וידאו: שברולט קרוז 2017 החדשה במבחן דרכים

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: אילן אשל
  • 06 מרץ 2017
  • 1 תגובות

שברולט קרוז, המשפחתית הגלובלית של היצרנית האמריקאית, הוצגה לראשונה בשנת 2008 לאחר פיתוח משותף של חטיבות שברולט מכל קצוות הגלובוס. מאז הפכה שברולט קרוז לדגם הנמכר ביותר של היצרנית ולאחד הדגמים הנמכרים ביותר בעולם. בישראל הדברים התנהלו אחרת. שברולט קרוז הגיעה עם שילוב מנוע- גיר לא מוצלח שסבל ממחלות ילדות, הותיר רוכשים מאוכזבים, ויצר לשברולט קרוז תדמית של משפחתית עם בעיות אמינות.

סרטון מבחן דרכים שברולט קרוז 2017

שברולט קרוז
יתרונות   עיצוב, צריכת דלק, מרווח בתא הנוסעים
חסרונות   מוניטין, היעדר במערכות בטיחות מתקדמות

כעת מגיעה אלינו שברולט קרוז החדשה המבטיחה להיות אחת מהטובות, החזקות, והמאובזרת בקבוצת המשפחתיות, ועל הדרך להעניק לנהג ולנוסעים מעט קסם אמריקאי. מידותיה החיצוניות של הקרוז מציבות אותה בצמרת סגמנט המשפחתיות סדאן. אורכה 4,666 מ"מ, רוחבה 1,791 מ"מ, גובהה 1,458 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,700 מ"מ. למבחן הדרכים שלנו התייצבה גרסת הסדאן ברמת האבזור הבכירה פרימייר שמחירה עומד על 134,900 ₪.

שברולט קרוז 2017

עיצוב ונוחות

שברולט קרוז החדשה נראית מצוין. בחזית נמצאים צמד פנסים ארוכים וצרים עם תאורת LED ליום התוחמים את הגריל העליון. במרכז הפגוש גריל גדול נוסף עם מסגרת כרום עבה, ובתחתית, פתח אוורור נוסף עם עיטורי כרום בקצוות. מהצד ניתן להבחין בתפיחה מודגשת מעל הכנף הקדמית ובקו מותניים שרירי. גם החלק האחורי של שברולט קרוז כוחני ומציג מכסה תא מטען בולט ופגוש גדול. רכב המבחן ברמת אבזור פרימייר כולל חישוקי 17 אינץ' נאים ועיטורי כרום מודגשים למסגרת חלונות הצד.

עם פתיחת דלת הנהג קיבל אותנו ריח העור המדפן את תא הנוסעים, דבר לא שגרתי בקטגוריית המשפחתיות, התורם רבות לאווירה הטובה בתא הנוסעים. עיצוב תא הנוסעים מזכיר את שברולט מאליבו ואימפלה היקרות יותר. מול הנהג פרוס דשבורד רחב ונמוך, אשר חלקו מחופה עור. ההגה בשרני ומחופה עור המרגיש מעט מחוספס ופלסטי. לוח המחוונים קריא וברור, ובמרכזו מסך רחב המציג את נתוני מחשב הדרך. במרכז הקונסולה מסך מגע גדול המריץ את מערכת My link של שברולט, ותחתיו קונסולת בקרת אקלים בעלת כפתורים גדולים ונוחים לשימוש. קו החלונות נמוך במושבים הקדמיים ומכניס אור אל תא הנוסעים. במבט במראה המרכזית בולט המדף האחורי הגדול והראות מוגבלת עקב גג משתפל ושמשה אחורית קטנה. איכות החומרים טובה במרבית האזורים אך יורדת מקו הברכיים ומטה. רווחים מוגזמים נצפו בחלקים מסויימים, למשל בין ריפוד העור על הדשבורד לפאנל בקרת האקלים. צקצוקים ורעשי פלסטיקה לא נשמעו במהלך המבחן.

שברולט קרוז 2017

בבסיס הקונסולה המרכזית תא אחסון קטן, לצד ידית ההילוכים מחזיקי כוסות גדולים, ובהמשך תא פתוח נוסף ועמוק המתאים לארנק ולסמארטפון. מתחת למשענת היד הנוחה נמצא תא אחסון גדול ושימושי. תנוחת הישיבה בשברולט קרוז החדשה מעט נמוכה אך קל להגיע לתנוחה טובה בזכות כיוונון המושב החשמלי. המושבים הינם מהטובים בקטגוריית המשפחתיות. הם רחבים ורכים אך מציעים גם תמיכה הולמת, וברמת האבזור הגבוהה אף מחוממים. המושב האחורי מציע מרווחי כתפיים וברכיים טובים אך משלם את מחיר עיצוב הקופה החיצוני במרווח ראש אשר יאתגר נוסעים בגובה 1.80 מטר ומעלה. קו החלונות הגבוה מאחור מגביל את הראות עבור ילדים. הכניסה והיציאה נוחים בזכות דלתות גדולות ומפתח רחב. המושב המרכזי מאחור מוגבה, נוקשה ולא נוח בנסיעה ארוכה.

