אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן...
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
קיה ספורטאז' החדש הוא בדיוק מה ששוק הרכב הישראלי המתין לו - רכב פנאי שטח חדש ממותג אהוב ששומר על תג מחיר תחרותי ונמוך יחסית. רכב הפנאי שטח של היצרן הקוריאני כבש את לבבות הישראלים לפני כשנה כאשר הדור הקודם של הדגם שווק בישראל עם מנוע 1.6 ליטר ותג מחיר תחרותי של 135,000 ₪, נושק למחיר משפחתית אוטומטית סטנדרטית. ההצלחה הייתה מיידית ועצומה עם למעלה מ- 11,000 מסירות של קיה ספורטאז' רק בשנה שעברה. לאחרונה נחת בישראל הדור החדש של קיה ספורטאז' והוא גדול יותר, מאובזר יותר ובטיחותי יותר. והמחיר? 137,900 ₪ לדגם 1.6 ליטר אורבן החדש, גבוה רק ב- 2,900 ₪ מהדור הקודם.
עיצוב
קיה ספורטאז' החדש מציג קווים עגלגלים אך כוחניים. מלפנים אנו עדים לחזית חדשה לחלוטין עם יחידות תאורה חדשות ומתחכמות, ושבכת קירור חדשה מבית היוצר של פיטר שרייר - המעצב הראשי של קיה. במבט צד מומחשים היטב 1,645 המ"מ אליהם מתנשא קיה ספורטאז' וניתן לראות בתי גלגלים תפוחים מעט. מאחור קיבל הספורטאז' עיצוב ספורטיבי ומפוסל עם יחידות תאורה צרות המחוברות ביניהן ע"י מחזיר אור. פנסי האיתות ופנס הנסיעה לאחור ממקומים בנפרד על הפגוש האחורי. קיה ספורטאז' ממשיך לשמור על ניחוח אירופאי עם נגיעות כוחניות ועיצוב כללי נאה מאוד.
תא הנוסעים
תא הנוסעים של קיה ספורטאז' החדש עבר שדרוג רציני ומהווה קפיצת מדרגה לעומת תא הנוסעים של הדור הקודם. סביבת הנהג פשוטה ונעימה, והנדסת האנוש הטובה נגלית לעין באופן מיידי. המרווח מלפנים מצויין והמושבים נוחים, אם כי לא הכי תומכים. מושב הנוסע נמוך מדי ואינו מתכוונן לגובה בגרסת ה- 1.6 אורבן. המושב האחורי נוח, אך גם כאן המושב נמוך מאוד וילדים ירגישו "שקועים" בתוכו, במיוחד לאור סף החלונות הגבוה. המושב האחורי מרווח מאד ויתאים בקלות לשני מבוגרים וילד או לשני מושבי תינוק וילד. מדרגת תעלת ההינע מאחור פוגמת בנוחות הנוסע האמצעי, אך הנוסעים מאחור ייהנו מפתחי מיזוג ושקע מתח 12V. תא המטען בנפח 466 ליטרים ובעל סף הטענה מעט גבוה. את המושבים האחוריים ניתן לקפל ביחס של 40/60 ולקבל רצפה כמעט שטוחה עם נפח הטענה של 1,455 ליטרים. מתחת לדיפון התחתון בתא המטען מסתתר גלגל חלופי בגודל מלא עם חישוק סגסוגת קלה.
הדשבורד של קיה ספורטאז' החדש מעט כהה אך איכות החומרים טובה. תא הנוסעים בנוי ברובו מחומרים איכותיים ורכים למגע שלא ציפינו למצוא בקרוסאובר עממי, בוודאי לא בגרסת הבסיס. היעדר קרקושים ומשטחים צמודים זה לזה, מעידים גם על איכות הרכבה טובה מאוד.
לוח המחוונים רחב וקריא. בצידו הימני ניצבים מד מהירות ומד כמות הדלק, ובצידו השמאלי מד סל"ד ומד חום מנוע הקלאסי. במרכז לוח המחוונים ניצב מסך מידע בעל תצוגה גרפית יפה המציג את מצב בקרת הסטייה מנתיב הנסיעה, מצב מערכת המדיה, מחשב הדרך, נתוני הדיבורית, והגדרות הרכב.
ההגה ניתן לכוונון לעומק ולגובה. גלגל ההגה עוטה עור, נעים לאחיזה ומידותיו טובות. על ההגה ממוקמים פקדי שליטה על מחשב הדרך ומערכת המולטימדיה המקומית הכוללת מסך מגע בגודל 8 אינץ'. המערכת נוחה לתפעול וכוללת מצב "נהיגה" המציג בבירור את האייקונים השונים והופך את תפעול המערכת לנעים ונגיש גם בעת נהיגה. בתחתית המסך המגע ממוקמים פקדים פיזיים מבורכים שמסומנים באייקונים מוכרים ואלו הופכים את השימוש במערכת לפשוט ונוח. באופן כללי, מערכת האנדרואיד שמותקנת בקיה ספורטאז' החדש נמנית בין מערכות המולטימדיה הטובות ביותר שקיימות בשוק הרכב הישראלי.
