אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן...
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
הדור החדש של סיטרואן C4 גראנד פיקאסו הצליח לעורר את שוק המיניוואנים המנומנם מאז הושק לראשונה בשנת 2013 באירופה. אלינו הוא הגיע לפני מספר חודשים עם הבטחה לספק למשפחה ברוכת הילדים את מה שהיא צריכה - דונמים של מרווח פנים, שבעה מושבים, נוחות נסיעה משובחת, צריכת דלק טובה, וכן את כל מה שהיא יכולה לרצות, בעיקר אבזור עשיר, ואפילו הבטחה להיות מהנה לנהיגה אחרי שהורדתם את הילדים בחוג.
עיצוב חיצוני - סליחה, מה השנה?
בתקופה של מעט למעלה מ- 100 שנות פעילותה, הוציאה מחלקת העיצוב של סיטרואן לא מעט מכוניות מעניינות ושוברות שגרה. אם נתמקד בחצי העשור האחרון, הבולטות שבהן היו ללא ספק DS5 העתידנית, DS3 האופנתית ולאחרונה גם C4 קקטוס.
אתם יכולים להתחבר לעיצובי המכוניות של סיטרואן ולאהוב את הייחודיות שלהן או לסלוד מהמוחצנות והצורות הלא שגרתיות של פריטי העיצוב השונים, אבל להישאר אדישים פשוט לא תוכלו. למרות שעל פי רוב עיצוב מיניוואן אצל מרבית היצרניות מתחיל ונגמר ביצירת קופסא על גלגלים, הצליחה סיטרואן להעניק ל- C4 גראנד פיקאסו אין ספור נגיעות שגרמו לעוברים ולשבים לסובב את הראשים.
הפנסים הקדמיים, כל שלושת הזוגות שלהם, הם הראשונים שזוכים לתשומת הלב שלנו. סיטרואן החליטה לזנוח את המראה השגרתי ולהכניס שני זוגות של חריצים. העליון והצר משמש את תאורת היום בעוד זה שמתחתיו משמש את אורות הדרך והוא מעט רחב יותר. בפינות התחתונות של הפגוש נמצאים פנסי הערפל העגולים, שני הפריטים השגרתיים היחידים בחזית המרשימה.
בסביבת פנסי תאורת היום אנו פוגשים בהתפתחות נוספת של סמל היצרנית, שלפני מספר שנים התחבר לשני פסי הכרום שבסבכה הקדמית והיום כבר מקיף את פנסי תאורת היום ומשלים את המראה העתידני.
במבט מהצד, למרות שכאמור מדובר בסך הכל במרכב קופסתי למהדרין, ניתן לזהות אלמנט נוסף - פס פלסטיק אפור היוצא מפינת השמשה הקדמית, מקיף את חלונות הצד ומסתיים בתחתית חלונות הצד האחוריים. שני פסי הצד אינם יוצרים רושם מיוחד בתמונות אך מעניקים נפח לצדדי המכונית ומוסיפים ממד נוסף לעיצוב. חלקה האחורי של סיטרואן C4 גראנד פיקאסו הוא החלק הכי פחות מעניין בעיצוב, אך גם שם, יחידות התאורה מוסיפות מעט עניין ומפלפלות את כל העסק.
עיצוב הסיטרואן C4 גראנד פיקאסו, בדומה לדגמים נוספים של סיטרואן לפניו, נראה כאילו נתלש מסרט מדע בדיוני ולא יקלע לטעם של כולם אך אין ספק שהוא מוסיף מעט טעם ועניין לשיממון המוטורי בעיצובם החיצוני של רוב חבריו לקטגוריה.
עיצוב פנים ואיכות חומרים - החגיגה נמשכת
המעבר לתא הנוסעים של סיטרואן C4 גראנד פיקאסו מלמד על כך שמעצבי החברה המשיכו בקו הייחודי גם בפנים הרכב. הכל מתחיל בקונסולה המרכזית ושני המסכים המעטרים אותה. למרות שניכר כי מעצבי סיטרואן החליטו ללכת לכיוון העתידני והמינימליסטי, עיצוב תא הנוסעים לרגע לא מרגיש משעמם, בנאלי או שגרתי בשום צורה.
