סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
בתערוכת פרנקפורט הקרובה תשיק מרצדס את גרסת ההייבריד השלישית של ספינת הדגל שלה, ה- S class, שתצטרף לגרסאות ה- S400 הייבריד ו- S300 BlueTec הייבריד. גרסה חדשה זו מציגה שני יתרונות מובהקים על שתי הגרסאות האחרות - אפשרות לטעינה משקע חשמל וסוללות ליתיום-יון עם קיבולת גבוהה עד פי עשר.
ה- S500 פלאג אין הייבריד תשווק עם מנוע בנזין בנפח 3.0 ליטר המפיק 328 כ"ס ומומנט מירבי של 48.9 קג"מ שישודך למנוע חשמלי המפיק 107 כ"ס ומומנט של 34.7 קג"מ. שילוב שני המנועים יחדיו מספקים ביצועים שלא היו מביישים אף רכב ספורט. התאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 5.5 שניות קצרות. על אף הביצועים ה"חמימים" בלשון המעטה מצהירה מרצדס על צריכת דלק של 3 ליטר למאה ק"מ וטווח נסיעה מקסימאלי של כ- 30 ק"מ על חשמל בלבד.
מרצדס S500 פלאג אין הייבריד משיגה את נתוני הביצועים המרשימים ע"י שילוב מספר מערכות הנעה היברידיות חכמות המנצלות את תנועת הרכב באפקטיביות גבוהה במיוחד על מנת לטעון את הסוללות. כך למשל היצרנית מציגה מערכת שתכבה את המנוע בזמן שהרכב נמצא בגלישה (למשל בהגעה לרמזור או בירידה) ותשלב את המנוע החשמלי שינצל את סיבוב הגלגלים לייצור חשמל וטעינת הסוללות המותקנות ברכב. כמו כן, מרצדס תשלב ב- S500 פלאג אין הייבריד מערכת בלימה רגנרטיבית מתקדמת שתמדוד את מצב דוושת הבלם ובבלימות חלשות לא תשתמש כלל בבלמים אלא תפעיל התנגדות מצד המנוע החשמלי, גם בתהליך זה יעשה שימוש באנרגיה לטעינת הסוללות. מרצדס מצהירה, כי הצליחה להגיע לשילוב כה טוב בין בלימה בעזרת המנוע החשמלי לבלימה בעזרת הבלמים שהנהג לא יוכל להבחין במה משתמש הרכב כדי להאט.
מערכת נוספת שמרצדס מציגה זוכה לשם Intelligent Hybrid. בשילוב עם מערכת הניווט, המערכת תצפה את תנאי הכביש (עליות, ירידות או הגבלת מהירות) למרחק של עד שמונה ק"מ ותתאים את צורת ההנעה לדרך - כך למשל הרכב יעבור להנעה חשמלית מעט לפני ירידה כדי לנצל את האנרגיה הנוצרת במדרון לטעינת הסוללות.
נהג ה- S500 פלאג אין הייבריד יוכל לבחור בין ארבעה מצבי הנעה: הייבריד, E-Mode - שישתמש בכח הסוללות בלבד, E-Save - שיטען את הסוללות במלואן לטובת שימוש מאוחר יותר ו- Charge - שישתמש במנוע הבנזין על מנת לטעון את הסוללות. לטובת שיפור נוסף של צריכת הדלק, מרצדס מציידת את ה- S500 פלאג אין הייבריד בדוושת תאוצה עם נקודת התנגדות מוגברת על מנת לידע את הנהג על כניסת מנוע הבנזין לפעולה כך שהנהג יוכל לנטר בזמן אמת את צריכת הכח לעומת צריכת הדלק. מרצדס מציינת כי שיווקו של הרכב יחל בתחילת 2014.
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025