הכירו את חמשת הרכבים המשפחתיים החסכוניים בישראל

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: יצרן
  • 11 דצמבר 2017
  • 22 תגובות

תקנות זיהום האוויר מחמירות משנה לשנה וליצרניות הרכב לא נותרות ברירות, אלא להשקיע מיליארדי דולרים בפיתוח טכנולוגיות ירוקות, לצורך צמצום פליטת המזהמים וחיסכון בדלק. מגמות כגון מעבר למנועים קטני נפח מוגדשי טורבו, הכנסת מערכות כגון STOP & START, וגירים מרובי הילוכים, הינן רק חלק מפיתוחי תעשיית הרכב בתחום החיסכון באנרגיה. המגמות האחרונות תרות אחר חיפוש אלטרנטיבה למנועי בעירה פנימית, כאשר הבולטת בהן, היא הנעה חשמלית באמצעות סוללה נטענת. רכבים היברידיים המשלבים בין מנוע בעירה פנימית ומנוע חשמלי, מהווים טכנולוגיית ביניים עד למעבר לרכב חשמלי מלא. רכבי פלאג-אין הייברידיים לוקחים את הטכנולוגיה צעד אחד קדימה ומאפשרים את טעינת הסוללה באמצעות רשת החשמל.

ריכזנו עבורכם את חמשת הרכבים המשפחתיים החסכוניים ביותר בישראל בתקציב של עד 150,000 ₪. לא מפתיע כי את הרשימה מובילים ארבעה רכבים היברידיים, ומפתיע כי את הרשימה סוגר רכב משפחתי עם מנוע בעירה פנימית יעיל ביותר. הדרוג נקבע על פי נתוני צריכת הדלק של היצרנים שנמדדו לפי תקן אירופאי זהה. לצד נתוני היצרנים מופיעים גם נתוני צריכת הדלק שמדדנו בנסיעות המבחן שביצענו לרכבים. חשוב לזכור כי נתוני צריכת הדלק מושפעים ממשתנים רבים כגון המשקל המועמס על הרכב, תנאי הדרך (כגון עליות וירידות), שימוש במזגן, מזג האוויר, לחץ האוויר בצמיגים, סוג הצמיגים, ויותר מכולם משפיעה צורת הנהיגה של הנהג (כגון האצות, בלימות, ואימוץ המנוע). משתנים אלו יכולים לשנות את נתוני צריכת הדלק בעשרות אחוזים בתנאי קיצון. נתוני היצרנים נמדדים בתנאי מעבדה אופטימליים ולכן רחוקים מאוד מהנתונים המתקבלים בפועל.

מקום חמישי – סקודה אוקטביה 1.0 ליטר TSI

סקודה אוקטביה 1.0 TSI מונעת באמצעות מנוע הטורבו בנזין 3 צילינדרים של קונצרן פולקסווגן בנפח 999 סמ"ק, בהספק 115 כ"ס, המשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. בזכות מנוע במשקל קל, נפח צנום, ומגדש טורבו יעיל, יחד עם תיבת הילוכים יעילה המכוונת חיסכון, ומערכת עצור וסע, מתגלה סקודה אוקטביה כחסכונית מבין המשפחתיות שאינן היברידיות. צריכת הדלק לפי נתוני היצרן עומדת על 21.3 ק"מ לליטר. במבחן שערכנו לסקודה אוקטביה הושגה צריכת דלק של 12.3 ק"מ לליטר.

סקודה אוקטביה

מקום רביעי – יונדאי איוניק

ההיברידית מבית יונדאי, שפותחה ועוצבה בהשראת טויוטה פריוס, מציגה עיצוב אווירודינמי המזוהה עם רכבים היברידיים ומשתמשת ביחידת הנעה היברידית המשלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים לבין מנוע חשמלי ליצירת הספק משולב של 141 כ"ס. צריכת הדלק על פי נתוני היצרן עומדת על 25.6 ק"מ לליטר. במבחן שערכנו ליונדאי איוניק הושגה צריכת דלק של 18.5 ק"מ לליטר.

יונדאי איוניק

מקום שלישי – קיה נירו

אל המקום השלישי מתברג רכב שהוא ספק משפחתי וספק קרוסאובר, אך בשל היותו מבוסס על פלטפורמה זהה לזו של יונדאי איוניק, ומחירו מתאים לתקציב, ניתן ונכון להכלילו ברשימת הרכבים המשפחתיים החסכוניים ביותר. צריכת הדלק על פי נתוני היצרן עומדת 26.3 ק"מ לליטר. במבחן שערכנו לקיה נירו הושגה צריכת דלק של 17.5 ק"מ לליטר.

קיה נירו

מקום שני – טויוטה אוריס הייבריד סטיישן

המשפחתית של טויוטה, המוצעת בגרסת סטיישן או האצ'בק עושה שימוש ביחידת ההנעה המוכרת מטויוטה פריוס ומשלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטרים למנוע חשמלי המייצרים יחד הספק של 122 כ"ס. צריכת הדלק על פי נתוני היצרן עומדת על 26.3 ק"מ לליטר. במבחן שערכנו לטויוטה אוריס הייבריד סטיישן עמדה צריכת הדלק על 18.5 ק"מ לליטר.

טויוטה אוריס הייבריד סטיישן

מקום ראשון – טויוטה פריוס

מי שהייתה ראשונה להציע רכב היברידי במחיר עממי והכניסה את הטכנולוגיה ההיברידית למיין-סטרים, היא גם המשפחתית החסכונית ביותר המוצעת בישראל בתקציב של עד 150,000 ש"ח. צריכת הדלק על פי נתוני היצרן עומדת על 27.8 ק"מ לליטר. במבחן שערכנו לטויוטה פריוס עמדה צריכת הדלק על 18.3 ק"מ לליטר.

טויוטה פריוס