וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
תחשבו על טויוטה ותסתכלו על ה- CHR. לא נראה שייך? מסתבר שלא רק לכם. טויוטה CHR הוא אחד הרכבים המעוצבים והנועזים ביותר שהציגה טויוטה אי פעם. היו מי שהוא העלה בזיכרונם את ניסאן ג'וק הוותיק אך לטעמנו טויוטה CHR נושא בשורה עיצובית של קרוסאובר קופה ייחודי.
| טויוטה CHR הייבריד | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, אבזור נוחות ובטיחות, צריכת דלק |
| חסרונות | בידוד רעשים, שימושיות, מחיר גבוה |
כשמנסים לשייך את טויוטה CHR לקטגוריה דברים מתחילים להסתבך. העיצוב מסווה את מידותיו ורבים נוטים לשייך אותו לקטגורית הג'יפונים הקטנים. עיון במפרט מלמד כי הוא קרוב יותר במידותיו לדגמים כגון קיה נירו ואף יקר ממנו.
יצאנו עם טויוטה CHR בגרסה ההיברידית בכדי לבדוק מה מתחבא מתחת לעיצוב שובר המוסכמות.
עיצוב ונוחות
טויוטה CHR הוא אחד הרכבים הנאים ביותר בהם פגשנו בשנים האחרונות. בחזית צמד פנסים צרים וארוכים המשלבים בתוכם LED ליום ומתחברים בפס דק לסמל הקדמי, ופתחי כניסת אוויר צנועים ביחס למקובל. מהצד מתחילה החגיגה. בתי הגלגלים גדולים ומודגשים, והכילו ברכב המבחן חישוקי 18 אינץ' בשילוב אלומיניום כסוף ושחור.
הגג משתפל לאחור בסגנון קופה, וזכה גם לספויילר עתיר ממדים. השמשה האחורית ממשיכה את קו הגג ותחומה בצמד פנסים גדולים ובספויילר נוסף מובנה בדלת תא המטען. הפגוש האחורי משלב משטח פלסטיק שחור והוא גבוה ומסיבי. עיצוב טויוטה CHR ייחודי ונאה במיוחד, הוא מרשים מאוד ולא היינו מתפלאים אם היה מתנוסס עליו סמל של לקסוס.
מידותיו של טויוטה CHR מציבות אותו בין הקטנים בקטגוריית רכבי הפנאי שטח הקומפקטיים. אורכו 4,360 מ"מ, רוחבו 1,795 מ"מ, בסיס הגלגלים נמתח על פני 2,640 מ"מ, וגובהו 1,565 מ"מ, קרוב מאוד לניסאן קשקאי לשם ההמחשה.
גם תא הנוסעים יצירתי להפליא. עם פתיחת דלת הנהג נתקלנו בשילוב צבעים ייחודי של כחול וסגול. בדיפון הדלתות הקדמיות משטח בטקסטורת מעוינים בצבע סגול שנראה כמו בד מרחוק אך למעשה עשוי פלסטיק. מוטיב המעויינים מופיע גם במתגים שונים בתא הנוסעים, פתחי המיזוג, ובהטבעה ייחודית בדיפון הגג.
חלקו העליון של הדשבורד מחופה בחומר דמוי עור נעים למגע בצבע סגול, תחתיו פס פלסטיק כחול אשר תוחם את מסך המולטימדיה המרכזי. מתחת, פלסטיק שחור מבריק אשר מופיע בפאנל מתגי בקרת האקלים, ובקונסולה שבין המושבים המאכלסת את בורר ההילוכים הנאה ואת בלם היד החשמלי. בתא הנוסעים חסרים תאי אחסון והנדסת האנוש לא מצטיינת.
תא הנוסעים של טויוטה CHR הותיר אותנו ברגשות מעורבים. הוא אמנם נאה וייחודי אך עשוי מערב רב של חומרים וטקסטורות, קצת יותר מדי לטעמנו. גם שילוב הצבעים מעט מוגזם. מעבר לזה איכות החומרים לא מצטיינת, הפלסטיק השחור המבריק נוטה להישרט בקלות ונשמעו קרקושי פלסטיקה מכיוון המסך המרכזי. ייתכן ואלה נבעו מהתקנה מקומית של מערכת הקונקטד של טויוטה.
