וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
יונדאי אלנטרה N הינה גרסת הספורט הקרבית של המשפחתית הפופולרית אשר מתחרה בעיקר בסקודה אוקטביה RS. היות ושיווקן של גרסאות N החמות של יונדאי i20 ו- i30 פסק בשל התקינה האירופאית, יונדאי אלנטרה N המשווקת בתקינה אמריקאית, מהווה כעת את החלופה היחידה בהיצע דגמי החברה. מחירה נגיש יחסית ועומד על 224,900 ₪ לגרסה ידנית נדירה או 234,900 ₪ לגרסה האוטומטית (רובוטית כפולת מצמדים) הנבחנת.
| יונדאי אלנטרה N | |
|---|---|
| יתרונות | הנאה מנהיגה, יכולת דינמית, מחיר |
| חסרונות | תא נוסעים פשוט ומעט מיושן, אבזור לא עשיר |
עיצוב ונוחות יונדאי אלנטרה N
יונדאי אלנטרה N מציגה עיצוב חיצוני קרבי המבדיל אותה מהגרסה ההיברידית המוכרת. החזית מאופיינת בגריל שחור בולט, פנסי LED חדים ופגוש קדמי עם סנפירים אווירודינמיים. מאחור דיפיוזר גדול עם צמד מפלטים עבים וכנף אחורית מוגזמת. חישוקי 19 אינץ' מעוצבים עם קליפרים אדומים וחצאיות צד בצבע אדום משלימים את המראה הקרבי. רכב המבחן התייצב בצבעי המיתוג של חטיבת N בגוון תכלת אשר היווה מוקד משיכה בלתי סביר ביחס למחירו מצד נערים ונהגים עם חיבה להגה. המידות סטנדרטיות ביחס לסגמנט. אורכה הכולל של יונדאי אלנטרה N עומד על 4,710 מ"מ, רוחבה 1,825 מ"מ, גובהה 1,420 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,720 מ"מ.
כניסה אל תא הנוסעים מכניסה את הנהג למוד הנכון באמצעות מושבי הספורט הקדמיים עטויי ריפוד אלקנטרה משולב עור ולוגו N מואר בחלק העליון של משענת הגב. תצורת חצי באקט יוצרת תמיכה צידית סופר הדוקה, כך שבעלי גוף רחב עלולים לסבול עד כדי חוסר אפשרות להיכנס לתוכם. כיוונון המושבים ידני לחלוטין ללא אפשרות להקשחת מסעד הגב התחתון או כיוונון בסיס המושב לתמיכה בירכיים. יתרה מכך, מושב הנוסע אינו כולל כיוונון גובה. תנוחת הנהיגה קרבית וספורטיבית כנדרש, ואליה מצטרפים דוושות בגימור אלומיניום, והגה ספורטיבי הכולל את פקדי הקסם אליהם נגיע בהמשך.
מעבר לכך מדובר בתא נוסעים המוכר מיונדאי אלנטרה הייבריד, הניחן בהנדסת אנוש פשוטה ויעילה עם פקדים פיזיים נוחים, אך סביבת הנהג מעט מיושנת וחומרי הדיפון פשוטים. השימוש בפלסטיקה קשיחה וחלולה מכל עבר מקנה תחושה זולה מהמצופה, עם פער ניכר ומוחשי מול היריבה המושבעת מצ'כיה. באספקט זה מורגש החיסכון במחיר יותר מכל. גם האבזור אינו מחניף ביחס למחיר ולסטנדרט הנהוג היום, אך פרט להיעדר פתחי מיזוג מאחור, אין אבזור קריטי חסר עליו ניתן להצביע. לטובת מאזיני הרדיו שנותרו, נציין כי התקינה האמריקאית מאפשרת שיטוט בין תדרים זוגיים בלבד. לפחות תוכלו להאזין להם ממערכת שמע של BOSE.
שדה הראיה טוב הודות לקו חלונות נמוך, אך הראות לאחור מוגבלת בשל חלון קטן וספוילר אחורי מוגבה. מראות הצד אינן תלויות ועלולות להסתיר את קו הראיה האלכסוני בכיכר, ובנוסף, התקינה האמריקאית מאלצת מראה שמאלית מקרבת וגורעת את קיפול המראות.
מרווח הפנים אינו מהנדיבים בסגמנט המשפחתי, כאשר התנאים לנוסעים מאחור אינם מפנקים, בעיקר בשל העדרם של פיתחי מיזוג הכרחיים ומשענת יד מרכזית. במקומם יסתפקו צמד הנוסעים מאחור במרווח ברכיים טוב, צמד שקעי טעינה וחלונות כהים. נוסע שלישי יצור דוחק. פתרונות האחסון כוללים תא אחסון קטן מתחת למשענת היד, תא כפפות ללא דיפון או תאורה, תאי אחסון בדלתות, וצמד מחזיקי כוסות מלפנים. סוככי השמש כוללים תאורה מיושנת המוכרת מדגמי יונדאי מלפני 15 שנים וגם תאורת פנים תא הנוסעים אינה מסוג לד כנהוג כיום.
