פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: אלדר מנורי
  • 09 נובמבר 2025
  • 0 תגובות

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסאן אקס טרייל, סקודה קודיאק וצ'רי טיגו 8 פרו. פיג'ו 5008 החדש מבוסס על פלטפורמת STLA מדיום המודולרית, אשר נועדה לקלוט את כל סוגי המנועים. בישראל משווק הדגם בגרסה חשמלית ובגרסת בנזין המצוידת במנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים עם מערכת היברידית מתונה (MHEV) במתח 48V, בשתי רמות אבזור ובמחיר התחלתי של 208,990 ₪ לגרסת הכניסה Allure או 228,990 ₪ לגרסת GT הבכירה הנבחנת.

פיג'ו 5008 1.2 ליטר טורבו
יתרונות עיצוב, נוחות ואיכות נסיעה
חסרונות הנדסת אנוש, יחידת הנעה חלשה, מחיר

פיג'ו 5008

עיצוב ונוחות פיג'ו 5008

פיג'ו 5008 החדש 2025 מציג עיצוב דומה לאחיו פיג'ו 3008 וכולל יחידות תאורה צרות, תאורת יום בסגנון טפרי אריה המזוהה עם דגמי פיג'ו, וגריל קדמי מרובה אלמנטים נטול מסגרת. מהצד חישוקים בעיצוב עתידני בקוטר 19 או 20 אינץ' בהתאם לגרסה. הגג גבוה יותר לטובת מרווח פנימי משופר לנוסעים ולמטען. מאחור יחידות תאורה מחוברות באלמנט מושחר, דלת תא מטען בעיצוב נקי, ופגוש בגימור שחור מבריק עם פס כרום עבה. כל הגרסאות מצוידות ביחידות תאורת LED, ורמת אבזור GT הבכירה מגיעה עם פנסי LED Pixel אקטיביים. הדור החדש גדול מקודמו ויחד עם תכנון פנימי חדש, מבטיחה היצרנית מרווח פנימי משופר. אורכו הכולל של פיג'ו 5008 צמח בכ- 150 מ"מ לכדי 4,790 מ"מ, רוחבו תפח בכ- 50 מ"מ לכדי 1,895 מ"מ, גובהו צמח ב- 50 מ"מ לכדי 1,690 מ"מ, ובסיס הגלגלים התארך ב- 60 מ"מ לכדי 2,900 מ"מ.

פיג'ו 5008

תא הנוסעים של פיג'ו 5008 החדש מציג עיצוב זהה לאחיו בעל חמשת המושבים, עם ארכיטקטורה ייחודית המבדלת אותו ממתחריו וכוללת גלגל הגה קטן וקטום, מסך פנורמי קעור בגודל 21 אינץ' בגרסת GT הנבחנת עבור לוח המחוונים והמולטימדיה, עם תמיכה בעברית ותמיכה אלחוטית, ומסך מגע נוסף במרכז הדשבורד המיועד לקיצורי דרך לפונקציות נבחרות בהתאמה אישית ולשליטה במערכת בקרת האקלים. תא הנוסעים מציע אווירה נעימה הודות לשימוש בבדים גם עבור חיפוי הדשבורד, גימורים במראה מתכתי, תאורת אווירה עשירה, ופתחי מיזוג צרים המתמזגים בעיצוב הכללי. לעת ערב ניתן ליהנות מתאורת האווירה הייחודית המוצגת בקימורים סביב הנוסעים.

