אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן...
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
מזראטי, יצרנית המכוניות האקזוטיות שעשו בשנים האחרונות את דרכן לכבישי ישראל, משיקה רכב פנאי עם הרבה כוח, מזג איטלקי ותג מחיר שלא יבייש את המותגים היקרים ביותר. מזראטי לבנטה הוא לא רק רכב הפנאי הראשון של המותג האיטלקי, הוא מהלך ראשון ומושקע של היצרן להיכנס לשוק רכבי הפנאי הגועש. מזראטי לבנטה נוצר עם תפקיד של ממש - להגדיל מכירות ולהנגיש את המותג הנחשק גם לחובבי הרכב אצלהם המשפחה היא במקום הראשון. יצאנו לבדוק האם אפשר לחבר אקזוטיקה ופרקטיות.
| מזראטי לבנטה גרנד ספורט | |
|---|---|
| יתרונות | חווית נהיגה, איכות חומרים, צליל מנוע |
| חסרונות | אבזור, צריכת דלק |
מזראטי היא יצרנית איטלקית קטנה בעלת שם דבר בעולם המוטורי, היסטוריה עשירה ודגמי ספורט שעד היום מופיעים בחלומם של הרבה חולי הגה. אחרי שיצרניות כמו פורשה ובנטלי נכנסו לתחום רכבי הפנאי המתפתח, החליטה מזראטי להצטרף אף היא למרוץ אל ליבם של חולי ההגה המחפשים פרקטיות לצד ביצועים. היום, בעידן בו קיימת העדפה לקרוסאוברים על פני מכוניות סדאן נמוכות, למזראטי לבנטה תפקיד חשוב בחיזוק מכירות המותג.
עיצוב ונוחות
מעצבי מזראטי יודעים את עבודתם. כל מכוניות המותג יפות ונחשקות מאז ומתמיד. בשונה מיצרנים אחרים בהם הדמיון בין הדגמים השונים ברור, כאן אין הרבה דמיון בין הלבנטה לשאר דגמי היצרן, למעט הגריל הכוחני ושלושת פתחי האוורור הצידיים. בכל אופן, אין ספק שהמעצבים עבדו שעות נוספות. מזראטי לבנטה הוא רכב שקשה מאוד להתעלם ממנו.
גופי התאורה הקדמיים עם אורות ה- LED, פנסי הערפל הממוקמים גבוה על הפגוש הקדמי, הגריל הגדול, וסמל הקלשון הבולט, נותנים תחושה של הרבה כוח. למזראטי לבנטה מכסה מנוע ארוך עם קימורים, ויחד עם גופי התאורה הצרים מתקבל מראה חתולי (יותר בכיוון של טיגריס אגרסיבי מאשר חתול רחוב). פרופיל הלבנטה שופע קימורים. הצבע הלבן של רכב המבחן מחמיא מאוד ומדגיש את קווי העיצוב של הרכב. עם צמיגים רחבים, חישוקים בקוטר 21 אינץ', וחמישה מטרים מחרטום לירכתיים, למזראטי לבנטה נוכחות חזקה על הכביש.
העיצוב החיצוני של הלבנטה הוא רק טיזר למה שקורה בפנים. למזראטי לבנטה יש את אחד מתאי הנוסעים היפים ביותר שראיתי. קיימת הרמוניה בין חומרים וגווני עור שונים המשדרים יוקרה, החל מדיפוני העור בתא הנוסעים, דרך משטחים דמוי קרבון, ועד בורר ההילוכים ופקדי הבקרה השונים. מערכת השמע בעלת לא פחות מ- 14 רמקולים ונשלטת ממסך מגע מרכזי בגודל 8.4 אינץ'. בורר ההילוכים מחופה עור וכך גם ההגה הספורטיבי ופקדי השליטה השונים. למזראטי לבנטה מנופי העברת הילוכים מאחורי גלגל ההגה, גדולים מדי לטעמי ומפריעים לשימוש בידית האיתות. פונקציות הרכב השונות ומערכת השמע נשלטות ממסך המגע ומחוגה קטנה ליד בורר ההילוכים.
לוח המחוונים ברור לקריאה. סקלאת מד המהירות מגיעה עד 310 קמ"ש ונותנת תחושה שאנחנו יושבים בטיל בליסטי למרות שהמהירות המירבית מגיעה ל- 251 קמ"ש "בלבד". במרכז לוח המחוונים מסך צבעוני נוסף בגודל 7 אינץ' המציג נתונים של מחשב הדרך ומידע נוסף. מעל הקונסולה המרכזית שעון אנלוגי ייחודי ואלגנטי בדיוק כמו פתחי האוורור המתוחמים בפסי כרום.. העור בקונסולה המרכזית רך, בד התקרה נעים מאוד למגע ותחושת האחיזה בהגה טובה.
