אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן...
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
משפחות מרובות ילדים או אלה הזקוקים למקומות נוספים ברכב המשפחתי, לא עומדים בפני היצע גדול במיוחד. ישנם מיניוואנים קומפקטיים המציעים זוג מושבים נוספים עם תא מטען מזערי, ומיניוואנים בגודל מלא המסוגלים לשנע בנוחות מרבית שבעה מבוגרים על מטענם. עם השתלטות רכבי הכביש-שטח על השוק, מציעות היצרניות גם ג'יפונים בעיצוב אטרקטיבי עם צמד מושבים נוספים בשורה השלישית. הבולטים שבהם הם מיצובישי אאוטלנדר, ניסאן אקס טרייל, קיה סורנטו, ויונדאי סנטה פה. בפועל אלו אינם רכבי 7 מושבים מובהקים אלא רכבי 5+2 מושבים, בהם 5 מושבים מיועדים להסעת מבוגרים בנוחות ועוד 2 מושבים קטנים המתקפלים לרצפת תא המטען ומיועדים לילדים.
| ניסאן אקס טרייל 1.6 דיזל ויזיה | |
|---|---|
| יתרונות | יחידת הנעה, נוחות, צריכת דלק |
| חסרונות | מרווח בשורה השלישית, נפח תא מטען |
הדור השלישי של ניסאן אקס טרייל הוצג בשנת 2013 והגיע אלינו רק בדצמבר 2015. בדורות הקודמים היה האקס טרייל רכב שטח קשוח שצבר פופולריות בזכות אמינותו, אך בדור הנוכחי ויתר האקס טרייל על יכולות השטח ובעצם מחליף גם את ניסאן קשקאי+2 מדור קודם. לקחנו למבחן את ניסאן אקס טרייל ברמת אבזור ויזיה המצוייד במנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטר ובהנעה קדמית, שמחירו עומד על 175,000 ₪.
עיצוב ונוחות
בניגוד לדורות הקודמים שהתאפיינו בעיצוב רבוע וכבד, מתהדר ניסאן אקס טרייל בשפת העיצוב העדכנית של היצרנית והינו קרוסאובר מרשים עם קווי עיצוב דינמיים המצליחים לטשטש את אורכו העומד על 4,640 מ"מ. החזית מתפרצת ואגרסיבית עם מכסה מנוע גדול ומפוסל, סמל גדול מעוטר בכרום בוהק, ויחידות תאורה מלוכסנות עם תאורת יום מסוג LED. הפגושים משלימים את העיצוב ההרמוני וכוללים דמוי כונס אוויר ספורטיבי וצמד פנסי ערפל. מהצד ממשיכה שפת העיצוב האתלטית, ובזכות קו חלונות הנמתח מעלה מתקבל קו כתפיים גבוה ונאה. חלונות כהים, ידיות כרום, וחישוקי אלומיניום בקוטר 17 אינץ' מוסיפים לאווירה ומשלימים מראה הרמוני ונעים לעין. חלקו האחורי של הרכב מציג עיצוב שגרתי ולא מתאמץ, והספויילר מוסיף נקודה לעיצוב. יחידות התאורה פרופורציונליות ומעוצבות בפשטות.
תא הנוסעים אינו טומן בחובו הפתעות גדולות. הצבע השחור שולט בו והוא משדר תחושה מעט קודרת. היינו שמחים לקבל גוון בהיר יותר בכל רמות הגימור, כמו שמוצע בחו"ל. עיצוב תא הנוסעים הרמוני עם קווים מעוגלים וזורמים ועיטורי אפור-כרום ודמוי קרבון. הכניסה לרכב נוחה והישיבה בו גבוהה כמו בקרוסאובר אמיתי. המושבים רחבים, נוחים ומספקים תמיכה ראויה גם בנסיעות ארוכות. השורה השניה יכולה לאכלס שלושה מבוגרים בנוחות בזכות מרווח רגליים מצוין ומרווח כתפיים רחב. מרווח הראש לוקה בחסר בשל אילוצי העיצוב. בשורה השלישית תמצאו צמד מושבים נמוכים המתאימים לילדים בלבד בשל מרווחי ברכיים וראש מזעריים.
ניסאן אקס טרייל שופע תאי אחסון שימושיים. מתחת לקונסולה המרכזית תמצאו תא פתוח המתאים לאחסון סמארטפון וארנק, מתחת למשענת היד תא גדול ונוח לשימוש. עוד תמצאו תא עילי למשקפיים, תאי אחסון לבקבוקים בכל הדלתות, ותאי אחסון בגב המושבים הקדמיים שיתאימו למסמכים ועיתונים. בשורה השלישית יוכלו הילדים להניח כוסות משקה ולרשותם יעמוד תא אחסון נוסף. איכות החומרים בינונית ואיכות ההרכבה הדוקה ומוצקה. בשורות המושבים האחוריות מצאנו חומרים באיכות נמוכה יותר, כמו למשל במשענת היד האחורית.
באגף הבידור תמצאו מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ' המתפקד היטב גם ביום שטוף שמש. למערכת ממשק ידידותי בעברית שפועל כשורה רוב הזמן, אם כי אפליקציות מסוימות הוצגו במהופך. המערכת כוללת קישוריות בלוטות', וחיבורי AUX ו- USB. ברכב המבחן הותקנה גם מערכת ניווט Waze. מערכת הסאונד בת שישה רמקולים ומספקת חווית האזנה טובה בהחלט.
