אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן...
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
מרבית יצרניות הרכב זיהו מזמן את הפוטנציאל האדיר בסגמנט הקרוסאוברים הקטנים ונערכו לכך בהתאם. יונדאי, שלא הציגה עד כה מתמודד ראוי, השיקה במהירות את יונדאי קונה, כשהוא לבוש בבגדים הנוצצים והמעניינים ביותר במסיבה. ליונדאי קונה מטרה עיקרית אחת - לשנות את מאזן הכוחות הקיים בקטגוריה וליטול את ההובלה על טבלת המסירות. הצטרפו אלינו למבחן הדרכים של העולה החדש מקוריאה הדרומית, על מנת לעמוד על קנקנו ולהבין האם יש לנו עסק עם חבילה מנצחת.
| יונדאי קונה סופרים | |
|---|---|
| יתרונות | ביצועים, אבזור נוחות ובטיחות, עיצוב חיצוני |
| חסרונות | מחיר, תא נוסעים קודר, צריכת דלק |
עיצוב ונוחות
בשנים האחרונות אנו עדים לשינויים בתפיסה העיצובית של יונדאי ונראה כי היא מעוניינת בשבירת מוסכמות והגדרתה כיצרנית חדשנית וצעירה. עיצובו החיצוני של יונדאי קונה לא קל לעיכול, במיוחד במפגש הראשוני. נדרשו כמה רגעי התבוננות על מנת להבין את כוונת המעצב. סכמת עיצוב החוץ הזכירה לי בניין קומות. בפנטהאוז ממוקמים פנסי תאורת יום דקים, מתחתיהם ממוקמים פנסי הדרך, ובקומת הקרקע גרים פנסי הערפל. בדומה לעיצוב גופי התאורה, גם הגריל הקדמי והצר ממוקם גבוה, מתחתיו נפער לוע הגריל המרכזי, ובתחתית ממוקם גריל נוסף קטן וצנוע. מאחור, הותקנו יחידות תאורה בשני מפלסים עם פנסי איתות נפרדים המותקנים בפגוש. מידותיו של יונדאי קונה הינן מהנדיבות בסגמנט רכבי הפנאי הקטנים. אורכו 4,165 מ''מ, רוחבו 1,800 מ''מ, גובהו 1,565 מ''מ, ובסיס הגלגלים עומד על 2,600 מ''מ.
תא הנוסעים לא צעקני או מודרני כפי שקיוויתי ואף הייתי מגדיר אותו כקודר ואפרורי, במיוחד מול העיצוב החיצוני הצעקני. אומנם איכות ההרכבה והנדסת האנוש מעולות, אך איכות החומרים לא מרשימה. תא הנוסעים מבוסס בעיקר על דיפוני פלסטיק בצבע אפור ובאיכות בינונית. נראה כי יונדאי טרחה לעצב את המרכב בתשומת לב יתרה ומיהרה לסיים את עיצוב תא הנוסעים רק כדי להשיק את הרכב החדש בחיפזון.
מערכת המיזוג אינה מפוצלת, ולטובת הנוסעים מאחור לא הותקנו פתחי מיזוג כלל. פתחי המיזוג הקדמיים ממוקמים מול ידיו של הנהג וכנראה שלא יהיו אפקטיביים במיוחד בקירור חלקו האחורי של תא הנוסעים בחודשי הקיץ החמים. שקע USB בודד ממוקם מלפנים, ושני שקעי הטענה במתח 12V ממוקמים לידו.
מושב הנהג נוח, בעל תמיכה טובה לגב התחתון ומציע אפשרויות רבות לכיוונון חשמלי. מושב הנוסע שלידו מציע כוונון ידני בלבד, אך תנוחת הישיבה נוחה. סביבת המחייה מלפנים מרווחת וגם נוסעים גבוהים ימצאו כי מרווחי הראש, הכתפיים והברכיים מספקים בהחלט. מאחור לעומת זאת, הרבה יותר צפוף. מרווח הברכיים מצומצם, סף החלונות מעט גבוה, ומדרגת ההינע הבולטת לא מטיבה עם הנוסע האמצעי. תא המטען בעל נפח ממוצע העומד על 361 ליטרים וגדל לכדי 1,143 ליטרים לאחר קיפול המושבים. סף ההעמסה מעט גבוה אך שטוח לגמרי וכך גם רצפת התא, המקלה על העמסת מטען כבד. קיפול המושבים האחוריים קל, מהיר ואינטואיטיבי.
יונדאי קונה משווק עם מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 7 אינץ'. ניגודיות המסך ואיכותו מעולות והתצוגה ברורה גם ביום שטוף שמש. מערכת ה''קונקטד קאר'' של כלמוביל מותקנת כאפליקציית אנדרואיד על גבי מערכת ההפעלה המקורית. הפעלת ממשק הקונקטד קאר פשוטה למדי והיא מסונכרנת עם המערכת המקורית של יונדאי. המערכת כוללת מספר יישומונים שימושיים בעברית כגון Waze, פנגו, סלופארק, עמוד ענן, ורדיו דיגיטלי.
