יונדאי טוסון 2016 במבחן דרכים

  • כתב: צבי לשץ
  • צילום: צבי לשץ
  • 22 אפריל 2016
  • 0 תגובות

יונדאי טוסון החדש נחת בארץ בתחילת שנת 2016 כמחליפו של יונדאי ix35 והחזיר לנוף הישראלי את השם המקורי טוסון. יונדאי החלה בשיווק הטוסון החדש במספר גרסאות ולראשונה גם עם מנוע 1.6 ליטר בנזין במחיר 142,000 ₪. יונדאי טוסון מתחרה מול דגמים כגון ניסאן קשקאי, מאזדה CX-5 ובעיקר מול קיה ספורטאז' שחולק עימו פלטפורמה ומכלולים נוספים. למרות המכנה המשותף בין הדגמים הקוריאנים, ביונדאי מבטיחים מכונית בוגרת, מדוייקת ואיכותית יותר. למבחן הדרכים שלנו התייצב יונדאי טוסון ברמת האבזור הבכירה סופרים שמצויידת במנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר בהספק 155 כ"ס וברשימת אבזור ארוכה ומפנקת שמביאה את מחירה לכדי 178,900 ₪.

יונדאי טוסון מפגין נוכחות על הכביש

עיצוב

מספר מאפיינים חיצוניים מבדילים בין יונדאי טוסון ברמת אבזור סופרים לבין רמות האבזור הנמוכות יותר. אם מביטים מספיק גבוה אל גג הרכב שמתנשא לגובה של 1,650 מ"מ, ניתן להבחין בחלון הפנורמי השחור שמכסה את הגג כולו. יחידות התאורה הקדמיות בולטות בחזית הכוחנית של הטוסן שמפגין נוכחות בכל פינה. בין הפנסים מוצבת שבכת קירור אימתנית ובפגוש הקדמי מותקנים פנסי ערפל ותאורת LED ליום שנוספה לחתימת ה- LED בפנסים הראשיים. קווי צד כוחניים וחישוקי סגסוגת מוגזמים בקוטר 19 אינץ' תורמים למראה הדינמי וחיפויי הפלסטיק השחורים מוסיפים למראה ה"שטח" הנחשק. מאחור מקבל הטוסון יחידות תאורה צרות וארוכות ותא מטען שמפוסל בקווים מעט שמנמנים לטעמנו. התוצאה מוחצנת ואהודה מאוד על הקהל הישראלי שעד כה מחבק באהבה את יונדאי טוסון החדש.

יונדאי טוסון - קווי צד כוחניים וחישוקי סגסוגת מוגזמים בקוטר 19 אינץ'

תא הנוסעים

תא הנוסעים של יונדאי טוסון אוורירי ומרווח לכל הנוסעים. רמת האבזור סופרים מציגה שילובי צבעים של שחור ובז' ומושבי עור גדולים ומזמינים. טיפוס קל אל תא הנהג חושף מושב נוח ואיכותי שחסר מעט תמיכה צידית, אך כולל תמיכת גב תחתון ותמיכה טובה לירכיים. ברחבי תא הנוסעים ניתן למצוא חומרים איכותיים ונעימים למגע באיכות הרכבה מרשימה. בשעות החשיכה קל מאוד להתמצא בתא הנוסעים של יונדאי טוסון הודות למערכת תאורת פנים שכוללת נורות LED חזקות ואיכותיות.

יונדאי טוסון - מרווח ונעים לשהייה

לוח המחוונים קריא ונוח אך עיצובו משעמם ופשוט מדי. במרכזו ניצב מסך מידע שמציג את הגדרות הרכב, נתוני המדיה, מחשב הדרך והטלפון. הדשבורד טיפוסי לדגמי יונדאי החדשים עם פתחי מיזוג בעיטור דמוי אלומיניום שמרגיש מעט זול, ומסך מולטימדיה מרכזי בהתקנה מקומית. מתחת למסך המרכזי ניצב חיווי מצב חגורות הבטיחות ופקדי בקרת האקלים. בין המושבים הקדמיים ניתן למצוא תא אחסון פתוח ושימושי, שני שקעי מתח V12, ושקעי USB ו- AUX. בנוסף קיים תא אחסון עמוק בין המושבים הקדמיים.

