קיה סיד GT ליין תוצג בתערוכת ג'נבה לצד מנוע ותיבת הילוכים חדשים

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 24 פברואר 2015
  • 0 תגובות

קיה סיד GT ליין החדשה תוצג בתערוכת הרכב בג'נבה שתפתח את שעריה למבקרים בתחילת חודש מרץ הקרוב. הגרסה החדשה נושאת חבילת עיצוב במראה ספורטיבי ברוח גרסת ה- GT החזקה של קיה סיד אך כאן זה מסתיים, מתחת למכסה המנוע לא נמצא מנועים חזקים אלא מנועי בנזין ודיזל צנועים. גרסת GT ליין החדשה תוצע בכל גרסאות הדגם - האצ'בק 5 דלתות, סטיישן, ופרו סיד 3 דלתות.

קיה סיד GT ליין

קיה סיד GT ליין תצוייד בפגושים קרביים ורחבים יותר עם ארבעה נורות LED בכל צד, חצאיות צד, חישוקי אלומיניום בקוטר 17 אינץ', וזוג מפלטים מאחור. העיצוב הספורטיבי ממשיך גם לתא הנוסעים שזכה לריפודי עור עם תפירה אפורה, גימור שחור מבריק, הגה ספורטיבי, דוושות אלומיניום, נגיעות כרום ועוד.

קיה סיד GT ליין

קיה סיד GT ליין תשווק עם מנוע מהליין החדש של תאגיד יונדאי-קיה שיגיע למגוון דגמי קיה ויונדאי בשנה הבאה. מדובר במנוע טורבו בנזין שלושה צילינדרים T-GDI בנפח 1.0 ליטר המפיק 120 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 17.5 קג"מ ב- 1,500 סל"ד. נתוני הביצועים לא פורסמו אך קיה מוסרת כי מנוע הטורבו הקטן יעיל, נקי וחסכוני יותר בעד 15% ממנוע ה- GDI 1.6 ליטר המשרת את הדגם כעת וצפוי להחליפו בעתיד.

מנוע הטורבו 1.0 ליטר החדש של קיה

בהזדמנות זו תציג קיה גם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים חדשה בת 7 הילוכים המכונה DCT. התיבה בנויה מזוג מצמדים יבשים ומסוגלת להתמודד עם מומנט של עד 30.6 קג"מ, יותר מאשר תיבת 6 ההילוכים הפלנטארית המשמשת את דגמי הבסיס של קיה כיום. בשלב ראשון תשודך התיבה הרובוטית החדשה למנוע טורבו דיזל 1.6 ליטר ותשודך בעתיד גם למנועים נוספים ביניהם מנוע הטורבו 1.0 ליטר החדש. התיבה החדשה מאפשרת העברת הילוכים מהירה יותר וביצועים טובים יותר לצד חסכון של עד 7% בצריכת הדלק ובמשקל.