אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן...
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
סקודה סיטיגו מתחרה בסגמנט מכוניות המיני העירוניות, המתאפיינות בממדים קטנטנים, תמרון עירוני זריז, מנועים זעירים וחסכוניים בדלק, משקל נוצה, ומחיר נגיש. סקודה סיטיגו היא אחת משלוש התאומות בקונצרן פולקסווגן המונות את פולקסווגן אפ!, סיאט מיי, וכלת השמחה אשר הופיעה למבחן עם תיבת 5 הילוכים רובוטית חד מצמדית ברמת אבזור אמבישן שמחירה 67,990 ₪.
| סקודה סיטיגו MPI 1.0 | |
|---|---|
| יתרונות | כושר תמרון, מערכת בלימה אוטונומית |
| חסרונות | תיבת הילוכים רובוטית לא מעודנת, ביצועים, תחושת פשטות וחסכון |
עיצוב ונוחות
סקודה סיטיגו הוצגה עוד בשנת 2012 וגילה ניכר למרות שעברה מתיחת פנים קלילה בשנת 2017. העיצוב מציג קווים רבועיים נטולי כל תחכום. לא תמצאו כאן קימורים מעניינים או אלמנטים חדשניים, וברור כי מעצבי סקודה הקפידו על עיצוב פרקטי, קל וזול לייצור. תפיחות בקשתות הגלגלים וקימורים במרכב מייקרים את תהליך הייצור וגוזלים מקום ואילו סקודה סיטיגו אמורה להיות מכונית זולה. עיצוב משטחים ישרים הם מאפיין שכיח בעיצוב מכוניות זולות. למרות זאת, עיצוב סקודה סיטיגו נאה וסימפטי. מכסה המנוע קצר, משתפל בחדות מטה ותורם לשדה ראיה מעולה לפנים. קו החלונות נמוך ומסייע גם הוא לשדה ראיה טוב. החלק האחורי קובייתי וגופי התאורה עוצבו בצורה אורכית כדי לא לגזול מרוחב מפתח הטעינה. ספויילר עליון נאה תורם לקורטוב של מראה ספורטיבי.
תא הנוסעים מציג גם הוא מראה פשוט ומיושן, אך שילוב הצבעים בתא הנוסעים ברכב המבחן, שנהנה מצבע בהיר לרוחב הפאנל המרכזי ובריפודי המושבים, תורם לתחושה כייפית וצעירה יותר. האלמנט אשר מסגיר יותר מכל את גילו של הרכב הוא צג מערכת השמע במרכז הקונסולה שנראה כמו פריט מהעבר בעולם של מערכות מולטימדיה וצגי מגע צבעוניים. מעל צג מערכת השמע ממוקמים פקדים מכניים של מערכת בקרת האקלים, ולצידם מקומות שמורים לפקדים שנפקדים מגרסת אמבישן הנבחנת. כל הפקדים דקים ופשוטים, אך איכות ההרכבה טובה ברוב המקרים.
היעדרם של פתחי מיזוג ממרכז הקונסולה תמוה, וקצת מדאיג לחשוב כיצד יצונן התא בחודשי הקיץ הלוהטים. במקומם ישנו פתח מיזוג מרכזי בחלקו העליו של הדשבורד שאינו ניתן לכוונון, המנתב את אוורור המזגן לרוחב התא בגובה הדשבורד. כדי ליצור עניין בתא הנוסעים ולחסוך בחומרי דיפון, חשוף צבע המרכב בחלק העליון של דלתות הרכב. הדיפונים קשיחים מאוד ואינם נעימים למגע אך מקנים תחושה עמידה ומוצקה. דיפון רך במשענות היד בדלתות היה מתקבל בברכה.
לא ניתן להתעלם מתחושת החסכון השוררת בתא הנוסעים. החלונות האחוריים נפתחים רק במעט החוצה לכדי חרירי אוורור, ותאורת מפות מצאנו רק מלפנים. סוככי השמש דקיקים ונטולי תאורה, וסוכך הנהג נעדר מראה. משענת יד בין המושבים הקדמיים? בסקודה דואגים שתשאירו את שתי הידיים על ההגה, אלא אם תחפצו בהחלפת תחנה ברדיו או בכיוון עוצמת השמע, כי פקדים על גלגל ההגה לא תמצאו כאן. לפחות גלגל ההגה בקוטר נכון ונעים לאחיזה. ניתן לכוונו לגובה בלבד באופן ידני.
