אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן...
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
לפני שנה נחת בישראל הדור השלישי של סקודה אוקטביה. במבחן הדרכים שערכנו לה, התגלתה כאחת המכוניות המשפחתיות המגובשות והאיכותיות ביותר בשוק הרכב הישראלי. בטבלת המסירות הצליחה המשפחתית של סקודה להגיע למקום השלישי, אחרי טויוטה קורולה ומאזדה שלוש, חביבת הלקוח הישראלי האלמותית.
כעת נחתה אצלנו סקודה אוקטביה ספייס, גרסת הסטיישן לה תא מטען עצום בנפח 588 ליטרים. יצאנו לפגישה עם אחת מהמשפחתיות המועדפות עלינו כדי לבדוק האם תוספת של 20 ליטרים לנפח תא המטען ומרווח פנים עצום, יעזרו לסקודה אוקטביה ספייס לקחת את הבכורה.
עיצוב חיצוני - למה לא אמרת שאחותך יפה ממך?
אני מוכרח לפתוח בווידוי קטן, תמיד אהבתי מכוניות במרכב סטיישן. הן נראות זורמות יותר, הגיוניות יותר ושימושיות יותר מאחיותיהן בעלות ארבע הדלתות. בשנים האחרונות נראה שגם ישראל ישראלי מתחיל למצוא את ההיגיון בתצורת החמש דלתות המוארכת.
לפרטים נוספים או תיאום נסיעת מבחן לחץ כאן
אף שלמכוניות סטיישן שמור מקום חם בליבי, סקודה אוקטביה ספייס לא מצליחה לקלוע לטעמי. הקווים הישרים ונטולי הקימורים הפכו את גרסת הליפטבק לאלגנטית ונטולת יומרות, אך כאן, למרות מידות זהות לחלוטין, תא המטען המגודל גורם לה להיראות גדולה מאוד, ארוכה, ומגושמת מדי. מסילות הגגון השחורות גם הן מוסיפות למראה הדל והעיצוב המתקבל הוא שמרני, שבלוני, ומשעמם מעט.
עיצוב פנים ואיכות חומרים - איכותי אך לא מרגש
עיצוב הפנים של סקודה אוקטביה סטיישן הוא תמונת מראה של תא הנוסעים של גרסת הליפטבק. הצבע השולט הוא שחור, עם נגיעות קלות של צבע כסוף על גלגל ההגה ובאזור הקונסולה המרכזית, גם בדלתות נראה שמעצבי סקודה החליטו להוסיף מנה קטנה של שמחת חיים בדמות פס לבן.
איכות החומרים, כיאה לחברת בת של הקונצרן הגרמני הגדול ביותר בעולם, היא ללא רבב. כל המשטחים נעימים למגע, ההגה עטוף בעור רך ונעים, משטחי הפלסטיק השונים רכים מחד ומרגישים מוצקים ואיכותיים מאידך. סימפוניית השקט נשמרה גם בזמן הנסיעה, כאשר גם על גבי כבישים משובשים לא נשמעו ציוצים או רשרושים מחלקי הפלסטיקה השונים ורק רחש עדין של צמיגים חדר את מעטה הבידוד.
מושבים ומרווח - תעמיס!
המושבים של סקודה אוקטביה סטיישן טובים. גם מלפנים וגם מאחור הם מספקים את הנוקשות הגרמנית שהתרגלנו אליה במכוניות הקונצרן האחרות, אך הם מפצים על הנוקשות, שחלק מהנהגים עלולים למצוא כלא נעימה, בתמיכה טובה לכל אורך המושב הודות להתאמה מצוינת למבנה הגב. ההגה המתכוונן לגובה ולעומק, ומושב הנהג עם טווח כיוון רחב, מאפשרים למצוא תנוחת נהיגה אופטימלית תוך שניות ספורות, בין אם תרצו לשבת גבוה, או קרוב ככל הניתן לאספלט.