הישיבה במזראטי לבנטה נוחה מאוד לכל הנוסעים אך בעיקר ליושבים מלפנים. מושבי הנהג והנוסע מתכווננים חשמלית, מחבקים את הנוסעים ומספקים תחושה ספורטיבית למדי. הנדסת האנוש טובה ונראה שמזראטי חשבו טוב לפני שמיקמו את הלחצנים השונים בתא הנוסעים. כפתור ההתנעה ממוקם דווקא בצד שמאל של ההגה ולא בצד ימין כמו במרבית המכוניות, אך לא נהיה קטנוניים. בתא הנוסעים מצאנו מספיק תאי אחסון, ותא מטען בנפח 580 ליטר יאכלס את כל הציוד שתצטרכו ביומיום.
למזראטי לבנטה מתלי אוויר מעט נוקשים אך בכל זאת מאפשרים מעבר מהמורות ללא בעיה. למרות מרכב באורך כולל של חמישה מטרים, הנסיעה והתמרונים בתוך העיר פשוטים יחסית. במקומות צפופים מדי, כגון חניונים בקניונים, קשה יותר לתמרן עקב מכסה המנוע הארוך, אך חיישני חניה ומצלמה היקפית 360 מעלות מצליחות לעזור. בנסיעה רגועה מזראטי לבנטה משייט בנינוחות ובידוד רעשי הרוח במהירויות גבוהות טוב מאוד. בידוד רעשי המנוע פחות מוצלח אך עם מנוע כזה, טוב שכך.
ביצועים
מזראטי לבנטה גרנד ספורט שהתייצב למבחן מצוייד במנוע טווין טורבו V6 בנפח 3.0 ליטרים המפיק 350 כוחות סוס ומומנט מרבי של 50 קג"מ, ומשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית מבית ZF. הלבנטה מאיץ מעמידה למאה קמ"ש תוך 6.0 שניות - נתון מרשים לרכב פנאי ששוקל מעל שני טון. אך בלבנטה התאוצה היא לא הכל. תחילת הנסיעה היא רק חלק מהסיפור. חווית הנהיגה די ייחודית והכוח הזמין משכר, כזה שדוחף את הנהג לאתגר את הרכב עוד ועוד.
אל תטעו לחשוב שהמרכב הכבד והגבוה מתגלגל בגמלוניות, ההפך הוא הנכון. אחיזת הכביש של הלבנטה מצויינת בזכות צמיגים רחבים במידות 265/40, הנעה כפולה חכמה, מתלי אוויר, ומערכות בטיחות אלקטרוניות מתקדמות, הדואגים להשאיר את המזראטי על המסלול. ההיגוי מהיר ובעקבותיו גם הרכב. יש תחושה שהרכב מציית לנהג, גם אם החליט לאתגר את האחיזה. אם תבחרו את מצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה, יהפכו תיבת ההילוכים, דוושת התאוצה, בקרת היציבות, קשיחות וגובה מתלי האוויר, למדוייקים, חדים, ומהירים עוד יותר. ללבנטה יכולת שטח טובה אך ספק אם הלקוחות באמת ירדו איתו לשטח. לכן שמנו את הדגש דווקא על הנהיגה היומיומית על האספלט.
אחת מנקודות החוזקה של הלבנטה הוא המנוע והצליל הבוקע ממנו. הצליל החזק והבשרני הופך את הנהיגה לחוויה אחרת, המזכירה כי 350 סוסים איטלקיים עומדים בכוננות מלאה להאיץ אותך קדימה. לחיצה על בורר מצבי הנהיגה והעברה למצב ספורט לא רק מחדדת את ביצועי הרכב אלא תפתח שסתום במערכת הפליטה ותייצר צליל דומיננטי ומסובב ראשים, כמו אריה עצבני שמתחיל לשאוג.
