פיג'ו 3008 1.2 2025 במבחן דרכים

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: אלדר מנורי
  • 20 מרץ 2025
  • 0 תגובות

הדור הקודם של פיג'ו 3008 אשר הוצג בסוף שנת 2016 זכה לשלל סופרלטיבים מעיתונות הרכב העולמית כפייבוריט בסגמנט הקרוסאוברים המשפחתיים המהווה נתח חשוב בשוק הרכב המקומי, ונשלט לאורך שנים ע"י צמד הקוריאנים יונדאי טוסון וקיה ספורטאז'. הדור החדש אשר הושק בספטמבר 2023, מגיע אלינו כעת כשהוא מבוסס על פלטפורמת STLA מדיום המודולרית, אשר נועדה לקלוט את כל סוגי המנועים. בישראל משווק הדגם בגרסה חשמלית ובגרסת בנזין המצוידת במנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים עם מערכת היברידית מתונה (MHEV) במחיר 186,990 ₪ לגרסת הכניסה Allure או 206,990 ₪ לגרסת GT הנבחנת.

פיג'ו 3008 1.2 טורבו
יתרונות צריכת דלק, עיצוב, תא נוסעים, איכות נסיעה
חסרונות הנדסת אנוש, מרווח פנים, ביצועים

פיג'ו 3008

עיצוב ונוחות פיג'ו 3008

פיג'ו 3008 החדש 2025 הינו הדגם הראשון של קונצרן סטלנטיס המבוסס על פלטפורמת STLA ומציג מרכב פנאי קופה מעניין ואווירודינמי עם הבטחה שלא לפגוע במרווח הראש של הנוסעים מאחור. בחזית יחידות תאורה צרות, תאורת יום בסגנון טפרי אריה המזוהה עם דגמי פיג'ו, וגריל קדמי מרובה אלמנטים נטול מסגרת. מהצד ניכרת השתפלות של קורה C להקניית מראה דמוי קופה דינמי, וכן חישוקים בעיצוב עתידני בקוטר 19 או 20 אינץ' בהתאם לגרסה. מאחור יחידות תאורה מחוברות, ספוילר בעל קצוות מחודדים, ודלת תא מטען מפוסלת, המעניקות לרכב מראה מוצק. כל הגרסאות מצוידות ביחידות תאורת LED כאשר רמת אבזור GT הנבחנת מגיעה עם פנסי LED Pixel אקטיביים. אורכו הכולל של פיג'ו 3008 צמח ב- 88 מ"מ ביחס לדור הקודם ועומד על 4,535 מ"מ, רוחבו תפח ב- 50 מ"מ לכדי 1,895 מ"מ, גובהו צמח ב- 20 מ"מ לכדי 1,641 מ"מ, ובסיס הגלגלים התארך ב- 64 מ"מ לכדי 2,739 מ"מ.

פיג'ו 3008

תא הנוסעים של פיג'ו 3008 החדש מציג עיצוב ייחודי ומרשים שבהחלט מבדל אותו בסגמנט. ניתן למצוא גלגל הגה קטן וקטום, מסך פנורמי קעור בגודל 21 אינץ' בגרסת GT הנבחנת עבור לוח המחוונים והמולטימדיה, עם תמיכה בעברית ותמיכה אלחוטית, ומסך מגע נוסף במרכז הדשבורד המיועד לקיצורי דרך לפונקציות נבחרות בהתאמה אישית ולשליטה במערכת בקרת האקלים. תא הנוסעים מציע אווירה נעימה הודות לשימוש בבדים גם עבור ריפוד הדשבורד, גימורים במראה מתכתי, תאורת אווירה עשירה, ופתחי מיזוג צרים המתמזגים בעיצוב הכללי. לעת ערב ניתן להנות מתאורת אווירה ייחודית המוצגת בקימורים סביב הנוסעים.

פיג'ו 3008

חרף השיק וההדר, מבט מעמיק יותר מגלה כי התחכמות היתר פוגעת בשימושיות. גלגל ההגה הקטן והקטום בחלקו העליון והתחתון, אינו מתגלגל לידי הנהג בתנועה זורמת, וגרוע מכך, עדיין מסתיר את לוח המחוונים בדומה לארכיטקטורה של דגמי פיג'ו הקודמים המתעקשת על צפיה בלוח המחוונים מעל ולא דרך ההגה. משטח הטעינה האלחוטי ממש חבוי וגורם לשכחת הסמארטפון ברכב, בעוד משטח הנחה לסמארטפון הנוסע הינו מכסה תא אחסון אשר פתיחתו הקפיצית מכניסה את הסמארטפון אל חריץ צר בתא. פיזור הפקדים ותפעול מערכת המולטימדיה גם הם מתחכמים בצורה יתרה ואינם אינטואיטיביים, ולכן מקנים תחושת החמצה. לשמחתנו התראות מערכות הבטיחות אינן מטרידות ובקרת השיוט סוף כל סוף זוכה לפקדים מודרניים מגלגל ההגה המחליפים את הידית משנות התשעים אשר שימשה את הדור הקודם.