הדלתות הקדמיות גדולות ונפתחות בזווית רחבה. קל ונעים להתמקם במושב הנהג של טויוטה CHR הממוקם בגובה מתאים כך שלא 'נופלים' לתוכו אך גם אין צורך לטפס אליו. מושב הנהג תומך ונוח גם בנסיעות ממושכות. הראות לפנים ולצדדים טובה והראות לאחור מהמראה המרכזית מוגבלת בעקבות זווית השמשה. ההגה קטן אך בשרני, מחופה עור, נעים למגע, ומתכוון לגובה ולעומק כך שקל להגיע לתנוחת ישיבה אופטימלית.
הדלתות האחוריות מעט קטנות והמפתח צר. המושב האחורי יאכלס שני נוסעים עם מרווח טוב לרגליים, אך שאר מדדי המרווח מוקרבים על מזבח העיצוב החיצוני שפוגע במרווח הראש והכתפיים. עיצוב הדלתות האחוריות מותיר חלון צר הממוקם בחלקה הקדמי של הדלת ופוגם בשדה הראיה של היושבים מאחור. יחד עם תקרה שחורה התחושה מאחור מעט קלסטרופובית.
נפח תא המטען 297 ליטרים, רצפתו גבוהה, ושפת ההטענה גבוהה. עם זאת המושבים האחוריים מתקפלים בקלות ויוצרים רצפה שטוחה המקלה על הטענה והובלה של חפצים גדולים.
לטויוטה CHR בקרת אקלים מפוצלת עם תפעול פשוט ויכולת קירור מעולה. מערכת השמע אינה כוללת כפתורים פיזיים אלא כפתורי מגע אשר מעט מסרבלים את השימוש בה, אך השליטה מההגה קלה ונוחה. ברכב המבחן הותקנה מערכת קונקטד של טויוטה אשר משתלטת על המסך המרכזי בלחיצה על כפתור משמאל לנהג. פעולתה של המערכת איטית וזמן התגובה של הוויז לבקשות חיפוש היה ארוך במיוחד.
למרות חישוקי הענק של טויוטה CHR נוחות הנסיעה מפתיעה לטובה. שיבושים ושברים בכביש מרוסנים ומשוככים היטב אך הרכב נוטה לקפץ מעל שברי כביש גדולים ופתחי ביוב בולטים. בנסיעה עירונית נשמר השקט בתא הנוסעים, במיוחד כאשר מנוע הבנזין נותר כבוי. מחוץ לעיר בולטים רעשי רוח ושאון הצמיגים אשר מטשטשים את ההתרעות הקוליות של מערכות הבטיחות. תחת מאמץ מפיק המנוע רעש בולט ולא נעים אשר חודר לתא הנוסעים.
ביצועים
טויוטה CHR הייבריד מצויד במנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר בהספק 98 כ"ס, ומנוע חשמלי בהספק 71 כ"ס. שקלול ההספק במכוניות חשמליות מעט מורכב והשלם קטן מסך חלקיו. ההספק המשולב עומד על 122 כ"ס, והמומנט המשולב עומד על 14.5 קג"מ.
על הנייר הנתונים לא מרשימים, אך בפועל הביצועים טובים הודות למנוע החשמלי המפיק את שיא כוחו החל מאפס סל"ד. התאוצה מעמידה למאה קמ"ש מיידית ונמשכת 11 שניות על פי נתוני היצרן. גם תאוצות הביניים זריזות ומקלות על ההשתלבות בתנועה. ל- CHR תיבת הילוכים רציפה ללא אפשרות לתפעול ידני. בלימת מנוע ניתן לבצע באמצעות שילוב בורר ההילוכים למצב B.
התנהגות הכביש של טויוטה CHR בטוחה ולא מרגשת. הוא אוחז היטב בכביש אך זוויות הגלגול גדולות ובולטת נטייה להרחבת קו הפניה תחת עומס. בלימה באמצע הפניה גורמת להעברת משקל מורגשת שעלולה להרתיע נהגים לא מנוסים.
