המשפחתית הבטוחה בארה"ב: הונדה סיוויק

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 13 אוגוסט 2013
  • 0 תגובות

ארגון ה- IIHS הוא ארגון הבטיחות האמריקאי האחראי על בדיקת רכבים ומתן ציוני בטיחות על סמך חמישה מבחני ריסוק: חזיתי ב- 40% מרוחב המכונית, חזיתי ב- 25% מרוחב המכונית (מבחן חפיפה קטנה), צידי, אחורי והתהפכות. בכל אחד מהמבחנים מקבל הרכב ציון אחד מתוך ארבעה (גרוע, גבולי, מתקבל, טוב) ועל מנת לקבל ציון מרבי במבחן (+TSP) על הרכב לקבל ציון "טוב" לפחות בארבעה מבחנים ובמבחן הנותר לקבל לפחות ציון "מתקבל".

הונדה סיוויק סדאן האמריקאית

רק בשנה שעברה נוסף סעיף המבחן המחמיר שבודק את התמודדות מרכב המכונית בזמן פגיעה בפינות הקדמיות של המרכב (פגיעה ב- 25% מחזית המכונית) במהירות 65 קמ"ש. בפגיעה מסוג זה אנרגיית הפגיעה מרוכזת בשטח קטן יותר ולכן הפגיעה חזקה ומסוכנת יותר. מהנתונים עולה כי פגיעות מסוג זה מאפיינות 25% מהתאונות החזיתיות הקשות והקטלניות בארה"ב. במקרים רבים, פגיעה בעץ או בעמוד עם הפינה הקדמית של המרכב מפספסת את המבנה העיקרי שאמור לספוג את אנרגיית הפגיעה ולהגן על הנוסעים ברכב. כמו כן הרכב נוטה לסטות הצידה בפגיעות מסוג זה והדבר יכול לגרום לראשו של הנהג לסטות לצד כך שכרית האוויר הקדמית לא תספיק בהגנה על ראשו.

הונדה סיוויק קופה האמריקאית

אם כן, ארגון הבטיחות IIHS בחן וריסק כמה מהמכוניות המשפחתיות הנמכרות ביותר בארה"ב. מתוכן רק הונדה סיוויק סדאן והונדה סיוויק קופה זכו בציון הגבוה ביותר האפשרי בסעיף המבחן החדש והמחמיר הנ"ל, ציון גבוה יותר משל פורד פוקוס, יונדאי i35, שברולט קרוז וקיה פורטה שקיבלה ציון נמוך במיוחד במבחן זה. יש לציין שמדובר בדגמי הונדה סיוויק המשווקים בארה"ב והן שונים במעט מאלו המשווקים בישראל ובאירופה.

מבחן ריסוק חזיתי בחפיפה קטנה של הונדה סיוויק