פולקסווגן ID.7 חשמלית במבחן דרכים

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: אלדר מנורי
  • 27 פברואר 2025
  • 0 תגובות

פולקסווגן ID.7 אשר הושקה בשנת 2023, מהווה את ספינת הדגל החשמלית של היצרן ונועדה במקור להתחרות מול מכוניות מנהלים חשמליות כגון טסלה מודל 3, יונדאי איוניק 6, אקספנג P7 ודומותיהן, אך תמחור מקומי יקר וממדים בקצה העליון של הסגמנט, מציבים את הדגם בעיקר מול זיקר 001 המציעה מפרט מפתה יותר. פולקסווגן ID.7 מוצעת בשלוש גרסאות לבחירה, עם סוללות בקיבולת 82 או 91 קוט"ש, מנוע אחורי או גרסה דו מנועית, ומנעד טווחי נסיעה בין 542 ל- 651 ק"מ. למבחן התייצבה גרסת הכניסה Pro עם מנוע אחורי בהספק 286 כ"ס, סוללה בקיבולת 82 קוט"ש, טווח נסיעה מוצהר של 609 ק"מ ומחיר של 322,900 ₪.

פולקסווגן ID.7
יתרונות איכות הרכבה ונסיעה, מרווח פנימי, שימושיות
חסרונות מחיר, תפעול חלק מהמערכות

פולקסווגן ID.7

עיצוב ונוחות פולקסווגן ID.7

העיצוב החיצוני מדבר בשפת העיצוב המאפיינת את משפחת הדגמים החשמליים של פולקסווגן, כמו גם התבססות על פלטפורמת MEB המשותפת לכל משפחת דגמי ID החשמליים. מלפנים פגוש בעיצוב נקי, יחידות תאורה צרות מסוג מטריקס לד, ופס תאורה הנמתח לרוחב החזית, כשבמרכזו לוגו פולקסווגן מואר. הדופן מציגה קו מותניים ייחודי וגג בצביעה דו-גונית עם עיטור בולט מעל חלונות הצד. הדגם נראה ומוגדר כסדאן אך נהנה מתצורת ליפטבק בעלת דלת חמישית פרקטית. מאחור תאורת coast to coast הכוללת סמל מואר, ופגוש עם עיטור בגימור שחור מבריק. התוצאה הסופית היא פולקסווגן קלאסית, כלומר מראה סולידי, מכובד ובעל נוכחות המגובה במידות נדיבות לסגמנט, כמעט סלוניות. אורכה של פולקסווגן ID.7 נמתח לכדי 4,961 מ"מ, אורכה 1,862 מ"מ, גובהה 1,534 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,971 מ"מ.

פולקסווגן ID.7

תא הנוסעים מציג ארכיטקטורה המשלבת תפיסה חשמלית מודרנית לצד עיצוב פולקסווגני מסורתי. המפלס היחיד כולל במרכזו מסך מגע בגודל 15 אינץ', פס עיטור רוחבי בתוכו מוטמעים שלושה פתחי מיזוג בגובה נכון, ולוח מחוונים קטנטן ואינפורמטיבי המציג מידע חיוני כגון אחוז הסוללה והטווח הנותרים. מערכת ההפעלה מדור 3.1 נוחה לתפעול, תומכת עברית, וכוללת ממשק גרפי מזמין וצימוד אלחוטי לסמארטפון. מתחת למסך שורת פקדי מגע מוארים עבור בקרת האקלים ועוצמת השמע, ותחתם פתח מיזוג מרכזי נמוך מדי. עיצוב גלגל ההגה מוכר ממפגשים קודמים עם דגמי פולקסווגן, ומשלב פקדי מגע שאינם הפתרון האולטימטיבי.

רשימת הטרוניות העיקרית כוללת בורר הילוכים אלקטרוני הממוקם נכון מאחורי ההגה אך תפעולו מתבצע כסוויץ' ולכן פחות נוח לתפעול, סליידרים לא נוחים לכיוון עוצמת המיזוג והשמע, כיוונון פתחי מיזוג דרך מסך המגע בלבד, ומתגי פתיחת החלונות מדלת הנהג הכוללת רק צמד מתגים ופקד מגע נוסף המחליף את שליטתם בין החלונות הקדמיים לאחוריים. איכות חומרי הדיפון וההרכבה מעולות ומקנות תחושת סמי פרימיום, עם דיפונים רכים בחלקים העליונים, לצד מוצקות ואיכות מכל עבר.

