וידאו: מרצדס 2017 C450 AMG במבחן דרכים: זאב בעור כבש

  • כתב: יעקב גשייד
  • צילום: אילן אשל
  • 02 פברואר 2017
  • 0 תגובות

מרצדס C קלאס כבר מזמן לא משמשת כגרסת הכניסה למותג הפרימיום הגרמני, אך שנים ארוכות היוותה "המרצדס הכי קטנה" בהיצע. במחירה, היו מכוניות מנהלים מרווחות ומאובזרות ממנה, אך לקוחותיה היו אלה שחשקו בסמל הנכון במחיר "נגיש". האבולוציה עשתה את שלה וכיום דגמי המשפחתיות הגדולות של מותגי היוקרה מרווחות יותר, מאובזרות יותר, ועובדות קשה כדי להצדיק את תג המחיר הגבוה. בעידן הנוכחי בו נהגים מעדיפים תנוחת נהיגה גבוהה וקרוסאוברים מעוצבים, התחרות על ליבו של הלקוח קשה מתמיד.

סרטון מרצדס C450 AMG במבחן דרכים

מרצדס C450 AMG
יתרונות   תא נוסעים, ביצועים, עיצוב
חסרונות   מחיר, לא מספיק מערבת בנהיגה

למשפחת ה- C קלאס גרסאות רבות. החל מגרסת כניסה המצויידת במנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר ומשאירה עודף מ- 300,000 ₪, דרך גרסאות 2.0 ליטרים בהספק של עד 211 כ"ס, ועד לגרסת C63 AMG הפרועה עם 510 סוסים שלוחי רסן המאיצים אותה מעמידה למאה קמ"ש תוך 4.0 שניות. האחרונה דורשת מעל 700,000 ₪ וזוג ידיים מיומנות כדי לשלוט בה. בקו התפר בין הגרסאות השפויות לגרסת הקצה נמצאת מרצדס C450 AMG אותה לקחנו למבחן דרכים ווקאלי במיוחד המכריע האם היא משתייכת למשפחת האצולה האמיתית או רק מחללת את שילוש האותיות הקדוש AMG.

OMG!

שילוש האותיות AMG ריגש מאז שנות השמונים של המאה הקודמת את חובבי הספורט המוטורי. זו חטיבת הביצועים של מרצדס ותפקידה בין היתר לפתח רכבים עבור קבוצות המרוצים של המותג. הסדנה מפתחת גרסאות ביצועים על בסיס הדגמים הסדרתיים של היצרן משטוטגרט, ומוסיפה להם הרבה פלפל עם מנועים חזקים, כיול מתלים ייעודי, ובלמים מחוזקים המספקים בלימה נחושה בכניסה מהירה לפניות ובכביש המפותל - אזור המחייה האידיאלי לגרסאות ה- AMG.

מרצדס C450 AMG

עיצוב ונוחות - פינוק בקצב שלך

מרצדס C450 AMG מלאה נוכחות ספורט-אלגנטית. היא נראית מעולה כמו שאר אחיותיה לסדרה ומוסיפה מוטיבים מלאי חן שקשה לפספס. חזית הרכב כוללת גריל "יהלומים" מרהיב הנושא בגאון את הסמל הכוכב המפורסם, ויחידות התאורה משתלבות באלגנטיות וכוללות תאורת יום מרשימה מסוג LED. הפגושים מוסיפים נופך ספורטיבי עם כונסי אוויר מגודלים וקרביים. מהצד ניתן להבחין בקווי מתאר מודגשים הנמתחים לאורך הדלתות ומחמיאים לגזרתה התמימה. רק חישוקים מיוחדים בקוטר 18 אינץ' מרמזים שהיא מגיעה למאה קמ"ש לפני שתבינו באיזה דגם מדובר. כשהמכונית תעקוף אתכם תגלו שחלקה האחורי מספר הכל באמצעות צמד מפלטים מפוצלים הממוקמים בדיפיוזר ספורטיבי ויודעים להפיק סימפוניה מוסיקלית רועמת. הפנסים האחוריים מרשימים וכוללים תאורת LED, ועל דלת תא המטען תוכלו להבחין במיני ספויילר עדין להשלמת מראה אווירודינמי.

