סקודה ראפיד הושקה בישראל

  • כתב: קובי זוילי
  • צילום: יצרן
  • 13 מרץ 2013
  • 1 תגובות

חברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה בישראל, מרחיבה את היצע דגמי סקודה בישראל ומתחילה לשווק את הסקודה ראפיד במחיר של החל מ- 102,990 ₪. סקודה ראפיד מצטרפת למכוניות בקטגוריית התת משפחתיות כגון יונדאי i25, קיה ריו סדאן, סיטרואן C אליזה, פיג'ו 301 ושברולט סוניק סדאן, מעט לפני הגעת אחותה התאומה - סיאט טולדו.

סקודה ראפיד

סקודה ראפיד תוצע בשלב זה בשלוש גרסאות בלבד - סקודה ראפיד 1.2 TSI ידנית ברמת גימור אמבישן במחיר 102,990 ₪, סקודה ראפיד 1.4 TSI אוטומטית ברמת גימור אמבישן במחיר 114,990 ₪ וסקודה ראפיד 1.4 TSI אוטומטית ברמת גימור אלגנס במחיר 118,990 ₪. בהמשך השנה צפויה להגיע סקודה ראפיד עם מנוע טורבו דיזל TDI בנפח 1.6 ליטר.

סקודה ראפיד כמעט וזהה במימדים למכוניות משפחתיות בגודל מלא אך ההבדלים נעוצים בעיקר ברוחב המכונית וברמת הגימור והאיבזור. אורך המכונית 4,483 מ"מ, רוחבה 1,706 מ"מ וגובהה 1,463 מ"מ. בסיס הגלגלים באורך 2,602 מ"מ מקנה מרווח ברכיים מכובד של 650 מ"מ ליושבים מאחור. מרווח הראש מלפנים עומד על 1,014 מ"מ ומרווח הראש מאחור עומד על 972 מ"מ. תא המטען ענקי בנפח 550 ליטר ודלת תא המטען נפתחת עם השמשה האחורית.

סקודה ראפיד

עיצובה החיצוני של הסקודה ראפיד סולידי, אלגנטי ועדכני. המכונית גבוהה וכוללת קוי עיצוב חדים לאורך המכונית. יחידות התאורה הקדמיות לא נכנעות לאופנת המריחה לכל הכוונים והם צרים ומרובעים. הלוגו החדש של סקודה מתנוסס על מכסה המנוע מעל הסבכה הקדמית בעלת קוי הגריל האנכיים.

גם העיצוב הפנימי סולידי ורגוע ללא קישוטים מיותרים. לקונסולה המרכזית קווי אורך המעניקים מראה נקי ואלגנטי. חומרי הפנים אינם באיכות גבוהה כנהוג במכוניות משפחתיות אלא תואמות את אלו הנהוגות בקטגוריית התת משפחתיות, הפלסטיקה קשיחה אך איכות ההרכבה גבוהה.

האבזור הסטנדרטי בסקודה ראפיד כולל בין היתר: מראות צד חשמליות עם מפשיר אדים, מגב אחורי, מחשב דרך, הגה מתכוונן לגובה ולעומק, לחצני שליטה מההגה על מערכת השמע, בלם יד וידית הילוכים עם ציפוי עור, משענת יד קדמית ואחורית, מערכת שמע וארבעה רמקולים. האבזור ברמת גימור אלגנס כולל גם: בקרת שיוט, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, חישוקי סגסוגת קלה 16 אינץ' ושישה רמקולים.

סקודה ראפיד, תא הנוסעים

יחידות ההנעה ותיבות ההילוכים המתקדמות הם היתרון הגדול של הסקודה ראפיד על מתחרותיה והן האחראיות לביצועים גבוהים, לחסכון בדלק ולפליטת מזהמים נמוכה. מנוע הטורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר TSI בעל הספק של 105 כ"ס ומומנט 17.8 קג"מ. המנוע משווק רק עם תיבת הילוכים ידנית בעלת 6 הילוכים. המהירות המירבית עומדת על 195 קמ"ש ותאוצה מאפס למאה קמ"ש מושגת תוך 10.3 שניות. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 5.4 ליטר למאה ק"מ לפי נתוני היצרן. דרגת זיהום האוויר הינה מקבוצה 3 (מתוך 15).

מנוע הטורבו בנזין בנפח 1.4 ליטר TSI בעל הספק של 122 כ"ס ומומנט 20.3 קג"מ. המנוע משווק רק עם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים DSG בעלת 7 הילוכים. המהירות המירבית עומדת על 206 קמ"ש ותאוצה מאפס למאה קמ"ש מושגת תוך 9.5 שניות. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 5.8 ליטר למאה ק"מ לפי נתוני היצרן. דרגת זיהום האוויר הינה מקבוצה 3.

סקודה ראפיד, מנועי טורבו חזקים וחסכוניים

ג'קי אביב, מנהל חטיבת סקודה בצ'מפיון מוטורס מסר כי: "סקודה ראפיד שנוחתת בישראל, מייצגת מהפכה בעולם המשפחתיות. הראפיד מגדירה מחדש את הסגמנט, כמו גם את המושג יעילות ושווי עלות תועלת. לתפיסתנו הראפיד כאילו תוכננה במיוחד עבור השוק הישראלי ודרישות ציי הרכב. עם מחיר ועלות שווי שימוש הנמוכים משמעותית מכל כלי הרכב בסגמנט A, לצד צריכת דלק החוסכת למשתמש הקצה, ולחברה אלפי שקלים בשנה. אם נוסיף לכך את מידות הרכב והאבזור שלא נופל מהסטנדרט בקטגוריה אפשר להבין מדוע הראפיד מציעה חבילה אטרקטיבית בהרבה ממתחרותיה".

בצ'מפיון מסמנים את קטגוריית התת משפחתיות כקטגוריה משמעותית הנוגסת בקטגוריית המשפחתיות בה גואים המחירים עד 130,000 ש"ח ומצפים למכור השנה כ- 3,000 מכוניות מסוג סקודה ראפיד ללקוחות פרטיים ועוד כ- 10,000 מכוניות לציי רכב.