מאחור המצב מעולה, אך אנחנו לא מופתעים מאחר וניתן לצפות למרווח ברכיים נדיב במושב האחורי ממכונית עם בסיס גלגלים שנמתח על פני 2,686 מ"מ. סקודה אוקטביה ספייס מצליחה לגרום למושב האחורי להיות מרווח בהרבה ממכוניות מקטגוריות גבוהות יותר ועם בסיס גלגלים ארוך יותר. מרווח הראש גם הוא מצוין, וגם גבוהים שישבו מאחור יוכלו בקלות להתרווח ולמתוח את צווארם, יתרון ששמור על פי רוב לרכבי סטיישן.
הטענה היחידה כלפי המושב האחורי היא אותה טענה שחוזרת בכל אחד מהמבחנים שאנו עורכים למכוניות מקונצרן פולקסווגן, תעלת ההינע הגבוה שגוזלת מקום יקר מרגלי הנוסע במושב האמצעי.
לפרטים נוספים או תיאום נסיעת מבחן לחץ כאן
שימושיות ותא מטען - המופע המרכזי
כיאה למכונית של סקודה, גם בסקודה אוקטביה סטיישן אנו פוגשים בשפע פריטי אחסון חכמים התורמים את חלקם לפילוסופיית העיצוב Simply Clever של היצרנית הצ'כית. תא אחסון קטן בתחתית הקונסולה מספק מקום להניח בו את הטלפון הנייד או הארנק, ובזכות המכסה של התא, תוכלו להשאיר שם פריטים שונים הרחק מעיניים לא רצויות. תא הכפפות גדול, מואר ומקורר, אך מערכת המדיה המותקנת בתא גוזלת מעט מקום.
מפגן השימושיות המרשים ממשיך אל בין המושבים הקדמיים. שם, באחד ממחזיקי הכוסות, נח מחזיק הטלפון הייחודי של סקודה, ומאחוריו, מתחת למשענת המתכווננת, נמצא תא אחסון נוסף. כל ארבע הדלתות התברכו גם הן בתאים גדולים לאחסון בקבוקים או פריטים אחרים, ומגב המושב האחורי נשלפת משענת עם שני מחזיקי כוסות נוספים.
ועכשיו נעבור לקטע האומנותי, הסיבה שלשמה התכנסנו כאן היום היא תא המטען. נתחיל ממספרים - 588 ליטרים הוא הנפח, שגדל לכדי 1,718 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים. תא המטען של סקודה אוקטביה סטיישן הוא כל מה שתצטרכו אי פעם, עגלת תינוק? בשמחה. עגלת תאומים? אין בעיה. תיקי גולף, גלשנים, אופניים? את כל אלה יבלע תא המטען בשמחה רבה. ולא נופתע אם אחרי כל ההעמסות, ישאר מספיק מקום גם לקפוץ לסופר לקניות של השבוע.
אם תחליטו לשנע פריטים ארוכים אך צרים, תוכלו להשחיל אותם דרך משענת היד האחורית שפותחת גם מעבר קטן בין תא המטען למושב האחורי. או שתוכלו, לחילופין, לקפל רק חלק אחד מגב המושב המתקפל בתצורת 40:60. התלונה היחידה כלפי תא המטען היא שפת ההטענה הגבוהה מדי, והעובדה שגב המושבים אינו מתקפל למשטח שטוח. יצוין כי בחו"ל מוצעת רצפה כפולה של תא המטען המגביהה את משטח ההטענה של תא המטען והופכת את תא המטען למשטח הטענה ענקי ואחיד.
בדפנות תא המטען ניתן למצוא פריטים נוספים לשיפור השימושיות, כגון: ארבעה ווי תליה לתליית תיקים או שקיות, נשלפים ומתקפלים פנימה לתוך הדיפון. בצידו השמאלי של תא המטען נמצא גם שקע 12V. מתחת לרצפת תא המטען נמצא כיסוי נמצאים הגלגל הרזרבי הזמני וסט שטיחוני גומי נוסף.
יחידת הנעה - קטנה
רכב המבחן הגיע מצוייד ביחידת ההנעה המוכרת של קונצרן פולקסווגן, מנוע מוגדש טורבו בנפח 1.2 ליטר המפיק 105 כ"ס ומומנט מירבי של 17.8 קג"מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בת שבעה יחסי העברה המעבירה את המומנט לגלגלים הקדמיים.
