נחשף לקסוס UX - קרוסאובר קומפקטי חדש

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: יצרן
  • 06 מרץ 2018
  • 0 תגובות

לקסוס משחררת לקטגוריה התחרותית והרווחית של הקורסאוברים הקומפקטיים את לקסוס UX, שיתמודד מול ב.מ.וו X1, אאודי Q2, ומרצדס GLA. לקסוס UX יהיה הדגם הראשון של היצרנית שבנוי על פלטפורמת ה- GA-C, המתאפיינת במרכז כובד נמוך לצד קשיחות מבנית גבוהה. לקסוס UX מציג ממדים קומפקטיים יחסית עם אורך כולל של 4,495 מ"מ ובסיס גלגלים באורך 2,640 מ"מ.

לקסוס UX

לקסוס UX מציג חזית המאמצת את שפת העיצוב של שאר דגמי המותג, עם גריל שעון החול שנמתח עד לתחתית הפגוש הקדמי ומקבל כאן עיצוב תלת ממדי המשתנה בהתאם לזווית הצפיה בו. גופי התאורה המלוכסנים נושאים חתימת LED בצורת חץ, ומהצד בולטות קשתות הגלגלים המחופות בפלסטיק מושחר לטובת מראה שטח קשוח. חבילת F Sport האופציונלית מוסיפה מתלים אדפטיביים, חישוקי 18 אינץ', ואלמנטים ספורטיביים נוספים.

לקסוס UX

החישוקים תוכננו במנהרת רוח כדי לתעל את זרימת האוויר ביעילות לטובת קירור הבלמים. מאחור מתאפיין לקסוס UX בעיצוב ייחודי ושונה משאר דגמי המותג, הכולל גופי תאורת LED המחוברים ביניהם על ידי פס תאורה דק היוצר חתימת LED ייחודית באמצעות 120 נורות. כמו כן, ניתן לזהות קימורים הנמתחים מקו האמצע עד תחתית הפגוש האחורי ותורמים להעצמת מימד הרוחב של המכונית.

לקסוס UX

עיצוב תא הנוסעים מיישר קו עם עיצוב החוץ. הדשבורד מהווה המשך ישיר של מכסה המנוע ותורם לשדה ראיה משופר לפנים יחד עם קורת A דקה. הכניסה והיציאה מהרכב אמורים להיות קלים במיוחד לטענת היצרנית, הודות לעיצוב מיוחד של כרית המושב. לקסוס שמה דגש רב על הנדסת אנוש המתמקדת בנהג. תפעול כל הבקרים השכיחים מתבצע ללא פגיעה בתנוחת הנהיגה. דוגמא טובה לכך היא מיקום מתגי השמע בהמשך למשענת היד שבין המושבים. כאופציה ניתן לקבל גימור פנים לפי מיטב המסורת היפנית, כגון ריפודי עור בתפירה ייחודית המאפיינת מדי ג'ודו, וגימור פנים בהשראת אמנות קיפולי נייר יפנית בשם "וואישי".

יחידת ההנעה בלקסוס UX 200 כוללת מנוע בנזין חדש בנפח 2.0 ליטרים בהספק 168 כ"ס המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה CVT ולהנעה קדמית. לקסוס UX 250h כולל יחידת הנעה היברידית מדור רביעי בהספק משולב של 176 כ"ס. בגרסה זו מותקן המנוע החשמלי על הסרן האחורי, ומערכת ההנעה הכפולה מסוגלת להעביר עד 80 אחוז מהכוח אליו במצבי אחיזה נמוכים במהירויות של עד 70 קמ"ש.

לקסוס UX 250h מצוייד במערכת בינה מלאכותית חדשנית המנצלת את אנרגיית הבלימה לטעינה מרבית של הסוללה ההיברידית. המערכת משלבת בין מידע ממערכת הניווט לבין הרגלי הנהיגה של הנהג ויודעת לתגבר את האטת הרכב בכניסה לצמתים לטובת אגירת אנרגיה חשמלית.