פיג'ו 5008

העיצוב המתחכם פוגע לצערנו בשימושיות. גלגל ההגה הקטן והקטום בחלקו העליון והתחתון, אינו מתגלגל לידי הנהג בתנועה זורמת, וגרוע מכך, מסתיר את לוח המחוונים בדומה לדגמי פיג'ו מהדור הקודם עקב ניסיון לשכנע את הנהג לצפייה בלוח המחוונים מעל, ולא דרך ההגה. כמו בכל דגמי קונצרן סטלנטיס, אין כאן פונקציית HOLD לבלם החניה החשמלי. משטח הטעינה האלחוטי חבוי וגורם לשכחת הסמארטפון ברכב, בעוד משטח הנחה לסמארטפון הנוסע הינו מכסה תא אחסון אשר פתיחתו הקפיצית מכניסה את הסמארטפון אל חריץ צר בתא. פיזור הפקדים ותפעול מערכת המולטימדיה גם הם מתחכמים בצורה יתרה ואינם אינטואיטיביים, ולכן מקנים תחושת החמצה. לשמחתנו התראות מערכות הבטיחות אינן מטרידות ובקרת השיוט סוף כל סוף זוכה לפקדים מודרניים בגלגל ההגה המחליפים את הידית משנות התשעים אשר שימשה את הדור הקודם.

פיג'ו 5008

הכניסה והיציאה ממושבי השורה הראשונה והשנייה נוחות הודות למפתח דלתות נדיב וגובה מושב אידיאלי. המושבים מעולים, ובגרסת GT הנבחנת זוכים לכיוונון חשמלי לרבות תמיכת הצד וקשיחות המושב, הזחה חשמלית של המושב בעת כניסה ויציאה, חימום, אוורור וגם עיסוי אפקטיבי. מושבים מפנקים ואיכותיים כאלו תתקשו למצוא בדגמים אחרים בסגמנט. נהגים גבוהים יתקשו למצוא תנוחת נהיגה טבעית עקב כיוון מוגבל לגובה גלגל ההגה. המרווח מלפנים אינו מהמשופרים עקב קונסולה מרכזית גבוהה ורחבה הפוגשת את ברך הנהג מדי פעם.

פיג'ו 5008

שורת המושבים השנייה נשכרת מהארכת בסיס הגלגלים, ומציעה מרווח מעולה, בתוספת אפשרות להזחת המרחק וכיוונון זווית הגב. בנוסף, ייהנו הנוסעים בשורת המושבים השנייה בגרסת GT גם מבקרת אקלים נפרדת, שקעי טעינה, משענת יד עם מחזיקי כוסות, חלונות כהים, תאורת קריאה, וגג פנורמי נפתח ומוצל. מושב מרכזי צר יתאים להושבת ילד, אך לא יטיב עם אדם בוגר למרות מדרגת הינע רדודה.

שורת המושבים השלישית כוללת צמד מושבים מתקפלים ידנית המתאימים בגודלם לילדים. מרווח הברכיים בשורה זו גבולי ותנוחת הישיבה נמוכה. בדומה למקובל בסגמנט, מושבי השורה השלישית לא יתאימו לנסיעות ארוכות, ולבטח לא למבוגרים. הכניסה אל השורה השלישית מתבצעת באמצעות קיפול ידני של מושבי השורה השנייה, ומצריכה השתחלות פנימה.

פיג'ו 5008

הראות החוצה ברורה בזכות קו חלונות שאינו גבוה מדי. בפיג'ו 5008 שפע תאי אחסון והעיקרי שבהם מתחת למשענת היד כולל נפח אחסון ענק עם אפשרות למיזוג. בנוסף קיימים תא כפפות מדופן ומואר, תא נוסף ליד ברך הנוסע, ותאי אחסון מדופנים בדלתות. תא המטען מציע פתיחה חשמלית בגרסת GT, מפתח העמסה רחב ונוח, נפח של 259 ליטרים כאשר שבעת המושבים בשימוש, 748 ליטרים לאחר קיפול שורת המושבים השלישית או 1,815 לאחר קיפול שורת המושבים השנייה בחלוקה של 40:20:40, מה שיוצר משטח ענק ומפולס עם מרווחים. תא המטען כולל תאורה, שקע 12V, ווי תליה לשקיות, וכיסוי אחורי נגלל. ברצפתו נמצאצ ערכת תיקון תקר.