ההתמצאות בתא הנוסעים קלה ומהירה. מההגה ניתן לשלוט במערכת בקרת השיוט, במחשב הדרך ובדיבורית הבלוטות'. פקדים לשליטה על מערכת השמע ממוקמים בגב ההגה ודורשים הסתגלות מצד הנהג. למערכת המולטימדיה מסך מגע בגודל 7 אינץ' ומערכת הפעלה פשוטה וקלה לתפעול. מצלמת הנסיעה לאחור המקורית כוללת פסי הכוונה המשתנים לפי זווית ההגה. בקרת האקלים אינה מפוצלת אך בעלת כפתורים גדולים ונוחים לשימוש כאמור. פתח המיזוג המרכזי עלול להקפיא את ידו של הנהג עקב מיקומו וקרבתו להגה. שברולט קרוז מצויידת בבלם חניה המופעל ברגל כיאה למכונית אמריקאית.

שברולט קרוז 2017

נפח תא המטען עומד על פי נתוני היצרן על 419 ליטרים אך הוא מרגיש גדול יותר. שפת ההטענה הגבוהה מחייבת את הנפת המטען מעליה, ומבנה תא המטען העמוק מחייב רכינה פנימה לטובת ארגון המטען או שליפתו החוצה. מכסה תא המטען הותיר רושם זול עם צליל טריקה חלול, ונדרשה חבטה הגונה לסוגרו.

המתלים בשברולט קרוז מכויילים על הצד הנוקשה ואם ציפיתם לחוות שייט תענוגות תתבדו במהרה. עם זאת, מספקים המתלים נוחות נסיעה טובה המצליחה לנטרל את העוקץ מרוב השיבושים גם אם לא מעלימה אותם לחלוטין. מחוץ לעיר שברולט קרוז נעימה ומורגש שינוי לטובה כאשר הרכב עמוס בנוסעים ומטען. בידוד רעשי המנוע והרוח מצויין במהירויות חוקיות ורעשים יופיעו רק מעל 120 קמ"ש. בידוד רעשי הכביש והצמיגים לא מושלם ומורגש שאון צמיגים כבר במהירויות נמוכות. ייתכן וחישוקי 16 אינץ' ברמת אבזור LT יתרמו לנוחות הנסיעה ולהפחתת הרעש. תנוחת הישיבה הנמוכה פוגעת בשדה הראיה וקשה לנהג לאמוד היכן קצוות הרכב. השילוב עם מראת צד שמאלית אמריקאית אשר מגדילה את המשתקף בה, מקשה על ההתנהלות באזורים צפופים.

שברולט קרוז 2017

ביצועים

לשברולט קרוז החדשה מנוע טורבו בנזין חדש בנפח 1.4 ליטר המפיק 153 כ"ס ב- 5,600 סל"ד ו- 24.4 קג"מ החל מ- 2,000 סל"ד. נתונים אלו משקפים רצועת כוח רחבה ושימושית. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 הילוכים. נתון התאוצה הרשמי מעמידה ל- 97 קמ"ש עומד על 7.7 שניות. על הכביש עלולה הקרוז לבלבל. בנסיעה רגועה התאוצה מתונה יחסית והיא מספקת תחושה מעט ישנונית, אך לחיצה הגונה על הדוושה מעירה אותה לחיים ואז ההרגשה תואמת את המופיע בדפי הנתונים. תיבת ההילוכים פועלת היטב בתנאים נינוחים אך ההעברות מעט איטיות ולא תמיד חלקות תחת עומס. כמו כן, העברת הילוכים ידנית מכפתור בראש ידית ההילוכים אינה אינטואיטיבית.

התנהגות הכביש של שברולט קרוז טובה, היא מרוסנת וזוויות הגלגול קטנות. בכבישים מפותלים נרשמת תגובה מיידית להפניית ההגה, ותת היגוי יופיע רק במהירויות גבוהות. ההיגוי החשמלי מפתיע עם משקל טוב ומעט כבד ביחס למקובל בסגמנט. הבלמים רגישים מאוד ועלולים להפתיע בעוצמתם בבלימות הראשונות. תחת עומס לא נרשמה ירידה ביכולת הבלימה.