את תשומה הלב תופסים מיד שני המסכים בגודל 12 ו- 8 אינץ' שמקרינים את המידע אודות מערכות הרכב השונות. לוח מחוונים דיגיטלי מחליף את מסך 12 האינץ' העליון ברכב המבחן, שהגיע ברמת גימור קומפורט פק הבסיסית, ומציג את המידע בגופנים גדולים וקריאים מאוד.
מתחת למסך העליון נמצאים שני פתחי מיזוג שלמרות היותם צרים למדי הם מבצעים את עבודתם נאמנה. מתחת לאותם פתחי מיזוג נמצא מוקד תשומת הלב של עיצוב תא הנוסעים - המסך המרכזי. המסך שולט כמעט על כל מערכות הרכב ואפילו על מערכת המיזוג שלרוב מקבלת פקדים פיזיים משלה, אך על כך בהמשך.
למרות שהצבעים השולטים הם שחור וגוונים של אפור, מרגיש תא הנוסעים מאוד אוורירי. לכך תורמת העובדה שהשמשה הקדמית נמצאת מאוד רחוק לפנים ותוחמות אותה ממש כמו בדגם הקודם, זוג קורות A דקיקות מאוד שביניהן חלון משולש גדול מאוד שמכניס המון אור. עוד סממן שהגיע מהדגם היוצא ומכניס אור נוסף הוא הגג הפנורמי שנפתח עם הזזת סוככי השמש לאחור והופך את החוויה למעניינת ומיוחדת למדי.
כמצופה, איכות החומרים טובה. מרבית חלקי הפלסטיק בקונסולה המרכזית עשויים מחומרים רכים ונעימים מאוד למגע. מעט חבל שהקונסולה שנמצאת בין המושבים הקדמיים, ושולחנות הפיקניק שבגב המושבים הקדמיים, יצוקים מפלסטיק קשיח ולא נעים.
מושבים ומרווח - אין ספור אפשרויות
המושבים של סיטרואן C4 גרנד פיקאסו מציעים מגוון אפשרויות רחב של הזזה וכיוונון בדומה לאחיו לקונצרן, פיג'ו 5008. המושבים הקדמיים נוחים מאוד ומספקים תמיכה טובה בכל הצירים. תנוחת הישיבה כמובן גבוהה ושולטת, אך הודות לטווח כיוון רחב מאוד של מושב הנהג ניתן להנמיך אותו ולהגיע לתנוחת נהיגה גבוהה אך במעט ממכונית משפחתית. המרווח במושבים הקדמיים מצוין ונהגים בגובה ממוצע לא התלוננו. אם הינכם גבוהים במיוחד וסוככני השמש מוסטים לאחור ייתכן והם ישפשפו את ראשכם ותאלצו להסיט אותם מעט לפנים.
עם כל הכבוד למושבים הקדמיים, שתי שורות המושבים האחוריות הן הסיבה המרכזית בגללה תירכש סיטרואן C4 גראנד פיקאסו, ולכן תקבלנה כאן את מרבית תשומת הלב. בשורה המרכזית נמצאים שלושה מושבים נפרדים כאשר לכל אחד מהם עיגון ISOFIX. שלושת המושבים נעים עצמאית על מסילות ואם חשקה נפשכם תוכלו להסיט את המשענת אחורה לטובת ישיבה מרווחת יותר, או לקפל את בסיס המושב הקדמי על מנת לשנע חפצים גבוהים. על קורות B נמצאים פתחי מיזוג לרווחת הנוסעים במושבים הקיצוניים.
בשורת המושבים האמצעית המרווח מספק לחלוטין. בכל הנוגע למרווח הרגליים, תוכלו כמובן לקבל כמה שתירצו הודות למסילות ההזזה, אך גם במימד הרוחב נרשמו ציונים חיוביים למדי כאשר שלושה מבוגרים בגודל ממוצע הצליחו לשבת זה לצד זה ללא כל אירועים חריגים.
