יונדאי חושפת את מנועי העתיד

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: יצרן
  • 31 אוקטובר 2017
  • 0 תגובות

יונדאי הציגה בקוריאה ליין יחידות הנעה חדשות מסדרת "סמארט סטרים" הכולל בשלב זה ארבעה מנועים חדשים ושתי תיבות הילוכים חדשות המציעות שיפור בביצועים, בצריכת הדלק ובחווית הנהיגה, ונועדו לעמוד בתקני זיהום האוויר העתידיים. יונדאי שואפת להציג עד שנת 2022 עשרה מנועי בנזין ושישה מנועי דיזל מסדרת סמארט סטרים החדשה. בנוסף, תציג לצידם גם שש תיבות הילוכים חדשות.

יונדאי סמארט סטרים

המנועים הראשונים בסדרת הסמארט סטרים יהיו מנועי בנזין ודיזל בנפח 1.6 ליטרים אשר יותקנו בדגמי קבוצת יונדאי-קיה וישולבו ביחידות הנעה היברידיות נטענות. לצד המנועים החדשים מציגה יונדאי תיבת 8 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים חדשה, שנועדה גם היא להשיג ביצועים מיטביים לצד חיסכון מרבי בדלק.

מנועי סמארט סטרים עושים שימוש ברכיבי מנוע קלי משקל ובטכניקות בעירה מתקדמות כגון תזמון שסתומים משתנה מדור חדש המכונה CVVD, המתזמן את פתיחת וסגירת שסתומי היניקה והפליטה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר - חסכוני או ספורטיבי. יונדאי שואפת למקסם את היעילות התרמית במנוע (הפיכת אנרגיית החום שנוצרת משריפת הדלק לתנועה) עד 50%.

יונדאי אינה ממהרת להספיד את מנועי הבעירה הפנימית ולטענתה אלו יישארו איתנו עד שנת 2025, בשילוב מערכות הנעה היברידיות ולצד מערכות הנעה חשמליות מלאות. בהתאם לצרכי השוק תמשיך יונדאי בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות ותגדיל את היצע הרכבים ההיברידיים הנטענים שיצויידו בסוללות בעלות קיבולת גבוהה יותר לטובת טווח נסיעה מוגדל מהמקובל היום.

יונדאי מודיעה כי לצד שיפור יעילות מנועי הבעירה הפנימית, היא עמלה על פיתוח טכנולוגיות תא דלק FCEV להנעה באמצעות מימן, שתציע טווח נסיעה של 800 ק"מ והספק של 163 כ"ס. עוד מדווחת יונדאי כי עד שנת 2020 תציג הקבוצה 31 דגמים ידידותיים לסביבה.