סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
שילוש האותיות GTI מעורר בקרב כל חובב רכב רגשות וזיכרונות. ישנם שני יצרנים העושים בשילוש האותיות האמור שימוש חוזר מזה עשרות שנים: פולקסווגן ופיג'ו. בשני המקרים מדובר על הצלחות מסחררות, לפחות בחלק מהדורות. כיוון שעסקינן בהשקת הפיג'ו GTI 208 נתמקד בהיסטוריה של דגמי ה- GTI של פיג'ו לסופר מיני. תחילת השושלת מתחילה עם ה- GTI 205 שהפכה למכונית נערת אף שהיו מכוניות חזקות ממנה. ייחודה של ה- GTI 205 היה בשלדה, היגוי וכיול שמזמינים את הנהג לאתגר את הרכב ואת יכולותיו. ה- GTI 205 הפכה לאייקון מוטורי המוזכר בכל שיחה נוסטלגית על היגוי ושילדה שפעם יידעו לייצר והיום כבר כמעט ולא נתקלים בהם אם בגלל דרישות הבטיחות המחמירות ואם בשל המעבר להגאים חשמליים. מאז ה- GTI 205 ניסתה פיג'ו לשחזר את ההצלחה עם ה- GTI 206 וה- GTI 207 אולם רכבים אלו לא הצליחו לספק את אותה הנאה וריגוש שסיפקה ה- GTI 205. כעת מנסה פיג'ו לשחזר את ההצלחה עם ה- GTI 208. האם אכן עלה בידי פיג'ו לעשות זאת? על פי הצהרותיה של פיג'ו התשובה חיובית, אנו נמתין למבחן דרכים של הרכב שיאשש או יפריך הצהרות אלו.
פיג'ו GTI 208 מצוידת במנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר המספק 200 כ"ס ב- 5,800 סל"ד ומומנט של 28 קג"מ ב- 1,700 סל"ד, תיבת ההילוכים ידנית עם שישה הילוכים. ביצועי הרכב עומדים על 6.8 שניות במיאוץ מאפס למאה קמ"ש והמהירות המרבית עומדת על 216 קמ"ש. תצרוכת הדלק עומדת על 8.2 ליטר למאה ק"מ בנסיעה עירונית ו- 4.7 ליטר למאה 100 ק"מ בנסיעה בינעירונית.
אבזור ה- GTI 208 כולל בין היתר, מסך מגע מרכזי גדול עם שליטה על מערכת השמע, חיישן גשם להפעלה אוטומטית של המגבים הקדמיים, מערכת השהיית אורות לאחר ניתוק המנוע (FOLLOW ME HOME), בקרת שיוט ומגביל מהירות נסיעה, חיישני עזר לחניה עם התראה קולית בנסיעה לאחור, הדלקה אוטומטית של אורות מעבר בהתאם לעוצמת האור, בקרת אקלים דו-אזורית, שקעי AUX ו- USB, מערכת שמע נשלטת מההגה, חישוקי סגסוגת, יציאת צינור מפלט כפולה מצופה בכרום, דוושות וסף דלתות בגימור אלומיניום, ידית הילוכים ספורטיבית, מושבים קדמיים ספורטיביים, ריפוד מושבים בשילוב עור ובד, מראות צד בגימור כרום, גימור בלוח מחוונים וידיות פנימיות בצבע אדום.
אבזור הבטיחות כולל בין היתר, מערכת אלקטרונית לבקרת יציבות (ESP), מערכת לבקרת משיכה (ASR), מערכת אלקטרונית לחלוקת בלימה (EBD), נעילה אוטומטית של כל הדלתות בנסיעה מעל 10 קמ"ש ופתיחה אוטומטית בזמן תאונה, הדלקה אוטומטית של אורות אזהרה בזמן בלימת חירום, 6 כריות אוויר, אפשרות לנטרול כרית אוויר נוסע להסעת תינוק במושב הקדמי ועגינת ISOFIX עם 3 נקודות לסגירה בטיחותית של כסא תינוק.
ה- GTI 208 נכנסת לתוך קטגוריה רוויה במתחרות בהן: אופל קורסה OPC, סיאט איביזה קופרה, פולקסווגן פולו GTI, אלפא רומיאו מיטו תלתן ירוק, אבארט פונטו איבו, מיני קופר S והעולה החדשה רנו קליאו RS. מעניין יהיה לראות כיצד תתמודד ה- GTI 208 מול המתחרות. אם לשפוט לפי הצהרות פיג'ו הרי של- GTI 208 לא צפויה להיות בעיה מיוחדת להתברג בצמרת הקטגוריה.
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025