תא המטען בנפח סביר של 402 ליטרים עם מפתח צר למדי ובסיס שקוע המצריך את הנפת המטען בעת פריקתו. קיפול המושב האחורי במקשה אחת ללא חלוקה נעשה רק באמצעות ידיות משיכה המצויות בתא המטען, אך חיזוקי השלדה בחלקו האחורי של המרכב יוצרים חוצץ בין חלל המטען אל תא הנוסעים שאינו מאפשר את ניצול האורך הנוסף, אלא אם מדובר בחפצים הניתנים להשחלה בין מוטות החיזוק הצבועים באדום. ברצפת תא המטען נמצאת ערכת ניפוח.
כניסה והתנעה מתבצעות ללא מפתח. תנועה עירונית מפתיעה לטובה עם נוחות מתקבלת בהחלט. חרף הייעוד הספורטיבי, הנמכת המרכב והצמיגים בעלי החתך הנמוך, הבולמים האדפטיביים עושים עבודה טובה ומאפשרים ספיגה מרוסנת ויעילה של מפגעים במצב נהיגה אקו שמביא גם תגובות מתונות יותר בנהיגה עירונית ובפקקים. למרות זאת, בשימוש יומיומי יחידת ההנעה אינה מעודנת וגרגורה הספורטיבי נשמע כל העת, ללא אפשרות דימום בעצירה וללא בלם חניה חשמלי המאפשר פונקציית HOLD הפוטרת את הנהג מלחיצה על דוושת הבלם בעצירה. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה הטובה נשמרת לצד יציבות כיוונית טובה ובידוד רעשים טוב ביחס למצופה.
ביצועים יונדאי אלנטרה N
יונדאי אלנטרה N מצוידת במנוע טורבו בנזין THETA בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 276 כ"ס ב- 5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 40 קג"מ ב- 2,100 סל"ד, תיבת 8 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים DCT או תיבת 6 הילוכים ידנית. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך דיפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה (e-LSD). תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 5.3 שניות בגרסה האוטומטית הנבחנת או 5.8 שניות בידנית. המהירות המרבית מוגבלת ל- 250 קמ"ש.
על גלגל ההגה הספורטיבי נמצאים פקדי N האמונים על בחירת מצבי הנהיגה וביניהם מצב N MODE לסגנון נהיגה ספורטיבי אגרסיבי ומצב CUSTOM MODE שבו יכול הנהג להתאים אישית מאפייני מנוע, בולמים, בקרת יציבות, היגוי, ואף את צליל מערכת הפליטה. אם לא די בכך, מקבלת הגרסה האוטומטית הנבחנת גם מצב N Grin Shift בפקד אדום מפתה, המספק בוסט של 10 כ"ס למשך 20 שניות, ומצב N Track Shift המזהה את סגנון הנהיגה ומתאים את אופי התיבה לביצועים אופטימליים.
הביצועים מרשימים מאוד על הכביש, עם שיגור החלטי שלא יבייש גם חשמליות זריזות, לצד תחושות וצלילים שימירו את דתם של חסידי החשמל כבר לאחר שיגור ראשון במצב N בבוסט מקסימלי. בקרת השיגור מאפשרת יציאה ב- 3,500 סל"ד, עם העברות הילוכים ב- 6,500 סל"ד המלווים בגרגור מעורר. התאוצה מעוררת השתאות ועזיבת דוושת התאוצה מובילה לפצפוצי שריפת שאירי דלק במערכת הפליטה שיגרמו לחיוך ענק על פני הנהג.
יונדאי אלנטרה N מציגה התנהגות כביש רהוטה ויכולת דינמית גבוהה מאוד. ביחס לגרסה הרגילה של הדגם, יונדאי אלנטרה N מגיעה גם עם חיזוקי שלדה, מוט מייצב אחורי עליון הנראה לעין בתא המטען, ובולמים אדפטיביים בכיול ספורטיבי. ניכר כי זו שלדת ההנעה הקדמית הדינמית ביותר מבין הדגמים הנמכרים בישראל. זוויות הגלגול מתונות, המרכב נותר נטוע באספלט גם תחת לחץ, עם אחיזת כביש דביקה ומתגמלת באמצעות צמיגי מישלין פיילוט ספורט S4.
במצב הקשיח ביותר המתלים נעולים כמעט לחלוטין כך שמעבר על פני כל פגם או גל באספלט מטלטל את המרכב, ובעת פנייה מהירה עלול המרכב להיזרק מקו הפניה הנבחר. לאחר כמה ניסויים, מצאתי דווקא את מצב הביניים כאידיאלי לנהיגה דינמית בכביש הציבורי, שכן במצב זה מתאפשר שיכוך מתלים נאות השומר את המרכב מרוסן גם בכביש גלי, ומשפר את אחיזת הצמיגים על אספלט שאינו אחיד בגובהו בזכות מהלך מתלה ארוך יותר.
