סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
מאזדה מפרסמת פרטים ראשונים על אחד הרכבים החשובים והמשמעותיים שיושקו השנה בישראל. מאזדה 3 החדשה שנחשפה בשלב זה רק בגרסת האצ'בק חמש דלתות היא מכונית הלחם והחמאה של דלק מוטורס יבואנית מאזדה לישראל מזה כ- 10 שנים עת הושק הדור הראשון של מאזדה 3 בעולם וגם כאן בישראל. המאזדה 3 משתייכת לקטגוריית הרכבים המשפחתיים, הקטגוריה הנפוצה ביותר בישראל אף שהצטמצמה בשנים האחרונות בשל נדידת הנהגים מצד אחד לקטגורית רכבי המיני והסופר מיני ומהצד השני לקטגוריות גבוהות יותר כמו רכבי הפנאי שטח. מאזדה 3 מהווה כשליש ממכירות מאזדה בעולם והיא מהווה חלק חיוני בתוכניות החברה. מאז התחילו בייצור הדגם בחודש יוני 2003 נמכרו למעלה מ- 3.5 מיליון רכבי מאזדה 3 ב- 120 מדינות שונות בעולם. מאז נחשפה המאזדה 3 הראשונה ב- 2003 זכתה בלא פחות מ- 136 פרסים שונים, וכעת מבקשת מאזדה לעלות את הרף.
כיאה להשקת רכב בעשור השני של שנות ה- 2000 חשפה מאזדה אמש את המאזדה 3 החדשה בחמישה מיקומים שונים בעולם (ניו יורק, מלבורן, לונדון, איסטנבול וסנט פטסבורג), בפני מאות עיתונאים, בלוגרים ואנשי מדיה חברתית. ערים אלו נבחרו על ידי מאזדה כמייצגות, בין היתר, סגנון ואופי נמרץ בדיוק כמו המאזדה 3 האצ'בק החדשה (חמש ערים דרך אגב כנגד חמש דלתות של הרכב).
מאזדה 3 החדשה היא הדגם השלישי שעוצב על פי שפת העיצוב הקרויה על ידי מאזדה קודו (KODO – Soul of Motion), אם לשפוט על פי התמנות הרי שהעיצוב מוצלח מאוד עם קווים זורמים, תא מנוע ארוך וצללית נמוכה מתקבל רכב האצ'בק עם מראה ספורטיבי המיישר קו עם עיצוב מאזדה 6 החדשה.
מאזדה 3 החדשה עושה שימוש בטכנולוגיית ה- SKYACTIVE המיושמת בדגמים עטורי הפרסים וההצלחה של מאזדה, ה- CX-5 והמאזדה 6 החדשה. טכנולוגיית ה- SKYACTIVE ששמה את הפחתת משקל המנוע, תיבת ההילוכים, מרכב הרכב והשלדה בראש סדר העדיפויות, פותחה על ידי מאזדה מהיסוד כבסיס ליצירת כלי רכב יעילים במיוחד. פיתוח ויישום טכנולוגיה זו אף עזר למאזדה שהיא יצרנית רכב קטנה באופן יחסי להיות תחרותית על ידי הגברת היעילות של הייצור ותהליכי הפיתוח.
מאזדה 3 החדשה מבטיחה לשמור על אסטרטגית ה- ZOOM ZOOM לבניית רכבים יעילים ובטוחים שכיף לנהוג בהם. כחלק מיישום אסטרטגיה זו הופחת משקלה של המאזדה 3 ב- 60 ק"ג והמרכב הוקשח בכ- 30%. ניתן למצוא במאזדה 3 החדשה מערכת עצור-סע (i-stop) לטובת חסכון בדלק, מערכת לאגירת אנרגית הבלימה (i-ELOOP) המוכרת לנו מהמאזדה 6 החדשה, מנועים בהזרקה ישירה ותיבות הילוכים חדשות.
מאזדה 3 החדשה תוצע מיד עם השקתה הצפויה בסתיו הקרוב עם חמישה מנועים שונים, בהם ארבעה המיועדים לשוק האירופאי ואחד המיועד רק לשוק האמריקאי:
1.5 ליטר 99 כ"ס - המנוע הבסיסי בהיצע יהיה מנוע בנפח 1.5 ליטר עם הספק של 99 כ"ס ומומנט של 15.3 קג"מ. הביצועים של גרסה זו בשילוב גיר ידני (לא פורסמו נתונים לגבי גיר אוטומטי) עומדים על 10.8 שניות במיאוץ מאפס למאה קמ"ש והמהירות המרבית של גרסה זו עומדת על 182 קמ"ש. מנוע זה צפוי להחליף את מנוע ה- 1.6 ליטר המוכר.
