סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
הדור השלישי של סיאט לאון קופרה היה ללא ספק אחד הסודות שנשמרו הכי פחות טוב בחודשים האחרונים ועל אף סירוב היצרנית לשתף פעולה, נחשפו ברשת אין ספור תמונות ריגול של הקופרה החדשה בתצורת חמש דלתות, שלוש דלתות ואף סטיישן.
כעת נחשפת הקופרה במלוא הדרה באופן רשמי בלא פחות מחמש גרסאות הכוללות גרסת 3 דלתות עם 265 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית, 3 דלתות עם 280 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית או רובוטית כפולת מצמדים וגרסת חמש דלתות עם 280 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית או רובוטית. סיאט מדווחת כי הושם דגש משמעותי על רב תכליתיות, יעילות המנוע ותצרוכת דלק נמוכה, נוחות נסיעה בנהיגה מנהלתית לצד ביצועים ו"תגובות דוושה חדות כתער" בנהיגה דינאמית.
מלבד נתוני ההספק השונים, המנוע בשני הדגמים של הלאון קופרה זהה. מנוע בנפח 2.0 ליטר הנעזר במגדש טורבו ומערכת הזרקה כפולה חכמה על מנת להפיק 265 ו- 280 כ"ס כאמור. נתון המומנט זהה בשתי הגרסאות ועומד על 35.7 קג"מ המושגים בטווח מרשים מאוד של 1,750 סל"ד ועד 5,300 סל"ד. המיאוץ מאפס למאה קמ"ש אורך פחות מ- 6 שניות בכל הגרסאות כשהקופרה 280 עם תיבת DSG עומדת בראש החבורה עם 5.7 שניות (5.8 שניות עם תיבת הילוכים ידנית). לצד נתוני הביצועים המרשימים, מציגה סיאט צריכת דלק מרשימה לא פחות שנעה בין 14.9 ועד 15.6 ק"מ לליטר.
על מנת לשפר את חוויית הנהיגה בלאון קופרה, הן בנסיעות ארוכות והן בנהיגת מסלול אגרסיבית, הטמיעה סיאט שלל מערכות עזר הכוללות הגה בעל תגבור משתנה, מערכת בקרת יציבות עם אפשרות לניתוק חלקי או מלא, מערכת לבחירת אחד משלושה מצבי נהיגה, מערכת בקרת שלדה המנטרת את זווית רכינת המרכב בפניות ומקשיחה את בולמי הזעזועים כדי למזער זוויות גלגול ולשמור על הרכב מאוזן גם במצבים קיצוניים, דיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה שפועל בשילוב עם מערכת בקרת היציבות ומסוגל להינעל ולהעביר עד 100% מהמומנט לאחד מהגלגלים על מנת לשפר את האחיזה בפניות ולמנוע לוחמת הגה בהאצות חזקות. כמו כן, התקינה סיאט רמקול חבוי שיכנס לפעולה במצב נהיגה "קופרה" הקיצוני ביותר וישמיע צלילי מנוע וטורבו בתא הנוסעים.
בניגוד לדורות הקודמים של הלאון קופרה, בחרה סיאט לעצב את זו הנוכחית במתינות ביחס לאחיותיה השגרתיות יותר. אמנם קיימים אלמנטים עיצוביים ספורטיביים כגון פגוש קדמי עמוק עם פתחי יניקת אוויר מוגדלים, חישוקי 18 או 19 אינץ' ופגוש אחורי הכולל דיפיוזר, אך הם עדינים וקל לפספס אותם אם לא מתעמקים. קיימים הבדלים גם בין הקופרה ה"רגילה" לבין הקופרה 280 אך הם עדינים עוד יותר וכוללים שמשות כהות, חישוקי 19 אינץ' המגיעים כסטנדרט, ספויילר אחורי מוגדל, כיתוב "קופרה" על הקאליפרים וחיפויי מראות צד שחורים. תא הנוסעים עבר גם הוא מקצה שיפורים עדין עם שתי נקודות פוקוס עיקריות - מושבי ספורט בריפוד אלקנטרה בהיר או עור שחור עם תפירה בצבע מנוגד והגה ספורטיבי בעיצוב ייחודי לקופרה עם מנופי העברת הילוכים. סיאט מדווחת כי באנגליה כבר נפתחו פנקסי ההזמנות והמסירות הראשונות צפויות למרץ הקרוב.
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025