שברולט קרוז 2017

צריכת דלק

צריכת הדלק של שברולט קרוז מפתיעה לטובה עם נתון של 13.6 ק"מ לליטר בממוצע במהלך ימי המבחן שלנו. בעיר מדדנו צריכה של 9 ק"מ לליטר, ובשיוט רגוע מחוץ לעיר במהירויות כביש 6 נרשמה צריכה של 18.6 ק"מ לליטר. ברכב מותקנת מערכת Start&Stop התורמת לצריכת דלק נמוכה ואותה לא ניתן לנטרל. פעולתה מלווה לעיתים בחבטה המורגשת בתא הנוסעים, ובניגוד למערכות אחרות, העברת ידית ההילוכים למצב חניה גורמת להתנעה מיותרת של המנוע.

עלויות אחזקה

שברולט קרוז מגיעה עם שלוש שנות אחריות מלאות או 100,000 ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 435 ₪, עלות הטיפול השני 606 ₪, ועלות הטיפול השלישי 435 ₪. מחיר הפנס הקדמי יקר ועומד על 7,025 ₪. מחיר מראת צד עומד על 2,477 ₪, ועלות פנס אחורי עומדת על 2,181 ₪. ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21, ללא שלילות רישיון, וללא תביעות בעבר יעלה כ- 7,933 ₪ לשנה. כל המחירים כוללים מע"מ.

שברולט קרוז 2017

בטיחות

שברולט קרוז לא מיועדת לשיווק באירופה ולכן לא עברה את מבחן הבטיחות של ארגון EuroNcap. במבחן בטיחות שנערך על ידי NHTSA, ארגון אמריקאי לבטיחות בדרכים, זכתה שברולט קרוז לציון כללי של 4 מתוך 5 כוכבים. בחלוקה לתתי מבחנים קיבלה הקרוז 5 כוכבים במבחן הריסוק הקדמי, 4 כוכבים במבחן ריסוק צד, ו- 4 כוכבים במבחן ההתהפכות. אבזור הבטיחות כולל בין היתר 10 כריות אוויר - חריג לטובה בקטגוריה, ומערכת Teen Driver של שברולט לבקרה ודיווח לבעל הרכב על התנהגות נהג צעיר המשתמש ברכב. מערכות בטיחות אקטיביות נעדרות מהמפרט והקרוז מסתפקת במערכת התרעה של מובילאיי בהתקנה מקומית. היבואן מצהיר כי הוא מודע לצורך במערכות האקטיביות וכי הוא פועל לשלבן במפרט בעתיד.

שברולט קרוז 2017

תמורה למחיר

שברולט קרוז מוצעת בשתי רמות אבזור ותצורות מרכב. רמת אבזור LT מוצעת בגרסת סדאן או האצ'בק וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך 7 אינץ' התומכת ב- Android Auto ו- Apple Car Play, מצלמת נסיעה לאחור, בקרת שיוט, חיישן אורות, תאורת יום מסוג LED וחישוקי 16 אינץ'. רמת אבזור פרימייר מוצעת בגרסת הסדאן בלבד ומוסיפה לרשימה בקרת אקלים, מושבי עור, חימום למושבים הקדמיים, כיוונון חשמלי למושב הנהג, כניסה והתנעה ללא מפתח עם אפשרות להתנעת הרכב מרחוק, תוספת עיטורי כרום חיצוניים, וחישוקי 17 אינץ'. בנוסף כוללת הפרימייר מתלה אחורי עם חיזוק בצורת האות Z התורם לקשיחות המרכב ומפחית את זוויות הגלגול. המחירים מתחילים ב- 124,900 ₪ לקרוז האצ'בק LT, דרך 129,900 ₪ לסדאן LT, ועד 134,900 ₪ לסדאן ברמת אבזור פרימייר.

שברולט קרוז החדשה מציגה שיפור ניכר ביחס לדגם היוצא ונקודות החוזקה שלה הן עיצוב מרשים, תא נוסעים מרווח וביצועים טובים. היא מכונית בשלה ומגובשת הרבה יותר מקודמתה, ולמעשה אינה נכשלת בשום סעיף. עם זאת, קטגורית המשפחתיות הפכה צפופה ותחרותית מאי פעם, וג'יפונים קטנים וגדולים נוגסים בה בעקביות. על כתפיה של שברולט קרוז החדשה מוטלת משימה לא פשוטה - לגרום לצרכן הישראלי לתת לה הזדמנות שניה, ומההתרשמות שלנו היא ראויה לה.

שברולט קרוז פרימייר
מנוע טורבו בנזין 1.4 ליטר
הספק מרבי משולב 153/5,600 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 24.4/2,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,666 מ"מ
רוחב כללי 1,791 מ"מ
גובה כללי 1,458 מ"מ
בסיס גלגלים 2,700 מ"מ
מיכל דלק 52 ליטרים
נפח תא מטען

394 ליטרים

משקל עצמי 1,362 ק"ג
מהירות מרבית 212 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 7.7 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 14.1 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 13.6 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 7
ציון בטיחות ENCAP לא נבחנה
מחיר

134,900 ₪

שברולט קרוז 2017