שורת המושבים השלישית היא מקום מעט פחות שמח להימצא בו, המושבים נמצאים במרחק של מספר סנטימטרים בודדים מהרצפה ועל כן ישיבה בהם מזכירה מעט ישיבה על צידה של מדרכה. הודות לאפשרות ההזזה של שורת המושבים האמצעית, המרווח לכפות הרגליים נע בין לא קיים לחלוטין לבין סביר מינוס, ומרווח הראש גם הוא לא משהו. על אף האמור, לאחר מספר ניסיונות ומעט אקרובטיקה, הצלחנו להכניס לרכב שלושה מבוגרים אחד מאחורי השני. אף אחד מהם לא היה שמח במיוחד, אך לנסיעה של מספר דקות וכאשר אין ברירה אחרת, מדובר במשימה אפשרית.
כאשר כל שבעת המושבים נמצאים בשימוש, תא המטען מצטמק לנפח של 170 ליטרים ועומק של כ- 25 ס"מ, אך קיפול המושבים האחוריים, שנעשה בקלות יתרה ע"י משיכה אחת של רצועת בד, מגדיל את הנפח לכדי 704 ליטרים. קיפול השורה השנייה מגדיל את הנפח עד ל- 1,843 ליטר שבהם תוכלו לעשות שימוש כדי לעבוד מדי פעם בהובלת דירות. אם כל זה לא הספיק, גם מושב הנוסע הקדמי מתקפל כדי שתוכלו להעמיס פריטים ארוכים במיוחד. בצד ימין של תא המטען נמצא פנס נשלף ומתחת למושבים האחוריים נמצאת ערכת החלפת גלגל, כאשר את הגלגל הרזרבי מחליף מדחס.
אבזור, הנדסת אנוש ושימושיות - הכוונה טובה, הביצוע מעט פחות
רשימת האבזור של סיטרואן C4 גראנד פיקאסו מרשימה וכבר בגרסת הבסיס כוללת שפע צעצועים ופריטי נוחות. הרשימה כוללת 6 כריות אוויר, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות למושב האחורי הנשלטות בנפרד, מערכת מולטימדיה נשלטת מההגה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', חיבורי USB ו- AUX, קישוריות בלוטות', הנעה ללא מפתח, בקרת שיוט, חיישני גשם ואורות, פנסי ערפל עם פונקצית תאורת פניה, צילונים אינטגרליים בדלתות האחוריות, שלושה שקעי 12v (אחד בכל שורת מושבים), בלם יד חשמלי ומראה פנורמית קטנה המביטה על המושבים האחוריים.
בגרסת אקסקלוסיב הבכירה מוחלף לוח המחוונים הדיגיטלי במסך 12 אינץ' ולרשימת האבזור מתווספת כניסה והנעה ללא מפתח כמו גם מספר מערכות בטיחות אקטיביות כגון בקרת שיוט אקטיבית, הדלקה וכיבוי אוטומטי של אורות הדרך למניעת סינוור התנועה מלפנים, מערכת חנייה אוטומטית, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, התראה על סטייה מנתיב, התראה על עצמים בשטח המת ועוד.
בסעיף השימושיות מסמנת סיטרואן C4 גרנד פיקאסו וי על כל הסעיפים המצופים. תאי אחסון רבים מאוד מפוזרים ברחבי תא הנוסעים, בין היתר גם מתחת למושבים הקדמיים וברצפת הרכב לפני שורת המושבים השנייה. הקונסולה שבין המושבים הקדמיים מכילה תא אחסון ענק עם מכסה הזזה, ועל הדלתות כמו גם לצד המושבים האחוריים נמצאים מחזיקי כוסות.