בסעיף הנוחות מקבל ניסאן אקס טרייל ציון מפוצל. בתוך העיר הוא לא מצליח לסנן את כל השברים והבורות, ולא פעם מתקבלות חבטות לא נעימות. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת פלאים והמתלים מרסנים את המרכב בקשיחות אך בנוחות. ניסאן אקס טרייל מספק חווית נסיעה נינוחה וניתן לנהוג בו זמן ארוך מבלי להתעייף. מעל ל- 120 קמ"ש בולטים רעשי רוח וכביש אך הם אינם חורגים לרעה מהמקובל בקטגוריה בהתחשב בגובה המרכב.
תא המטען בעל סף הטענה שטוח ונמוך אך נפחו מזערי ועומד על 135 ליטרים בלבד. בקיפול השורה השלישית מתקבל נפח של 445 ליטרים בלבד. האקס טרייל לא יוכל אם כן להוביל משפחה בת שישה או שבעה נפשות על מטענן. לשם כך ניתן להוסיף התקנים חיצוניים לגג המכונית או להשתמש במסילות הגג המוצעות בגרסאות היקרות.
ביצועים
גרסת המבחן הבסיסית מצויידת במנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטר המפיק 130 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים רציפה ולמערכת הנעה קדמית. המנוע מספק כוח זמין וליניארי, ובזכות מומנט של 32.6 קג"מ הזמין החל מ- 1,750 סל"ד, לא מורגש מחסור בהאצה או בעקיפות. תאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 11.4 שניות והמהירות המקסימלית עומדת על 180 קמ"ש. תיבת הילוכים הרציפה פועלת ברהיטות כל עוד תנהגו בקצב סביר. אם תדרשו ממנה מנת יתר של ביצועים, היא תשמור על המנוע בסל"ד גבוה ורועש כצפוי מתיבת הילוכים רציפה קלאסית. מוביל נוסעים לא מתיימר להיות בן זוג אולטימטיבי לנהיגה מהנה, אך האקס טרייל מספק תחושת בטחון בזכות אחיזת כביש גבוהה והגה מדוייק למדי עם משקל נכון. אם תנסו לאתגר אותו בפניות הדוקות, תגלו צווחות צמיגים הרבה לפני שתתעורר בקרת היציבות.
צריכת דלק
צריכת הדלק הממוצעת עומדת על פי נתוני היצרן על 19.6 ק"מ לליטר. במהלך ימי המבחן שכללו גם קטעי נהיגה מאומצת, עמדה צריכת הדלק הממוצעת על 11 ק"מ לליטר עם מערכת "עצור וסע" פועלת. בנסיעה בינעירונית קיבלנו טווח של כ- 14 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 60 ליטרים אמור לספק טווח נסיעה של כ- 700 ק"מ. דרגת זיהום האוויר הינה 10 מתוך 15.
עלויות אחזקה
ניסאן אקס טרייל מגיע עם שנתיים אחריות ללא הגבלת קילומטרים ושנה שלישית עד 100 אלף ק"מ. ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21, ללא שלילות רישיון וללא תביעות בעבר, יעלה כ- 8,000 ₪ לשנה. כל המחירים כוללים מע"מ.
בטיחות
בשנת 2014 התייצב ניסאן אקס טרייל למבחן הבטיחות של ארגון EuroNcap וקיבל ציון מקסימלי של 5 כוכבי בטיחות. האקס טרייל קיבל ציון של 86% בהגנה על מבוגרים, 83% בהגנה על ילדים, 75% בהגנה על הולכי רגל, ו- 75% עבור מערכות עזר לבטיחות. ניסאן אקס טרייל משווק עם אבזור בטיחות הכולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת לזיהוי תמרורים, חיישני ניטור לחץ אוויר בצמיגים, מערכת עזר לזינוק בעליה, מערכת התרעה על סטיה מנתיב הנסיעה, מערכת לבלימת חירום אוטונומית, מגביל מהירות, ואורות גבוהים אוטומטיים למניעת סנוור נהגים אחרים.
תמורה למחיר
ניסאן אקס טרייל לא מהווה תחליף למיניוואן בעל 7 מושבים. חמישה מבוגרים על מטענם הוא יוביל בנוחות מקסימלית, אך לא מעבר. אם לוקחים זאת בחשבון, מגלים קרוסאובר נוח וחסכוני בדלק, הנותן תמורה טובה למחיר גם בגרסת ויזיה הבסיסית שמחירה 175,000 ₪ וכוללת בין היתר גג שמש חשמלי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, בקרת שיוט, חיישני תאורה וגשם, ופנסי ערפל.
| ניסאן אקס טרייל ויזיה 1.6 דיזל | |
|---|---|
| מנוע | טורבו דיזל 1.6 ליטר |
| הספק מרבי משולב | 130/4,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 32.6/1,750 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רציפה |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,640 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,830 מ"מ |
| גובה כללי | 1,710 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,705 מ"מ |
| מיכל דלק | 60 ליטרים |
| נפח תא מטען |
135 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,665 ק"ג |
| מהירות מרבית | 180 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 11.4 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 19.6 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 11 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 10 |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים (2014) |
| מחיר |
175,000 ₪ |
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...
אלדר מנורי 27 נובמבר 2025
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025