BYD סיליון 7 חשמלי במבחן דרכים

  • כתב: אלעד לרך
  • צילום: אלעד לרך
  • 01 יולי 2025
  • 1 תגובות

BYD סיליון 7 הינו הדגם החדש ביותר במשפחת BYD בישראל וניצב מעל BYD סיל U כרכב פנאי קופה חשמלי המכוון גבוה יותר עם מפרט משכנע הכולל אבזור מפנק, פלטפורמה חשמלית ייעודית וטכנולוגיה מתקדמת ביחס לשאר דגמי החברה המשווקים בישראל. ניכר שהיצרן הסיני שם לו למטרה להתחרות במובילות הקטגוריה כגון אקספנג 6G וטסלה מודל Y. למבחן התייצבה גרסת אקסלנס הבכירה עם הנעה כפולה המשווקת במחיר 262,900 ₪

BYD סיליון 7 אקסלנס
יתרונות נוחות נסיעה בשיוט, עיצוב פנים
חסרונות מחיר

BYD סיליון 7

עיצוב ונוחות BYD סיליון 7

העיצוב החיצוני כולל אלמנטים בהשראת מכונית הסדאן BYD סיל, ביניהם יחידות התאורה מלפנים ומאחור המשלימות יחד עם מרכב פנאי קופה מראה דינמי בעל נוכחות. רכב המבחן מצויד בחישוקי 20 אינץ' מרובי חישורים המוסיפים להופעה הספורטיבית.

BYD סיליון 7

תא הנוסעים מעוצב בסגנון יוקרתי וטכנולוגי ללא גימיקים מצועצעים אך לא מוותר על מסך מרכזי מסתובב בגודל 15.6 אינץ' לצד לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ'. איכות החומרים טובה וכוללת חומרים נעימים מאוד למגע בחלקים הקרובים ליד ולעין. קווי העיצוב המעוקלים המאפיינים את ליין דגמי BYD באים לידי ביטוי בעיקר בפאנלים של הדלתות ומשדרים יוקרה. בורר הילוכים קטנטן מותקן במרכז הקונסולה בין שני המושבים הקדמיים ולצידו פקדים לתפעול פונקציות כגון עוצמת השמע ובורר מצבי נהיגה, אך בקרת האקלים המפוצלת נשלטת בעזרת המסך המרכזי בלבד. הנדסת האנוש טובה ואינטואיטיבית.

BYD סיליון 7

הכניסה למושבים הקדמיים נוחה, אך כאשר המושב מכוון גבוה, מומלץ להיזהר על הראש בכניסה. המושבים נהדרים וכוללים אוורור וחימום, תמיכה טובה לגב ותמיכה מצוינת לברכיים בזכות אפשרות להארכת בסיס המושב. מעבר לכך, תנוחת הנהיגה טובה מאוד בזכות טווח כיוון רחב למושב הנהג ולהגה כך שגם נהגים נמוכים יותר יוכלו להרגיש בנוח. גם שדה הראייה בשל כך טוב מאוד.

הכניסה למושב האחורי אמנם קצת פחות נוחה מהכניסה למושב הקדמי אך ברגע שיושבים נהנים ממרווח ברכיים מכובד מאוד הודות לבסיס גלגלים גדול באורך 2,930 מ"מ. גם מרווח הראש מכובד למרות העיצוב בתצורת קופה, במיוחד אם וילון הגג הפנורמי פתוח. שני מבוגרים ישבו בנוחות מאחור אך גם נוסע שלישי באמצע לא יפריע הודות לרצפה שטוחה והיעדר מדרגת הינע. הנוסעים מאחור ייהנו גם מפתחי מיזוג, שקעי USB ועיצוב מוקפד שהופכים את הספסל האחורי של BYD סיליון 7 למקום שנעים לשהות בו גם בנסיעות ארוכות.

BYD סיליון 7

ל- BYD סיליון 7 תא מטען קדמי בנפח 58 ליטרים ותא מטען אחורי בנפח שימושי של 520 ליטרים או 1,789 ליטרים לאחר קיפול  מושבי הספסל האחורי. מתחת לרצפת תא המטען קיים תא ייעודי עם ערכת תיקון תקר. פתרונות אחסון נוספים כוללים תא אחסון מתחת למשענת היד הקדמית, תא פתוח וגדול מתחת לקונסולה המרכזית, משטח טעינה אלחוטית, צמד מחזיקי כוסות מלפנים ומאחור, תא כפפות קומפקטי ומדופן, ותאי אחסון בדלתות.

