ב.מ.וו מציגה i8 סדרתית ו- X5 פלאג-אין הייבריד

  • כתב: פבל צ'רניצקי
  • צילום: יצרן
  • 16 ספטמבר 2013
  • 0 תגובות

ב.מ.וו ממשיכה בהצגת סדרת הרכבים החשמליים החדשה. לפני שישה שבועות הציגה היצרנית את ה-i3, הרכב החשמלי הראשון של המותג וכעת היא מציגה בתערוכת פרנקפורט את גרסת הייצור של רכב הספורט i8. ה- i8 אמנם איננה מכונית חשמלית טהורה אך היא ממשיכה באופן ישיר את חזונה של ב.מ.וו לגבי מכוניות הספורט של העתיד.

ב.מ.וו i8

עיצובה החיצוני של ה- i8 שרירי, ספורטיבי ועתידני. שילוב משטחי תרכובת סיבי פחמן ופלסטיק יוצרים מראה רב שכבתי ותלת מימדי של צידי המרכב. הרכב מקבל מספר נגיעות בכחול ברחבי המרכב על מנת להבהיר כי מדובר ברכב חשמלי. כבר מהמבט הראשון בפרופורציות, קשה שלא להיזכר ב- M1, הרכב הראשון של היצרנית שהגיע בתצורת מנוע מרכזי והיווה פריצת דרך משמעותית בעולם הרכב באותן שנים. למרות עיצובה העתידני, כבר ממבט ראשון ה- i8 משתלבת בטבעיות בקשת דגמיה של היצרנית. תא הנוסעים בעל ארבעה מושבים מציג עיצוב שגרתי יותר. מלבד נגיעות בכחול, החלפת לוח המחוונים במסך גדול והתקנת מושבים ספורטיביים, תא הנוסעים נראה דומה לשאר דגמי החברה עם נקודות דמיון בולטות לתא הנוסעים של סדרה 6.

ב.מ.וו i8

הבשורה האמיתית ב- i8 היא כמובן יחידת ההינע. הגלגלים האחוריים מונעים ע"י מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר בעל שלושה צילינדרים ושני מגדשי טורבו המפיק 231 כ"ס ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בת שישה הילוכים. מנוע חשמלי המפיק 96 קו"ט (131 כ"ס) ומומנט של 25.5 קג"מ מניע את הגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים דו שלבית אוטומטית. שילוב שני המנועים יוצר למעשה רכב בעל הנעה כפולה עם הספק של 362 כ"ס ומומנט מרבי של 58.1 קג"מ המאיצים את ה- i8 מאפס למאה קמ"ש תוך 4.4 שניות ולמהירות מרבית של 250 קמ"ש (מוגבלת אלקטרונית).

ב.מ.וו i8

הרכב מציג מערכת בקרת הינע Eco Pro הכוללת חמישה מצבי נהיגה המשנים את אופיו של הרכב מהיברידי, המאפשר טווח נסיעה של מעל ל- 500 ק"מ וצריכת דלק מרשימה מאוד של 40 ק"מ לליטר ועד מצב ספורטיבי שמקשיח את מתלי הרכב, מאפשר העברת הילוכים ידנית בעזרת מנופים הממוקמים מאחורי ההגה ומנצל את מלוא כוחם של שני המנועים.

ב.מ.וו i8. תא הנוסעים

לצידה של ה- i8 מציגה ב.מ.וו קונספט של גרסת פלאג-אין הייבריד לרכב הפנאי שטח, X5. הקונספט עושה שימוש במנוע בעירה פנימית בשילוב עם מנוע חשמלי המפיק 70 קו"ט (95 כ"ס). הרכב יכול לנוע בעזרת המנוע החשמלי בלבד לטווח של עד 30 ק"מ. לפי נתוני היצרן, צריכת הדלק בנסיעה משולבת עומדת על 26.3 ק"מ לליטר ותאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 7.0 שניות. את מערך הסוללות ניתן לטעון באמצעות שקע חשמלי ביתי או שקע טעינה מהיר ייעודי.

ב.מ.וו X5 פלאג-אין הייבריד קונספט

X5 הייבריד מציע גם הוא את מערכת ה- Eco pro המאפשרת לנהג להפעיל מערכת המעודדת נהיגה חסכונית ע"י בחירת נתיב נסיעה חסכוני ושימוש מינימלי במנוע הבעירה הפנימית. מצב נוסף במערכת נקרא Safe Battery והוא ישמור על טעינה במערך הסוללות על מנת לאפשר לרכב לנסוע את חלקו האחרון של המסע על כוחן של הסוללות בלבד. למרות שב.מ.וו אינה מוסרת פרטים לגבי ייצורו של הקונספט, ניתן להסיק כי זוהי אפשרות ממשית מאחר ועיצובו של הרכב נראה מגובש ומוכן לייצור.

ב.מ.וו X5 פלאג-אין הייבריד קונספט