פולקסווגן ID.7

פתרונות האחסון עשירים וכוללים תא אחסון נמוך מתחת לקונסולה המרכזית, תא ענק עם כיסוי תריס גלילה לאורך הקונסולה המרכזית ובו מחזיקי כוסות נשלפים לפי צורך, ותא עמוק מתחת למשענת היד המרכזית עם פתיחה בתצורת ספר. תא הכפפות מציע נפח סביר וכולל דיפון. התאים בדלתות הקדמיות גדולים וכוללים דיפון וחלוקה פנימית המאפשרת אחסון בקבוקי שתיה. גם התאים בדלתות האחוריות גדולים ומדופנים לטובת השקטת תזוזת חפצים בהם. בגב המושבים הקדמיים מותקנים כיסי אחסון גדולים, ובסמוך למשענות הראש גם כיסי אחסון קטנים עבור טלפונים סלולריים. תא המטען כולל פתיחה וסגירה חשמלית לרבות פתיחה במחוות רגל. תצורת הליפטבק מקנה מפתח הטענה רחב ומזמין לתא מטען בנפח נדיב של 532 ליטרים, הכולל רצפה כפולה, טבעות עיגון, כיסי אחסון, ותאורה משני צידיו. קיפול המושב האחורי ביחס 60:40 מתאפשר מצמד ידיות מאסיביות בתא המטען וכן מידיות במשענת הגב, ויביא לנפח טעינה של 1,586 ליטרים על גבי משטח כמעט מפולס. מתחת לרצפת תא המטען נמצאים ערכת ניפוח וכבל טעינה. תא מטען קדמי אינו בנמצא.

קרבה לרכב מביאה לפתיחתו ומלווה במופע אורות חביב הכולל הארת סמלי המותג ותאורת כניסה המוקרנת על סף פתחי הדלתות. הידיות המעוצבות כקונבנציונליות, מתגלות כבעלות פתיחת נעילה חשמלית. כניסה ותחילת נסיעה מתבצעות בקלילות, ללא שימוש במפתח או צורך בלחיצה על מתג הפעלה אשר קיים אך אינו מחייב שימוש. דרישת הביטוח לקודן מאולץ גורעת מעט מנוחות התפעול.

פולקסווגן ID.7

הכניסה והיציאה נוחות יחסית לרכב סדאן בזכות דלתות ענק וקו גג גבוה, כך שאינן מצריכות כיפוף מוחשי. מושבי ה- ergoActive הזמינים כבר בגרסת הבסיס, מקנים נוחות מפנקת, עטויים בריפוד דמוי אלקנטרה, וכוללים כיוונון חשמלי עם זיכרונות, חימום, ועיסוי מעולה באמצעות עשר כריות ניפוח פנימיות (בגרסאות הבכירות ישנן כריות עיסוי נוספות גם לירכיים). תנוחת הנהיגה טבעית וגבוהה ביחס לסדאן משפחתית. הראות אל לוח המחוונים הקטן אינה מוסתרת, ותצוגה עילית בעלת כיוונון גובה משתקפת בצורה ברורה על השמשה הקדמית ומציגה גם הכוונות ניווט מאפליקציית WAZE. שדה הראיה אינו מצטיין בשל קו חלונות גבוה במעט, קו דשבורד גבוה, קורות A עבות, וראות חסומה לאחור. כושר התמרון מהווה הפתעה עם רדיוס סיבוב קטן יחסית בקוטר 10.9 מטרים בדומה לפולקסווגן גולף, הודות להנעה אחורית ופלטפורמה חשמלית טהורה.

המרווח מאחור נדיב ביותר, עם רצפה שטוחה לחלוטין, ומאפשר הסעת שלושה מבוגרים מאחור ללא צפיפות מעיקה. הגג המשתפל גוזל כמה ס"מ ממרווח הראש, אך גם כך מרווח הראש מספק, ובהעדרו של גג פנורמי בגרסה זו, אין כל חשש לפגישה עם פדחתם של הנוסעים מאחור. בנוסף ייהנו הנוסעים מאחור מחלונות כהים, פתחי אוורור מרכזיים עם אזור אקלים נפרד, צמד שקעי USB, משענת יד מרכזית עם צמד מחזיקי כוסות, תאורה, וידיות אחיזה.

פולקסווגן ID.7

נוחות הנסיעה העירונית הינה מהטובות בסגמנט, שאינו מתפאר בדגמים המצטיינים בהיבט זה, למרות שגרסת הבסיס אינה זוכה למתלים אדפטיביים DCC בהם מצוידות הגרסאות הבכירות. לצד זאת, היתרונות המסורתיים האירופאים באים לידי ביטוי באספקט זה עם כושר ריסון ופעולה בשלה יותר ביחס לכיולי מתלים פושרים בהם פגשנו בשלל דגמים סיניים. מעבר לכך נרשמות רמות NVH נמוכות במיוחד, המלוות בתחושת מוצקות וקשיחות, לצד בידוד רעשים מעולה המעניק נסיעה חרישית על גבי אספלט חלק, ומיעוט רעשי רוח ודרך בכביש המהיר.

