טויוטה פריוס פלאג-אין בישראל

  • כתב: קובי זוילי
  • צילום: יצרן
  • 24 מרץ 2013
  • 1 תגובות


נשאר שקע חשמל פנוי בבית? מעתה לפני שהולכים לישון כדאי לטעון בנוסף לסלולרי גם את הרכב. יוניון מוטורס החלה בשיווק הטויוטה פריוס פלאג-אין. יתרונה המרכזי על פני הפריוס ה"סטנדרטית" בכך שניתן לטעון את סוללת הליתיום-יון בה מצוידת המכונית גם בעזרת רשת החשמל בנוסף לאפשרות המוכרת של טעינה בזמן נסיעה. טכנולוגיית ה- Plug-In של טויוטה מאפשרת נסיעה על ידי אנרגיה חשמלית שנאגרה במצברי הרכב מרשת החשמל. כמו כן, שילוב הטכנולוגיה ההיברידית, מאפשרת נסיעה על ידי אנרגיית החשמל, ללא מגבלת טווח נסיעה וללא תלות בתשתית הולכת חשמל, האופיינית לרכבים בעלי מערכת חשמלית בלבד. לפריוס Plug-In שלושה מצבי נהיגה - היברידי (HV), חסכוני (ECO) וחשמלי בלבד (EV-City).

טויוטה פריוס פלאג-אין

על פי התוכניות האסטרטגיות של טויוטה העולמית, מערכת ה- Plug-In תהווה את הפתרון האופטימאלי לחסכון באנרגיה לפחות בעשר עד עשרים השנים הקרובות. מערכת זו צפויה בעתיד להגיע לדגמים נוספים של היצרן.
Akihiko Otsuka, המהנדס הראשי של מערכות ההנעה החלופיות בטויוטה העולמית, התבטא בנוגע לנושא זה ואמר: “אינני מאמין שבשנים הקרובות רכב חשמלי מלא יוכל להוות תחליף לרכבים היברידיים ו- Plug-In".

עם טעינת המכונית בעזרת טכנולוגיית ה- Plug-In מתאפשרת נסיעה לטווח של עד 25 ק"מ, במהירות של עד 85 קמ"ש באמצעות מערכת ההנעה החשמלית בלבד. זמן הטעינה של הרכב עומד על כשעה וחצי בלבד וצריכת החשמל לטעינה הינה כ-10 אמפר, חד פאזי בדומה למכשירי חשמל ביתיים. יוניון מוטורס יבואנית טויוטה, מתכוונת לשתף פעולה עם רשתות טעינה חשמליות אשר יאושרו על-ידי המדינה, ללא בלעדיות עם ספק טעינה אחד, וזאת על מנת להעניק לצרכן את חופש הבחירה המרבי.

טויוטה פריוס פלאג-אין, פתח הטענה חשמלית

הפריוס Plug-In מצוידת במנוע בנזין בנפח 1,800 סמ"ק ומנוע חשמלי, עם הספקים של 99.3 כ"ס ב- 5,200 סל"ד ו- 81.6 כ"ס בהתאמה. תפוקת המנועים המשולבת עומדת על 136 כ"ס וביצועי המכונית עומדים על 10.8 שניות מאפס למאה קמ"ש והמהירות המירבית עומדת על 180 קמ"ש. תצרוכת הדלק המשולבת של הפריוס Plug-In עומדת של 47.6 ק"מ לליטר וטווח הנסיעה של הרכב עומד על כ- 1,200 ק"מ. הציון הירוק של הרכב הוא 52 ופליטת ה- CO2 עומדת על 49 גרם לק"מ בלבד.

רשימת האבזור של המכונית כוללת, בין היתר: תאורת יום (DRL) עם פנסי LED קדמיים, שלט keyless לפתיחה והנעה של הרכב ללא שימוש במפתח, מערכת TOYOTA TOUCH הכוללת מסך מגע בגודל 6.1 אינץ', מצלמה אחורית, מערכת Bluetooth, אפשרות הפעלה מרחוק של מערכת המיזוג באמצעות שלט טרם הכניסה לרכב, מערכת תצוגה עילית על שמשת הרכב, כניסות USB ו- AUX למכשירים חיצוניים, חימום למושבים הקדמיים, מערכת בקרת אקלים ועוד.

טויוטה פריוס פלאג-אין, תא הנוסעים

מדרגת המס שנקבעה לרכבי PLUG-IN בישראל, עומדת על 20%. מחירה של טויוטה פריוס פלאג-אין מתחיל ב- 189,000 ₪, נמוך בכ- 30,000 ₪ מהערכות מוקדמות. ייתכן ולפחות חלק מההפרש בין האומדן למחיר בפועל נובע מהיחלשות היין.

רן דנאי, מנכ"ל יוניון מוטורס, מסר כי: "תחילת שיווק ה- PRIUS PLUG-IN מביאה לראשונה לציבור הישראלי את טכנולוגית העתיד, המאפשרת ליהנות מהשילוב האולטימטיבי בין יתרונות הרכב החשמלי לבין שימושיות וגמישות מוכחות של הטכנולוגיה ההיברידית שזכתה להצלחה עולמית. טויוטה היא המובילה העולמית בתחום ההנעות החלופיות, ומקפידה על כך שהטכנולוגיות החדשות שהיא מציעה יהיו מבוססות על שימוש יומיומי נוח, קל ופשוט ללא מגבלות ואילוצים, וללא צורך בביצוע שינויים באורח החיים ובהרגלי הנסיעה".

מאז תחילת שיווקה של הטויוטה פריוס בארץ בשנת 2004, מסרה יוניון מוטורס למעלה מ- 10,000 מכוניות מדגם זה. בשנה שעברה הצטרפה להיצע ההיברדיות של טויוטה בישראל (טויוטה פריוס וטויוטה אוריס הייבריד) טויוטה יאריס ההיברידית. בסה"כ מסרה טויוטה בישראל בשנת 2012 לבדה, כ- 2,300 מכוניות היברידיות.

למפרט הרכב המלא