ניסאן קשקאי החדש נחשף

  • כתב: פבל צ'רניצקי
  • צילום: יצרן
  • 10 נובמבר 2013
  • 0 תגובות

במהלך סוף השבוע התחרש אחד האירועים החשובים ביותר של השנים האחרונות ביומנה של ניסאן, הצגת הדור השני של הקשקאי, הקרוסאובר המצליח של היצרנית. מאז הצגת הדור הראשון בשנת 2007, זכה הקשקאי להימכר במעל ל- 2 מיליון יחידות והיה אחד הרכבים המשפיעים ביותר של החברה.

ניסאן קשקאי 2014

עיצובו של הקשקאי החדש ממשיך את שפת העיצוב הנוכחית של ניסאן כפי שהוצגה באקס טרייל החדש. הקווים הפכו ספורטיביים וחדים יותר. חלק משמעותי מהעיצוב חב את קיומו ללקוחות הדור הראשון של הקשקאי. ניסאן ביצעה סקר שביעות רצון ליותר מ- 2,500 לקוחות ניסאן קשקאי וביקשה מהם להגיש הצעות לשיפור וייעול הדגם החדש.

ניסאן קשקאי 2014

הקשקאי החדש מבוסס על פלטפורמת CMF החדשה של קונצרן רנו-ניסאן שתשמש בעתיד רכבים אחרים של הקבוצה. בזכות השימוש בפלטפורמה החדשה, הקשקאי ארוך יותר ב- 49 מ"מ, נמוך ב- 15 מ"מ ורחב יותר ב- 20 מ"מ מהדגם היוצא אך למרות הצמצום ברוחב, מרווח הראש בכל המושבים גדל ב 10 מ"מ. הקשקאי החדש גם קל יותר מהדגם היוצא בכ- 40 ק"ג. תא מהטען גדל גם הוא ונפחו עומד כעת על 430 ליטר.

ניסאן קשקאי 2014

תא הנוסעים של הקשקאי החדש עוצב סביב שלושה אספקטים עיקריים: נוחות, קישוריות ושליטה. אלו באים לידיי ביטוי בשלל תאי אחסון המפוזרים בתא הנוסעים, מרווח ראש וברכיים משופר בכל המושבים, מערכת NissanConnect שתוצג לראשונה בקשקאי ותאפשר לנהג להתחבר לרכב עם הסמארטפון, לתכנן מסלול נסיעה בעזרת אפליקציית הניווט של גוגל בעודו נמצא בבית ולשלוח את המסלול לרכב, כמו גם לשלוט בסמארטפון בעזרת מערכת הזיהוי הקולי של הרכב. בנוסף יציע הקשקאי מסך מגע מרכזי בגודל 7 אינץ' שאליו יצטרף מסך במרכז לוח המחוונים מהם יוכל הנהג לשלוט על כל מערכות הרכב.

ניסאן קשקאי 2014. תא הנוסעים

גם צד הטכנולוגיה לא נזנח ע"י ניסאן וזו ציידה את הקשקאי באין ספור מערכות בטיחות בעלות פוטנציאל הצלת חיים, כך למשל מותקנת בקשקאי מערכת בלימה אוטומטית למניעת תאונות חזיתיות, מערכת להתרעה על עייפות הנהג, זיהוי תמרורי תנועה, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, זיהוי עצמים בשטחים מתים, מערכת אוטומטית להדלקת או כיבוי אורות גבוהים, מערכת המזהה עצמים נעים בסביבת הרכב בזמן חנייה או עמידה, בקרת אחיזה מתקדמת ומערכת חנייה אוטומטית המסוגלת להחנות את הרכב בחניות מקבילות וניצבות למדרכה.

ניסאן קשקאי 2014. תא הנוסעים

המנועים בניסאן קשקאי החדש יהיו מנועי טורבו בעלי נפח קטן יותר מאלה שהוצעו בדור הקודם. המנוע הראשון יהיה מנוע בנזין בנפח 1.2 ליטר המפיק 113 כ"ס ומומנט מרבי של 19.4 קג"מ. המנוע ישודך לתיבת הילוכים ידנית בלבד ועפ"י ניסאן, פליטת המזהמים של המנוע החדש נמוכה יותר מזו של מנוע ה- 1.6 ליטר היוצא ב 15 גרם לק"מ ועומדת על 129 גרם לק"מ בלבד. צריכת הדלק עומדת על 21.4 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. כמו כן, יצויד המנוע במערכת עצור וסע.

ניסאן קשקאי 2014. תא המטען

ברבעון השלישי של 2014 יצטרף להיצע מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר עם הספק של 148 כ"ס ונתון מומנט העומד על 24.5 קג"מ מרביים. המנוע הבכיר יוצע עם אפשרות לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית רציפה. ניסאן טוענת כי גם המנוע הגדול יותר מציג צריכת דלק של 21.4 ק"מ לליטר. באירופה ישווק הקשקאי גם עם שני מנועי טורבו דיזל שגורלם בישראל עדיין איננו ידוע.

ניסאן איננה מוסרת פרטים על גרסת שבעה מושבים ברגע זה, כך שניתן להניח כי זו לא תגיע לייצור כשהרכב יגיע לאולמות התצוגה בתחילת 2014. אם כי סביר להניח שהיא תוצג מאוחר יותר על מנת למלא את החלל שיותר אחריו הקשקאי+2.