2.0 ליטר 118 כ"ס – מנוע בנפח 2.0 ליטר עם הספק של 118 כ"ס ומומנט של 21.4 קג"מ. הביצועים של גרסה זו בשילוב גיר אוטומטי עם שישה הילוכים עומדים על 10.4 שניות במיאוץ מאפס למאה קמ"ש והמהירות המרבית של גרסה זו עומדת על 194 קמ"ש.
2.0 ליטר 163 כ"ס - הגרסה הנוספת של מנוע 2 הליטר מצוידת במערכת אגירת אנרגיית הבלימה (i-ELOOP). לגרסה זו הספק של 163 כ"ס ומומנט של 21.4 קג"מ. הביצועים של גרסה זו בשילוב גיר ידני עם שישה הילוכים (לא פורסמו נתונים לגבי גיר אוטומט) עומדים על 8.2 שניות במיאוץ מאפס למאה קמ"ש והמהירות המרבית של גרסה זו עומדת על 210 קמ"ש.
כמו כן יוצעו מנוע דיזל בנפח 2.2 ליטר ומנוע בנזין בנפח 2.5 (כמו זה המותקן במאזדה 6 החדשה ובמאזדה CX-5 עם ההנעה הכפולה) שככל הנראה לא יגיעו ארצה.
מידות הרכב עומדות על 4,465 מ"מ אורך (ללא שינוי לעומת הדגם הקודם), רוחב של 1,795 מ"מ (גידול של 40 מ"מ לעומת הדגם הקודם), גובה של 1,450 מ"מ (ירידה של 20 מ"מ לעומת הדגם הקודם), בסיס גלגלים של 2,700 מ"מ (גידול של 60 מ"מ). על פי נתונים אלו ניתן ללמוד כי נושא מרחב הפנים ברכב זכה לגידול בזכות בסיס גלגלים ארוך יותר ורוחב הרכב שצמח. אולם נתון זה צריך להילקח בערבון מוגבל עד שניתן יהיה להתרשם מהרכב.
תא הנוסעים של המאזדה 3 החדשה עוצב מחדש ליצירת נוחות מקסימלית ושימושיות מעולה. פנים הרכב זכה לשדרוג הן באיכות החומרים והן בעיצוב לוח המחוונים, שלנו באופן אישי מזכיר דגמים אירופאים מובילים... מאזדה השואפת למקם את רכביה ברף הגבוה ביותר בכל קטגוריה ציידה את המאזדה 3 החדשה בבורר ניווט הממוקם בין כסא הנהג לכיסא הנוסע שמלפנים, בורר זה מוכר לנו על פי רוב מרכבי פרימיום כדוגמת אאודי, ב.מ.וו ומרצדס. בורר זה שולט, בין היתר, על מערכת המולטימדיה המותקנת ברכב. לוח המחוונים מעוצב מחדש כך שבמרכזו מד סל"ד גדול, תחתיו מד מהירות דיגיטלי ולצידיו צגים דיגיטליים עבור מד הדלק ומחשב הדרך.
סעיף מערכות הבטיחות זכה אף הוא לשיפור ניכר. מאזדה קוראת לטכנולגיית הבטיחות שיישמה במאזדה 3 החדשה i-ACTIVESENSE. כך לדוגמה מכילה המערכת התקני חישה כגון מכ"מים ומצלמות לטובת צמצום האפשרויות העלולות להסתיים בהתנגשויות ואם במקרה כבר קרתה תאונה דואגת המערכת להפחית את חומרת התאונה. כמו כן, יושמו במאזדה 3 החדשה טכנולוגיות חדשות נוספות בהן בקרת שיוט מונחת מכ"ם ומערכת סיוע עירונית לבלימה.
Jeff Guyton נשיא ומנכ"ל מאזדה אירופה מסר, כי: " כל מה שקשור למאזדה 3 החדשה הוא מרגש, החל מאיך שהרכב נראה ומרגיש, הביצועים הדינמיים, זריזות התגובות, אמינות ועלויות התפעול". עוד הוסיף ואמר, כי: "יש לנו ציפיות להצלחת דגם זה במונחים של מכירות, אבל אני חושש שזה עשוי אף להפתיע אותנו".
מהתרשמות ראשונית ניתן ללמוד כי מאזדה 3 החדשה ביצעה קפיצת מדרגה ואף יותר לעומת הדגם הקודם ונראה כי היא מציבה רף חדש מבחינת עיצוב, טכנולוגיה, איכות חומרים ורמת גימור.
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025