מרצדס מציגה גרסת פלאג אין הייבריד ל- S500

  • כתב: פבל צ'רניצקי
  • צילום: יצרן
  • 26 אוגוסט 2013
  • 0 תגובות

בתערוכת פרנקפורט הקרובה תשיק מרצדס את גרסת ההייבריד השלישית של ספינת הדגל שלה, ה- S class, שתצטרף לגרסאות ה- S400 הייבריד ו- S300 BlueTec הייבריד. גרסה חדשה זו מציגה שני יתרונות מובהקים על שתי הגרסאות האחרות - אפשרות לטעינה משקע חשמל וסוללות ליתיום-יון עם קיבולת גבוהה עד פי עשר.

מרצדס S500 פלאג אין הייבריד

ה- S500 פלאג אין הייבריד תשווק עם מנוע בנזין בנפח 3.0 ליטר המפיק 328 כ"ס ומומנט מירבי של 48.9 קג"מ שישודך למנוע חשמלי המפיק 107 כ"ס ומומנט של 34.7 קג"מ. שילוב שני המנועים יחדיו מספקים ביצועים שלא היו מביישים אף רכב ספורט. התאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 5.5 שניות קצרות. על אף הביצועים ה"חמימים" בלשון המעטה מצהירה מרצדס על צריכת דלק של 3 ליטר למאה ק"מ וטווח נסיעה מקסימאלי של כ- 30 ק"מ על חשמל בלבד.

מרצדס S500 פלאג אין הייבריד. שקע הטעינה

מרצדס S500 פלאג אין הייבריד משיגה את נתוני הביצועים המרשימים ע"י שילוב מספר מערכות הנעה היברידיות חכמות המנצלות את תנועת הרכב באפקטיביות גבוהה במיוחד על מנת לטעון את הסוללות. כך למשל היצרנית מציגה מערכת שתכבה את המנוע בזמן שהרכב נמצא בגלישה (למשל בהגעה לרמזור או בירידה) ותשלב את המנוע החשמלי שינצל את סיבוב הגלגלים לייצור חשמל וטעינת הסוללות המותקנות ברכב. כמו כן, מרצדס תשלב ב- S500 פלאג אין הייבריד מערכת בלימה רגנרטיבית מתקדמת שתמדוד את מצב דוושת הבלם ובבלימות חלשות לא תשתמש כלל בבלמים אלא תפעיל התנגדות מצד המנוע החשמלי, גם בתהליך זה יעשה שימוש באנרגיה לטעינת הסוללות. מרצדס מצהירה, כי הצליחה להגיע לשילוב כה טוב בין בלימה בעזרת המנוע החשמלי לבלימה בעזרת הבלמים שהנהג לא יוכל להבחין במה משתמש הרכב כדי להאט.

מרצדס S500 פלאג אין הייבריד. מערך הסוללות

מערכת נוספת שמרצדס מציגה זוכה לשם Intelligent Hybrid. בשילוב עם מערכת הניווט, המערכת תצפה את תנאי הכביש (עליות, ירידות או הגבלת מהירות) למרחק של עד שמונה ק"מ ותתאים את צורת ההנעה לדרך - כך למשל הרכב יעבור להנעה חשמלית מעט לפני ירידה כדי לנצל את האנרגיה הנוצרת במדרון לטעינת הסוללות.

מרצדס S500 פלאג אין הייבריד. תא המנוע

נהג ה- S500 פלאג אין הייבריד יוכל לבחור בין ארבעה מצבי הנעה: הייבריד, E-Mode - שישתמש בכח הסוללות בלבד, E-Save - שיטען את הסוללות במלואן לטובת שימוש מאוחר יותר ו- Charge - שישתמש במנוע הבנזין על מנת לטעון את הסוללות. לטובת שיפור נוסף של צריכת הדלק, מרצדס מציידת את ה- S500 פלאג אין הייבריד בדוושת תאוצה עם נקודת התנגדות מוגברת על מנת לידע את הנהג על כניסת מנוע הבנזין לפעולה כך שהנהג יוכל לנטר בזמן אמת את צריכת הכח לעומת צריכת הדלק. מרצדס מציינת כי שיווקו של הרכב יחל בתחילת 2014.