BYD סיליון 7

BYD סיליון 7 מציג כיול מתלים בסגנון אירופאי. בעיר הרכב יכול להיות קופצני מעט במעבר על מפגעים בולטים, אך מחוץ לעיר במהירויות שיוט מתקבלת נוחות נסיעה גבוהה. מעבר לכך, BYD סיליון 7 הינו רכב שקט. רעשי רוח כמעט ואינם מורגשים ורעשי כביש מורגשים בעיקר בכבישים משובשים, אך בנהיגה רגועה בכביש מהיר איכותי הנסיעה שקטה ונעימה.

ביצועים BYD סיליון 7

גרסת המבחן BYD סיליון 7 אקסלנס מגיעה עם מערכת הנעה כפולה עם הספק מרבי משולב של 531 כ"ס ומומנט מרבי של 70.3 קג"מ המאפשרים תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 4.5 שניות. הנתונים המרשימים הללו בהחלט מורגשים בזמן נסיעה בה יש הרבה כוח זמין בכל שלב ובכל מהירות. תאוצות הביניים מהירות מאוד והתאוצה מהמקום יכולה להזכיר לך מה אכלת בבוקר.

BYD סיליון 7

מעבר למהירות, לכח הזמין ולתאוצות הזריזות, BYD סיליון 7 מרגיש מאוד יציב על הכביש גם כאשר מנסים לדחוק בו, וזאת הודות למערכת ההנעה הכפולה ולצמיגי המישלין הרחבים במידות 245/45/20. BYD סיליון 7 מתגלה כרכב דינמי ונמרץ, ובמצב נהיגה "ספורט" מרגיש קרבי וחד יותר כדי לספק חווית נהיגה שתגרום גם לנהגים הטובים להזיע.

טווח נסיעה BYD סיליון 7

רכב המבחן הגיע אלינו ברמת גימור אקסלנס כאמור, עם סוללה בקיבולת 91.3 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של עד 502 ק"מ לפי נתוני היצרן. גרסה זו תומכת בטעינה בהספק של עד 230 קילוואט ומאפשרות טעינה ביתית תלת פאזית בהספק 11 קילוואט. צריכת החשמל הממוצעת בזמן המבחן עמדה על 21.1 קוט"ש ל- 100 ק"מ כלומר שטווח הנסיעה הריאלי הוא כ- 440 ק"מ. טעינה מ- 10% ל- 80% בעמדת טעינה מהירה יחסית (120 קילוואט) תארך כ- 45 דקות. כמצופה, דרגת זיהום האויר של BYD סיליון 7 הינה 1 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה BYD סיליון 7

מותג BYD אינו משווק מספיק זמן במדינות מערביות וטרם נאספו נתונים אודות אמינותו, אך מדובר ביצרנית רכב רצינית וגדולה אשר העלתה אלפי מכוניות על כבישי הארץ. בנוסף, ברכב חשמלי ניתן להסתמך על יתרונות האמינות הנובעים מפשטות מכנית שאינה כוללת מנוע בעירה, תיבת הילוכים, וחלקים נעים רבים ויקרים. גם האחזקה המייתרת החלפת שמנים, מצתים ורצועות, זולה יותר בהשוואה לרכבי בנזין.

BYD סיליון 7

נתון נוסף שחשוב לקחת בחשבון הוא מחיר אגרת הרישוי שמחירה 3,806 ₪ מאחר ורכבים חשמליים כבר לא נהנים מהטבות בתחום זה. BYD סיליון 7 משווק עם אחריות מלאה למשך 6 שנים או עד 150,000 ק"מ. לסוללה אחריות מורחבת למשך 8 שנים או עד 200,000 ק"מ.

בטיחות BYD סיליון 7

BYD סיליון 7 נבחן במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP בשנת 2025 וזכה לציון מרבי של 5 כוכבים, עם ציונים של 87% בהגנה על נוסעים בוגרים, 93% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל, ו- 79% על תפקוד מערכות הבטיחות. אבזור הבטיחות כולל בין היתר 9 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה ובלימה אוטונומית בזיהוי תנועה חוצה מלפנים ומאחור, בקרת סטייה אקטיבית מנתיב הנסיעה עם מרכוז בנתיב, זיהוי כלי רכב בשטחים מתים, אורות גבוהים אוטומטיים, מערכת לניהול עייפות נהג, התראת הסחת דעת נהג, מערכת התרעה על השארת ילדים ברכב, ומערכת לזיהוי תמרורים עם בקרת מהירות חכמה. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי עומדת על 8 מתוך 8.

