וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
חברת אוטומקס המוכרת בתחום היבוא המקביל, קיבלה לאחרונה זיכיון לייבוא ישיר של רכבי JAC והחלה בשיווק רכב הפנאי החשמלי JAC 40 אשר שווק כאן בעבר תחת שם הדגם e-JS4 וחוזר אלינו לאחר עדכון עם אפשרות טעינה תלת פאזית, גג שחור, מערכות בטיחות נוספות, ומחיר נגיש. JAC 40 נכנס למרכז הזירה החשמלית, בקטגורית C-SUV, ונועד להוות חלופה מוזלת ל- BYD אטו 3 ולג'ילי גיאומטרי C הפופולריים. JAC 40 מוצע בגרסה אחת במחיר 139,900 ₪, הכוללת מנוע קדמי בהספק מרבי של 190 כ"ס וסוללה בקיבולת 65.7 קוט"ש עם טווח נסיעה של 410 ק"מ.
| 40 JAC חשמלי | |
|---|---|
| יתרונות | ביצועים, תא מטען, מחיר |
| חסרונות | איכות נסיעה, מערכות בטיחות פסיביות בלבד |
עיצוב ונוחות JAC 40
JAC 40 החשמלי מציג עיצוב לא מתחכם של קרוסאובר משפחתי עם חזית אטומה ופנסי לד מפוצלים. מהצד בולטים צביעה דו גונית, קשתות גלגלים מושחרות ושקע טעינה קדמי. מאחור גופי תאורה המחוברים באמצעות פס רוחבי, ספוילר אחורי צנוע, ומגלש בגוון כרום. הפרופורציות השמרניות מסגירות מיד את היותו מבוסס על דגם עם מנוע בעירה פנימית, והתוצאה הסופית נאה, גם אם לא תסובב ראשים. מידותיו של JAC 40 צנועות ביחס לסגמנט C-SUV החשמלי. אורכו 4,410 מ"מ, רוחבו 1,800 מ"מ, גובהו 1,690 מ"מ, ובסיס הגלגלים נמתח לאורך 2,620 מ"מ.
תא הנוסעים מציג מראה שמרני למדי ומסגיר את גילו של הדגם אשר הושק במקור בשנת 2020. הארכיטקטורה בסיסית למדי עם מפלס אחוד הכולל פתחי מיזוג, פאנל מגע לבקרת האקלים ולקיצורי דרך, לוח מחוונים, ומסך מגע מרכזי צף עבור מערכת המולטימדיה, שאינה מרשימה בביצועיה, אך כוללת צימוד חוטי לאנדרואיד אוטו ולאפל קארפליי. הקונסולה המרכזית כוללת חוגת הילוכים שאינה נוחה לתפעול ודורשת לחיצה חזקה על דוושת הבלם כדי לעבור בין מצבי הנהיגה. חומרי הדיפון קשיחים גם במקומות העליונים, פרט למספר דיפונים בחיפוי דמוי עור. דקורציית מסגרות בצבע נחושת עם תיפורים תואמים מספקים קצת עניין בתא הנוסעים השחור.
הכניסה והיציאה נגישות מאוד בזכות מושבים בגובה אידיאלי, קו גג גבוה, ומפתח דלתות טוב. המושבים סבירים בהחלט, וזה של הנהג כולל כיוונון חשמלי לגובה ולעומק, אך זווית הטיית משענת הגב מתכווננת ידנית. ההגה מתכוון רק לגובה, ללא כיוון עומק, אך למרות זאת ניתן למצוא תנוחת נהיגה גבוהה ושולטת שכה חביבה והכרחית לקהל היעד. גם שדה הראיה טוב בזכות עיצוב רבוע, קו חלונות בגובה סטנדרטי ומראות צד תלויות. כושר התמרון בעיר יוצא נשכר מהממדים הקומפקטיים, ומאפשר השתחלות זריזה גם בתנועה דחוקה.
