מיצובישי אאוטלנדר זוכה בפרס בטיחות

  • כתב: פבל צ'רניצקי
  • צילום: יצרן
  • 05 אוגוסט 2013
  • 0 תגובות

ארגון ה- IIHS הוא ארגון הבטיחות האמריקאי האחראי על בדיקת רכבים ומתן ציוני בטיחות בחמישה מבחנים - פגיעה חזיתית בחפיפה בינונית (נהג מול נהג), פגיעה צידית, התהפכות, הערכת מערכת המושבים ומשענות הראש בפגיעה מאחור ומבחן חדש שנוסף רק בשנה שעברה והציג תוצאות לא מעודדות אצל מספר רכבים שיוצרו לפני שהמבחן נכנס לתוקף.

מיצובישי אאוטלנדר IIHS Top Safety Pick+

המבחן החדש של ארגון IIHS מחמיר יותר ובוחן גם את התמודדות מרכב המכונית בזמן פגיעה בפינות הקדמיות של המרכב (פגיעה ב- 25% מחזית המכונית) במהירות65 קמ"ש. בפגיעה מסוג זה אנרגיית הפגיעה מרוכזת בשטח קטן יותר ולכן הפגיעה חזקה ומסוכנת יותר. מהנתונים עולה כי פגיעות מסוג זה מאפיינות 25% מהתאונות החזיתיות הקשות והקטלניות בארה"ב. במקרים רבים, פגיעה בעץ או בעמוד עם הפינה הקידמית של המרכב מפספסת את המבנה העיקרי שאמור לספוג את אנרגיית הפגיעה ולהגן על הנוסעים ברכב. כמו כן הרכב נוטה לסטות הצידה בפגיעות מסוג זה והדבר יכול לגרום לראשו של הנהג לסטות לצד כך שכרית האוויר הקדמית לא תספיק בהגנה על ראשו. יש לציין כי מכל רכבי הפנאי שטח הבינוניים שנבחנו עד כה בתנאי המבחן החדשים, רק מיצובישי אאוטלנדר וסובארו פורסטר החדש זכו בציון הגבוה ביותר האפשרי בסעיף המבחן החשוב הזה. הארגון מדרג את תוצאות המבחנים בארבע רמות - רע, גבולי, קביל וטוב. על מנת לזכות בציון ה- Top Safety Pick+ על הרכב לזכות בציון "טוב" בארבעה מבחנים לפחות ולא פחות מ"קביל" במבחן החמישי.

מתוך 15 רכבים בקטגוריית רכבי פנאי שטח בינוניים שנבנחנו ע"י IIHS, רק שלושה זכו לתואר הנכסף, שניים מהם מתוצרת מיצובישי. האאוטלנדר שנבחן היה בגרסת שבעת המושבים והוא מצטרף כעת לאחיו הקטן יותר האאוטלנדר ספורט שאינו משווק בישראל, אשר זכה בתואר בחודש יוני. זכייתו של האאוטלנדר בתואר הופכת את מיצובישי להיות היצרנית היחידה שכל מגוון דגמי הפנאי שטח שלה קיבל את התואר הנכסף.

האאוטלנדר זוכה בתואר בזכות טכנולוגיות רבות הנמצאות בו, כך למשל מערכת הקיימת בכל דגמיה של מיצובישי, ה- Reinforced Impact Safety Evolution או בקיצור RISE המשלבת אזורי קריסה סופגי אנרגיה הממוקמים בנקודות שונות במרכב בשילוב של אזורי הגנה קשיחים במיוחד השומרים על הנוסעים. האאוטלנדר מגיע מצוייד במערכות בטיחות נוספות, בינהן בקרת שיוט אקטיבית, מערכת למניעת התנגשות חזיתית הבולמת את הרכב ומערכת לניטור סטייה מנתיב.

סרטון מבחן ריסוק חזיתי בחפיפה קטנה

מיצובישי אאוטלנדר 2013