תמורה למחיר BYD סיליון 7

BYD סיליון 7 מוצע בישראל בארבע גרסאות לבחירה. גרסת הכניסה בוסט שמחירה 218,990 ₪, מצוידת בהנעה אחורית עם הספק מרבי של 231 כ"ס ומומנט מרבי של 38.7 קג"מ המאפשרים תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 7.3 שניות. לגרסה זו סוללת LFP בקיבולת 71.8 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של עד 440 ק"מ בתקן WLTP האירופאי. רשימת האבזור בגרסה זו כוללת בין היתר ריפוד דמוי עור, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום ואוורור, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג אחוריים, מפתח דיגיטלי NFC לכניסה והתנעה, מערכת שמע עם 10 רמקולים, תפעול קולי, עדכוני OTA, שקעי USB-C מלפנים ומאחור, משטח טעינה אלחוטית בהספק W50, קישוריות לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו, מצלמת דרך, מצלמות היקפיות 360 מעלות, חיישני חניה מלפנים ומאחור, גג פנורמי קבוע עם וילון הצללה חשמלי, דלת תא מטען חשמלית, צבע מטאלי, תאורת לד עוקבת פניה, חישוקי 19 אינץ', חיבור V2L, ושלל מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות.

גרסת קומפורט שמחירה 235,990 ₪, מצוידת בהנעה אחורית עם הספק מרבי של 313 כ"ס ומומנט מרבי של 38.7 קג"מ המאפשרים תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 6.7 שניות. לגרסה זו סוללה בקיבולת 82.5 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של עד 482 ק"מ בתקן WLTP האירופאי. גרסת דיזיין שמחירה 244,990 ₪ מצוידת במערכת הנעה זהה אך עם סוללה מוגדלת בקיבולת 91.3 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של עד 540 ק"מ. רשימת האבזור בגרסאות קומפורט ודיזיין כוללת בנוסף חיישן זיהוי לפתיחת דלת תא מטען בהנפת רגל, מראות צד עם זיכרון והטייה אוטומטית בנסיעה לאחור, הגה מחומם, מושב נהג עם זכרון וכוונון חשמלי לגב התחתון ולרגליים, חימום למושבים האחוריים, תאורת אווירה צבעונית, ומערכת שמע Dynaudio עם 12 רמקולים.

לגרסת אקסלנס הבכירה הנבחנת כאן, שמחירה 262,990 ₪, הנעה כפולה עם הספק מרבי משולב של 531 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 70.3 קג"מ המאפשרים תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 4.5 שניות. גרסה זו מגיעה עם הסוללה הגדולה במבחר בקיבולת 91.3 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של עד 502 ק"מ או כ- 440 ק"מ בתנאי אמת. גרסה זו כוללת ריפודי עור טבעי, תצוגה עילית וחישוקי 20 אינץ'.

BYD סיליון 7 הוא רכב חשוב עבור היצרן וניכר שהשקיעו בו מלאכת מחשבת בכל מה שקשור ליחידת הכוח ולעיצוב, בדגש על העיצוב הפנימי. BYD סיליון 7 הוא רכב נעים מאוד, שקט ואיכותי הבנוי לנסיעות ארוכות. עם זאת, טוב ככל שיהיה, הדגם החדש מתומחר גבוה מדי ביחס למתחרות מצוינות בסגמנט. אני משוכנע שנראה על כבישי ישראל לא מעט רכבים כאלה, כי גם אם המחיר מעט גבוה, BYD סיליון 7 עושה היטב את מה שמצופה ממנו.

BYD סיליון 7 אקסלנס
מנוע חשמלי
הספק מרבי 531 כ"ס
מומנט מרבי 70.3 קג"מ
תיבת הילוכים הילוך יחיד
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 4,830 מ"מ
רוחב כללי 2,189 מ"מ
גובה כללי 1,620 מ"מ
בסיס גלגלים 2,930 מ"מ
נפח תא מטען 520 ליטרים
משקל עצמי 2,510 ק"ג
מהירות מרבית 215 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש 4.5 שניות
טווח נסיעה מירבי משולב (יצרן) 502 ק"מ
טווח נסיעה מירבי משולב (מבחן) 440 ק"מ
צריכת חשמל משולבת (יצרן) 21.9 קוט"ש ל- 100ק"מ
צריכת חשמל משולבת (מבחן) 21.1 קוט"ש ל- 100 ק"מ
קבוצת זיהום 1 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים מתוך 5 (2025)
רמת אבזור בטיחותי 8 (מתוך 8)
מחיר 262,900 ₪