פיג'ו 3008

הכניסה והיציאה מהרכב נוחות מאוד בזכות מפתח דלתות רחב וגובה מושב אידיאלי. המושבים מעולים, ובגרסת GT הנבחנת זוכים לכיוונון חשמלי לרבות תמיכת הצד וקשיחות המושב, הזחה חשמלית של המושב בעת כניסה ויציאה, חימום, אוורור ועיסוי אפקטיבי. כל אלו לא מובנים מאליהם ברכב אירופאי בגזרת מחירים זו. הראות החוצה ברורה בזכות קו חלונות שאינו גבוהה מדי, אך מראות תלויות ועיצוב אחורי סטנדרטי יותר היו משפרים אותה.

פיג'ו 3008 מציע מרווח פנימי נאות למשפחה, אך מאבד נקודות באספקט זה ביחס למתחרים. המרווח מקדימה אינו מהמשופרים עקב קונסולה מרכזית גבוהה ורחבה הפוגשת את ברך הנהג מדי פעם. המושב האחורי מציע מרווח סביר בלבד, ללא אפשרות כיוונון זווית משענת הגב. מנגד ייהנו הנוסעים מאחור בגרסת GT מפתחי מיזוג, שקעי טעינה, משענת יד עם מחזיקי כוסות, חלונות כהים, תאורת קריאה, וגג פנורמי נפתח ומוצלל.

פיג'ו 3008

יש כאן שפע תאי אחסון, כאשר העיקרי שבהם נמצא מתחת למשענת היד וכולל פתיחת ספר, קירור ונפח אחסון ענק. בנוסף קיימים תא כפפות מדופן ומואר, תא נוסף ליד ברך הנוסע, ותאי אחסון מדופנים בדלתות. תא המטען מציע פתיחה חשמלית בגרסת GT, מפתח העמסה רחב ונוח, נפח של 520 ליטרים עם רצפה מתכווננת לשני גבהים, שקע 12 וולט, ווי תליה לשקיות, וכיסוי אחורי קשיח. קיפול המושב האחורי מתאפשר בחלוקה של 40:20:40 ויוצר משטח טעינה שאינו מפולס בנפח 1,663 ליטרים. ברצפתו נמצא גלגל חלופי זמני.

פיג'ו 3008

כיול המתלים המוצלח מזכיר לנו את רשימת הסופרלטיבים לה זכה הדגם הפורש. הצרפתי המנוסה מציג נוחות נסיעה טובה, עם מתלה אחורי רב חיבורי כמקובל בסגמנט, אך כושר שיכוך טוב מהממוצע מצליח להקנות נוחות עדיפה ביחס למתחרים, ויחד עם בידוד רעשים יעיל מתקבלת איכות נסיעה גבוה מהזכור לנו בדגמים אחרים בסגמנט. עם הנעה קדמית ומרווח גחון בגובה 196 מ"מ, יכולת השטח מסתכמת כצפוי בצליחת שבילים סלולים.

ביצועים פיג'ו 3008

יחידת ההנעה בגרסת הבנזין כוללת מנוע בנזין ארבעה צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים ומערכת היברידית מתונה (MHEV) עם הספק מרבי של 136 כ"ס ומומנט מרבי של 23.45 קג"מ, תיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, ומנוע חשמלי בהספק של 22 כ"ס. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 10.2 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 201 קמ"ש.

פיג'ו 3008

הביצועים סבירים לכל שימוש משפחתי, ואם נתון התאוצה מאפס למאה קמ"ש נראה מעט עצל בימים אלו, מגיעה מערכת המילד הייבריד ומוסיפה לעת צורך בוסט של 21 כ"ס ומומנט של 5.2 קג"מ לעקיפות. תיבת ההילוכים מציעה פעולה בשלה ביחס לשלל תיבות כפולות המצמדים. התאוצות פחות זריזות בהשוואה למתחרים הנפוצים בסגמנט, אך מכיוון שמדובר בקרוסאובר משפחתי הנועד לנהיגה מנהלתית רגועה, ברוב המקרים לא יורגש מחסור בכוח. מעבר למצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה משפר במעט את הביצועים אך בעיקר משמר את המנוע בסל"ד גבוה ככל הניתן, כך שתגובות הדוושה הופכות אגרסיביות וחדות, מה שמגביר באופן ישיר את צריכת הדלק.

בכביש המפותל ממשיך פיג'ו 3008 את המסורת המפוארת ומציג את התנהגות הכביש הטובה בסגמנט, עם זוויות גלגול מרוסנות, פידבק מסוים מגלגל ההגה המשושה והקניית ביטחון בפניה. הבלמים טובים גם הם ולא מתעייפים תחת עומס.

