וולוו מציגה פלטפורמה חדשה ותוכניות לרכבים חשמליים

  • כתב: צבי לשץ
  • צילום: יצרן
  • 22 אוקטובר 2015
  • 0 תגובות

החל משנת 2017 יתבססו כל דגמי וולוו הקומפקטיים על פלטפורמה מודולרית יחידה הנקראת CMA. מגוון דגמי וולוו יתבססו בעתיד על שתי פלטפורמות בסה"כ. ה- CMA החדשה המיועדת לרכבים קומפקטיים ופלטפורמת ה- SPA המוכרת של וולוו עליה מבוססים רכבי הפרימיום הגדולים כגון וולוו XC90 וספינת הדגל וולוו S90 שתיחשף בקרוב.

החזון למכונית החשמלית של וולוו

פלטפורמת ה- CMA החדשה פותחה במקביל לפלטפורמת ה- SPA ותאפשר לדגמי וולוו הקומפקטיים ליהנות מאיכויות הפרימיום שמציעים רכבי וולוו קיימים המבוססים על פלטפורמת ה- SPA כגון וולוו XC90. שתי הפלטפורמות חולקות ביניהן את יחידות ההנעה הקונבנציונליות וההיברידיות בנוסף לשלל מערכות המדיה, מיזוג האוויר ומערכות הבטיחות המתקדמות של וולוו.

שלדת ה- CMA החדשה

פלטפורמת ה- CMA המודולרית גמישה וניתנת לשינוי כמעט בכל הפרמטרים החל מבסיס הגלגלים ועד לגובה המרכב, כאשר הנתון הקבוע היחידי הוא היחס בין ציר ההינע הקדמי לתא הנוסעים. גמישות זו מאפשרת יד חופשית יותר למהנדסי ומעצבי וולוו בפיתוח הדגמים החדשים. בנוסף תשנה הפלטפורמה החדשה את האופן בו מייצרת וולוו את דגמיה ותציע מגוון רחב של יחידות הנעה, מערכות חשמליות וטכנולוגיות חדשות שיותקנו על הפלטפורמה החדשה. פלטפורמת ה- CMA החדשה של וולוו פותחה מתוך הבנה וקבלה של הכיוון אליו צועד עולם הרכב והוא יחידות הנעה חשמליות, ולכן תייצר וולוו יחידת הנעה היברידית נטענת (פלאג אין הייבריד) חדשה שפותחה במיוחד עבור פלטפורמת CMA.

מגוון דגמי וולוו

חלק מאסטרטגיית הצמיחה של וולוו כולל גם את יחידות ההנעה העתידיות ביניהן מנועי פלאג אין הייבריד כגון מנוע ה- T8 המתקדם שמשווק עם ה- XC90 החדשה והמשך פיתוח יחידות הנעה היברידיות מתקדמות נוספות. עוד אישרה וולוו כי בכוונתה לייצר רכב חשמלי טהור שייצא לשווקים כבר בשנת 2019. במהלך ארבע השנים הקרובות צופים בוולוו גדילה עם צפי מכירות של עד כ- 800,000 כלי רכב חדשים, כאשר כ- 10% מהם רכבים היברידיים. בנוסף הציגה וולוו את חזונה - אפס פציעות או מקרי מוות ברכבים חדשים עד לשנת 2020.