מרצדס C450 AMG

החגיגה נמשכת גם בתא הנוסעים. תחושת פרימיום מורגשת בכל פרט ואיכות החומרים וההרכבה משובחים. גם כאן נע העיצוב במנעד לולייני של ספורט-אלגנט עם תפרים אדומים השזורים לאורך הדשבורד, הדלתות, המושבים וההגה. לחימום האווירה מצטרפים גם צמד דוושות פלדת אל-חלד מחוררות, לוח מחוונים משובץ בהשראת דגל מרוצים, וחגורות בטיחות אדומות שיהדקו את אחיזתם עם הרתימה. המושבים במרצדס C450 AMG נוחים ומפנקים מאוד, ממש מחלקה ראשונה. הם נראים מעולה, מרופדים בעור נאפה משובח ומאפשרים אינספור אפשרויות כוונון עם זיכרונות ואפילו בחירת עומק מושב. בסיוע הגה מתכוונן חשמלי מובטחת תנוחת נהיגה אופטימלית לכל נהג. המושבים האחוריים גם הם נוחים מאוד ומספקים נוחות מרבית לזוג נוסעים שייהנו מפתחי מיזוג, משענת יד, מחזיקי כוסות ושקע טעינה. המושב האמצעי לא נוח וחסר מרווח רגליים בשל תעלת הינע גבוהה.

ההגה הספורטיבי קטום בתחתיתו, נעים לאחיזה וכולל כפתורים לשליטה על מגוון המערכות. עם חשיכה, מציגה המכונית מגוון גווני תאורה נעימים בעוצמה משתנה, וספי הכניסה המוארים יוצרים אווירה אקסלוסיבית. הקונסולה המרכזית עוטה דיפון דמוי עץ ומציגה סימטריה נעימה לעין עם שלושה פתחי מיזוג גדולים בעיטור כרום, ומעליהם מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 7 אינץ' הנשלטת על ידי פקדים או משטח רב-מגע אינטואיטיבי הממוקם בין המושבים. השליטה על המערכות השונות קלה, ולאחר הסתגלות קצרה ניתן למצוא מספר דרכים להגיע לתפריט הרצוי. לרוחב הדשבורד העשוי חומרים רכים ונעימים למגע, בולט שעון אנלוגי אלגנטי העשוי אלומיניום מוברש ומוסיף לתחושת היוקרה. מערכת השמע מבית Burmester כוללת 13 רמקולים ומספקת חווית שמע מדהימה שתנעים את זמנם של הנוסעים בשיוטים ארוכים.

מרצדס C450 AMG

מרצדס C450 AMG מיועדת לנסיעה יומיומית, וככזו היא שימושית וכוללת תאי אחסון נוחים ומספקים. בדלתות, בין המושבים ובתא הכפפות מצאנו מקום לבקבוק שתיה, לסמארטפון ולארנק. תא המטען בנפח 480 ליטרים מספק בהחלט והוא כולל ווים לתליית שקיות מהסופר, תאי צד מרושתים לחפצים קטנים וידית לקיפול מושבים במידת הצורך להגדלת נפח ההטענה.

ביצועים - חברבורות הנמר

אנחנו נתחיל מהסוף. תמצאו לכם עורך דין נמרץ וסבלני שיוכל להבין למה בפעם האלף חזרתם על הטעות הזו. מרצדס C450 AMG היא מכונית חדה ונושכת שמפתה את הנהג לנהוג מהר, ומצד שני לא תשחרר את בלם החניה עד שכולם לא יהיו חגורים. היא תאפשר לכם להגביל מהירות אבל תסלח לכם מהר מאוד אם גם הפעם לא עמדתם בפיתוי ותשחרר את הרסן. היא מושכת עיניים וגם אוזניים, ותאתגר אתכם בשמירה על רשיון הנהיגה שלכם.

מרצדס C450 AMG מצוידת במנוע בנזין V6 בנפח 3.0 ליטרים המפיק 367 כ"ס בעזרת צמד מגדשי טורבו, ומומנט מרבי של 53 קג"מ. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים המעבירה את הכוח לארבעת הגלגלים ביחס 33:77 לטובת הציר האחורי לשיפור חווית הנהיגה. בואו נצא לדרך כדי לבדוק איך כל זה מתורגם לנהיגה ועד כמה היא מצדיקה את אותות הגבורה - AMG.

