סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
לקסוס משחררת לקטגוריה התחרותית והרווחית של הקורסאוברים הקומפקטיים את לקסוס UX, שיתמודד מול ב.מ.וו X1, אאודי Q2, ומרצדס GLA. לקסוס UX יהיה הדגם הראשון של היצרנית שבנוי על פלטפורמת ה- GA-C, המתאפיינת במרכז כובד נמוך לצד קשיחות מבנית גבוהה. לקסוס UX מציג ממדים קומפקטיים יחסית עם אורך כולל של 4,495 מ"מ ובסיס גלגלים באורך 2,640 מ"מ.
לקסוס UX מציג חזית המאמצת את שפת העיצוב של שאר דגמי המותג, עם גריל שעון החול שנמתח עד לתחתית הפגוש הקדמי ומקבל כאן עיצוב תלת ממדי המשתנה בהתאם לזווית הצפיה בו. גופי התאורה המלוכסנים נושאים חתימת LED בצורת חץ, ומהצד בולטות קשתות הגלגלים המחופות בפלסטיק מושחר לטובת מראה שטח קשוח. חבילת F Sport האופציונלית מוסיפה מתלים אדפטיביים, חישוקי 18 אינץ', ואלמנטים ספורטיביים נוספים.
החישוקים תוכננו במנהרת רוח כדי לתעל את זרימת האוויר ביעילות לטובת קירור הבלמים. מאחור מתאפיין לקסוס UX בעיצוב ייחודי ושונה משאר דגמי המותג, הכולל גופי תאורת LED המחוברים ביניהם על ידי פס תאורה דק היוצר חתימת LED ייחודית באמצעות 120 נורות. כמו כן, ניתן לזהות קימורים הנמתחים מקו האמצע עד תחתית הפגוש האחורי ותורמים להעצמת מימד הרוחב של המכונית.
עיצוב תא הנוסעים מיישר קו עם עיצוב החוץ. הדשבורד מהווה המשך ישיר של מכסה המנוע ותורם לשדה ראיה משופר לפנים יחד עם קורת A דקה. הכניסה והיציאה מהרכב אמורים להיות קלים במיוחד לטענת היצרנית, הודות לעיצוב מיוחד של כרית המושב. לקסוס שמה דגש רב על הנדסת אנוש המתמקדת בנהג. תפעול כל הבקרים השכיחים מתבצע ללא פגיעה בתנוחת הנהיגה. דוגמא טובה לכך היא מיקום מתגי השמע בהמשך למשענת היד שבין המושבים. כאופציה ניתן לקבל גימור פנים לפי מיטב המסורת היפנית, כגון ריפודי עור בתפירה ייחודית המאפיינת מדי ג'ודו, וגימור פנים בהשראת אמנות קיפולי נייר יפנית בשם "וואישי".
יחידת ההנעה בלקסוס UX 200 כוללת מנוע בנזין חדש בנפח 2.0 ליטרים בהספק 168 כ"ס המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה CVT ולהנעה קדמית. לקסוס UX 250h כולל יחידת הנעה היברידית מדור רביעי בהספק משולב של 176 כ"ס. בגרסה זו מותקן המנוע החשמלי על הסרן האחורי, ומערכת ההנעה הכפולה מסוגלת להעביר עד 80 אחוז מהכוח אליו במצבי אחיזה נמוכים במהירויות של עד 70 קמ"ש.
לקסוס UX 250h מצוייד במערכת בינה מלאכותית חדשנית המנצלת את אנרגיית הבלימה לטעינה מרבית של הסוללה ההיברידית. המערכת משלבת בין מידע ממערכת הניווט לבין הרגלי הנהיגה של הנהג ויודעת לתגבר את האטת הרכב בכניסה לצמתים לטובת אגירת אנרגיה חשמלית.
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025