סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
בשנת 2012 חשפה לקסוס בתערוכת הרכב בצפון אמריקה את לקסוס LF-LC קונספט ורבים תהו האם מכונית הקונספט הנועזת והחדשנית תגיע אי פעם לייצור סדרתי. היום, ארבע שנים אחרי, חושפת לקסוס את הדגם הסדרתי LC 500. בשנים האחרונות חלה התעוררות בקבוצת לקסוס ובמקום דגמים יוקרתיים ומשעממים, החלו להופיע דגמים ספורטיביים וקיצוניים כגון לקסוס LFA ולקסוס RC-F. ועתה מצטרפת גם לקסוס LC 500.
על מנת לשמור על העיצוב כמה שיותר קרוב לדגם הקונספט, אתגר אייקידו טויוטה, נשיא לקסוס, את צוותי העיצוב וצוותי המהנדסים לעבוד יחדיו על מנת להתגבר על כל המכשולים בתכנון ההנדסי הנובעים מאילוצי העיצוב. התוצאה הסופית נראית מוצלחת ומעידה של שיתוף פעולה הדוק בין כל צוותי הפיתוח.
כמו בכל דגמי המותג, גם כאן חרטום המכונית הכוחני כולל שבכת קירור בצורת שעון חול שמעוטרת כרום בצדדים ובטקסטורה תלת ממדית במרכז. יחידות התאורה מבוססות LED ומשוכות לאחור וכונסי האוויר בפגוש הקדמי מעוצבים בצורה אנכית ומתחברים לקווי העיצוב של הפנסים. מרכב הקופה מציג יציבה כוחנית ומרשימה. מהצד ניתן לראות שני כונסי אוויר מאחורי הדלתות וקו גג שמשתפל לאחור. הזנב של המכונית דרמטי לא פחות עם יחידות תאורה נועזות ודיפיוזר שמאכלס שני פתחי מפלט.
תא הנוסעים של לקסוס LC 500 ממשיך את קו העיצוב החיצוני ובנוי מחומרים איכותיים ויוקרתיים. עפ"י לקסוס, המושבים מצויינים ותנוחת הנהיגה בקופה היא מהטובות שיש. בתכנון המכונית ניסו המהנדסים למקם את אגן הנהג כמה שיותר קרוב למרכז הכובד של המכונית, כך ניתן לחוש את תגובות השלדה באופן הטוב ביותר. מלבד זאת תא הנוסעים זועק ספורט ויוקרה מכל פינה עם הגה בעל שלושה חישורים, לוח מחוונים גדול והפרדה ברורה בין הנהג לנוסע.
יחידת ההנעה של לקסוס LC 500 הושאלה ישירות מלקסוס RC-F . מדובר במנוע בנזין אטמוספרי V8 בנפח 5.0 ליטר המפיק 467 כ"ס ומומנט של 53.7 קג"מ ב- 4,800 סל"ד. המנוע קל משקל ועשוי ברובו מטיטניום. הכח מועבר לגלגלים האחוריים באמצעות תיבת 10 הילוכים אוטומטית שמוצגת לראשונה במכונית סדרתית. מיאוץ מאפס למאה קמ"ש אורך פחות מ- 4.5 שניות. את כל העוצמה הזו יבלמו בלמי דיסק מאווררים בעלי 6 בוכנות מלפנים ו- 4 בוכנות מאחור. לקסוס LC 500 בנוייה על שלדה קלת משקל חדשה לחלוטין. שלדת ה- GA-L החדשה אידיאלית לרכבים בעלי מנוע קדמי והנעה אחורית ותשמש בעתיד רכבים נוספים של המותג. על מנת לספק חווית נהיגה דינמית ומדוייקת כמה שיותר, הושקעה המון מחשבה בחלוקת המשקל לאורך השלדה והמתלים תוכננו על מנת לספק דיוק מצד אחד ונוחות יומיומית מצד שני.
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025