סעיף הנדסת האנוש הוא היחיד שבוא מצאנו אי אילו טענות כלפי המיניוואן החדש של סיטרואן, אך יש לציין כי גם אלה לא צריכות להרתיע אתכם, שכן הן לא מאוד משמעותיות. הטענה המרכזית בסעיף זה היא תפעול מערכת המולטימדיה המסובך מעט, פועל יוצא של השאיפה למזער את כמות הכפתורים בסביבת הנהג. כמות התפריטים במערכת המולטימדיה גדולה מדי וכמות המידע המוצגת בכל מסך קטנה מדי, דבר שדורש מעבר תדיר בין התפריטים השונים, מערכת המיזוג, שנשלטת גם היא ממסך המגע פועלת בעצלתיים ועל מנת להעלות מספר מעלות נדרשות לא מעט לחיצות על המסך. בנוסף, מסך המגע נוטה שלא להגיב בפעם הראשונה ולעיתים קרובות מדי נדרשת לחיצה נוספת ואסרטיבית יותר, ופעולת המערכת באופן כללי מרגישה מעט איטית ומסורבלת.
פקדי השליטה הממוקמים על ההגה אמנם נמצאים במקומות נכונים אך גם הם דורשים הסתגלות מסוימת. כך לדוגמא השליטה על עצמת השמע של מערכת הסטריאו, המאוד משובחת יש לציין, נעשית מכפתורי "פלוס" ו"מינוס" בעוד המעבר בין השירים נעשה ע"י גלגלת, סידור הפוך לאינטואיציה ולהיגיון. משוטי העברת ההילוכים הממוקמים מאחורי ההגה אינם מסתובבים עם ההגה ולכן אם תרצו להעביר הילוך במהלך פנייה תאלצו להזיז את היד. כאן כבר ניתן להבין את ההיגיון, שהרי על פי "חוקי" הנהיגה הספורטיבית, אין מחליפין הילוכים בשעת פניה, אלה רק לאחריה כאשר ההגה ישר. לצערנו ההיגיון האמור אינו הופך את ההחלטה לנוחה, מה גם שככל הנראה חוקי נהיגה ספורטיבית מעניינים את הנהג הממוצע של סיטרואן C4 גראנד פיקאסו כשלג אשתקד.
יחידת הנעה - גמישה, חזקה וחסכונית, אך נוכחת מדי
ברכב המבחן הותקן מנוע דיזל מסדרת Blue HDI החדשה של סיטרואן שמציג נתוני צריכת דלק טובים יותר הודות לכיול מחודש של מחשבי ההזרקה ושימוש בטכנולוגיות חדשות. למנוע נפח של 2.0 ליטר והוא מפיק 150 כ"ס ומומנט מרבי של 37.7 קג"מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בת שישה הילוכים ויתרונו הגדול ביותר הוא כמובן צריכת הדלק שעומדת עפ"י נתוני היצרן על 22.2 ק"מ לליטר. במהלך המבחן, הצלחנו להביא את נתון צריכת הדלק הממוצע לכדי 12.5 ק"מ לליטר, אמנם רחוק מאוד מנתון הצריכה הרשמי אך מאוד מרשים בהתחשב בתנאי המבחן הלא קלים.
לאחרונה החל בישראל גם שיווק מנוע הטורבו בנזין הוותיק של קונצרן פיג'ו-סיטרואן. מדובר על אותו המנוע המותקן בפיג'ו 5008 וכן במספר דגמים רב של הקונצרן. למנוע נפח של 1.6 ליטר והספקו עומד על 156 כ"ס ומומנט מרבי של 24.4 קג"מ. מנוע זה משודך גם הוא לתיבת הילוכים אוטומטית בת שישה יחסי העברה. נתון צריכת הדלק המוצהר עומד כאן על 17.8 ק"מ והוא מוקרב לטובת נתון האצה מרשים של 8.7 שניות מאפס למאה קמ"ש.
שילוב המנוע ותיבת ההילוכים פועל מצוין. הוא מספק די והותר כח כבר בסל"ד נמוך מאוד וממשיך למשוך עד לקו האדום שנמצא ב- 4,000 סל"ד מאוד דיזליים. פעולת תיבת ההילוכים חלקה מאוד, מלבד במעברים בין שלושת ההילוכים הראשונים, שם היא מתקשה מעט וגורמת מדי פעם למכות וקפיצות לא נעימות. זמני המיאוצים עמדו על 10.0 שניות מאפס למאה קמ"ש ו- 8.0 שניות מ- 80 ל- 120 קמ"ש.
