אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן...
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
מיצובישי ספייס סטאר הגיעה ארצה לראשונה בשנת 2013 ולמרות עיצוב חיצוני אנמי ותא נוסעים פשוט, הצליחה לנגוס בפלח שוק מכובד בקטגוריית המכוניות הקטנות. כעת, לאחר תקופה בה הופסק שיווקה בהמתנה לדגם המעודכן, הגיעה מיצובישי ספייס סטאר לישראל לאחר מתיחת פנים ומקצה שיפורים. למבחן הדרכים שלנו התייצבה גרסת הפרימיום הבכירה בהיצע.
| מיצובישי ספייס סטאר | |
|---|---|
| יתרונות | נוחות נסיעה, קלות התמרון בעיר |
| חסרונות | בידוד רעשים, תחושה זולה |
מידותיה החיצוניות של הספייס סטאר מציבות אותה בין קטגוריית מכוניות המיני לסופר מיני. אורכה 3,795 מ"מ, רוחבה 1,665 והיא מיתמרת לגובה 1,505 מ"מ. אורך בסיס הגלגלים עומד על 2,450 מ"מ.
עיצוב ונוחות
ניכר כי מעצבי מיצובישי התמקדו בעדכון החזית והאמת היא שהצליח להם. במסגרת מתיחת הפנים קיבלה מיצובישי ספייס סטאר גריל קדמי בדוגמת יהלומים עם מסגרת כרום עבה, מעליו נמצא מכסה מנוע עם בליטת כוח מודגשת, והפגוש זכה לעיטור כרום הבולט למרחקים ותוחם את פנסי תאורת היום. רכב המבחן ברמת אבזור פרימיום מצוייד בפנסי בי-קסנון המשדרגים את החזית הנאה אף יותר. מהצד מיצובישי ספייס סטאר לא מבריקה ומציגה גלגלים קטנים מדי ולא פרופורציונליים למרכב, ודלתות שטוחות ופשוטות ללא מוטיבים עיצוביים. רק החישוקים הקלים שגם הם חלק מרמת האבזור פרימיום מוספים חן. מאחור בולטים חלונות ושמשה אחורית כהים, ספויילר גדול, ופנסי לד נאים.
כניסה לתא הנוסעים מבהירה כי כאן הושקעה פחות תשומת לב. כל החומרים המרכיבים את התא פשוטים ובסיסיים, אין דיפון בד בדלתות, והשטיח העוטף את הרצפה חתוך בגסות. בנוסף בלט כיסוי כרית האוויר בצד הנוסע העשוי מחומר במרקם ובגוון שונה משאר הדשבורד. למרות השימוש בחומרים פשוטים, הכל מקובע היטב למקומו ולא נשמעו קרקושי פלסטיקה במהלך המבחן. במיצובישי דאגו כי האלמנטים איתם בא הנהג במגע תכוף ירגישו איכותיים. גלגל ההגה וידית ההילוכים מחופים עור, ומנופי האיתות והמגבים מסיביים ונוחים לשימוש. הריפודים הבהירים וקו החלונות הנמוך תורמים להרגשה אוורירית ומחזקים את תחושת המרחב במושבים הקדמיים. המושבים עצמם פשוטים, שטוחים ונעדרי תמיכה לירכיים או למותניים, ועל כיוון גובה המושבים הקדמיים ויתרו במיצובישי. קיימת אפשרות לשינוי זווית בסיס המושב אך בלתי אפשרי לבצע זאת כשהדלת סגורה עקב קרבת המושב לדלת.
בבסיס הקונסולה המרכזית 2 מחזיקי כוסות, תא נוסף לחפצים כגון ארנק וטלפון נייד, שקעי מדיה ומתח 12V, ותא ייעודי למפתח החכם של מיצובישי ספייס סטאר. תא הכפפות קטן ואינו מואר, והתא הפתוח שמעליו חסר דיפון שימנע את תנועת החפצים המונחים בו במהלך הנסיעה. קיימים תאים לבקבוקים בדלתות הקדמיות אך הם לא יתאימו לבקבוקים בגודל ליטר וחצי. לטובת הנוסעים מאחור הותקן מחזיק כוסות יחיד בקונסולה שבין המושבים הקדמיים. למיצובישי ספייס סטאר 4 חלונות חשמל ולחלון הנהג אפשרות פתיחה אוטומטית בלחיצה אחת.
המעבר למושב האחורי חושף באופן מוזר דיפון דלתות שחור לחלוטין בשונה מזה המשלב פלסטיק בהיר בדלתות הקדמיות. בסיס המושב האחורי קצר, שטוח ומרגיש כספסל, ולכן יהיה פחות נוח לנוסעים אך יקל על עגינת מושבי בטיחות לילדים. החלונות והשמשה האחורית הכהים גורמים לתחושה מעט קלסטרופובית למרות שהמרווח מאחור טוב. הכניסה למושב האחורי של הספייס סטאר קלה ונוחה אך היציאה פחות מוצלחת עקב קורת המרכב האמצעית (B) המאלצת את הנוסעים להניף את כף הרגל גבוה מעל לחיפוי הפלסטיק בבסיסה.
