מאזדה MX-5 מיאטה החדשה נחשפת

  • כתב: פבל צ'רניצקי
  • צילום: יצרן
  • 04 ספטמבר 2014
  • 0 תגובות

לפני מספר ימים עלה ליו-טיוב סרטון שסופר אחורנית. כאשר השעון הגיע לאפס, שלוש וחצי לפנות בוקר היום, לפי שעון ישראל, החל אירוע החשיפה האקסקלוסיבי של הדור הרביעי של מאזדה MX-5 (מיאטה) - הרודסטר הדו-מושבית של היצרנית. האירוע התקיים בשלושה מקומות במקביל - בספרד, בקליפורניה וביפן, לעיניהם של כ- 250 אנשי תקשורת ובעלי מאזדה MX-5 משלושת הדורות הקודמים.

מאזדה MX-5 החדשה

בשלב זה מתמקדת מאזדה בהצגת הרכב בלבד ומבלי לחשוף פרטים טכניים על המנוע או שאר החלקים המכאניים, ומסתפקת בציון העובדה שמהנדסי מאזדה הצליחו להשיל מהדגם החדש עד כ- 100 ק"ג ביחס לדגם היוצא. עיצובה של מאזדה MX-5 החדשה עושה שימוש בשפת העיצוב הנוכחית, KODO שמשמעותה היא נשמה בתנועה ועל פיה מעוצבים כל דגמי הדור האחרון של היצרנית.

מאזדה MX-5 החדשה

בעוד הדגם הקודם היה עגלגל ורווי קימורים, עיצובה של מאזדה MX-5 החדשה חד וזוויתי. הפנסים הקדמיים ממשיכים את המסורת של הדורות הקודמים ותופסים שטח קטן מאוד בחזית הרכב המחודדת. הפרופיל של הרכב מזכיר במעט את ב.מ.וו Z3 עליה השלום, עם כנפיים בולטות ומוגבהות מלפנים ומאחור, וביניהם דלת נמוכה שתורמת לתחושה פתוחה יותר של תא הנוסעים. מאחור חוזרים שוב האלמנטים העגולים ביחידות התאורה שהיו שם מאז הושקה המכונית לראשונה בשנות ה- 80, אך מקבלים הפעם עיצוב מודרני יותר ותאורת LED.

מאזדה MX-5 החדשה. תא הנוסעים

מאזדה לא נתנה לתא הנוסעים יחס רב בהשקה, אך מהתמונות שהתפרסמו בעקבותיה נראה שהוא שואב אלמנטים רבים מהדור האחרון של דגמי מאזדה ומקבל את אותו הגה, קונסולה מרכזית וגם את מסך הטאבלט המורכב על הקונסולה בדומה לדגמים האחרים. ההבדל המהותי ביותר הוא שכאן צבעה מאזדה את חלקן העליון של הדלתות בצבע המרכב.

שיווקה של מאזדה MX-5 יחל באירופה בשנת 2015 ופרטים טכניים יתבהרו קרוב יותר למועד ההשקה.

סרטון החשיפה מאזדה MX-5 (הצגת הרכב מתחילה ב- 6:58)