צריכת דלק פיג'ו 3008

בימי המבחן רשם פיג'ו 3008 1.2 צריכת דלק ממוצעת של 14.0 ק"מ לליטר בנסיעה אשר כללה נהיגה נינוחה ברובה במצב קומפורט, ומספר קטעים דינמיים במצב ספורט. מדובר בנתון טוב ביחס למתחרים, המתפארים ביחידות הנעה עם נפחים והספקים גבוהים יותר. היצרן מצהיר על 17.9 ק"מ לליטר אליהם ניתן להתקרב בנהיגה מתונה ללא הפעלת מזגן. עם מיכל דלק בנפח 55 ליטרים מתקבל טווח נסיעה של כ- 700 ק"מ. דרגת זיהום האוויר עומדת על 12 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה פיג'ו 3008

מוניטין האמינות של פיג'ו נמוך והיא סובלת מדעות קדומות בנוגע לאמינות דגמיה. על אף השיפור המורגש באמינות, עדיין סובלת היצרנית מכשלים סדרתיים במערכות ההנעה בדגמים מהשנים האחרונות וניתן לקוות כי אלו טופלו במנועים החדשים אשר משווקים השנה. בסקר שערך ארגון J.D. Power בגרמניה בשנת 2019 ומדד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, הגיעה פיג'ו למקום ה- 15 מתוך 22 יצרניות, עם כמות תקלות גבוהה מהנתון הממוצע שנמדד בסקר.

פיג'ו 3008

פיג'ו 3008 משווק עם אחריות מלאה למשך 3 שנים או עד 100,000 ק"מ. מרווח הטיפולים עומד על כל 15,000 ק"מ או שנה, לפי המוקדם מביניהם. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 8,000 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,800 ₪.

בטיחות פיג'ו 3008

פיג'ו 3008 החדש 2025 טרם נבחן במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP. אבזור הבטיחות כולל בין היתר בלימה אוטונומית עם זיהוי דו-גלגלי, בקרת שיוט כולל עצירה וחזרה לתנועה, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, התרעת תנועה חוצה מאחור, ניטור שטחים מתים במראות הצד, התרעת הימצאות כלי רכב בעת פתיחת דלתות הרכב, ניטור ערנות נהג, אורות גבוהים אוטומטיים, וזיהוי תמרורי מהירות עם המלצה לשינוי המהירות בבקרת השיוט. רמת האבזור GT מוסיפה תאורת לד אקטיבית בחזית ומערכת שמירת מיקום בנתיב הנסיעה בזמן השימוש במערכת בקרת השיוט האדפטיבית. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי עומדת על 4 מתוך 8 בשתי רמות האבזור.

תמורה למחיר פיג'ו 3008

פיגו 3008 החדש 2025 בגרסת טורבו בנזין 1.2 ליטרים, מוצע בשתי רמות אבזור. רמת הכניסה Allure מוצעת כאמור במחיר 186,990 ₪, וכוללת בין היתר שני מסכים נפרדים בגודל 10 אינץ' עבור לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה, בורר מצבי נהיגה, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, מצלמות היקפיות 360 מעלות כולל מבט על וירטואלי, חיישני גשם ותאורה, כניסה והתנעה ללא מפתח, תא אחסון מקורר בין המושבים, מושבים בריפוד דמוי עור בשילוב בד, וחישוקי 19 אינץ'.

רמת האבזור GT הנבחנת, מוצעת כאמור במחיר 206,990 ₪ ומוסיפה מסך קעור אחיד בגודל 21 אינץ' עבור לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה, מושבים קדמיים בכוונון חשמלי כולל תמיכה צידית, חימום, אוורור, ו- 8 תוכניות עיסוי בשלוש רמות עוצמה. עוד בגרסת GT פתיחה חשמלית לדלת תא המטען כולל חיישן להפעלה עם הרגל, פנסי LED Pixel אדפטיביים, ריפודי עור, גג שמש פנורמי, תאורת אווירה, וגג בצבע שחור.

פיג'ו 3008 התגלה על ידנו כדגם בעל מעלות רבות לצד פספוסים מציקים. איכות הנסיעה, העיצוב המקורי וצריכת הדלק הרשימו עד מאוד ביחס לסגמנט. מנגד, הנדסת אנוש לוקה בחסר, מרווח שאינו נדיב וביצועים פושרים, איבדו נקודות לבסיס המוצלח. היות וגם המתחרים לא חפים מכלל ביקורת ומוצעים בתמחור דומה, פיג'ו 3008 החדש היה ונותר אלטרנטיבה המזוהה עם חובבי המותג או אניני טעם שאינם נסחפים אחר העדר.

פיג'ו 3008 GT 1.2 טורבו אוטומט
מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,199 סמ"ק
הספק מרבי 136/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 23.4/1,750 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,535 מ"מ
רוחב כללי 1,890 מ"מ
גובה כללי 1,665 מ"מ
בסיס גלגלים 2,730 מ"מ
מרווח גחון 196 מ"מ
מיכל דלק 55 ליטרים
נפח תא מטען 520/1,663 ליטרים
משקל עצמי 1,504 ק"ג
מהירות מרבית 201 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 10.2 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 17.9 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 14.0 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 12 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP טרם נבחן
רמת אבזור בטיחותי 4 (מתוך 8)
מחיר 206,990 ₪

פיג'ו 3008 2025 מבחן דרכים