נפח תא המטען עומד על 235 ליטרים. שילוב של מפתח צר וסף הטענה גבוה יוצרים תא מטען עמוק שיאלץ אתכם להעמיס את הקניות השבועיות שלכם בשכבות. חסרים ווי תליה לשקיות או יכולת לעגן את המטען בעזרת רשת או פתרון אחר. המושבים האחוריים מתקפלים באמצעות משיכת ידית מתוך תא המטען אך אינם יוצרים רצפה שטוחה עם תא המטען. השטיח בתא המטען מסתיר את הגלגל החלופי והפח סביבו לא צבוע בצבע הרכב ומשדר תחושת חסכון ודלות.
מיצובישי ספייס סטאר פשוטה וקלה לתפעול. דגם הפרימיום שהתייצב למבחן מצוייד במערכת כניסה והתנעה ללא מפתח המתופעלת בפשטות בעזרת כפתור גדול בדלת הנהג לפתיחת הרכב וכפתור התנעה גדול משמאל להגה. על גלגל ההגה פקדים לשליטה על הדיבורית, מערכת השמע ובקרת השיוט. מחשב הדרך בלוח המחוונים פועל באמצעות לחצן על גבי הלוח ולא מומלץ להשתמש בו בזמן נהיגה. בקרת האקלים אינה מפוצלת ותפעולה פשוט בזכות הכפתורים הגדולים. ברכב המבחן הותקנה מערכת מולטימדיה (אופציה בתוספת תשלום) מסוג Connected car של כלמוביל היבואנית הכוללת אפליקציות לחניה, ניווט באמצעות אפליקציית Waze, מצלמת נסיעה לאחור, אפליקציית שירות של היבואן, וספר רכב דיגיטלי.
נוחות הנסיעה העירונית של מיצובישי ספייס סטאר טובה, היא מצליחה לשכך ביעילות את רוב מפגעי הכביש ומתקשה להתמודד רק עם מספר גדול של שיבושים ברצף. פעולת המתלים מייצרת רעש המורגש היטב בתא הנוסעים ומצטרף לשאון המנוע המלווה את הנסיעה. מחוץ לעיר פחות נוח בספייס סטאר, היא לא מתמודדת היטב עם כביש גלי או שיבושים רוחביים כמו פסי האטה וחיבורים בין גשרים. כבישים מחוספסים ומשובשים שאינם סלולים היטב גורמים לוויברציות במרכב ותנועות נדנוד בלתי פוסקות מצד המתלים. עוד מורגשים רעשי רוח וצמיגים בתא הנוסעים, אולם בשיוט במאה קמ"ש המנוע שקט ופועל ב- 2,000 סל"ד בלבד.
ביצועים
מיצובישי ספייס סטאר מצויידת במנוע 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר המפיק 80 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט של 10.8 קג"מ ב- 4,000 סל"ד. התאוצה מעמידה למאה קמ"ש נמשכת 12.8 שניות והמהירות המרבית עומדת על 173 קמ"ש. למנוע משודך גיר אוטומטי רציף עם מצב L לטובת בלימת מנוע בירידות, ומצב S לשמירה על המנוע בתחום היעיל בנהיגה נמרצת. הספייס סטאר מרגישה זריזה ממה שמספרים הנתונים, יתכן ובזכות משקלה הנמוך העומד על 845 ק"ג בלבד. הגיר פועל היטב בתאוצות מתונות בעיר וחושף את אופיו הרציף בעיקר מחוץ לעיר, בעליות ארוכות או בעקיפות תחת עומס, שם הוא מחזיק את המנוע בסל"ד גבוה זמן ממושך ומייצר רעש בתא הנוסעים. בהמתנה לרמזור ובפקקים מורגשות רעידות מוחשיות שאפיינו בעבר מנועים בעלי שלושה צילינדרים.
למיצובישי ספייס סטאר היגוי חשמלי המקל מאוד על החיים בעיר בזכות רדיוס סביב קטן וזווית פניה גדולה של הגלגלים. בשיוט מחוץ לעיר מורגש חוסר מרכוז סביב מרכז ההגה ונדרשת פעילות מייגעת של כיוון ההגה גם בכביש ישר. התנהגות הכביש לא מצטיינת. המתלים הרכים שתרמו לנוחות, מייצרים זוויות גלגול גדולות בעיקולים ובפניות חדות, וחסרונה של תמיכת צד במושבים מורגש במיוחד במצבים אלה. בכבישים מפותלים ההיגוי הארוך מצריך תנועות ידיים רבות ומאמץ מצד הנהג. בלימה או מהמורה במהלך פניה מהירה מערערת את האחיזה ופוגעת בתחושת הביטחון של האוחז בהגה. עם זאת, יש לזכור כי לא מדובר במכונית ספורטיבית אלא במכונית עירונית בסיסית. בנהיגה מנהלתית ושגרתית, מיצובישי ספייס סטאר יציבה למדי, האחיזה טובה והתנהגות הכביש צפויה.
