פרארי במהדורה מיוחדת ל- 458

  • כתב: פבל צ'רניצקי
  • צילום: יצרן
  • 21 אוגוסט 2013
  • 0 תגובות

ה- 458 איטליה של פרארי הוצגה בשנת 2009 בתערוכת פרנקפורט כמחליפתה של ה- F-430 והיא מכונית הספורט המרכזית של היצרנית. ה- 458 הציגה קפיצת מדרגה משמעותית לעומת הדגם אותו החליפה וההוכחה לכך הם התארים הרבים בם זכתה. בין התארים שקטפה ה- 458: "רכב השנה 2009" ו"מכונית העל של השנה". הספיידר, גרסת הקבריולט של ה - 458 זכתה בתואר "קבריולט השנה 2011" של מגזין הרכב טופ גיר.

פרארי 458 ספצ'אלה

גרסת הספצ'אלה שמשיקה פרארי מציגה שיפורים בכל אספקט של הרכב, כשגולת הכותרת היא המנוע. בעוד מנוע ה - V8 בנפח 4.5 (ממנו נגזר שם הרכב) של הגרסה "הרגילה", שזכה אף הוא בתארים, בהם תואר "מנוע הביצועים הטוב ביותר" במשך שנתיים ברציפות, מפיק 562 כ"ס, המנוע שהושתל בגרסת הספצ'אלה הוא מנוע ה- V8 האטמוספרי החזק ביותר שפרארי ייצרה והוא מפיק לא פחות מ- 596 כ"ס. כמו כן, ועם הספק של 133 כ"ס לליטר הוא המנוע האטומספרי הסדרתי עם יחס הספק לנפח הגבוה ביותר בעולם. הודות לתכנון המנוע החדש מאיצה הפרארי 458 ספצ'אלה מאפס למאה קמ"ש תוך 3 שניות ומגיעה ל- 200 קמ"ש כעבור 6.1 שניות נוספות.

לצד השיפורים במנוע, מציגה פרארי מערכות בקרה מתקדמות שמקלות את השליטה על הרכב, ביניהן מערכת המודדת באופן רציף את החלקת גלגלי הרכב הצידה, משווה את התוצאה לנתון הנבחר ע"י הנהג דרך מערכת בקרת האחיזה בסגנון פורמולה 1 של הרכב ומחלקת את המומנט בין הגלגלים האחוריים לפי הצורך.

עיצובה של הספצ'אלה זוכה לנגיעות עיצוביות קלות: פגוש קדמי עמוק המעוטר בלא פחות משני סמלי הסוס הצוהל ופתחי אוורור לבלמים הקדמיים, זוג פתחי יניקת אוויר נוספים בצידי הפנסים הקדמיים ועוד אחד על מכסה תא המטען (שנמצא מלפנים), פס קישוט בשני צבעים הנמתח מהסמל הקדמי לזה האחורי ודיפיוזר עצום כשמעליו ממוקמים שני פתחי מפלט בלבד בתצורה שגרתית יותר מהשלושה שמעטרים את אחורי הגרסה הרגילה.

פרארי 458 ספצ'אלה