בכל הנוגע להתנהלות עירונית, מצאתי כי ליונדאי קונה מספר יתרונות בולטים. רדיוס הסיבוב המינימלי קטן ועומד על 5.3 מטרים, הודות להגה הקליל והזריז מתאפשר תמרון קל באזורים צפופים. שדה הראייה הרחב לצדדים ומצלמת הרוורס המציגה איכות תמונה מצוינת, מאפשרים הבנה מדויקת של הסביבה הקרובה לרכב. כמו כן, מערכת ניטור עצמים בשטח מת ומערכת בלימה אוטונומית עירונית הכוללת זיהוי הולכי רגל, בהחלט תורמות לתחושת הביטחון הכללית.
מאידך, לא ניתן להתעלם מחסרונותיו של הקונה, ביניהם בולמים קשיחים המייצרים נסיעה קופצנית על כבישים שאינם סלולים היטב ותא נוסעים המתקשה לבודד את רעשי הכביש ואת רחש הצמיגים על כבישים משובשים. בכבישים בינעירוניים מהירים, מציע יונדאי קונה איכות נסיעה טובה.
מנוע וביצועים
יונדאי קונה משווק בישראל עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים המפיק 177 כ''ס ב- 5,500 סל''ד ומומנט מרבי של 27.0 קג''מ בטווח של 1,500-4,000 סל"ד. תאוצה 0-100 קמ''ש אורכת 7.9 שניות והמהירות המרבית עומדת על 205 קמ''ש. יונדאי קונה מציג יחס משקל-הספק מהטובים בסגמנט ונהנה ממנוע חזק וגמיש שהופך אותו לרכב זריז, המציע יכולת האצה מרשימה והתנהגות דינמית ומהנה.
המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ולמערכת הנעה כפולה. התיבה מתפקדת טוב אך לא מצוין. בהאצות ביניים מורגשת נפילת כוח ולעיתים מורגשת הורדת הילוכים גסה ולא מבוקרת. הייתי שמח לקבל מנופי העברת הילוכים מאחורי גלגל ההגה, אך נאלצתי להסתפק בהעברת הילוכים ידנית באמצעות ידית ההילוכים.
בורר מצבי הנהיגה מאפשר בחירה בין מצב חסכון, מצב נוחות ומצב ספורט. שינוי מצב הנהיגה משפיע בעיקר על תזמון העברת ההילוכים ותו לא. נהיגה במצב הספורטיבי משנה את פעולת התיבה המייצרת תאוצת ביניים אגרסיבית על ידי הורדת שניים ולעיתים אף שלושה הילוכים במהירות וביעילות. במצב זה חווית הנהיגה מהנה יותר. במצב הנוחות, תיפקודה של התיבה חלק ויעיל לאורך מרבית הנסיעה, ובמצב חסכוני מרגיש הרכב מעט אנמי.
כיול המתלים קשיח ומאפשר כניסה מהירה לעיקולים והנאה מנהיגה בכבישים טכניים הסלולים היטב. זוויות הגלגול מורגשות, אך לא ברמה קיצונית. לאחר זמן מה במחציתו, הבנתי כי אחיזת הכביש מעולה וקיבלתי את תחושת הביטחון הדרושה להעלאת הקצב למהירויות גבוהות.
שטח
ניתן להגיד בלב שלם כי השלדה החדשה עליה מבוסס יונדאי קונה אמורה לספק ביצועי כביש, הרבה יותר מאשר ביצועי שטח. אומנם קיימת אפשרות לנעילת דיפרנציאל מרכזי, אך מרווח גחון של 172 מ''מ וזוויות גישה ונטישה צנועות, מגבילים מאוד את יצר ההרפתקנות. פעולתה של מערכת בקרת הירידה במדרון מורגש ואגרסיבי מדי. במבחן שטח ברמת עבירות נמוכה עד בינונית, צלח הקונה בקלות יחסית את כל המכשולים שהוצבו בפניו, אך לא שידר תחושה שיש לו לתת עוד הרבה מעבר לזה. בשבילי עפר כבושים הרגשתי את פעולתם של הבולמים הקשיחים שהתקשו לגהץ את הבורות.
