אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן...
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
פולקסווגן גולף היא לא פחות מאייקון מוטורי. היא מחליפתה של החיפושית המיתולוגית וצברה לעצמה במשך השנים שם נרדף לאיכות ותדמית בעולם הרכב. כבר 42 שנים שכ- 30 מיליון מכוניות גולף מתוצרת פולקסווגן מסתובבות על הכבישים ברחבי העולם. הדור השביעי והחדש של פולקסווגן גולף הוצג בתערוכת הרכב בפריז בשנת 2012 והביא עימו בשורה של איכויות חדשות, צריכת דלק משופרת, ועמידה בתקני זיהום אוויר מחמירים. פולקסווגן גולף משווקת בישראל עם שני מנועים ושתי רמות אבזור. לגולף מחיר יקר יותר מרוב הגרסאות הבכירות של המשפחתיות המוצעות כיום בשוק והיא מוצעת במחיר התחלתי של 129,900 ₪ לגרסת ה- 1.4 ליטר TSI ברמת אבזור טרנדליין, עד למחיר של 144,900 ₪ לגרסת ה- 1.4 ליטר TSI ברמת אבזור קומפורטליין הנבחנת (להוציא הדגמים הספורטיביים גולף GTI וגולף R).
עיצוב
הדור השביעי של פולקסווגן גולף לא נראה שונה מאוד מהדור השישי והעיצוב נותר מכובד ושמרני. מעצבי הגולף ניסו לשמור על נוסחה מדוייקת שתשמור על קשר ישיר עם השושלת המשפחתית של המותג בכלל ושל הדגם בפרט, על מנת לא לאכזב מיליוני אוהדים בעולם. קווי העיצוב התחדדו, מלפנים נוספה תאורת יום ייעודית ומאחור בולטים זוג פתחי פליטה. למרות צבעו השחור של רכב המבחן מתבלט הגג הפנורמי ומוסיף לא מעט מבחינה עיצובית. רק חישוקי הסגסוגת בקוטר 16 אינץ' והצמיגים בעלי החתך הגבוה פוגעים מעט בתחושה הספורטיבית שהגולף דור שביעי מנסה לשדר. מידותיה של הגולף אינן גדולות, אורכה 4,255 מ"מ, רוחבה 1,790 מ"מ, ובסיס גלגלים נמתח על פני 2,620 מ"מ. התוצאה אינה ייחודית אך הגולף דור שביעי בהחלט נאה, בוגרת, עדכנית וסולידית.
תא הנוסעים ואבזור
תא הנוסעים חושף שילוב צבעים נאה של שחור ואלומיניום. הישיבה הראשונה במושב הנהג חושפת מושב רך ונעים ותחושה אוורירית מאוד. מרכז הדשבורד מוטה אל עבר הנהג בזווית ולוח השעונים מתיישב בדיוק במרכז ההגה ומאפשר קריאה ברורה של כל הנתונים. איכות תא הנוסעים של פולקסווגן גולף דור שביעי היא מהטובות שיש במכונית משפחתית. אפשר לומר שזהו תא נוסעים משובח ונושק לרמות הפרימיום הבסיסיות. תא הנוסעים גדוש בחומרים רכים ונעימים למגע ומשטחי האלומיניום המוברש התוחמים את מערכת המולטימדיה ומעטרים את הדשבורד ואת לוח המחוונים מרגישים איכותיים מאוד. איכות ההרכבה גם היא מצויינת וברכב המבחן, שגמע 10,000 ק"מ, לא נשמע אפילו קרקוש אחד.
הנדסת האנוש של הגולף דור שביעי מצויינת. אין שום בעיה למצוא תנוחת נהיגה טובה, וכל המתגים נמצאים בהישג יד. רמת האבזור קומפורטליין מצויידת כאמור ברשימת אבזור עשירה. מערכת המולטימדיה המקורית של פולקסווגן מתפקדת מצויין, מצויידת במסך מגע בגודל 6.5 אינץ' וכוללת חיבורי USB ו- AUX. בנוסף תתפנקו במפתח חכם, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת עם פתחי מיזוג ליושבים מאחור, פקדי שליטה על מערכת השמע ומחשב הדרך בגלגל ההגה, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, בקרת שיוט, מראות צד מתקפלות חשמלית, חלון גג, חיישני גשם, מראה מרכזית מתכהה אוטומטית, כיוון גובה ותמיכת גב תחתון למושבים, ותאורה חיצונית לסביבת הרכב.
לאור המחיר, התחום הבטיחותי של הגולף מעט מאכזב. היא מצוידת בשבע כריות אוויר, עיגוני איזופיקס, כלל מערכות הבקרה והבלימה הסטנדרטיות, מערכת התראה מפני עייפות הנהג, וגם ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי, אך לצערנו היא אינה מצויידת באבזור בטיחות אקטיבי מתקדם.
