סקודה אוקטביה סקאוט נחשפת

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 17 פברואר 2014
  • 0 תגובות

אין ספק שהסקודה אוקטביה החדשה היא אחת המכוניות המציעות את הכי הרבה תמורה למשפחה הממוצעת. היא נמצאת במיקום גבוה בקטגוריה הן מבחינת חסכון בדלק, נוחות נסיעה, מרווח בתא הנוסעים ונפח תא המטען. בישראל היא אמנם מגיעה מעט פחות מאובזרת ויקרה יחסית למתחרותיה אך אין עוררין על כך שהיא נותנת תמורה הולמת למחיר. אם לאחרונה שקלתם לקנות מכונית משפחתית והאוקטביה נכנסה לרשימת השיקולים שלכם אך הפריעה לכם העובדה כי לא תוכלו לקחת אותה לטיולי שטח, הסירו דאגה מליבכם. סקודה הציגה בימים האחרונים את הדור השלישי של האוקטביה סקאוט, גרסת פנאי מוגבהת של סקודה אוקטביה סטיישן שמסמנת V גם על סעיף השטח.

סקודה אוקטביה סקאוט

העיצוב של האוקטביה סקאוט החדשה, כמו זה של הקודמות לה, נוטף רמזים ליכולות השטח שלה - הפגושים, בתי הגלגלים וחצאיות הצד עוטות פלסטיק שחור שיספוג מכות ושפשופים מסלעים מזדמנים, מגלשי כרום מלפנים ומאחור, חישוקי סגסוגת בקוטר 17 אינץ' העוטים צמיגים בחתך גבוה לטובת אחיזה ונוחות מוגברת על שבילים לא סלולים ומרכב שהוגבה ב- 33 מ"מ לעומת הגרסה המשפחתית של האוקטביה קומבי (סטיישן) עליה מבוססת הסקאוט.

סקודה אוקטביה סקאוט

סקודה התקינה באוקטביה סקאוט החדשה מערכת הנעה כפולה חדשה מבוססת מערכת מפיתוח חברת האלדקס שמשפרת את האחיזה בתנאי שטח, יכולת הגרירה של הרכב וכן יכולת הזינוק מהמקום בתנאי שטח קשים דוגמת איזורים מסולעים. הודות לזוויות מרכב גדולות יותר ומרווח גחון מוגבה, סקודה מבטיחה כי האוקטביה סקאוט החדשה תוכל לצלוח שטח טכני וקשה יותר מבעבר.

סקודה אוקטביה סקאוט. תא הנוסעים

תא הנוסעים נשאר זהה כמעט לחלוטין לזה של האוקטביה אך ניתן למצוא בו חומרים עמידים יותר ולמסך בלוח המחוונים התווסף מצפן אלקטרוני המראה את כיוון הנסיעה. היצע המנועים, בניגוד לאוקטביה המשפחתית, יורכב משלושה מנועים בלבד, שני מנועי דיזל ואחד בנזין. בשלב זה סקודה אינה מספקת מידע לגביהם אך כל הפרטים ייחשפו בתערוכת ג'נבה שתפתח את שעריה בתחילת חודש מרץ הקרוב.