הספסל האחורי של יונדאי טוסון החדש מזמין לא פחות מהמושבים הקדמיים. הספסל נוח ומרווח והנוסעים מאחור ייהנו מפתחי מיזוג ורשתות אחסון בגב המושבים הקדמיים. מרווחי הראש והרגליים טובים מאוד ושלושה מבוגרים יכולים לשבת מאחור בנוחות, אם כי לרגלי הנוסע האמצעי תפריע תעלת ההינע הגבוהה יחסית. בוודאי שישנו מקום לשני כסאות תינוק ומתבגר שלישי מאחור.

תא המטען בנפח 488 ליטרים ומתחתיו גלגל חלופי בגודל מלא. עם קיפול שורת המושבים האחורית מתקבל נפח הטענה של 1,478 ליטרים. סף ההטענה מעט גבוה אך המפתח מספיק רחב ותא המטען נוח לשימוש משפחתי.

יונדאי טוסון - שפע מקום גם מאחור

אבזור

רשימת האבזור בגרסת סופרים הבכירה כוללת מערכת מולטימדיה יונדאי Connected בהתקנה מקומית עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', WIFI לנוסעי הרכב, אפליקציית WAZE לניווט, ושאר אפליקציות שימושיות. המערכת זכתה בהמון מחמאות בישראל על איכותה ותפעולה ובמבחן שלנו היא הצליחה להוכיח שהיא ראויה לאותן מחמאות. המערכת אינטואיטיבית וקלה לשימוש אך בדומה לשאר מערכות האנדרואיד לרכב, היא אינה חפה מפגמים מינוריים. לעיתים לא הייתה קליטת GPS, בעיה שנפתרה ע"י אתחול אפליקציית הניווט. 

בנוסף מצוייד יונדאי טוסון סופרים במושבי עור, בקרת אקלים דיגיטלית, מפתח חכם, חיישן תאורה, מצלמת נסיעה לאחור, פנסים אחוריים בטכנולוגיית LED, וחישוקי סגסוגת בקוטר 19 אינץ'. הדובדבן שבקצפת הוא חלון הגג הפנורמי שמתפרש לאורך הגג כולו ותורם אור ושמחת חיים לתא הנוסעים. חלקו הקדמי ניתן לפתיחה מלאה או הטייה כלפי מעלה והוא בהחלט מוסיף למדד הפוזה של יונדאי טוסון החדש.

יונדאי טוסון - מערכת מולטימדיה נוחה וקלה לשימוש

אבזור הבטיחות כולל בין היתר שש כריות אוויר, עיגוני איזופיקס, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, ומערכת מובילאיי לסיוע במניעת תאונות דרכים. יונדאי טוסון לוקה בחסר בתחום אבזור הבטיחות האקטיבי המתקדם. הוא אומנם כולל מערכת להתרעה על סטייה מנתיב מתוצרת מובילאיי אך זו כאמור איננה מקורית. מערכות בטיחות כגון בלימה אוטונומית עירונית ומערכת לתיקון סטייה מנתיב הן כבר לא נחלתן הבלעדית של רכבי היוקרה וחבל שהיבואנית לא בחרה לצייד בהן את הטוסון החדש.

יחידת ההנעה וחווית הנהיגה

משקלו של יונדאי טוסון בגרסת המבחן עומד על 1,540 ק"ג שנעים קדימה בזכות מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ליטר המפיק 155 כ"ס ב- 6,200 סל"ד ומומנט מירבי של 19.6 קג"מ ב- 4,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית והצמד מתפקד היטב יחדיו למרות רמת הטכנולוגיה הבסיסית.

