סובארו אאוטבק החדש נחשף

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 20 אפריל 2014
  • 0 תגובות

במהלך סוף השבוע, עם פתיחתה של תערוכת הרכב הבין לאומית בניו יורק, הציגה סובארו את הדור החמישי במספר של הקרוסאובר המצליח שלה, האאוטבק, שנחשב בפי רבים לרכב הטוב ביותר שיש ליצרנית היפנית להציע. האאוטבק החדש שומר על הנוסחה שהפכה את קודמיו לכה מצליחים - מרכב סטיישן מוגבה המשלב שימושיות גבוהה ויכולות שטח טובות.

סובארו אאוטבק החדש

עיצובו של האאוטבק החדש מדגיש את הרצון של סובארו לשמור על זהות אחידה בין הדורות השונים של האאוטבק. מלבד החזית שמקבלת כעת את הפנים החדשות של סובארו שנולדו עם ה- WRX וזלגו לאחרונה גם ל- B4 החדשה, הצדודית ולמעשה כל הקווים הכלליים נראים זהים כמעט לחלוטין לדגם היוצא.

סובארו אאוטבק החדש

בניגוד לעיצוב החוץ שזוכה לשינויים בפרטים הקטנים, תא הנוסעים עבר שינויים מקיפים יותר ורוב האלמנטים בו עוצבו מחדש או שונו לחלוטין. כך למשל הקונסולה המרכזית, בה אורגנו מחדש כל הפקדים, פתחי המיזוג מוקמו גבוה יותר, מסך המגע גדל ומספר הכפתורים צומצם על מנת להעניק מראה נקי ואלגנטי יותר. כמו כן, מציינת היצרנית כי עשתה שיפורים משמעותיים בכל הנוגע לאיכות החומרים, להנדסת האנוש ולמרווח בכל המימדים.

סובארו אאוטבק החדש. תא הנוסעים

סובארו שמה לה למטרה להפוך את האאוטבק החדש למהנה יותר לנהיגה מבלי לפגוע בנוחות הנסיעה. לטובת מטרה זו החליפה היצרנית את כל מערך המתלים, הגבירה את קשיחות המרכב ותכננה מחדש את מערכת חלוקת המומנט כדי לאפשר לאאוטבק לפנות מהר יותר ובתוך כך להקטין את זוויות הגלגול. בנוסף, הקטינה סובארו את יחס ההיגוי על מנת ליצור תחושת היגוי מדוייקת, זריזה וטבעית יותר.

סובארו אאוטבק החדש

 במחלקת הבטיחות, התקינה סובארו מספר מערכות ביניהן דור חדש של מערכת Eye sight שמשתמשת בשתי מצלמות הממוקמות על השמשה הקדמית על מנת לצפות סכנות אפשריות כמו רכב שעצר ולהתריע לנהג כדי שיוכל להתחמק. מערכות נוספות כוללות התראה על עצמים בשטח המת, התראה על סטייה מנתיב והתראה על תנועה חוצה בזמן נסיעה לאחור.

סובארו אאוטבק החדש

היצע המנועים של האאוטבק החדש כולל שני מנועי בוקסר אטמוספריים: מנוע ארבעה צילינדרים בנפח של 2.5 ליטר עם הספק של 175 כ"ס ומומנט מרבי של 24 קג"מ וכן מנוע שישה צילינדרים בנפח כולל של 3.6 ליטר המפיק 256 כ"ס ומומנט מרבי של 34.1 קג"מ. שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים רציפה.