המנוע הצנום הצליח במהלך המבחן להביא את 1,277 הקילוגרמים של המכונית מאפס למאה קמ"ש תוך 10.6 שניות ולהציג צריכת דלק מרשימה מאוד של 14.3 ק"מ לליטר. המנוע מרגיש חזק למדי, והופך את המכונית לזריזה דיה בין אם מדובר על זינוק מעמידה או האצות ביניים כמעט בכל מהירות.
תיבת ההילוכים מציגה שידוך מושלם למנוע, היא מעבירה הילוכים בצורה כה חלקה עד שההעברות כמעט אינן מורגשות. תיבת ההילוכים אמנם משתהה לשבריר שניה ביציאה מהמקום, עד שהמצמד משתלב, אך לפני שתוכלו להרגיש שמשהו אינו כשורה, ההילוך משתלב והמכונית מזנקת קדימה בזריזות שמצליחה להפתיע כל פעם מחדש.
על הכביש - גדולה
בהתחשב בעובדה שסקודה אוקטביה ספייס מבוססת על אותה פלטפורמת MQB של גרסת הליפטבק וחולקת איתה את אותם מימדים חיצוניים, גרסת הסטיישן מעניקה חוויית נהיגה שונה למדי. היא מרגישה גדולה יותר וכל מבט למראה הפנימית משקיף על שמשה אחורית רחוקה מאוד. ההרגשה הכללית היא של מכונית גדולה הרבה יותר ממה שדף הנתונים מספר.
לאחר מספר דקות של תמרונים צפופים בסמטאות צרות ובפקקים מזדחלים, מצליחים להתרגל למימדים מהר מאוד וההגה עם התגבור המשתנה, שהופך קליל בעיר ומתקשה ככל שהמהירות עולה, מצליח להפוך את אותם תמרונים לפשוטים יותר. קורה C שהפכה כעת לאנכית וצרה יותר (לעומת גרסת הליפטבק) פותחת את שדה הראייה לכל הכיוונים.
בולמי הזעזועים ובידוד הרעשים של סקודה אוקטביה סטיישן מעולים ומזכירים מכוניות מקטגוריות גבוהות יותר. המתלים מצליחים לשכך את מרבית השיבושים ובידוד הרעשים מעולה ומצליח לבודד את תא הנוסעים מרעשי כביש, מתלים, או מנוע. רק מעט רחש צמיגים מצליח לחדור לתוך תא הנוסעים.
סקודה אוקטביה ספייס שמצליחה להיות נעימה בתוך העיר, מרגישה כמו דג במים על האספלט הבינעירוני. המתלים מצליחים לבודד את תחלואי הכביש באופן כמעט מוחלט, בידוד הרעשים עושה עבודה מצוינת ומערכת השמע מפיקה איכות שמע מעולה משמונה רמקולים. הנוחות, הבידוד, והמנוע שמסתובב לאיטו על 2,000 סל"ד במהירות של 120 קמ"ש גורמים לבקרת השיוט לעבוד שעות נוספות.
סיכום - בין הטובות
סקודה אוקטביה סטיישן היא מכונית מעולה, על אף עיצוב מרשים פחות מגרסת הליפטבק, אין עוררין שגרסת הסטיישן היא המשפחתית השימושית יותר ועל כן העדיפה. הפרשי המחיר, שעומדים על 2,000 ₪ בלבד בין שתי הגרסאות מקלים עוד יותר את הבחירה. החסרון הגדול ביותר של סקודה אוקטביה ספייס, הוא המחיר שעומד על 134,500 ₪ לגרסה הבסיסית ביותר והוא גבוה בכמה אלפי שקלים טובים מלא מעט מכוניות טובות בגרסאות מאובזרות יותר.
סקודה אוקטביה היא אחת המכוניות המשפחתיות המועדפות עלינו. היא נותנת את החבילה המגובשת והשלמה ביותר בקטגורית המשפחתיות, על פי נתוני המכירות היא אולי לא מצליחה לגבור על שתי מלכות הקטגוריה במלחמה על ארנקו של הלקוח הישראלי, אך צריכת הדלק המזערית, הנוחות הנהדרת והשימושיות הפנטסטית שלה הופכות אותה, לפחות מבחינתו, לאחת המשפחתיות הטובות בשוק הישראלי.
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...
אלדר מנורי 27 נובמבר 2025
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025