניה, לפריקת ציוד פיקניק.
טווח נסיעה סקייוול ET5 XR86
סקייוול ET5 XR86 כולל כאמור סוללה בקיבולת 86 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 489 ק"מ על פי נתוני היצרן. טעינה ביתית מלאה בהספק 11 קילוואט תמשך 9 שעות, וטעינה מ- 30% ל- 80% בעמדת טעינה מהירה בהספק מקסימלי אפשרי של 75 קילוואט תמשך 40 דקות. שקע הטעינה ממוקם בנקודה זמינה וקרובה לדלת הנהג, אך פתיחתו וסגירתו נעשים באופן ידני והוא אינו כולל תאורה.
בנהיגת המבחן אשר נערכה בימים קיץ לוהטים עם מיזוג אוויר פועל ללא הרף בעצימות מרבית, ונהיגה שלא חסה על צריכת החשמל, נרשם טווח נסיעה מרשים של 420 ק"מ. נהיגה מנהלתית ושימוש פחות במזגן, ישיגו ללא בעיה טווח נסיעה של 450 ק"מ ואף יותר בנהיגה מחושבת. דרגת זיהום האוויר בדומה לכל רכב חשמלי מלא הינה 1 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה סקייוול ET5 XR86
בדומה לשלל מותגים סיניים חדשים שהגיעו ארצה בשלוש השנים האחרונות, גם מותג סקייוול הצעיר טרם בנה לעצמו מוניטין מספק לאיסוף נתונים אודות אמינות הדגם הראשון. לצד זאת, ניתן לומר כי לא ידוע על "מחלות ילדות" או ליקויים סדרתיים מוכרים. בנוסף, מאחר ומדובר ברכב חשמלי, ניתן להסתמך על יתרונות האמינות המובנים הנובעים מפשטות מכנית שאינה כוללת מנוע בעירה, תיבת הילוכים, משאבת דלק, ומכלולים נעים יקרים, כך שגם עלויות האחזקה נמוכות. אגרת הרישוי השנתית עומדת על סך 558 ₪ והינה הזולה ביותר.
סקיוול ET5 משווק עם אחריות יצרן מלאה למשך 5 שנים או עד 150,000 ק"מ, ולסוללה אחריות מורחבת של 8 שנים או עד 200,000 ק"מ ללא הסתייגות בשל אופן הטעינה, גם אם נעשתה רק בעמדות מהירות ולא על פי ההמלצות המוכרות. הטבה זו מתיישבת עם מדיניותה של היבואנית, קבוצת כדורי, למחויבות למתן שירות מעולמות הפרמיום ללקוחות המותג, לרבות מועדון הלקוחות Skywell moments המתאפיין ביצירת קהילת שגרירים המתגבשת בטיולים והפעלות המאורגנים בחסות ובמימון היבואנית. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 8,000 ₪ לשנה, ועלות ביטוח החובה כ- 1,800 ₪. טיפולים מתבצעים אחת לשנתיים או בכל 40,000 ק"מ, בעלות של 1,043 ₪ לטיפול.
בטיחות סקייוול ET5 XR86
ארגון הבטיחות Euro NCAP טרם בחן את סקייוול ET5 . אבזור הבטיחות זהה בכל רמות האבזור, וכולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית בעת חירום, התרעה ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען פקקים, התראה על תנועה צולבת מאחור עם בלימה אוטונומית שנוספו במסגרת מתיחת הפנים, ניטור שטחים מתים עם התראה על רכב חולף בעת פתיחת דלת, חיישני חניה מלפנים ומאחור, מערכת חנייה אוטומטית בניצב ובמקביל, ומצלמת רוורס. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 6 מתוך 8.
תמורה למחיר סקייוול ET5 XR86
סקייוול ET5 XR86 משווק ברמת אבזור פרו במחיר של 214,900 ₪ (209,900 ₪ כמחיר השקה) וכולל בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', מסך מגע מרכזי בגודל 12.8 אינץ', בקרת אקלים עם מסנן חלקיקים ברמת N95, גג שמש פנורמי גדול נפתח ומוצל, דלת תא מטען חשמלית, מושבים קדמיים חשמליים עם 3 זיכרונות, חימום, אוורור ומצב לינה, תאורת לייזר משולבת LED, סייען חנייה אוטומטי לחניה בניצב ובמקביל, וחישוקי 19 אינץ'. פנים הרכב הלבן Electric white ניתן כאופציה ללא כל תוספת תשלום. גרסת פרימיום עולה 248,900 ₪ ומוסיפה ריפודי עור משולב אלקנטרה, ומצלמות 360 מעלות.
סקייוול ET5 XR86 מביא עימו ערך מוסף של טווח מוגדל ב- 20% ביחס לגרסת LR72 בתוספת מחיר סבירה ותמחור התואם את המגמה התחרותית הבריאה בסגמנט. יתרונותיו וחסרונותיו נותרו כשהיו, כך שעיקר גדולתו בתא נוסעים ותא מטען מרווחים, טווח נסיעה פרקטי, אחריות מוגדלת ושירות מעולמות הפרימיום. מעצם טיבו וטבעו של סקייוול ET5 XR86 פרו יתאים לשימושים משפחתיים נינוחים בנטרול חרדת הטווח, על חשבון חדוות נהיגה וביצועים.
| סקייוול ET5 XR86 פרו | |
|---|---|
| מנוע | חשמלי |
| הספק מרבי משולב | 204 כ"ס |
| מומנט מרבי | 32 קג"מ |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,720 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,908 מ"מ |
| גובה כללי | 1,696 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,800 מ"מ |
| נפח תא מטען | 467 ליטרים |
| קיבולת סוללה | 86 קוט"ש |
| משקל עצמי | 2,050 ק"ג |
| מהירות מרבית מוגבלת חשמלית | 150 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 9.6 שניות |
| טווח נסיעה מרבי (יצרן) | 489 ק"מ |
| טווח נסיעה מרבי (מבחן) | 450 ק"מ |
| קבוצת זיהום | 1 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | טרם נבחן |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר | 214,900 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025