וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
כבר משנת 1968, כאשר הגיח לאוויר העולם, כבש טויוטה היילקס כמעט כל פינה נידחת ברחבי הגלובוס ועם השנים בנה לעצמו מוניטין של קשיחות, שרידות, ואמינות שאין שני לו. את המוניטין הטוב בדקו והוכיחו מנחי תוכנית הרכב המצליחה טופ-גיר כאשר לקחו בשנת 2007 טויוטה היילקס דור חמישי והעבירו אותו מסכת התעללות קשה שכללה נסיעה במורד מדרגות גדולות, הטבעה במי ים למשך כמה שעות, התנגשות בעץ, שריפת הארגז ותא הנוסעים, רמיסה על ידי קרוואן, ופגיעה על ידי כדור הריסה. לבסוף הניחו את טויוטה היילקס החבוט על גג מבנה בגובה 73 מטרים שנועד להריסה וריסקו את ההיילקס יחד עם המבנה בהריסה מבוקרת. כל העת, מכונאי הצוות היה רשאי להשתמש אך ורק בכלי עבודה בסיסיים ושמן WD40, ללא חלקי חילוף. לאחר כל שלב הצליח ההיילקס להתניע ולנסוע וכך הוכח לעיני מליוני צופים המוניטין החזק של טויוטה היילקס. קל להבין מדוע אנו רואים את טויוטה היילקס במגוון שימושים נרחב: בצבאות, בארגוני טרור, בחקלאות, באתרי בניה ועוד.
הדור החדש והשמיני במספר של טויוטה היילקס מגיע אלינו ממפעל טויוטה שבתאילנד. הוא מציג גידול במידות ביחס לקודמו עם אורך של 5,330 מ"מ, רוחב של 1,835 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,085 מ"מ. דווקא בממד הגובה נרשם קיטון וגובהו עומד על 1,815 מ"מ. עם הגידול במימדים גדלו גם מימדיו של הארגז שמציג אורך של 1,525 מ"מ ורוחב של 1,540 מ"מ עם דלת פתיחה מסיבית שמתפקדת גם כרמפה להעמסה. לטויוטה היילקס כושר העמסה של 850 ק"ג וכושר גרירה של 750 ק"ג.
נראות חיצונית
עיצובו החיצוני של טויוטה היילקס לוטש והפך קרבי יותר. החרטום בחזית בולט וכוחני, הוא עוטה כמויות של כרום ומצידיו יחידות תאורה מודרניות משוכות לאחור. בתי הגלגלים תפחו והחישוקים בקוטר 17 אינץ' נועלים צמיגים עבים ובשרניים למדי. בתוספת תשלום ניתן לרכוש את חבילת האינבינסיבל (INVINCIBLE) שאיתה הגיע רכב המבחן הכוללת מדרגות צד וקשת הגנה מפלדת אל-חלד, ציפוי מגן מפלסטיק שחור לארגז המטען, ומסגרת ניקל לגריל התחתון ולפנסי הערפל שמקנים לטנדר היפני מראה קרבי יותר שמשתלב היטב עם הצבע האדום של רכב המבחן.
תא הנוסעים, אבזור ושימושיות
תא הנוסעים מיישר קו עם דגמי טויוטה העדכניים. הדשבורד מודרני והייטקי, וכולל במרכזו מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ'. תחתיו ניצבים פקדי המזגן, בורר מצבי ההנעה, מחזיקי כוסות, זוג חיבורי מתח V12 ושקעי מדיה חיצונית. לוח המחוונים בנוי משני שעונים גדולים וקריאים שביניהם ניצב מסך מידע בגודל 4.2 אינץ'. תא הנוסעים מציע ידיות אחיזה לנוסעים ומגוון פתרונות אחסון ביניהם משענת יד קדמית עם תא אחסון עמוק ושקע מתח 220V. איכות החומרים וההרכבה מצויינת וניתן לומר שטויוטה היילקס החדש, במיוחד בגרסה האוטומטית המאובזרת, הוא רכב ידידותי למשתמש ובהחלט נעים לשהות בו, כמעט כמו במכונית משפחתית.
מרחב המחייה מלפנים טוב מאד והמושבים הקדמיים נוחים. כיוון ההגה לגובה ולעומק מקל על מציאת תנוחת נהיגה טובה והישיבה בטויוטה היילקס גבוהה ושולטת. מאחור שופר במעט מרווח הרגליים לנוסעים ויש כאן מקום לשלושה מבוגרים. המושבים מעט נוקשים ובשילוב עם המשענת הזקופה, הישיבה מאחור לא אידיאלית אך נסבלת.
בטויוטה היילקס החדש לא חסר דבר על מנת שיתפקד כרכב עבודה בבוקר וכרכב משפחתי בערב. רשימת האבזור בגרסת המבחן האוטומטית מרשימה למדי וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה TOYOTA TOUCH2 נשלטת מההגה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', דיבורית בלוטות', שקע מתח ביתי 220V, מראות צד מתקפלות חשמלית, ובקרת שיוט. אבזור הבטיחות כולל 7 כריות אוויר, עיגוני איזופיקס מאחור, כל בקרות הבלימה והאחיזה הסטנדרטיות ומערכת בקרת יציבות לנגרר. מאכזב לגלות שתמורת מחירו הגבוה, ההיילקס לא מצוייד באף מערכת בטיחות אקטיבית מתקדמת.
