סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
לאחר ארבעה דורות של טויוטה פריוס ההיברידית ומספר דגמים שניסו להתחרות בה ללא הצלחה רבה, מגיע דגם שיכול לשנות את התמונה. היצרנית הקוריאנית חושפת את יונדאי איוניק, דגם היברידי חדש שככל הנראה יהווה תחרות אמיתית לטויוטה פריוס הפופולרית.
עיצובה של יונדאי איוניק החדשה מיישר קו עם סימני ההיכר של סגמנט המשפחתיות ההיברידיות ומבוסס על מרכב בתצורת נוצ'בק או פאסטבק בדומה למייסדת הסגמנט טויוטה פריוס ולשאר המתחרות כגון הונדה אינסייט. במקביל מקבלת יונדאי איוניק החדשה עיצוב זורם ודינמי עם סממני העיצוב של המותג כגון שבכת קירור טרפזית גדולה ופנסים ארוכים וצרים עם חתימת LED לצד עיטורים כחולים שרומזים כי מדובר בדגם ידידותי לסביבה. בין יחידות התאורה האחוריות מקשר חלון צר וכהה והפגוש האחורי עמוס בפלסטיקה שחורה. עיצוב הפנים של יונדאי אייוניק משדר איפוק מסויים וכולל מסך מולטימדיה שניצב במרכז הדשבורד, לוח מחוונים דיגיטלי שיציג את כל נתוני הרכב והסוללה, וגלגל הגה בעל שלושה חישורים ותחתית קטומה שמרמז על ניחוח ספורטיבי כלשהו.
יונדאי איוניק החדשה תצוייד במנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ליטר המפיק 105 כ"ס ומומנט של 15.0 קג"מ בשילוב מנוע חשמלי מגנטי בהספק 43 כ"ס שתוכנן במיוחד עבור יונדאי איוניק החדשה. המנוע החשמלי מוזן ע"י סוללת ליתיום-יון שנטענת באמצעות מנוע הבנזין ובסה"כ מספקת יחידת ההנעה ההיברידית הספק משולב של 141 כ"ס ב- 5.700 סל"ד. הכח מועבר לגלגלים באמצעות תיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים שתספק עפ"י יונדאי חווית נהיגה דינמית ומהנה לעומת חווית הנהיגה האנמית שמספקות המתחרות. תיבת ההילוכים מכויילת לחסכון אך מצויידת במצב ספורט ששומר על סל"ד גבוה בהילוכים הנמוכים ומאפשר ביצועים טובים יותר. יונדאי איוניק יכולה לנוע במהירויות של עד 120 קמ"ש במצב חשמלי בלבד ומציגה צריכת דלק משולבת של 22.4 ק"מ לליטר, גם בזכות מקדם גרר נמוך שעומד על 0.24Cd.
יונדאי איוניק עושה שימוש בפלטפורמה חדשה לחלוטין שמיועדת לרכבי הייבריד ולדגמי הפלאג-אין הייבריד העתידיים. יונדאי איוניק החדשה תצוייד בכל אבזור הנוחות המקובל כגון בקרת אקלים מפוצלת ומערכת בידור מתקדמת הכוללת מסך מגע בגודל 7 אינץ' עם קישוריות מלאה ותוכנת ניווט. בנוסף תצוייד המשפחתית ההיברידית החדשה במערכות בטיחות מתקדמות כגון מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת שמירה על נתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, ניטור תנועה צולבת מאחור ו- 7 כריות אוויר. ביונדאי צופים לאיוניק החדשה עתיד ורוד ויש לה את כול הנתונים להצליח. לכבישים הציבוריים תגיע יונדאי איוניק בשנת 2016.
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025