מאזדה 3 עוברת מתיחת פנים

  • כתב: צבי לשץ
  • צילום: יצרן
  • 14 יולי 2016
  • 0 תגובות

מאזדה 3 המכונה ביפן מאזדה אקסלה, עברה מתיחת פנים שנחשפה כעת באופן רשמי ומשווקת החל מהיום ביפן. מתיחת הפנים של מאזדה 3 כוללת עיצוב משודרג קלות, אבזור חדש ועדכון היצע המנועים. צריך עין חדה על מנת לזהות את ההבדלים בין הדגם היוצא לדגם החדש. הפגוש הקדמי קיבל פנסי ערפל ופתחי יניקה מוגדלים, ומסגרת הכרום סביב שבכת הקירור הקדמית משיקה כעת ליחידות תאורת LED אדפטיביות. מראות הצד קיבלו נורות מחוונים בטכנולוגיית LED, ומאחור דבר לא השתנה למעט ספויילר קטן על שפת תא המטען בגרסת הסדאן.

מאזדה 3 החדשה

גם תא הנוסעים נותר כמעט זהה לקודמו, אך רמות האבזור הגבוהות יקבלו כעת בלם חניה אלקטרוני, מה שהביא לשינוי הקונסולה שבין המושבים. רשימת האבזור בתא הנוסעים נותרה זהה אך במאזדה טוענים לשיפור התצוגה העילית שהפכה חדה, צבעונית ובהירה יותר. בנוסף תצוייד רמת האבזור הבכירה במושב נהג חשמלי בעל 10 אפשרויות כיוון וזכרונות.

מאזדה 3 החדשה

אבזור הבטיחות במאזדה 3 השתדרג וכעת מצוייד הדגם המעודכן בין היתר בתאורת LED אדפטיבית, מערכת בלימה עירונית עם תמיכה בנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת מניעת סטייה מנתיב הנסיעה כולל תיקון היגוי אקטיבי, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה צולבת מאחור, ומערכת לזיהוי תמרורי תנועה.

חידוש בולט במסגרת מתיחת הפנים של מאזדה 3 הוא מערכת ה- G-Vectoring Control השולטת בתגובות המנוע על פי הפקודות שמקבל ההגה וכך למעשה מקבלת המערכת שליטה רבה יותר על הכוחות האורכיים והרוחביים הפועלים על הרכב ומספקת נסיעה מעודנת יותר. בנוסף טוענים במאזדה כי המערכת תשרה יותר ביטחון אצל הנהג ותסייע בנסיעה יומיומית ובתמרוני חירום.

מאזדה 3 החדשה

מנועי הבנזין בנפח 1.5 ליטר ו- 2.0 ליטר המשווקים בישראל עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית נותרו ללא שינוי וימשיכו לשרת גם את הדגם המעודכן. בשווקים אחרים תוצע מאזדה 3 גם עם מנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר, מנוע טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטר עם אופציה להנעה כפולה, ובגרסה היברידית המבוססת על מכלולי ההנעה של טויוטה פריוס. לדעתנו יהיה מעניין אם הגרסה ההיברידית של מאזדה 3 תגיע בעתיד גם לישראל. כל המנועים ישודכו לתיבת 6 הילוכים ידנית או אוטומטית מלבד גרסת ההייבריד שמקבלת תיבת הילוכים רציפה. בנוסף טוענים במאזדה כי הצליחו להפחית את רעשי מנוע הדיזל ולהביא לפעולה חלקה, נעימה וזריזה יותר של לוגמי הסולר בזכות תכנון מחדש של מערכות הזרקת הדלק וניהול הטורבו.