נוחות נסיעה
כיול המתלים ברכבי עבודה כגון טויוטה היילקס הינה משימה לא פשוטה למהנדסים ומדובר בפשרה בין נוחות הנסיעה ליכולת ההעמסה, כאשר הנטייה היא לטובת יכולת ההעמסה שהיא בעצם מהותו של הרכב. המתלים הקדמיים מרוסנים, נעימים ורכים יחסית ברוב תנאי הדרך. מתלי העלים מאחור מצליחים לספק ריסון טוב בדרך כלל אך בכבישים משובשים בעלי איכות סלילה ירודה, קפיצות הזנב יזכירו לכם להאיט את הקצב.
גם בתחום בידוד הרעשים נעשו שיפורים בטויוטה היילקס החדש. בשיוט נינוח רעשי הרוח כמעט ואינם מורגשים ורק רעשי הכביש והצמיגים חודרים מעט לתא הנוסעים. את השקט בתא הנוסעים מפרים צלילי המנוע בסל"ד גבוהה.
שטח
יש מי שיחשוש ששיפור תנאי המחייה בתא הנוסעים של טויוטה היילקס החדש רומז על פגיעה ביכולות השטח. אל חשש, טויוטה היילקס החדש מגיע עם יכולות שטח טובות מאוד. מרווח גחון של 286 מ"מ, זווית גישה של 31 מעלות, זווית נטישה של 26 מעלות, הילוך כח, ומערכת ההנעה הכפולה מאפשרים לטויוטה היילקס החדש לצלוח כמעט כל מכשול מבלי להתרגש. ההיילקס צולח במהירות ובהנאה שבילי עפר ארוכים ומפותלים עם עזרה רבה מהמערכות האלקטרוניות. הילוך הכוח הקצר מספק שפע של מומנט זמין בעליות חדות, במעבר מכשולים ובנסיעה בשטח עם תנאי אחיזה נמוכים. מעבר למצב הנעה כפולה מביא את הרכב לצייתנות ודיוק, ולחיצה על הדוושה במצב זה נוטעת את ההיילקס בנחישות באדמה. בקרת הירידה במדרון מתפקדת מצויין, אך לא מצאנו צורך בנעילת הדיפרנציאל האחורית במהלך המבחן שלנו. אם אתם מתכוונים לטייל בשטח היינו ממליצים שלא לרכוש את חבילת האבזור אינבינסיבל שכן מדרגות הצד יפגמו בעבירות הרכב בשטח.
יחידת הנעה
מתחת למכסה המנוע הארוך שוכן מנוע טורבו דיזל חדש בנפח 2.4 ליטר בעל הזרקה במסילה משותפת המפיק 150 כ"ס ומומנט של 40.8 קג"מ הזמינים כבר מ- 1,600 סל"ד. בהתאם למגמה העולמית, המנוע החדש קטן בנפחו ממנוע ה- 3.0 הליטר המוחלף, אך הספקו עלה והוא מספק ביצועים מצויינים ואופי מעודן רוב הזמן. המנוע החדש גמיש להפליא ומספק כוח זמין לכל טווח הסל"ד בנסיעה.
המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית חכמה שיודעת לבחור את ההילוך הנכון בכל מצב נתון. התיבה מספקת הורדת הילוכים בבלימות, החזקת הילוכים נמוכים בירידות ובלימות מנוע טובות. בסיומם של ימי המבחן שכללו נהיגה בשטח, בכבישים עירונייים ובין עירוניים, פקקים, נהיגה אגרסיבית וגם נהיגה רגועה, עמדה צריכת הדלק של טויוטה היילקס על 9.8 ק"מ לליטר סולר.
לצד בורר ההילוכים נמצאים שני לחצנים לבחירת מצב נהיגה. הראשון הוא מצב כוח שמספק להיילקס זריקת מרץ, כזו שמאפשרת לבצע עם טויוטה היילקס החדש עקיפות שלא יביישו אף מכונית משפחתית מודרנית וקלילה. המצב השני הינו מצב אקו החסכוני שמאלץ את תיבת ההילוכים לטפס להילוכים החמישי והשישי במהרה שכן אלו הילוכי השיוט הגבוהים שמצמצמים את צריכת הדלק.
סיכום
טויוטה היילקס מתומחר גבוה יחסית למתחרים. מחירה של הגרסה הידנית הבסיסית עומד על 226,900 ₪ ועבור הגרסה האוטומטית והמאובזרת תאלצו להפרד מ- 255,900 ₪, אולם מדובר בעסקה משתלמת עבור מותג מבוקש כמו טויוטה היילקס שהוכיח פעם נוספת ששמו הולך לפניו. טויוטה היילקס החדש יכול לשמש כרכב עבודה חסון וחסכוני במשך השבוע, ללבוש חליפת שטח קשוחה ומהנה בסופי שבוע, ולתפקד גם כרכב משפחתי נוח ושימושי.
| טויוטה היילקס 2.4 דיזל אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | 2.4 ליטר טורבו דיזל במסילה משותפת |
| הספק מרבי | 150/3,400 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 40.8/1,600 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלנטרית 6 מהירויות |
| יחידת הנעה | כפולה, אחורית כברירת מחדל |
| אורך כללי | 5,330 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,855 מ"מ |
| גובה כללי | 1,815 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 3,085 מ"מ |
| מיכל דלק | 80 ליטרים |
| ארגז |
אורך 1,525 מ"מ רוחב 1,540 מ"מ |
| משקל עצמי | 2,060 ק"ג |
| כושר העמסה | 850 ק"ג |
| כושר גרירה | 750 ק"ג |
| מהירות מרבית | 170 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש | - |
| קבוצת זיהום | 15 |
| ציון בטיחות ENCAP | לא בוצע |
| מחיר |
255,900 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025