מאחור שני מבוגרים ישבו בנוחות. גם בנסיעתינו הארוכה צפונה לא נשמעה אף תלונה מיושבי השורה האחורית ואלו נהנו מהנסיעה. גם נוסע מרכזי יכול לשבת בנוחות די טובה בגולף, למרות תעלת ההינע, אך לא לאורך זמן. שני מושבי תינוק יכנסו פה בקלות ומרווחי הראש והרגליים מספקים מאוד. תא המטען מציג נפח של 380 ליטרים, ובתכנון נכון לא התקשה לבלוע את ציוד הטיול של ארבעה מבוגרים. גובה שפת הטענה מצויין ומפתח התא רחב דיו. לשימושים יומיומיים תא המטען יותר ממספק ובמקרה הצורך ניתן להגדיל את נפחו ע"י קיפול גב המושבים בספסל האחורי וקבלת רצפת הטענה כמעט שטוחה.
יחידת הנעה
בחזית הגולף שוכן מנוע טורבו בנזין TSI בנפח 1,395 סמ"ק בעל הספק של 150 כ"ס המושג בטווח שבין 5,000 ל- 6,000 סל"ד ומומנט מירבי של 25.5 קג"מ המושג בטווח שבין 1,500 ל- 3,500 סל"ד. המנוע מצוייד במערכת ACT המכבה שני צילינדרים בזמן שיוט לטובת תצרוכת הדלק וצמצום פליטת המזהמים. תיבת ההילוכים רובוטית כפולת מצמדים מסוג DSG בת 7 מהירויות. צריכת הדלק הממוצעת עמדה על 14.5 ק"מ לליטר בזמן המבחן.
חווית נהיגה
ההתנהלות העירונית עם פולקסווגן גולף נינוחה ושקטה. ברגע שמתרגלים לפונקציית ה- Auto Hold היא פועלת מצויין ומקלה מאוד בפקקים וברמזורים. גם מערכת ה- Start/Stop מעודנת ודי חרישית. בכיוון מושב נהג נמוך שדה הראייה נפגם, וביחד עם קורות A עבות מתקבל שדה ראייה מוגבל. סף החלונות אינו גבוה ומספק שדה ראייה טוב לצדדים. מצלמת הנסיעה לאחור פועלת בצורה טובה מאוד גם בשעות החשיכה./p>
רכות מפנקת ותחושת ריחוף לא תקבלו מהדור השביעי של פולקסווגן גולף היות וכיול המתלים מעט נוקשה. בכבישים טובים ואפילו מעט משובשים תעביר הגולף אל הישבן תחושה מוצקה וטובה, אך בכבישים בעלי איכות ירודה ניתן להרגיש את ההתעסקות המרובה של המתלים, למרות שתא הנוסעים לא יזדעזע. רמת השקט בתא הנוסעים נשמרת גם במהירויות גבוהות, רעשי הכביש אינם מורגשים כלל ורעשי הרוח ישמעו מדי פעם, בייחוד בנסיעה עם רוחות צולבות.
כיול המתלים הנוקשה אינו מטיב עם נוחות הנוסעים, אך מטיב עם הנהג המחפש הנאה מנהיגה. בכבישים מפותלים המרכב של הגולף נותר מרוסן ולא מתקבלות זוויות גלגול גבוהות. הגולף מפתחת קצב נסיעה זריז, במיוחד במצב S הדינמי, ושומרת על תחושת ביטחון. הנאת הנהיגה עלולה להיפגם בעקבות ההגה החשמלי שאינו מעביר פידבק מהגלגלים הקדמיים, אך ניתן להגיד כי ההיגוי מדוייק ובטוח. את המיאוץ הקלאסי מעמידה ל- 100 קמ"ש ביצענו ב- 8.0 שניות בזמן המבחן, 2 מאיות השניה פחות מהצהרת היצרן. כדי לוודא שלא טעינו ביצענו את המדידה פעם נוספת.
סיכום
פולקסווגן גולף דור שביעי היא אינה המשפחתית המרשימה ביותר מבחינה עיצובית, היא אינה הנוחה ביותר, אינה המאובזרת ביותר, ובהחלט אינה הזולה ביותר. אבל בציון המשוקלל, תתקשו למצוא משפחתית פרקטית, מהנה, נאה, חסכונית, ואיכותית כמו הגולף. פולקסווגן גולף דור שביעי עושה את עבודתה נאמנה ועונה בדיוק על הפרמטרים הנדרשים ממכונית משפחתית. הדור השביעי של פולקסווגן גולף מוכיח מדוע הגולף הייתה ונשארה אמת המידה בסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות.
| פולקסווגן גולף 1.4 TSI קומפורטליין אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 1,395 סמ"ק |
| הספק מרבי | 150/5,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 25.5/1,500 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים DSG |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,255 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,790 מ"מ |
| גובה כללי | 1,437 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,620 מ"מ |
| מיכל דלק | 50 ליטרים |
| נפח תא מטען |
380 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,313 ק"ג |
| מהירות מרבית | 216 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש | 8.2 שניות (יצרן) |
| קבוצת זיהום | 4 |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים |
| מחיר |
144,900 ₪ |
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...
אלדר מנורי 27 נובמבר 2025
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025