פיג'ו 5008

כיול המתלים הצרפתי ניחן בכושר ריסון מצוין ומצליח להתמודד היטב עם רוב מפגעי האספלט המקומי. עם מתלה אחורי רב חיבורי וכושר שיכוך טוב מהממוצע מצליח פיג'ו 5008 להקנות נוחות נסיעה עדיפה ביחס למתחרים. יחד עם בידוד רעשים טוב, מתקבלת איכות נסיעה מהגבוהות בסגמנט. יכולת השטח מסתכמת כמצופה בצליחת שבילים סלולים.

ביצועים פיג'ו 5008

יחידת ההנעה ברכב המבחן כוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 1,199 סמ"ק, מערכת היברידית מתונה (MHEV) המשלבת מנוע חשמלי בהספק של 22 כ"ס ליצירת הספק מרבי משולב של 145 כ"ס ומומנט מרבי של 23.5 קג"מ, תיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, והנעה קדמית. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 11.3 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 198 קמ"ש.

הביצועים סבירים בלבד. המנוע החשמלי מוסיף לעת צורך בוסט של 22 כ"ס ומומנט של 5.2 קג"מ לעקיפות, אך תוספת הכוח זמינה לפרקי זמן קצרים ונתונה ברמת טעינת הסוללה הקטנה כך שעליות ממושכות ירוקנו אותה ויותירו את מנוע הבנזין הצנוע לבדו במשיכת 1,625 הק"ג של המרכב לפני נוסעים ומטען. תיבת ההילוכים מציעה פעולה בשלה ביחס לשלל תיבות הילוכים כפולות מצמדים, ומאפשרת תפעול ידני ומיותר למדי באמצעות מנופים מאחורי גלגל ההגה. מעבר למצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה משפר במעט את הביצועים אך בעיקר משמר את המנוע בסל"ד גבוה ובכך מגביר את צריכת הדלק.

פיג'ו 5008

התנהגות הכביש טובה, ואף טובה מאוד ביחס לסגמנט, אך לא משתווה לזאת של פיג'ו 3008 המהנה, בשל המשקל הנוסף וסרח העודף האחורי. ניכר כי כיול המתלים מעולה ומאפשר גם כאן שמירה על זוויות גלגול מתונות, אשר יחד עם הגה בעל משקל נכון, מהווים את הבחירה המועדפת בכביש המפותל ביחס ליתר המתחרים בסגמנט. הבלמים טובים גם הם ולא מתעייפים תחת עומס.

צריכת דלק פיג'ו 5008

בימי המבחן רשם פיג'ו 5008 1.2 צריכת דלק ממוצעת של 13.0 ק"מ לליטר בנסיעה אשר כללה נהיגה נינוחה ברובה במצב אקו המהווה את ברירת המחדל עם ההתנעה ומאפשר בלימה רגנרטיבית מדודה. היצרן מצהיר על 17 ק"מ לליטר אליהם ניתן להתקרב בנהיגה מתונה במיוחד וללא מזגן. עם מיכל דלק בנפח 55 ליטרים מתקבל טווח נסיעה של כ- 700 ק"מ. דרגת זיהום האוויר עומדת על 13 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה פיג'ו 5008

מוניטין האמינות של פיג'ו נמוך והיא סובלת מדעות קדומות בנוגע לאמינות דגמיה. על אף השיפור המורגש באמינות, עדיין סובלת היצרנית מכשלים סדרתיים במערכות ההנעה בדגמים מהשנים האחרונות וניתן לקוות כי אלו טופלו במנועים החדשים אשר משווקים השנה. בסקר שערך ארגון J.D. Power בגרמניה בשנת 2019 ומדד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, הגיעה פיג'ו למקום ה- 15 מתוך 22 יצרניות, עם כמות תקלות גבוהה מהנתון הממוצע שנמדד בסקר.

פיג'ו 5008

פיג'ו 5008 משווק עם אחריות מלאה למשך 3 שנים או עד 100,000 ק"מ. מרווח הטיפולים עומד על כל 15,000 ק"מ או שנה, לפי המוקדם מביניהם. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 9,000 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,800 ₪.