ביצועים פולקסווגן ID.7

פולקסווגן ID.7 כולל מנוע חשמלי אחורי מסדרת APP550 עם הספק מרבי של 286 כ"ס ומומנט מרבי של 55 קג"מ. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 6.5 שניות והמהירות המרבית עומדת על 180 קמ"ש. הביצועים הולמים את הדגמים החד מנועיים בסגמנט עם מומנט נדיב ביחס למתחרות, המורגש בתאוצות ביניים עוצמתיות. מצבי הנהיגה מציגים שינוי תגובתיות קיצוני עם אלחוש מוחשי במצב אקו המגביל את המהירות המרבית ל- 130 קמ"ש, ומנגד תגובות עצבניות ותזזיתיות במצב ספורט.

פולקסווגן ID.7

התנהגות הכביש ניתנת להגדרה כפולקסווגנית טיפוסית, בטוחה וצפויה, אך אינה מעודדת נהיגה דינמית. חלוקת המשקל מאוזנת וקל להכניס את המרכב הגדול לפניות בדיוק ובבטיחות, אך משקל עצמי הנושק ל- 2.2 טונות וממדים נדיבים, אינם מעודדים נהיגה פוחזת, בטח שלא בכבישים צרים. אחיזת הכביש גבוה עם צמיגים א-סימטריים ברוחב 255 מאחור ו- 235 מלפנים. ניתוק בקרת האחיזה תאפשר משחקי זנב או אפילו סחיפה קלה, בחסות ההנעה האחורית, אך לא מעבר לכך. מתלים אדפטיביים DCC המוצעים בגרסאות הבכירות צפויים להעניק התנהגות כביש משופרת במצב נהיגה ספורט.

מצב B הכולל בלימה רגנרטיבית, מאפשר חיסכון משמעותי בשימוש בבלמים, אך אינו כולל אופציית נהיגה בדוושה אחת, ומאפשר בלימה עד מהירות גלישה של 5 קמ"ש. הבלמים, הכוללים דיסקים מאווררים מלפנים ובלמי תוף מיושנים מאחור אינם מתעייפים או מאבדים כושר בלימה גם לאחר רצף ירידות. בדומה לדגמים חשמליים רבים, דוושת הבלם אינה ניחנת במהלך לינארי ומקנה תחושה מלאכותית.

טווח נסיעה פולקסווגן ID.7

פולקסווגן ID.7 מצויד בסוללה בקיבולת 82.0 קוט"ש (77 קוט"ש נטו) המספקת טווח נסיעה של 609 ק"מ על פי תקן WLTP, ותומכת בטעינה ביתית בהספק צנוע של 11 קילוואט AC ובטעינה מהירה בהספק 175 קילוואט DC (200 קילוואט בגרסאות הבכירות). בנסיעת המבחן שהתקיימה בימים קרים שלא הצריכו הפעלת מזגן, עם בלימה רגנרטיבית מופעלת, מנעד טווחי הנסיעה נע בין 380 ק"מ בנסיעה מהירה ומאומצת לבין 450 ק"מ בנהיגה מתונה, כך שבתנאים ריאליים ניתן להסתמך על טווח מציאותי של 440 ק"מ בנסיעה משולבת.

פולקסווגן ID.7

שקע הטעינה ממוקם במיקום הקלאסי בדומה לפתח תדלוק, ואינו כולל פתיחה וסגירה חשמליים או תאורה. טעינה בעמדה ביתית בהספק 11 קילוואט הטעינה את מחצית הסוללה ב- 4 שעות. עמדת טעינה מהירה בהספק 60 קוט"ש הטעינה 70% אחוזים מהסוללה תוך כ- 70 דקות בקצב טעינה ממוצע של 53 קילוואט. דרגת זיהום האוויר כמו בכל רכב חשמלי עומדת על 1 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה פולקסווגן ID.7

רכבי פולקסווגן אינם זוכים לציון גבוה בתחום האמינות. בסקר של ארגון J.D. Power הנערך בארה"ב בשנת 2024 ומודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, הגיעה פולקסווגן למקום ה- 26 מתוך 29 יצרניות עם 267 תקלות לכל 100 כלי רכב. לצד זאת, יש לזכור שבדגמים חשמליים צפויה אמינות עדיפה בשל הוויתור על מכלולי הינע ורכיבים שחיקים רבים.

פולקסווגן ID.7 משווק עם אחריות יצרן מלאה למשך 3 שנים ללא הגבלת ק"מ, ולסוללה אחריות מורחבת ל- 8 שנים או עד 160,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. טיפולים יש לבצע אחת לשנה. מחירי הטיפולים והחלפים לא נמסרו לנו מהיבואנית צ'מפיון מוטורס. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 10,000 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,800 ₪.

