יונדאי ix25 "קונספט" נחשף

  • כתב: פבל צ'רניצקי
  • צילום: יצרן
  • 23 אפריל 2014
  • 0 תגובות

קטגוריית הקרוסאוברים העירוניים ממשיכה להתחזק ונראה שיצרניות משיקות דגמים חדשים חדשות לבקרים. היום מצטרפת יונדאי למסיבה ומשיקה את ה- ix25. יונדאי אמנם מכנה את הרכב קונספט אבל תמונות שדלפו לרשת לפני כשבוע מראות כי ההבדלים בין דגם ה"קונספט" לדגם הייצור מסתכמים בשינויים בפגוש הקדמי ובגלגלים והסרתן של מסילות הגג. מלבד נקודות אלה, הרכב שאתם רואים לפניכם הוא התשובה של יונדאי להצלחה המסחררת של הניסאן ג'וק ושאר חבריו.

יונדאי ix25 קונספט

העיצוב של דגם הקונספט, בדיוק כמו דגם הייצור שיבוא אחריו, הוא זוויתי, שרירי ואגרסיבי, בדומה לסנטה פה והוורה קרוז (ששמו שונה לגרנד סנטה פה לאחרונה), שני רכבי השטח הגדולים של יונדאי שזוכים לפופולאריות בארה"ב. הרכב עוצב תחת פילוסופיית "פיסול נוזלי 2.0" - שפת העיצוב הנוכחית של יונדאי.

המנוע אותו בחרה יונדאי להשתיל בקונספט הוא מנוע 2.0 ליטר מסדרת NU של יונדאי המפיק בדגמים אחרים בין 164 ל- 174 כ"ס. בחירה תמוהה שאינה תואמת את רוח החסכנות בעולם הרכב ואת מידותיו של הקונספט, שעל אף העובדה שהן מציבות אותו בראש קטגוריית רכבי הפנאי העירוניים, הן לכשעצמן צנועות. אורכו של הקונספט עומד על 4,270 מ"מ, רוחבו 1,780 מ"מ וגובהו 1,630 מ"מ. בסיס הגלגלים מרשים פחות ואורכו 2,590 מ"מ ממוצעים.

יונדאי ix25 קונספט

בשלב זה יונדאי אינה מדווחת על כוונות לשיווק ה- ix25 מחוץ לסין וכן לא ידוע על תוכניות לשיווקו בישראל. לאור הפופולאריות של רכבי פנאי עירוניים והעובדה כי ניתן לרכב שם ברוח הדגמים האירופאים, אנחנו מאמינים כי במוקדם או במאוחר, הדגם יגיע גם לישראל.