נחשפה אאודי A7 ספורטבק 2018 החדשה

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: יצרן
  • 22 אוקטובר 2017
  • 0 תגובות

אאודי A7 ספורטבק 2018 החדשה נושאת את שפת העיצוב העדכנית של המותג אשר הוצגה לראשונה באאודי A8 החדשה. כמו בדור הקודם, גם אאודי A7 החדשה מגיעה במרכב קופה ארבע דלתות המעוצב בקווים חדים ואתלטיים, עם משטחים גדולים ומכסה מנוע הנמתח הרחק לפנים. הגריל הקדמי החדש רחב ונמוך יותר מקודמו. גופי התאורה צרים וזמינים בשלוש גרסאות, הבכירה ביותר כוללת פנסי LED מטריקס משולבי תאורת לייזר. מהצד ניתן להבחין בחישוקי 21 אינץ' (בגרסה הבכירה) וקשתות גלגלים בולטות להענקת מראה שרירי המשלב אלמנטים עיצוביים מאאודי קוואטרו המיתולוגית.

אאודי A7 ספורטבק

אאודי A7 ספורטבק החדשה נמתחת לאורך 4,969 מ"מ, בסיס גלגליה 2,926 מ"מ, רוחבה 1,908 מ"מ, וגובהה 1,422 מ"מ בלבד. מכסה תא המטען מסתיים בשפה בולטת וספויילר משולב. אלמנט עיצובי נוסף שנלקח מאאודי A8 החדשה הינו פס תאורה המחבר בין שני גופי התאורה האחוריים המורכבים מ- 13 נורות LED אנכיות בכל צד. הדגם החדש יוצע ב- 15 צבעי מרכב, שמונה מהם חדשים. חבילת S-line האופציונלית הופכת את המראה לספורטיבי עוד יותר בזכות פגושים קרביים עם כונסי אוויר מוגדלים ומושחרים.

אאודי A7 ספורטבק

תא הנוסעים מתאפיין בעיצוב סופר מודרני ויוקרתי עם קווים נקיים ואופקיים המספקים תחושת מרחב אוורירית. הקונסולה המרכזית מכוונת כלפי הנהג ומדגישה את האופי הספורטיבי. הטכנולגויה בתא הנוסעים הושאלה גם היא מאאודי A8 וכוללת שני צגי מגע גדולים ברזולוציה גבוהה. הצג המרכזי בגודל 10.1 אינץ' מציג את מערכת ה- MMI של אאודי, ומתחתיו צג נוסף בגודל 8.6 אינץ' השולט על בקרת האקלים, פונקציות נוחות שכיחות והזנת טקסטים. בנוסף לאלו, כוללת אאודי A7 גם לוח מחוונים דיגיטלי כאופציה, שליטה קולית, וקישוריות מקיפה המאפשרת לשבעה נהגים להזין את העדפותיהם לגבי 400 פרמטרים בהתאמה אישית. לרוכשים תוצע בחירה בין 4 מערכות שמע, הבכירה שבהן מבית Bang & Olufsen.

אאודי A7 ספורטבק

בדומה לאחות הגדולה אאודי A8, גם ה- A7 מאובזרת ב- 39 מערכות עזר לנהיגה אוטונומית מהטובות בשוק הרכב, אשר יהיו זמינות במהלך שנת 2018 לאחר הסדרי רגולציה במדינות בהן תשווק המכונית. בין המערכות ניתן למנות בקרת שיוט אדפטיבית השולטת על ההיגוי, ומערכת חניה אוטומטית שתאפשר לנהג לצאת מהרכב ולשלוט על חנייתו באמצעות הסמארטפון. המערכות האוטונומיות נעזרות במכ"מ מתקדם, חמש מצלמות היקפיות ו- 12 חיישנים אולטראסוניים.

על נוחות הנסיעה אחראים מתלי אוויר אדפטיביים עם 4 מצבי נהיגה לבחירה. אאודי התקינה בדגם מערכת היגוי חדשה המקנה משוב ישיר לנהג לצד יציבות בלתי מעורערת. מערכת היגוי אחורית אקטיבית המסוגלת להפנות את הגלגלים האחוריים בעד 5 מעלות, מוצעת כאופציה. במהירות נמוכה יופנו הגלגלים האחוריים נגד זווית הפניית ההגה לטובת הקטנת רדיוס הסיבוב, ובמהירות גבוהה יופנו הגלגלים האחוריים עם הפניית ההגה במטרה ליצור תגובות חדות יותר ולהגביר את היציבות הכיוונית.

בשלב זה הוצגה אאודי A7 החדשה בגרסת 55 TFSI הכוללת מנוע טורבו בנזין V6 בנפח 3.0 ליטרים המפיק 340 כ"ס ומומנט של 50 קג"מ. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה כפולה קוואטרו, ומספק תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 5.3 שניות ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. אלטרנטור במתח 48 וולט משמש כמנוע עזר חשמלי התורם לצמצום צריכת הדלק וייעול מערכת עצור וסע. בהמשך יצטרפו להיצע מנועי דיזל ובנזין וגם גרסה היברידית נטענת.