חרף בסיס הגלגלים הקצר, מציע JAC 40 מרווחי ראש וברכיים טובים ומציג שימושיות טובה למשפחה עם 2 ילדים. מדד רוחב מוגבל יוצר סביבה דחוקה ואינטימית להסעת נוסע שלישי מאחור. מעבר לכך, יזכו הנוסעים מאחור לגג פנורמי נפתח ומוצלל חשמלית (לא מובן מאליו בעת הזו ובסביבת מחירים זו), פתחי מיזוג, חלונות כהים, משענת יד עם צמד מחזיקי כוסות, שקעי טעינה, ידיות אחיזה ותאורת קריאה.
פתרונות האחסון מספקים וכוללים תא קטנטן מתחת לקונסולה המרכזית הצפה, תא קטן נוסף מתחת למשענת היד המרכזית, מתקני כוסות מלפנים ומאחור, תאי אחסון עמוקים בדלתות, משטח הנחה לסמארטפון בקונסולה המרכזית, ותא כפפות שאינו מדופן ומואר בדומה לסוככי השמש נטולי התאורה. בניגוד לסיניות רבות עם תא מטען קטן, כאן תא המטען מציע נפח נדיב של 520 ליטרים מכובדים וכולל כיסוי נגלל ותאורה. קיפול המושב האחורי ביחס 60:40 יביא לנפח של 1,050 ליטרים במשטח דו מפלסי. מתחת לרצפת תא המטען נמצא גלגל רזרבי מקורי בגודל מלא - פריט ששכחנו מקיומו בשנים האחרונות. תא מטען קדמי אינו בנמצא בשל התבססות על פלטפורמה שאינה חשמלית.
התנעה מצריכה לחיצה על מתג הדלקה/כיבוי מיותר, ותחילת תנועה עירונית מלווה ביבבת אזהרת הולכי רגל שנשמעת גם בתא הנוסעים עד למהירות 30 קמ"ש. כיול רך בשילוב עם מתלה אחורי פשוט מסוג קורת מתח, מספקים כושר ריסון בינוני ונוחות נסיעה עירונית שאינה מתעלה, אך מצליחים לסנן את רוב מפגעי האספלט שאינם מאתגרים במיוחד. מחוץ לעיר משתפרת נוחות הנסיעה, אך רעשי רוח מופיעים החל ממהירות 90 קמ"ש.
ביצועים JAC 40
יחידת ההנעה כוללת מנוע חשמלי קדמי בהספק מרבי של 190 כ"ס ומומנט מרבי של 34.6 קג"מ. תאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 8 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל- 140 קמ"ש. הביצועים פראיים למדי, עם תגובת דוושה עצבנית שמלווה בפרפור הצמיגים הקדמיים בעת יציאה חזקה ברמזור. ביחס לדגמי בנזין בטווח מחירים זה, מדובר בביצועים מעולים, ואף ביחס לחשמליות מקבילות. לצד זאת, כיול מתון וליניארי יותר של יחס ההעברה הבודד, היה מאפשר ניצול אנרגיה יעיל יותר על חשבון הביצועים.
התנהגות הכביש מסתפקת בציון סביר בלבד. מפרט מתלים בסיסי עם קורת מתח אחורית וכיול שאינו מהוקצע, מביאים עימם התנהגות פושרת שאינה מעודדת נהיגה דינמית בשל רכינת מרכב מוחשית. לצד זאת, בנהיגה מנהלתית רגועה, כזו שאופיינית לנהג הטיפוסי של רכב פנאי כזה, מתקבלת התנהגות סבירה ובטוחה המלווה באחיזת כביש צפויה מצמיגי המישלין האיכותיים.
הבלימה הרגנרטיבית נשלטת באמצעות צג המגע ומספקת עצימות נאותה, גם אם אינה מאפשרת נהיגה באמצעות דוושה אחת. עוצמת הבלמים מספקת והולמת את המשקל והביצועים, אלא שבדומה לדגמים חשמליים רבים, תחושתם מלאכותית ואינה לינארית.
טווח נסיעה JAC 40
JAC 40 מצויד בסוללת בקיבולת 65.7 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 410 ק"מ לפי תקן WLTP. הסוללה תומכת בטעינה ביתית AC תלת פאזית בהספק 11 קילוואט ובטעינה מהירה DC בהספק 60 קילוואט המאפשרת טעינה מ- 30% ל- 80% תוך 45 דקות. שקע הטעינה ממוקם בכנף הקדמית בצד הנהג, אינו כולל תאורה ופתיחתו וסגירתו נעשים באופן ידני. בעמדת טעינה ביתית חד פאזית בקצב 16 קוט"ש, נרשמה מהירות הטענה של 40% בחמש שעות.