הטענה היחידה כלפי מנוע הדיזל, הוא הרעש שנכח כמעט תמיד בתא הנוסעים במין גרגור דיזל אופייני שמצליח לחדור את שכבת הבידוד. הרעש אמנם לא חזק בשום אמת מידה, ואחרי מספר דקות ניתן להתרגל אליו ואף לשכוח מקיומו, אך ציפינו לבידוד רעשים טוב יותר.
על הכביש - כל מה שאתם צריכים ולא מעט ממה שאתם רוצים
הנהיגה בסיטרואן C4 גראנד פיקאסו עלולה לעורר לא מעט וויכוחים בלא מעט משפחות. מצד אחד, הוא מיניוואן שגרתי לחלוטין, הוא נוח מאוד ובולמי הזעזועים מצליחים לבלוע את מרבית תחלואי האספלט, בין אם מדובר בבורות ביוב, שברים בכביש ומהמורות כאלו או אחרות. בידוד הרעשים, מלבד אותו רעש מנוע, פשוט מעולה. גם במהירויות שהשתיקה יפה להן מעט מאוד רעשי רוח וכביש חודרים לתא הנוסעים. שדה הראייה המעולה ורדיוס הסיבוב הקטנטן משרים המון ביטחון בתמרונים צפופים או בנסיעה בכבישים עמוסים. כל אלה יהפכו את סיטרואן C4 גראנד פיקאסו לשותף המושלם לסיבובי ההסעות של הילדים לבתי הספר ולחוגים.
מהצד השני, אחרי שהורדתם את הילדים ואת כל השקיות של הסופר, המיניוואן המגודל והכביכול מגושם הזה, מצליח איכשהו להפוך את עורו ולנער מעל עצמו את התדמית האפרורית בכבישים מפותלים. המתלים מצליחים להתמודד מצוין עם העברות משקל, והצמיגים מצליחים לייצר שפע אחיזה בפניות. ביחס לרכב שמיועד לשנע שבעה נוסעים לפיקניק השבועי, ההגה מצליח להיות מאוד מדויק ולספק המון מידע על המתרחש מתחת לגלגלים הקדמיים, וקצב הנסיעה מטפס הרבה מעבר למה שהיינו מצפים. בסוף השעיטה בכביש ההררי, אתם אפילו עלולים לתפוס את עצמם מחייכים.
סיכום - מכונית המשפחה המושלמת
סיטרואן C4 גראנד פיקאסו מצליח להעניק רשימת אבזור מרשימה, חווית נסיעה מצוינת בין אם אתם נמצאים במושב הנהג או בכל אחד מששת המושבים האחרים, צריכת דלק טובה, ושימושיות גבוהה במיוחד. הוא אפילו עוטף את כל היתרונות הללו בעיצוב ייחודי שקשה להתעלם ממנו, סוג של "אוטובוס קסמים" שכזה. הוא אמנם לא חף מחסרונות, כשהעיקרי שבהם הוא חווית השימוש הלוקה בחסר במערכת המולטימדיה, אך החסרונות זעומים והם מחווירים כמעט לחלוטין לעומת סט הכישורים הרחב והיתרונות הרבים של הרכב.
בזמן ששווק רק עם מנוע דיזל מחירו החל ב- 180,000 ₪ והיה יקר מרוב מתחריו, אך עתה, משהחל שיווק מנוע הבנזין, ירד המחיר ההתחלתי ל- 166,990 ₪ והוא מיישר כעת קו עם מרבית הדגמים בקטגוריה. אם אתם עתידיים לקנות רכב משפחתי המיועד לעד שבע נפשות או לקבל אחד כזה מהעבודה מומלץ שתבקרו באחת מאולמות סיטרואן ואל תוותרו על התענוג שבנסיעת מבחן על סיטרואן C4 גראנד פיקאסו.
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...
אלדר מנורי 27 נובמבר 2025
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025