בטיחות פולקסווגן ID.7

פולקסווגןID.7 נבחנה במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2023 וזכתה לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציוני משנה של 95% בהגנה על נוסעים בוגרים, 88% בהגנה על ילדים, 83% בהגנה על הולכי רגל, ו- 80% על תפקוד מערכות הבטיחות.

פולקסווגן ID.7

אבזור הבטיחות כולל בין היתר 7 כריות אוויר (9 בגרסאות הבכירות), בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית עם זיהוי דו גלגלי והולכי רגל, ניטור שטח מת במראות הצד, מערכת למניעת סטיה מנתיב הנסיעה, ניטור תנועה צולבת מאחור עם בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, ניטור עייפות נהג, יציאה בטוחה מהרכב, ומערכת פרו אקטיבית להגנה על הנוסעים. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 7 מתוך 8 לפי משרד התחבורה הישראלי. מערכות הבטיחות מציגות תפקוד בשל, ואינן מעיקות בתיקוני היגוי תדירים או בהתראות סרק היסטריות המאפיינות דגמים חדישים אחרים.

תמורה למחיר פולקסווגן ID.7

פולקסווגן ID.7 משווקת בארץ בשלוש גרסאות. גרסת Pro הנבחנת מוצעת במחיר 322,900 ₪ וכוללת הנעה אחורית עם הספק מרבי של 286 כ"ס וסוללה בקיבולת 82 קוט"ש, מסך מגע מרכזי בגודל 15 אינץ', עוזרת קולית, תצוגה עילית בטכנולוגיית מציאות רבודה, מושבי ergoActive קדמיים עם כוונון חשמלי ועיסוי, תאורת אווירה היקפית עם 30 גוונים לבחירה, משטח טעינה אלחוטי לטלפון הנייד, ממשק App connect לחיבור הטלפון הנייד, כניסה והתנעה ללא מפתח, בורר מצבי נהיגה, מצלמות היקפיות 360 מעלות, חיישני חניה היקפיים, סייען חניה, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, תאורת מטריקס לד, וחישוקי 19 אינץ'.

גרסת Pro S מוצעת במחיר 357,900 ₪ ומגיעה עם אותה יחידת הנעה אחורית וסוללה מוגדלת בקיבולת 91 קוט"ש. לרשימת האבזור נוספים חלון גג פנורמי עם עמעום חשמלי, אוורור מושבים קדמיים, חימום מושבים אחוריים, מערכת מתלים אדפטיביים, מערכת שמע Harman Kardon עם 14 רמקולים וסאבוופר, וחישוקי 20 אינץ'. גרסת GTX הספורטיבית מוצעת במחיר 402,900 ₪ ומצוידת בהנעה כפולה עם הספק מרבי של 340 כ"ס וסוללה בקיבולת 91 קוט"ש. לרשימת האבזור נוספים בגרסה זו חבילת עיצוב ייחודית וחישוקי 20 אינץ' מושחרים.

פולקסווגן ID.7 מתגלה כרכב חשמלי מצוין, נוטף איכות ושימושי. הוא אינו נטול מגרעות שעיקרן מתרכזות בתפעול לא מוצלח לחלק מהמערכות, אך מציג בשלות מכנית והנדסית ביחס למרבית המתחרות. לצד אלו, מחירו היקר בכ- 40% ביחס לגרסאות מתחרות מקבילות, לא משקף את הערך המוסף שהוא מביא עימו. במחיר תחרותי יותר, הייתה מתקבלת כאן אחת העסקאות הטובות בסגמנט.

פולקסווגן ID.7 חשמלית פרו
מנוע חשמלי אחורי
הספק מרבי 286 כ"ס
מומנט מרבי 55 קג"מ
תיבת הילוכים הילוך יחיד
יחידת הנעה אחורית
אורך כללי 4,961 מ"מ
רוחב כללי 1,862 מ"מ
גובה כללי 1,534 מ"מ
בסיס גלגלים 2,971 מ"מ
נפח תא מטען 532/1,586 ליטרים
משקל עצמי 2,184 ק"ג
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 6.5 שניות
מהירות מרבית 180 קמ"ש
טווח נסיעה מרבי משולב (יצרן) 609 ק"מ
טווח נסיעה מרבי משולב (מבחן) 430 ק"מ
צריכת חשמל משולבת (יצרן) 14.7 קוט"ש ל- 100ק"מ
צריכת חשמל משולבת (מבחן) 18.5 קוט"ש ל-100 ק"מ
קבוצת זיהום 1 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים (2023)
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר 322,900 ₪

פולקסווגן ID7 2024 מבחן דרכים