בנהיגת המבחן אשר נערכה ברובה במצב אקו (חסכון) עם בלימה רגנרטיבית בעצימות מרבית, ונהיגה מנהלתית עם מזגן שפעל לפרקים, נרשם טווח ריאלי של 310 ק"מ. דרגת זיהום האוויר בדומה לכל רכב חשמלי מלא הינה 1 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה JAC 40
בדומה לשלל מותגים סיניים חדשים להם זכינו בשלוש השנים האחרונות, גם מותג JAC טרם בנה לעצמו מוניטין מוצק כזה או אחר בשוק המערבי. לצד זאת, מדובר באחד מיצרני הרכב הוותיקים בסין הקיים משנת 1964. מאחר ומדובר ברכב חשמלי, ניתן להסתמך על יתרונות האמינות המובנים הנובעים מפשטות מכנית שאינה כוללת מנוע בעירה, תיבת הילוכים, משאבת דלק, רצועות, ומכלולים נעים נוספים, כך שגם עלויות האחזקה נמוכות. אגרת הרישוי השנתית נכון לשנת 2024 עומדת על סך 558 ₪ והינה הזולה ביותר, אך ההטבה באגרת הרישוי לרכב חשמלי תבוטל החל מינואר 2025.
JAC 40 משווק עם אחריות יצרן מלאה ל- 5 שנים או עד 150,000 ק"מ. לסוללה אחריות מורחבת ל- 8 שנים או עד 150,000 ק"מ. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 6,000 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,800 ₪.
בטיחות JAC 40
JAC 40 אינו משווק באירופה על כן טרם נבחן במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP. אבזור הבטיחות אינו כולל מערכות אקטיביות ומסתפק במערכת התראה בהתקנה מקומית, 6 כריות אוויר, ומצלמות היקפיות 360 מעלות. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה לשנת 2025 הינה 2 מתוך 8.
תמורה למחיר JAC 40
JAC 40 משווק על ידי היבואנית אוטומקס במחיר 139,900 ₪ וכולל מנוע קדמי בהספק 190 כ"ס, סוללה בקיבולת 65.7 קוט"ש, גג פנורמי נפתח ומוצלל, מערכת מולטימדיה עם צג מגע בגודל 10.25 אינץ', צימוד חוטי לאנדרואיד אוטו ולאפל קארפליי, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ', כניסה ללא מפתח, 6 רמקולים, חימום במושבים הקדמיים, קיפול מראות חשמלי, שמשות כהות מאחור, פתח מיזוג מאחור, ריפוד דמוי עור, וחישוקי 18 אינץ'.
JAC 40 מתברג בין מבחר מצומצם של דגמים חשמליים פרקטיים, בעלי יכולות שימוש משפחתיות, טווח נסיעה מספק, ומחיר נגיש. אף על פי שאינו מצליח להתבלט בתכונות מצטיינות, הוא מציע תצורת קרוסאובר אהודה, יתרונות חשמליים ומפרט נאה. מדובר בחבילה הגונה המאפשרת גם ללקוחות שאינם חפצים במתיחת גבולות התקציב, לרכוש קרוסאובר חשמלי משפחתי במינימום פשרות.
| JAC 40 | |
|---|---|
| מנוע | חשמלי קדמי |
| הספק מרבי משולב | 190 כ"ס |
| מומנט מרבי | 34.6 קג"מ |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,410 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,800 מ"מ |
| גובה כללי | 1,660 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,620 מ"מ |
| נפח תא מטען | 520 ליטרים |
| קיבולת סוללה | 65.7 קוט"ש |
| משקל עצמי | 1,690 ק"ג |
| מהירות מרבית מוגבל | 140 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 8 שניות |
| טווח נסיעה מרבי (יצרן) | 410 ק"מ |
| טווח נסיעה מרבי (מבחן) | 310 ק"מ |
| קבוצת זיהום | 1 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | טרם נבחן |
| רמת אבזור בטיחותי | 1 (מתוך 8) |
| מחיר | 139,900 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025