נחשפה רשמית לקסוס LC 500

  • כתב: צבי לשץ
  • צילום: יצרן
  • 12 ינואר 2016
  • 0 תגובות

בשנת 2012 חשפה לקסוס בתערוכת הרכב בצפון אמריקה את לקסוס LF-LC קונספט ורבים תהו האם מכונית הקונספט הנועזת והחדשנית תגיע אי פעם לייצור סדרתי. היום, ארבע שנים אחרי, חושפת לקסוס את הדגם הסדרתי LC 500. בשנים האחרונות חלה התעוררות בקבוצת לקסוס ובמקום דגמים יוקרתיים ומשעממים, החלו להופיע דגמים ספורטיביים וקיצוניים כגון לקסוס LFA ולקסוס RC-F. ועתה מצטרפת גם לקסוס LC 500.

על מנת לשמור על העיצוב כמה שיותר קרוב לדגם הקונספט, אתגר אייקידו טויוטה, נשיא לקסוס, את צוותי העיצוב וצוותי המהנדסים לעבוד יחדיו על מנת להתגבר על כל המכשולים בתכנון ההנדסי הנובעים מאילוצי העיצוב. התוצאה הסופית נראית מוצלחת ומעידה של שיתוף פעולה הדוק בין כל צוותי הפיתוח.

לקסוס LC 500

כמו בכל דגמי המותג, גם כאן חרטום המכונית הכוחני כולל שבכת קירור בצורת שעון חול שמעוטרת כרום בצדדים ובטקסטורה תלת ממדית במרכז. יחידות התאורה מבוססות LED ומשוכות לאחור וכונסי האוויר בפגוש הקדמי מעוצבים בצורה אנכית ומתחברים לקווי העיצוב של הפנסים. מרכב הקופה מציג יציבה כוחנית ומרשימה. מהצד ניתן לראות שני כונסי אוויר מאחורי הדלתות וקו גג שמשתפל לאחור. הזנב של המכונית דרמטי לא פחות עם יחידות תאורה נועזות ודיפיוזר שמאכלס שני פתחי מפלט.

לקסוס LC 500

תא הנוסעים של לקסוס LC 500 ממשיך את קו העיצוב החיצוני ובנוי מחומרים איכותיים ויוקרתיים. עפ"י לקסוס, המושבים מצויינים ותנוחת הנהיגה בקופה היא מהטובות שיש. בתכנון המכונית ניסו המהנדסים למקם את אגן הנהג כמה שיותר קרוב למרכז הכובד של המכונית, כך ניתן לחוש את תגובות השלדה באופן הטוב ביותר. מלבד זאת תא הנוסעים זועק ספורט ויוקרה מכל פינה עם הגה בעל שלושה חישורים, לוח מחוונים גדול והפרדה ברורה בין הנהג לנוסע.

לקסוס LC 500

יחידת ההנעה של לקסוס LC 500 הושאלה ישירות מלקסוס RC-F . מדובר במנוע בנזין אטמוספרי V8 בנפח 5.0 ליטר המפיק 467 כ"ס ומומנט של 53.7 קג"מ ב- 4,800 סל"ד. המנוע קל משקל ועשוי ברובו מטיטניום. הכח מועבר לגלגלים האחוריים באמצעות תיבת 10 הילוכים אוטומטית שמוצגת לראשונה במכונית סדרתית. מיאוץ מאפס למאה קמ"ש אורך פחות מ- 4.5 שניות. את כל העוצמה הזו יבלמו בלמי דיסק מאווררים בעלי 6 בוכנות מלפנים ו- 4 בוכנות מאחור. לקסוס LC 500 בנוייה על שלדה קלת משקל חדשה לחלוטין. שלדת ה- GA-L החדשה אידיאלית לרכבים בעלי מנוע קדמי והנעה אחורית ותשמש בעתיד רכבים נוספים של המותג. על מנת לספק חווית נהיגה דינמית ומדוייקת כמה שיותר, הושקעה המון מחשבה בחלוקת המשקל לאורך השלדה והמתלים תוכננו על מנת לספק דיוק מצד אחד ונוחות יומיומית מצד שני.