צריכת דלק
גולת הכותרת של רכב היברידי היא חיסכון בצריכת הדלק וטויוטה CHR לא מאכזב בסעיף זה. צריכת הדלק המשולבת עומדת על פי נתוני היצרן על 25.6 ק"מ לליטר. במבחן שלנו נמדדו 19.2 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת ומאתגרת, נתון נאה בהחלט שבוודאי ישתפר בנהיגה שגרתית ובתוואי עירוני בו ניתן להפיק מקסימום חיסכון מיחידת ההנעה ההיברידית.
עלויות אחזקה
טויוטה CHR מגיע עם אחריות יצרן מלאה לשנתיים ללא הגבלת קילומטרים, ולשנה שלישית או עד 100,000 קילומטרים המוקדם מבין השניים. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסכי הרשת של היבואן עומדת על 368 ₪, עלות הטיפול השני 679 ₪, עלות הטיפול השלישי 368 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 797 ₪.
מחיר פנס קדמי עומד על 1,368 ₪ ומחיר מראת צד עומד על 3,019 ₪. עלות כיסוי למראת הצד עומדת על 290 ₪ ועלות פנס אחורי עומדת על 1,553 ₪. כל המחירים כוללים מע"מ ומצביעים על עלויות אחזקה נמוכות.
בטיחות
טויוטה CHR עבר את מבחן הריסוק של EuroNcap בתחילת שנת 2017 וזכה ל- 5 כוכבים. בבדיקה לעומק של מרכיבי הציון הסופי הנתונים מרשימים. ציון הגנה על מבוגרים 95%, ציון הגנה על ילדים 77%, ציון הגנה על הולכי רגל 76%, וציון על אבזור הבטיחות התקני 78%. אבזור הבטיחות התקני של טויוטה CHR עשיר והוא כולל 6 כריות אוויר, מערכת להתרעה על עייפות נהג, מערכת סיוע לזינוק בעליה, ובקרת לחץ אוויר בצמיגים.
בנוסף כולל ה- CHR את חבילת Safety Sense של טויוטה אשר מורכבת ממערכת התרעה על אי שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית וזיהוי הולכי רגל, מערכת התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה עם תיקון היגוי, מערכת לזיהוי תמרורי תנועה הכוללת התרעת אי ציות ותצוגת התמרורים במסך מחשב הדרך, בקרת שיוט אדפטיבית, ומערכת להחלפה אוטומטית בין אור דרך לאור גבוה למניעת סנוור של משתמשים אחרים בדרך.
ציוד הבטיחות של טויוטה CHR מרשים במיוחד ויחד עם קיה נירו הוא קובע רף חדש וגבוה בקטגוריה. במדד ציון הבטיחות של משרד התחבורה הישראלי זוכה טויוטה CHR לציון 7.
תמורה למחיר
טויוטה CHR מציע חבילה מעניינת. עיצובו ייחודי מבחוץ ומבפנים, מפרט אבזור הנוחות והבטיחות מרשים, וצריכת הדלק מעולה. על הנייר נראה שה- CHR נתפר בדיוק עבור הלקוח הישראלי אך בחיי היום מתגלים מספר חסרונות מהותיים כגון מרווח פנימי ומושב אחורי שיתקשו לספק דרישות של משפחה עם ילדים. גם בידוד הרעשים לא מושלם וקיימים מספר כשלים בהנדסת האנוש.
על פי העניין הרב שיצר טויוטה CHR במחלקת שיחות הייעוץ של פורטל הרכב גיר, ולאחר שהתרשמנו מנתוני המסירות בחודשים הראשונים לשיווקו, ניתן ללמוד כי הקהל הישראלי סולח בקלות ל- CHR בסעיפים בהם איננו מצטיין, וכי נפגוש הרבה רכבים כאלה שיוסיפו לא מעט שיק לכבישי ישראל.
| טויוטה CHR 1.8 הייבריד שיק אוטומטי | |
|---|---|
| מנוע | הייבריד בנזין 1.8 ליטר |
| הספק מרבי משולב | 122/5,200 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 14.5/3,600 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רציפה |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,360 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,795 מ"מ |
| גובה כללי | 1,565 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,640 מ"מ |
| מיכל דלק | 50 ליטרים |
| נפח תא מטען |
297 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,420 ק"ג |
| מהירות מרבית | 170 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 11.0 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 25.6 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 19.2 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 2 |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים (2017) |
| מחיר |
149,900 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025