ההגה מהיר עם שניים ורבע סיבובים בין נעילות ומספק משקל ודיוק מעולים ואף פידבק רב שכמעט נעלם מהעולם המוטורי העדכני. החיבור בין הנהג לשלדה הוא משהו שאינו קיים בדגמים מודרניים במחיר בר השגה. דיפרנציאל מוגבל החלקה מאפשר ויסות כוח מאוזן בין הגלגלים הקדמיים המניעים, כך שניתן לצאת חזק מהפנייה ללא לוחמת הגה משמעותית וללא תת היגוי. חלוקת המשקל המאוזנת מאפשרת התנהגות ניטרלית, עם תת היגוי נשלט במגבלות. צלחות בלימה בקוטר 360 מ"מ מלפנים ו- 315 מ"מ מאחור מספקות נשיכה חזקה מאוד ועמידות מעולה לצד תחושה ופעולה לינארית.
צריכת דלק יונדאי אלנטרה N
יחידת ההנעה שאינה מסתייעת במערכת Stop&Start או כל סיוע חשמלי אחר, רשמה במהלך נסיעת המבחן צריכת דלק של 8.5 ק"מ לליטר. נתון סביר בהתחשב בייעוד ובצורת הנהיגה המתבקשת בדגם ספורטיבי ייעודי. נתון היצרן מצביע על צריכת דלק ממוצעת של 9.6 ק"מ לליטר על פי התקינה האמריקאית המחמירה, אליהם ניתן בהחלט להגיע בנהיגה מתונה. עם מיכל דלק בנפח 47 ליטרים ניתן לצפות לטווח נסיעה של כ- 400 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 3 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה יונדאי אלנטרה N
יונדאי מככבת במקומות הראשונים בטבלת המסירות בישראל כבר שנים ארוכות ונהנית ממוניטין מצוין. סקרי אמינות מצביעים כי גם ברחבי העולם לקוחות יונדאי מביעים שביעות רצון. בסקר של ארגון J.D Power המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב שנערך בארה"ב בשנת 2024, הגיעה יונדאי למקום ה- 14 מתוך 31 יצרניות, עם 198 תקלות לכל מאה כלי רכב.
יונדאי אלנטרה N משווקת עם אחריות למשך 3 שנים או עד 100,000 ק"מ, לפי המוקדם מביניהם. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 11,500 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,800 ₪.
בטיחות יונדאי אלנטרה N
יונדאי אלנטרה לא נבחנה במבחני הריסוק של ארגון הבטיחות Euro NCAP. אבזור הבטיחות כולל בין היתר בלימה אוטונומית הפועלת גם בכניסה לצומת, שמירה אקטיבית על מרכוז בנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית עם סיוע לזחילה בעומסי תנועה, התרעה על תחילת תנועה של הרכב מלפנים, מערכת בקרת ערנות נהג, התרעה למניעת שכחת ילדים במושב האחורי, אורות גבוהים אוטומטיים, 8 כריות אוויר, חיישני חניה היקפיים, מערכת ניטור תנועה חוצה מאחור, מערכת אקטיבית למניעת תאונות צד במעבר נתיב, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, ומערכת יציאה בטוחה המתריעה על תנועה מסוכנת בעת פתיחת הדלתות האחוריות. התקינה האמריקאית פוטרת את הנהג משלל התראות תדירות ומעיקות. ציון אבזור הבטיחות לפי משרד התחבורה הישראלי עומד על 6 מתוך 8.
תמורה למחיר יונדאי אלנטרה N
יונדאי אלנטרה N משווקת עם תיבת שישה הילוכים ידנית במחיר 224,900 ₪ ואוטומטית (רובוטית כפולת מצמדים) במחיר 234,900 ₪. רשימת האבזור כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך בגודל 10.25 אינץ', תמיכה באפל קארפליי ובאנדרואיד אוטו, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ', חימום למושבים הקדמיים ולהגה, מערכת שמע עם 8 רמקולים מבית BOSE, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, טעינה אלחוטית לנייד, גג שמש נפתח, כניסה והתנעה ללא מפתח, ותאורת לד מלאה.
יונדאי אלנטרה N מהווה בשורה של ממש לחובבי הרכב בישראל ומציעה חווית נהיגה ספורטיבית ומהנה במחיר נגיש יחסית. הקוריאנית החמה מציגה יכולת דינמית מעולה, ניהוג מתגמל ומהנה, וחוויה ווקאלית נדירה. כל זאת במעטפת משפחתית פרקטית למדי. ניתן לשער כי מגמת ההתחשמלות והפוליטיקלי קורקט לא תעשה חסד עם דגמים שכאלו כבר בשנים הקרובות, כפי שמוכיחות אחיותיה שיצורן פסק. לכן למי שחפץ במכונת נהיגה אמיתית בטווח מחירים זה, קשה לצפות כי השנים הקרובות יציעו חלופה אטרקטיבית יותר.
| יונדאי אלנטרה N 2.0 טורבו אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,998 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 276/5,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 40/2,100 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים DCT 8 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,675 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,825 מ"מ |
| גובה כללי | 1,415 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,720 מ"מ |
| מיכל דלק | 47 ליטרים |
| נפח תא מטען | 402 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,520 ק"ג |
| מהירות מרבית | 250 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 5.3 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 9.6 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 8.5 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 15 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | לא נבחנה |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר | 234,900 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025