המושבים הקדמיים סבירים ונוחים לנסיעות עירוניות ובין עירוניות קצרות. תנוחת הנהיגה טובה ונעימה וקל לתמרן את סקודה סיטיגו הקטנה בעיר ולהשתחל לכל חניה פוטנציאלית. הכניסה והיציאה מהמושבים הקדמיים נוחה אך כניסה למושב האחורי דורשת יכולת אקרובטית בשל מפתח דלתות אחוריות מצומצם במיוחד.
אמנם במושבים הקדמיים ישנו די והותר מרחב לשני מבוגרים, אך המושב האחורי, אשר מיועד לשני נוסעים בלבד, צפוף ומציג מרווח רגליים מוגבל בשל בסיס גלגלים קצר באורך 2,420 מ"מ. ניתן לומר שהמושב האחורי מתאים להסעת ילדים בלבד. מעבר לכך, חוסר האפשרות לפתיחה של החלונות מעבר לחריר קטן, אינה נעימה ועלולה להעיק. מיותר לציין כי כל אבזור מותרות כגון פתחי אוורור, תאורת פנים, שקעי טעינה, או ידיות אחיזה, נעדר מסביבת המושב האחורי. לפחות ישנם חלונות כהים לימי הקיץ החמים. תנוחת הישיבה מאחור זקופה למדי ואינה נוחה לנסיעה ממושכת.
תאי האחסון כוללים תא כפפות קטן, כיסי אחסון בדלתות הקדמיות, מגירות למטריה מתקפלת מתחת למושבים הקדמיים, ומדף בתחתית הקונסולה המרכזית. הנוסעים מאחור יסתפקו במחזיקי כוסות בלבד. תא המטען מציע נפח טעינה של 251 ליטרים ומבנהו שקוע ונמוך. הדבר מקשה על העמסה ופריקה של חפצים כבדים. קיפול המושב האחורי יביא לנפח טעינה של 959 ליטרים. מתחת לרצפת תא המטען נמצא גלגל חלופי זמני.
נוחות הנסיעה בעיר סבירה בהחלט. סקודה סיטיגו הקטנה יודעת לסנן את רוב השיבושים המצויים בעיר בצורה יעילה, הרבה בזכות צמיגים קטנים בחתך גבוה במידות 175/65/14 שכמעט נעלמו מהעולם. כבישים זרועי בורות וחריצים כבר יצליחו לחבוט במתלים ולטלטל את המרכב הקטן על ציר הרוחב בצורה לא נעימה לנוסעים. סקודה סיטיגו מתקשה לסנן פסי האטה וגלים משמעותיים באסלפט, בין היתר בשל בסיס גלגלים קצר באורך 2,420 מ"מ בלבד.
מחוץ לעיר נוחות הנסיעה סבירה גם כן. סלילה לא איכותית בכביש המהיר לא תוציא את הסיטיגו הקטנה משלוותה, אך נתוני המרכב והנדסת המתלים הבסיסית לא יהפכו אותה לשייטת אוטוסטרדות. מעבר לכך היציבות הכיוונית דווקא מפתיעה לטובה. ככל שאיכות הסלילה טובה יותר, אין שום בעיה לשייט עם הסקודה הקטנה בקצב התנועה בקלות, ללא רגשי נחיתות מול שאר המכוניות על הכביש. כשעולה המהירות, עולה גם רמת הדציבלים בתא הנוסעים. רעשי רוח וכביש חודרים לתא ברמה מציקה ומזכירים שוב את תחושת החסכון המקבלת ביטוי בכל מקום במכונית.
ביצועים
יחידת ההנעה של סקודה סיטיגו הינה מהחלשות ביותר שמוצעות בשוק. מנוע בנזין שלושה צילנדרים בנפח 1.0 ליטר מציע הספק צנוע של 60 כ"ס ומומנט של 9.7 קג"מ ב- 3,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 5 הילוכים רובוטית חד מצמדית ASG. על הכביש השילוב הזה עובד בצורה לא משכנעת, והאשמה העיקרית מופנית אל תיבת ההילוכים החד מצמדית. פעולתה איטית מאוד ואינה חלקה, בצורה שפוגעת באופן מהותי באיכות הנסיעה. תאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת לא פחות מ- 16.7 שניות, נתון שכבר הספקנו לשכוח לפני הרבה שנים.
יציאה מהמקום נעשית בשיהוי עקב שילוב איטי להילוך ראשון, והעברות ההילוכים בהמשך מטלטלות, איטיות ומציקות. הביצועים סבירים למדי ויכולים להספיק לרוב הנהגים בשימוש יום-יומי. כדי להגיע לקצב התקדמות נאות יש למתוח את המנוע לסל"ד גבוה מאוד, שם הוא מייצר צליל ניסור מתכתי. תיבת ההילוכים מהווה עקב אכילס בחבילה הכוללת והייתי ממליץ לבחור בתיבת ההילוכים הידנית, אם הדבר אפשרי.