מערכת המיזוג פשוטה ואינה דיגיטלית או מפוצלת, אך היא נעימה לשימוש ועושה את עבודתה נאמנה. בקונסולה שבין המושבים ניתן למצוא שקע מתח 12V, חיבורי USB ו- AUX, מחזיקי כוסות, שני תאי אחסון קטנים לטלפון ושאר חפצים, ותא אחסון מרכזי ועמוק.
אבזור
קיה ספורטאז' החדש מגיע עם חבילת אבזור די מרשימה. כאמור, המחיר צמח ב- 2,900 ₪ לעומת הדור הקודם, אך התמורה מוחזרת ללקוח בקבלת רכב משודרג ובטיחותי יותר. רשימת האבזור כוללת מערכת מולטימדיה מבוססת אנדרואיד עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', אפליקציית ניווט WAZE, חיבורי מדיה, דיבורית בלוטות', מצלמת נסיעה לאחור, שני שקעי מתח, חיישני תאורה, פנסי ערפל, מסילות גג, שמשות אחוריות כהות וחישוקי סגסוגת קלה בקוטר 16 אינץ'.
אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, עיגוני איזופיקס, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, וכלל מערכות בקרת הבלימה והאחיזה הסטנדרטיות. בנוסף מצוייד קיה ספורטאז' החדש במערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, ובמערכת בלימה אוטונומית עירונית הכוללת אזהרת התנגשות. בולטים בהעדרם מרשימת האבזור הם בקרת שיוט ואפשרות לכוון גובה של מושב הנוסע, ועל מנת לקבלם תאלצו לרכוש את גרסת ה- 2.0 ליטר אורבן שמחירה עומד על 152,900 ₪.
יחידת הנעה
בחזית מותקן מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ליטר המפיק 132 כ"ס ב- 6,300 סל"ד ומומנט מרבי של 16.4 קג"מ שמושג ב- 4,850 סל"ד. המנוע אינו מציג את שיא הטכנולוגיה אך הוא משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית שפועלת בצורה נעימה ומדוייקת. יחסי ההעברה ארוכים ברובם על מנת לתרום לצמצום צריכת הדלק שעמדה במבחן שלנו על 11.6 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. נתון סביר בהחלט ממנוע 1.6 ליטר אטמוספרי ורכב במשקל 1,480 ק"ג. תאוצה מעמידה למאה קמ"ש ארכה 12.1 שניות במבחן שלנו.
הספורטאז' אינו ספורטיבי ולא יקפיץ לכם את הדופק, אך הוא מצליח לספק קצב נסיעה זריז ושיוט שקט ונעים רוב הזמן. בעקיפות ובעליות תלולות נדרשת תיבת ההילוכים להוריד לפחות שני הילוכים על מנת לשמור על המומנטום, דבר שמחדיר רעש לתא הנוסעים על אף בידוד הרעשים הטוב יחסית.
קיה ספורטאז' 1.6 אורבן נעים לתפעול בסביבה אורבנית. למרות הגידול בממדים לעומת הדור הקודם, הרכב אינו מרגיש גדול במיוחד, וההגה הקל תורם רבות להתנהלות הקלילה בחניונים ובסביבה צפופה. במהירויות של 60 קמ"ש ומעלה, נדלקת בלוח המחוונים נורה ירוקה שמציינת כי מערכת בקרת הסטייה מהנתיב מופעלת. פעולתה של המערכת מעט גסה עם התערבות לא פוסקת בהיגוי, דבר שהפריע לחלק מהבוחנים, אך ללא ספק מדובר במערכת בטיחותית חיונית ממעלה ראשונה.
נוחות נסיעה
כיול המתלים בקיה ספורטאז' 1.6 אורבן החדש די נוקשה. הרכב נועל צמיגים גבוהי חתך במידות 215/70R16 שתורמים מעט לנוחות הנסיעה. עם שיבושים קטנים מצליח קיה ספורטאז' להתמודד אך שיבושים גדולים יותר יעברו אל תא הנוסעים ללא בושה, ובכבישים בין עירוניים משובשים הנסיעה תהיה קופצנית למדי. למרות ההיגוי המנותק, הספורטאז' מגיב היטב להפניית ההגה בסיבובים והמתלים הקשיחים מרסנים את תנודות המרכב.
סיכום
בשנה שעברה הצביע עם ישראל ברגליים לטובת הספורטאז', ואין לנו ספק שהדור הרביעי והחדש ישחזר את הצלחתו של הדור הקודם. למרות שנוחות הנסיעה טעונה שיפור, קיה ספורטאז' החדש מהווה אופציה נהדרת במחיר 137,900 ₪, ומציע תא נוסעים מרווח ומאובזר, רמת בטיחות גבוהה, עיצוב נאה, ותמורה גבוהה למחיר.
| קיה ספורטאז' 1.6 אורבן אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | בנזין 1,591 סמ"ק |
| הספק מרבי | 132/6,300 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 16.4/4,850 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלנטרית 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,480 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,855 מ"מ |
| גובה כללי | 1,645 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,670 מ"מ |
| מיכל דלק | 62 ליטרים |
| נפח תא מטען |
1,455/466 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,480 ק"ג |
| מהירות מרבית | 182 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש | 11.1 שניות (יצרן) |
| קבוצת זיהום | 12 |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים |
| מחיר |
137,900 ₪ |
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...
אלדר מנורי 27 נובמבר 2025
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025