צריכת דלק
נתוני היצרן מעידים על צריכת דלק ממוצעת של 14.9 ק''מ לליטר. במהלך המבחן אשר כלל נסיעה בכבישים בינעירוניים, עמידה בפקקים ומעט שטח, נרשמה צריכת דלק משולבת גבוהה יותר שעמדה על 10.1 ק''מ לליטר. בסעיף זה באה לידי ביטוי עבודתה הבזבזנית של מערכת ההנעה הכפולה. עם מיכל דלק בנפח 50 ליטרים צפוי טווח נסיעה של כ- 500 ק"מ בין תדלוקים. ליונדאי קונה רמת זיהום אוויר של 12 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה
יונדאי קונה משווק עם 3 שנות אחריות או עד 100,000 ק"מ. הטיפולים השוטפים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 594 ₪, עלות הטיפול השני 1,240 ₪, עלות הטיפול השלישי 594 ₪ ועלות הטיפול הרביעי 1,273 ₪. סך ארבעת הטיפולים הראשונים עד 60,000 ק"מ עומד על 3,107 ₪ והינו ממוצע בסגמנט.
עלויות חלקי החילוף גבוהות מהממוצע. מחיר פנס קדמי עליון עומד על 5,865 ₪ ומחיר פנס קדמי תחתון עומד על 3,422 ₪. כנראה שבמכות צד קטנות עד בינוניות לא יפגעו שני גופי התאורה גם יחד, היות והעליון גבוה והתחתון מוגן במסגרת פלסטיק בולטת. מחיר פנס אחורי 3,103 ₪, ומחיר מראת צד 3,505 ₪.
מחירי הבלמים ממוצעים. רפידות בלם קדמיות יעלו 437 ₪ וזוג צלחות בלם קדמיות יעלו 831 ₪. עלות ביטוח מקיף לנהג בן 21 בעל ותק של 3 שנים, ללא שלילת רישיון וללא עבר פלילי, עומד על 7,164 ₪.
בטיחות
במבחני הריסוק האירופאיים של EuroNCAP שנערכו אשתקד, גרף יונדאי קונה ציון בטיחות מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 87% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 62% בהגנה על הולכי רגל, ו- 64% בסעיף מערכות הבטיחות.
מפרט אבזור הבטיחות הסטנדרטי נדיב וכולל 6 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, התרעה על רכב בשטח מת, התרעה על רכב חוצה מאחור, בקרת ערנות נהג, בקרת שיוט, איתות בבלימת חירום, עיגוני איזופיקס, וחיישני לחץ אוויר בצמיגים. רמת האבזור הבטיחותי לפי משרד התחבורה עומד על 7 מתוך 8.
תמורה למחיר
מחירו של יונדאי קונה בגרסת פרימיום הבסיסית עומד על 133,900 ₪ וכולל בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', מצלמת רוורס, הגה מחופה עור, מראות חשמליות עם איתות, תאורת חוץ אוטומטית, חישוקי סגסוגת, ושמשות אחוריות כהות. גרסת הביניים פרסטיז' עולה 138,900 ₪ ומציעה בנוסף מפתח חכם המאפשר כניסה והתנעה ללא מפתח.
למבחן הדרכים התייצבה גרסת סופרים (SUPREME) הבכירה שמחירה 139,900 ₪. מפרט האבזור כולל משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון, פנסי ערפל קדמיים, סכמת צביעה דו-גונית, וחישוקי סגסוגת בקוטר 18 אינץ'. אם החלטתם להשקיע ולרכוש יונדאי קונה ברמת אבזור הגבוהה מרמת הכניסה, מומלץ כמובן לקנות את הגרסה הבכירה אשר מציעה אבזור נדיב תמורת תוספת מחיר זניחה.
יונדאי קונה מתחרה בפלח העליון של סגמנט הקרוסאוברים הקטנים הכולל גם את מאזדה CX3 וטויוטה C-HR, המציגים תג מחיר גבוה וייחודיות בולטת. יונדאי קונה מביא עימו עיצוב חיצוני מוחצן, מפרט אבזור ובטיחות עשיר, יחידת הנעה הגבוהה בשתי רמות מעל הרכבים הממוצעים בסגמנט, וחווית נהיגה מהנה. בנוסף למחיר הגבוה ביחס למתחרים הממוצעים בסגמנט, מאבד יונדאי קונה נקודות בשל צריכת הדלק הגבוהה ותא הנוסעים האפרורי.
| 1.6 טורבו בנזין יונדאי קונה | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,591 סמ''ק |
| הספק מרבי | 177/5,500 (סל''ד/כ''ס) |
| מומנט מרבי | 27/1,500 (סל''ד/קג''מ) |
| תיבת הילוכים | 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים |
| יחידת הנעה | כפולה קבועה |
| אורך כללי | 4,165 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,800 מ"מ |
| גובה כללי | 1,565 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,600 מ"מ |
| מרווח גחון | 172 מ''מ |
| מיכל דלק | 50 ליטרים |
| נפח תא מטען | 361 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,450 ק"ג |
| מהירות מרבית | 205 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 7.9 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 14.9 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 10.1 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 12 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים (מתוך 5) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר |
139,900 ₪ |
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...
אלדר מנורי 27 נובמבר 2025
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025