לחיצה על כפתור ההתנעה מעירה בנביחה את המנוע הבשרני. חגירת חגורות הבטיחות, הידוק קצר, ואפשר לשלב להילוך נסיעה ממוט ההילוכים הממוקם מאחורי ההגה. עם מומנט של 53 קג"מ מתקבל כוח זמין וליניארי הדוחף את המכונית בנחישות. האצות בכל מהירות נענות מיידית.

מרצדס C450 AMG

מרצדס C450 AMG מאפשרת בחירה בין ארבעה מצבי נהיגה לכל מצב רוח. אם נחה עליכם רוח קרבית, תבחרו במצב ספורט+ בו הכל יתחדד וכולם ישמעו על כך. ההגה יתקשח ויקבל משקל כבד יותר, המתלים יתהדקו, החלפות ההילוכים יתרחשו אי-שם במעלה הסל"ד ומערכת הפליטה תשאג באושר. בעזיבת גז בסל"ד גבוה, יבקעו פיצוצים מבוקרים שיגרמו לכם לחיוך טיפשי, ולעוברים ושבים להרים את העיניים מהסמארטפון ולוודא שהסביבה בשליטה. מצב נהיגה קומפורט יאפשר לכם לגמוע קילומטרים רבים בנוחות וללמוד להעריך את תיבת ההילוכים החלקה והזריזה. ההגה חוזר למשקלו הרגיל, הבולמים נמתחים ושקט מבורך אופף את תא הנוסעים. בידוד הרעשים מושלם ורעשי רוח לא נוכחים. מצב הביניים ספורט מציע פשרה טובה ביניהם ומתאים למירב הנסיעות, ומצב אקו יעשה הכל כדי לחסוך בדלק ולשמור על הסביבה.

המכונית שמחה להיכנס לפניות וקשה לגרום לה לאבד אחיזה באספלט. בכל מהירות וכמעט בכל תנאי הדרך תגלו טיל בליסטי שגר-ושכח. תסמנו את המטרה, היא כבר תגיע לשם. אין צורך בריענון כללי נהיגה ספורטיבית כדי להניע אותה במהירות מרשימה. היא משדרת לך שאתה יכול לסמוך עליה והיא אכן מקיימת את ההבטחה. מרצדס C450 AMG אוחזת באספלט כמגנט ובולעת קילומטרים מאתגרים בקלילות מרשימה. כניסה מהירה לסיבוב יכולה לגרום להיגוי יתר, והדרך לשעשועי זנב עם בקרת יציבות מנותקת חלקית, די קצרה. הבלמים חזקים ומספקים נשיכה חזקה ולא מאבדים מיכולתם גם בעומס. רוב הנהגים ייהנו מהאחיזה הפנומנלית, אך חובבי הגה אמיתיים יבקשו עוד תקשורת מההגה, מידע יותר מדוייק על המתרחש באספלט, וגם עונש של איבוד אחיזה קל כשהריכוז נעלם לרגע. אפשר לאהוב ואפשר שלא, אבל מרצדס C450 AMG בעלת קסם מיוחד.

מרצדס C450 AMG בהחלט ראויה לענוד תגי AMG רבי-רושם. היא עושה זאת בסולידיות ועונדת אותם בגאווה רק על הכנפיים הקדמיות. על החישוקים והקליפרים תוכלו למצוא תגי AMG נחבאים. כפי שהבנתם, זוהי גרסת ביניים לוהטת וחלק ניכר מהמכלולים דומים לגרסת הקצה, אך המנוע עצמו לא נבנה בידי מהנדסי סדנת AMG והחתימה המפורסמת על בלוק המנוע נעדרת.

מרצדס C450 AMG

צריכת דלק – שותה ומעשנת

כמו בכל מנוע טורבו, אם תשתמשו בו יותר מדי הוא יחוש צמא. כדי לקבל את מלוא התפוקה דורש המנוע בנזין אוקטן 98 ריחני ואיכותי. צריכת הדלק הממוצעת בימי המבחן המאומצים עמדה על כ- 6 ק"מ לליטר אך בנסיעה בינעירונית רגועה הצלחנו לראות בצג מחשב הדרך כ- 10 ק"מ לליטר. דרגת זיהום האוויר הינה 15 מתוך 15.