צריכת דלק
צריכת הדלק של מיצובישי ספייס סטאר במהלך המבחן עמדה על 13.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. בתוך העיר מדדנו צריכה של 11.9 ק"מ לליטר ומחוץ לעיר נרשמה צריכה של 15.2 ק"מ לליטר. המבחן כלל גם נסיעה מאומצת, אך בשימוש שגרתי צריכת הדלק צפויה להשתפר. מיכל דלק של 35 ליטרים אמור לספק טווח נסיעה של כ- 500 ק"מ.
עלויות אחזקה
מיצובישי ספייס סטאר מגיעה עם 3 שנות אחריות או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 20,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 575 ₪, מחיר הטיפול השני 929 ₪, ומחיר הטיפול השלישי 846 ₪. מחיר פנס קדמי עומד על 2,223 ₪, מחיר מראת צד עומד על 1,287 ₪, ועלות פנס אחורי עומדת על 1,860 ₪. ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21, ללא שלילת רשיון וללא תביעות עבר, יעלה כ- 5,176 ₪ לשנה. כל המחירים כוללים מע"מ.
בטיחות
מיצובישי ספייס סטאר עברה את מבחן הבטיחות של ארגון EuroNcap בשנת 2013 וסיימה אותו עם ציון של 4 כוכבי בטיחות מתוך 5. הספייס סטאר קיבלה ציון של 90% בהגנה על מבוגרים, 72% בהגנה על ילדים, 73% בהגנה על הולכי רגל, ו- 55% עבור מערכות עזר לבטיחות. ציוד הבטיחות במיצובישי ספייס סטאר כולל 6 כריות אוויר, מערכת סיוע לזינוק בעלייה, חיבורי isofix לעיגון מושבי בטיחות במושב האחורי, ואפשרות לנטרול כרית האוויר של הנוסע באמצעות מפתח.
בנוסף מותקנת מערכת מובילאיי מדגם 630 לסיוע במניעת תאונות דרכים. המערכת מספקת התרעות ויזואליות וקוליות על סטייה מנתיב הנסיעה, קרבה מסוכנת לרכב מלפנים ואי שמירת מרחק, סכנת פגיעה בהולכי רגל ורוכבי אופניים (באור יום בלבד), זיהוי תמרורים, והתרעה על חריגה מהמהירות המותרת בהתאם לתמרורים במסלול הנסיעה.
תמורה למחיר
מיצובישי ספייס סטאר ברמת אבזור פרימיום הבכירה נמכרת במחיר 82,900 ₪ ומציעה רשימת אבזור נדיבה הכוללת בין היתר פנסי בי-קסנון, חישוקים קלים, מפתח חכם, חיישני גשם, בקרת שיוט, הגה מחופה עור, ובקרת אקלים. האבזור הנדיב של דגם הפרימיום מרגיש כניסיון "לאפר" את הספייס סטאר כדי לטשטש את היותה מכונית פשוטה המעניקה תחושה מיושנת.
בסעיפי התנהגות הכביש, העידון, בידוד הרעשים, ואיכות תא הנוסעים, מתקשה הספייס סטאר לספק את הסחורה ומרגישה פשוטה ומיושנת לעומת מכוניות כגון יונדאי i10 ושברולט ספארק, והפערים גדלים בהשוואה למכוניות סופר מיני כגון סיאט איביזה הנמכרת במחיר דומה. כבת לוויה עירונית מבצעת הספייס סטאר עבודה טובה בזכות קלות התמרון ונוחות הנסיעה שהם יתרונותיה הבולטים. כמו כן, תא הנוסעים מרווח יחסית למכונית מיני. תמורת 71,900 ₪ תוכלו לרכוש את הספייס סטאר ברמת אבזור אינסטייל ללא פנסי קסנון, חישוקים קלים ומפתח חכם, וזו לדעתנו בחירה הגיונית יותר המעניקה תמורה טובה למחיר.
| מיצובישי ספייס סטאר פרימיום | |
|---|---|
| מנוע | בנזין 1.2 ליטר |
| הספק מרבי משולב | 80/6,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 10.8/4,000 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית רציפה |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 3,795 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,665 מ"מ |
| גובה כללי | 1,505 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,450 מ"מ |
| מיכל דלק | 35 ליטרים |
| נפח תא מטען |
235 ליטרים |
| משקל עצמי | 865 ק"ג |
| מהירות מרבית | 173 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 12.8 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 22.2 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 13.5 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 3 |
| ציון בטיחות ENCAP | 4 כוכבים (2013) |
| מחיר |
82,900 ₪ |
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...
אלדר מנורי 27 נובמבר 2025
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025