צריכת דלק
התענוג בנהיגה עם מנוע 3.0 ליטרים כפול מגדשים יורגש היטב בתחנת הדלק. מזראטי לבנטה צמא מאוד וצריכת הדלק הממוצעת בימי המבחן עמדה על 6.1 ק"מ לליטר. למזראטי לבנטה מיכל דלק בנפח 80 ליטרים וחישוב מהיר מצביע על כ- 500 קילומטרים בין תדלוקים. כמובן שאם תנהגו במצב ספורט ותנצלו יותר את הכוח של הלבנטה, תבקרו בדחיפות גדולה הרבה יותר בתחנות הדלק. יש לציין כי למזראטי לבנטה גם מצב חסכוני, ומי שינהג ברוגע יהנה מצריכת דלק טובה יותר ממה שהשגנו במבחן.
עלויות אחזקה
מזראטי לבנטה הוא רכב לא זול לאחזקה ולא רק בגלל תצרוכת הדלק. הקרוסאובר היוקרתי נדרש להגיע לטיפול כל 20,000 ק"מ או שנה. עלות הטיפול הראשון עומדת על 3,179 ₪. הטיפול השני יעלה 5,138 ₪, וטיפול 60,000 ק"מ יעלה 5,683 ₪. מעבר לכך, החלפת גוף התאורה הראשי תעלה לכם 26,000 ₪, מראה חיצונית תעלה 10,647 ₪, סט רפידות בלם קדמיות יעלה 2,698 ₪, וסט צלחות בלם קדמיות יעלה 4,165 ₪. עלויות אלה גבוהות בהרבה מרוב הרכבים הנוסעים בכבישי ישראל אך חשוב לזכור שסטנדרט המחירים ברכבי פרימיום הוא עולם אחר לגמרי.
בטיחות
מזראטי לבנטה טרם נבחן במבחן הריסוק האירופי EuroNcap אך עתיד לקבל ציון טוב. ללבנטה שלל מערכות בטיחות אקטיביות ופסיביות. שש כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת ניטור שטחים מתים, מערכת התרעה על אי שמירת מרחק, ומערכת התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה הן רק חלק ממערכות הבטיחות של מזראטי לבנטה גרנד ספורט. מעבר לכך הלבנטה משרה תחושת בטחון יוצאת דופן בנהיגה.
תמורה למחיר
יצאנו לבחון את מזראטי לבנטה והתאהבנו. גילינו רכב גדול ומפנק, אך מעל הכל הבנו למה הוא כזה נחשק. הלבנטה קיבל את שמו על שם הרוח הים תיכונית החמה והמשתנה, וכזה בדיוק הוא מזראטי לבנטה. אם תרצו נהיגה רגועה, המזראטי יעשה זאת מצויין ואם חפצה נפשכם בנהיגה ספורטיבית, הלבנטה יתלהב יחד אתכם כמו כלב שמבין שהוא יוצא לשחק בפארק.
מזראטי לבנטה גרנד ספורט מאובזר היטב וכולל בין היתר פנסי בי-קסנון, חלון גג חשמלי, דלת תא מטען חשמלית עם חיישן לפתיחה בעזרת הנפת רגל, ריפודי עור משובח, מושבים קדמיים חשמליים עם זכרון לנהג, מפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח, ובקרת אקלים עם פתחי מיזוג לנוסעים מאחור.
מזראטי לבנטה גרנד ספורט הוא רכב מצויין. העיצוב החיצוני מרשים והעיצוב הפנימי יפה עוד יותר, חווית הנהיגה כיפית, הצליל גורם לגוף לרטוט, וגם כשמגיעים לנקודת היעד רוצים להישאר ברכב עוד. מחירו של מזראטי לבנטה גרנד ספורט 725,000 ₪ וזה לא מעט. בטווח המחירים הזה יש רכבי פנאי ספורטיביים ראויים וטובים כמו פורשה קאיין וריינג' רובר ספורט אך לאף אחד מהם אין את סמל הקלשון האקזוטי שעבור לקוחות מסויימים עושה את כל ההבדל.
| מזראטי לבנטה גרנד ספורט | |
|---|---|
| מנוע | 3.0 ליטרים טווין טורבו |
| הספק מרבי משולב | 350/5,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 50/1,750 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 5,003 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,968 מ"מ |
| גובה כללי | 1,679 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 3,004 מ"מ |
| מיכל דלק | 80 ליטרים |
| נפח תא מטען |
580 ליטרים |
| משקל עצמי | 2,109 ק"ג |
| מהירות מרבית | 251 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 6.0 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 12 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 6.1 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 15 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות ENCAP | טרם נבחן |
| מחיר |
725,000 ₪ |
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...
אלדר מנורי 27 נובמבר 2025
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025