בטיחות פיג'ו 5008

פיג'ו 5008 החדש 2025 נבחן במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2025, וזכה לציון של 4 כוכבים מתוך 5 עם ציוני משנה של 80% בהגנה על נוסעים בוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 79% בהגנה על הולכי רגל, ו- 62% על תפקוד מערכות הבטיחות. אבזור הבטיחות כולל בין היתר בלימה אוטונומית עם זיהוי דו-גלגלי, בקרת שיוט כולל עצירה וחזרה לתנועה, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, התרעת תנועה חוצה מאחור, ניטור שטחים מתים במראות הצד, התרעת הימצאות כלי רכב בעת פתיחת דלתות הרכב, ניטור ערנות נהג, אורות גבוהים אוטומטיים, וזיהוי תמרורי מהירות עם המלצה לשינוי המהירות בבקרת השיוט. רמת האבזור GT מוסיפה גם מערכת שמירת מיקום בנתיב בזמן השימוש בבקרת השיוט האדפטיבית ותאורת פיקסל לד אקטיבית בחזית. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי הינה 3 מתוך 8 בשתי רמות האבזור.

תמורה למחיר פיג'ו 5008

פיגו 5008 החדש 2025 בגרסת טורבו בנזין 1.2 ליטרים, מוצע בשתי רמות אבזור. רמת הכניסה Allure מוצעת במחיר 208,990 ₪, וכוללת בין היתר שני מסכים נפרדים בגודל 10 אינץ' עבור לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה, משטח טעינה אלחוטית, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, מצלמות היקפיות 360 מעלות כולל מבט על וירטואלי, חיישני גשם ותאורה, כניסה והתנעה ללא מפתח עם חיישן קרבה, תא אחסון מקורר בין המושבים, מושבים בריפוד דמוי עור בשילוב בד, וחישוקי 19 אינץ'.

רמת האבזור GT הנבחנת, מוצעת במחיר 228,990 ₪ ומוסיפה מסך קעור אחיד בגודל 21 אינץ' עבור לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה, מושבים קדמיים בכוונון חשמלי כולל תמיכה צידית, חימום, אוורור, ו- 8 תוכניות עיסוי בשלוש רמות עוצמה, ומושבים אחוריים מחוממים. עוד בגרסת GT פתיחה חשמלית לדלת תא המטען כולל חיישן להפעלה עם הרגל, פנסי LED PIXEL אדפטיביים, ריפודי עור נאפה, גג שמש פנורמי, תאורת אווירה, וגג בצבע שחור.

פיג'ו 5008 מציע שיק צרפתי עם עיצוב חיצוני ופנימי מצודדים בסגמנט הניחן בדגמים שמרנים ברובם. אמנם ביצועיו אינם מזהירים ואת עיקר הנקודות הוא אוסף בזכות כיול מתלים מוקפד והופעה נאה - אלמנטים שאינם בראש סדר העדיפויות של קהל היעד לדגמי 7 מושבים, כך שכמו קודמו, פיג'ו 5008 יהווה בחירה לאניני הטעם בקטגוריה, המוכנים לשלם יותר בעד הרכב הצרפתי.

פיג'ו 5008 GT 1.2 ליטרים טורבו MHEV אוטומט
מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים 1,199 סמ"ק MHEV
הספק מרבי משולב 145/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 23.4/1,750 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים כפולת מצמדים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,790 מ"מ
רוחב כללי 1,895 מ"מ
גובה כללי 1,735 מ"מ
בסיס גלגלים 2,895 מ"מ
מרווח גחון 204 מ"מ
מיכל דלק 55 ליטרים
נפח תא מטען 259/748/1,815 ליטרים
משקל עצמי 1,625 ק"ג
מהירות מרבית 198 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 11.3 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 17 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 13 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 13 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 4 כוכבים (2025)
רמת אבזור בטיחותי 3 (מתוך 8)
מחיר 228,990 ₪

פיג'ו 5008 2025 מבחן דרכים