עלויות אחזקה

רכישת רכב יוקרה אינו עסק זול ואחזקתו לא פחות. מרצדס C450 AMG משווקת עם שנתיים אחריות מלאות. טיפולים מתבצעים אחת לשנה או כל 20,000 ק"מ. מחיר הטיפול ראשון במוסך היבואן עומד על 1,047 ₪, מחיר הטיפול השני 2,076 ₪, וטיפול שלישי יעלה 3,210 ₪. כדאי לכם להישמר מפגיעה בפנס הקדמי, שכן החלפתו תעלה לכם 10,490 ₪. מחיר פנס אחורי עומד על 2,000 ₪ והחלפת מראת צד קומפלט עולה 6,844 ₪. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21, ללא שלילת רשיון וללא תביעות עבר, יעלה כ- 27,000 ₪ לשנה. כל המחירים כוללים מע"מ.

בטיחות

בשנת 2014 התייצבה מרצדס C450 AMG למבחן הבטיחות של ארגון EuroNcap וגרפה ציון מקסימלי של 5 כוכבי בטיחות. היא קיבלה ציון של 92% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 77% בהגנה על הולכי רגל, ו- 70% עבור מערכות עזר לבטיחות. אבזור הבטיחות במרצדס C450 AMG עשיר וכולל בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת סיוע לזינוק בעלייה, חיישני חניה מלפנים ומאחור, מצלמת נסיעה לאחור, עיגוני Isofix במושבים האחוריים, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לתיקון סטייה מנתיב, התרעה על שטחים מתים, מערכת לזיהוי מוקדם של מצבי חירום, פנסים קדמיים אדפטיביים למניעת סנוור תנועה נגדית, מערכת זיהוי תמרורים, מערכת עזר לחניה, מערכת התרעה על סכנת התנגשות מלפנים, ומערכת המנטרת את ערנות הנהג. כל מערכות הבטיחות האקטיביות פעלו כמצופה במהלך ימי המבחן.

מרצדס C450 AMG

תמורה למחיר

כשהייתי ילד קט, שאלתי את אמי האם חמישה שקלים זה יקר. "תלוי עבור מה" ענתה בסבלנות אופיינית. מרצדס C450 AMG היא מכונית שרוכשים מהלב, לא מההיגיון. לחלום אין מחיר, למרצדס הזו דווקא כן. היא נושאת תג מחיר יקר אבל תלוי למה ולמי. אם האותיות AMG אומרות לכם משהו ויש לכם 525,000 ₪, תגלו מכונית מנקרת עיניים ואוזניים עם ביצועים מדהימים ורשימת אבזור נדיבה הכוללת בין היתר גג שמש נפתח ופנורמי בחלקו האחורי, חישוקים מעוצבים, מושבי עור מחוממים עם זכרונות, מערכת מולטימדיה מעולה, מערכת סאונד משובחת, מראות צד מתקפלות חשמלית, ומפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח. לסיכום, אם אתם ממהרים בין הפגישות, אבל לא רוצים לשדר אימפולסיביות גם בעסקים, תמצאו במרצדס C450 AMG בת זוג שובבה שיודעת בדיוק מה אתם מחפשים.

תודה לגידי קרונין מפרודרייב על העזרה בהכנת הכתבה.

מרצדס C450 AMG
מנוע טורבו בנזין 3.0 ליטר
הספק מרבי משולב 367/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 53/2,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 4,702 מ"מ
רוחב כללי 1,810 מ"מ
גובה כללי 1,429 מ"מ
בסיס גלגלים 2,840 מ"מ
מיכל דלק 66ליטרים
נפח תא מטען

480 ליטרים

משקל עצמי 1,690 ק"ג
מהירות מרבית 250 קמ"ש (מוגבלת אלקטרונית)
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 4.9 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 9.8 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 6 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 15
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2014)
מחיר

525,000 ₪

מרצדס C450 AMG 2017