התנהגות הכביש מפתיעה לטובה ומזכירה מעט טעם של פעם ממכוניות מיני מעשורים קודמים. זוויות הגלגול אינן חדות מדי והממדים הזעומים בשילוב משקל נוצה של 932 ק"ג בלבד, מקנים יכולת דינמית מהנה. אמנם ההספק הנמוך וההגה חסר התקשורת מונעים מסקודה סיטיגו להציע חוויות נהיגה מסעירות, אך כיף לנהוג בה מהר ואף להיכנס עימה לפניות חדות במהירות, ולנצל את יתרונות גודלה ופשטותה, המאפשרים לצלוח פיתולים בתחושת ביטחון. הבלמים מציעים סידור פשוט של דיסקים מאווררים מלפנים עם בוכנה יחידה ובלמי תוף מאחור, אך אלו מצליחים לספק כושר בלימה טוב בזכות משקל קליל ומנוע לא חזק.
צריכת דלק
צריכת הדלק היא אחד הסעיפים הכי חשובים לרוכשים הפוטנציאלים של סקודה סיטיגו. עם משקל נוצה והספק של 60 כ"ס ניתן לצפות לצריכת דלק נמוכה. בסופו של יום בנסיעה רגועה למדי, עמדה צריכת הדלק על 15.2 ק"מ לליטר, נתון סביר ורחוק מנתון היצרן המצהיר על 22.0 ק"מ לליטר. עם מיכל דלק של 35 ליטרים ניתן לקבל טווח נסיעה של מעל 500 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 4 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה
סקודה סיטיגו משווקת עם אחריות מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים ברשת האינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס. מחיר ביטוח חובה עומד על 1,615 ₪ ומחיר ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות ושלילת רישיון עומד על 3,624 ₪.
בטיחות
במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2011, זכתה סקודה סיטיגו לציון מרבי של חמישה כוכבים עם מפרט מערכות בטיחות זהה למשווק בישראל. אבזור הבטיחות כולל בין היתר 4 כריות אוויר, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית במהירות של עד 30 קמ"ש, מערכת מובילאיי, מערכת למניעת דרדור, ומערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 0 מתוך 8.
תמורה למחיר
סקודה סיטיגו עם תיבת הילוכים רובוטית ברמת אבזור אמבישן, היחידה המוצעת בישראל, תעבור לבעלותכם בתמורה ל- 67,990 ₪. אבזור הנוחות כולל בין היתר הגה מתכוונן ידנית לגובה, 2 חלונות חשמל קדמיים, מושב אחורי מתקפל ביחס 40/60, חיישני אורות וגשם, קישוריות בלוטות', חלונות אחוריים כהים, מראות צד מחוממות ומתכוונות חשמלית, פנסי הלוגן קדמיים עם תאורת יום מסוג LED, וחישוקי סגסוגת בקוטר 14 אינץ'. בחירה בתיבת 5 הילוכים ידנית תחסוך לכם 7,000 ₪ ולא תגרע דבר מאבזור הנוחות והבטיחות.
סקודה סיטיגו מהווה פתרון תחבורה עירוני וחסכוני, בעלת כושר תמרון טוב, ותא נוסעים שמספק לזוג מבוגרים וזוג ילדים. לחובתה עומדת תחושת החסכון הניכרת באיכות הכוללת של המרכב והנסיעה, אבזור דל, ויותר מכל תיבת הילוכים רובוטית ASG אשר הופכת את התנועה בעיר למטלטלת ולא נעימה. על כן, סקודה סיטיגו עם תיבת הילוכים ידנית תהיה בחירה זולה יותר ותעניק פתרון תחבורה עירוני עדיף.
| סקודה סיטיגו אמבישן 1.0 MPI רובוטית ASG | |
|---|---|
| מנוע | 999 סמ''ק |
| הספק מרבי משולב | 60/5,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 9.7/3,000 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | 5 הילוכים רובוטית חד מצמדית |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 3,597 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,645 מ"מ |
| גובה כללי | 1,478 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,420 מ"מ |
| מיכל דלק | 35 ליטרים |
| נפח תא מטען |
251 ליטרים |
| משקל עצמי | 932 ק"ג |
| מהירות מרבית | 162 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 16.7 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 22.0 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 15.2 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 4 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים (2011) |
| רמת אבזור בטיחותי | 0 (מתוך 8) |
| מחיר |
67,990 ₪ |
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...
אלדר מנורי 27 נובמבר 2025
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025