מה מתכננת מאזדה לשנת 2030?

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 08 אוגוסט 2017
  • 0 תגובות

מאזדה פרסמה היום את חזונה לשנת 2030. החלק המעניין ביותר מתייחס למנוע SKYACTIV-X חדש ומבטיח שיגיע לפס הייצור בשנת 2019. בנוסף פורסת החברה את שאיפותיה בשמירה על חווית הנהיגה, איכות הסביבה ופיתוח מערכות בטיחות מתקדמות.

מאזדה SKYACTIV X

מנוע ה- SKYACTIV-X יהיה מנוע הבנזין הסדרתי הראשון שיעשה שימוש במערכת הצתה בדחיסה, כמו במנועי דיזל. במנוע החדש תוצת תערובת הבנזין-אוויר באופן ספונטני כאשר הלחץ והטמפרטורה בבוכנה יעלה, ללא צורך בניצוץ חשמלי. מנוע ה- SKYACTIV-X נהנה מיתרונותיהם של מנועי הבנזין והדיזל יחד, עם שיפור של 10-30 אחוזים במומנט, וצריכת דלק נמוכה ב- 20-30 אחוזים לעומת מנועי הבנזין הנוכחיים של מאזדה. המנוע החדש אף חסכוני יותר ממנועי הדיזל הנוכחיים של החברה.

עד שנת 2030 שואפת מאזדה לצמצם את פליטת המזהמים של רכביה ב- 50% לעומת רמות הזיהום בשנת 2010, ועד שנת 2050 תצמצם את רמת הזיהום בלא פחות מ- 90%. החשיבה הירוקה תבוא לביטוי לאורך כל חיי הרכב, החל מהייצור ועד לגריסה. בשנת 2019 תשיק מאזדה רכבים חשמליים ומערכות הנעה היברידיות על מנת להפוך את החזון למציאות. שיתוף הפעולה החדש עם טויוטה צפוי לעזור לה מאוד בתחום זה.

היצרנית היפנית תמשיך לפתח מערכות בטיחות אקטיביות שיהוו חלק מהאבזור הסטנדרטי בכל דגמי החברה ובכל השווקים בעולם החל משנת 2018. בנוסף שוקדת מאזדה על מערכת נהיגה אוטונומית מלאה אשר תושק עם דגמי שנת 2025. עם זאת, מודיעה החברה כי לקוחותיה לא יצטרכו לוותר על חווית הנהיגה ומערכות הבטיחות יכנסו לפעולה רק על מנת למנוע תאונה.