יונדאי i30 טורר 2017 החדשה יוצאת לאור

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 22 פברואר 2017
  • 0 תגובות

יונדאי תחשוף בתערוכת ז'נבה את ה- i30 טורר, גרסת הסטיישן למשפחתית של יונדאי, ואחת המכוניות החשובות ביותר עבור היצרן הקוריאני בשוק האירופאי. גם בישראל יונדאי i30 טורר בעלת חשיבות אסטרטגית גדולה עבור כלמוביל היבואנית, והייתה מבין מובילות מהפכת הסטיישנים בישראל בתחילת העשור.

יונדאי i30 טורר

ליונדאי i30 טורר 2017 החדשה מראה חדש לחלוטין והיא אינה חולקת מאפיינים עיצוביים עם הדור הקודם. החזית נמוכה עם גריל גדול במוקד תשומת הלב, קו המותניים מודגש ותורם ליציבה השרירית, וקורת C האחורית משתפלת בחדות לאחור ויוצרת מראה מצודד וספורטיבי. יונדאי i30 טורר ארוכה ב- 245 מ"מ מגרסת ההאצ'בק ואורכה הכללי עומד על 4,585 מ"מ.

יונדאי i30 טורר

עיצוב תא הנוסעים של יונדאי i30 טורר זהה לגרסת ההאצ'בק ומציג הגה קטן, דשבורד גדול ונמוך, ומסך מגע מרכזי בגודל 8 אינץ' הניצב מעל פתחי המיזוג. גולת הכותרת של הטורר היא כמובן תא מטען מהגדולים בקטגוריה. נפחו 602 ליטרים או 1,650 ליטרים כאשר המושבים האחוריים מקופלים. לטובת הסדר והארגון, קיימים תאים נוספים מתחת לרצפת תא המטען.

יונדאי i30 טורר

היצע המנועים של יונדאי i30 טורר החדשה כולל מנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטר המפיק 110 כ"ס, וייתכן כי יגיע גם אלינו, נוכח התחרות המתגברת בתחום רכבי הדיזל בישראל. באגף הבנזין נמצאים שני מנועי טורבו חדשים מסדרת T-GDI של יונדאי, הראשון בעל שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר בהספק 120 כ"ס, ומעליו נמצא מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 1.4 ליטר המפיק 140 כ"ס. המנועים משודכים לתיבת 6 הילוכים ידנית או לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים.

מערך הבטיחות של יונדאי i30 טורר כולל מערכת בלימה אוטונומית אשר כאופציה תציע גם זיהוי הולכי רגל, מערכת לזיהוי רכבים בשטח המת, התרעה מפני תנועה חוצה מאחור, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, עמעום פנסים אוטומטי למניעת סנוור נהגים אחרים, ומערכת בקרת שיוט אדפטיבית הפעילה עד מהירות של 180 קמ"ש.