אין כל בעיה להתנהל עם יונדאי טוסון החדש בעיר או מחוצה לה. ההגה קל ומתגמל בתמרוני חניה ובסביבה אורבנית. מראות הצד ומצלמת הנסיעה לאחור מכסים שדה ראיה גדול לאחור, אך שדה הראיה לפנים אינו מושלם עקב קורות A מעט עבות. בסביבה אורבנית שומר יונדאי טוסון על איפוק, הוא אינו מתפרץ אך מספק קצב נסיעה סביר בין רמזורים. מחוץ לעיר המנוע מתפקד מצויין למרות שאינו החזק ביותר בסגמנט היום. במהלך המבחן שלנו הצליח מנוע ה- 2.0 הליטר של יונדאי טוסון להאיץ את הרכב מעמידה למאה קמ"ש תוך 12.2 שניות ולשמור על צריכת דלק ממוצעת של 10.6 ק"מ לליטר.

יונדאי טוסון - עיצוב מוחצן ואהוב על רבים

שיוט במאה קמ"ש נעשה בכ- 2,500 סל"ד מנומנמים שתורמים לשקט בתא הנוסעים. רק מעט רעשי כביש מצליחים לחדור פנימה עקב הצמיגים הגדולים והחתך הנמוך. לחיצה נחושה על דוושת התאוצה לשם עקיפה או עלייה תביא איתה המון רעשי מנוע שילוו בתחושה עצלה ומעט סרבנית אך קשה לומר שלטוסון החדש חסר כוח, הוא פשוט מרגיש מנומנם. על מנת לפלפל מעט את העניינים הוסיפו מהנדסי יונדאי מצב ספורט ששומר על סל"ד עבודה גבוה ומספק קצב נסיעה מעט יותר זריז, אם כי הרבה יותר רועש.

נוחות והתנהגות

בוגרת - זו המילה שמתארת את התנהגות הכביש של יונדאי טוסון החדש בצורה הטובה ביותר. הטוסון החדש מתנהג בצורה צפויה ובטיחותית והאלקטרוניקה ממהרת להתערב במקרה של אובדן אחיזה. ההגה קל וחסר תקשורת אך במצבי נהיגה דינמיים מצליח יונדאי טוסון להפגין אופי נסיעה מדוייק ומרוסן. כיול המתלים ביונדאי טוסון החדש טוב מאוד. המתלים רכים כיאה למכונית שייעודה להוביל נוסעים ומרבית השיבושים נבלעים בין הכביש למרכב ואינם מועברים לתא הנוסעים. ספיגת השיבושים טובה גם בשבילים כבושים, ולמרות מרווח גחון קטן יחסית העומד על 172 מ"מ ניתן לצאת ולטייל עם יונדאי טוסון בשטח קל.

סיכום

יונדאי טוסון החדש הינו אחד מרכבי הפנאי שטח הטובים בקבוצתו. למרות יחידת הנעה לא מבריקה, הטוסון איכותי ונעים לשהייה, שקט, נוח, ומרשים למראה. במחיר 178,900 ₪ היינו מצפים למצוא מעט יותר אבזור נוחות שיצדיק את התוספת במחיר מלבד הגג הפנורמי, וכמובן לקבל מערכות בטיחות אוטונומיות מתקדמות. יונדאי טוסון החדש מהווה אופציה טובה עבור מי שמחפש קרוסאובר מרווח, שימושי ובעל נוכחות.

יונדאי טוסון 2.0 סופרים אוטומט
מנוע בנזין 1,999 סמ"ק
הספק מרבי 155/6,200 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 19.6/4,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,475 מ"מ
רוחב כללי 1,850 מ"מ
גובה כללי 1,650 מ"מ
בסיס גלגלים 2,670 מ"מ
מרווח גחון 172 מ"מ
מיכל דלק 62 ליטרים
נפח תא מטען

1,478/488 ליטרים

משקל עצמי 1,540 ק"ג
מהירות מרבית 180 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש 11.8 שניות (יצרן)
קבוצת זיהום 13
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים
מחיר

178,900 ₪

יונדאי טוסון 2016